Skrevet av Emne: Sticky: Sixpack på 1 2 3!  (Lest 87787 ganger)

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sticky: Sixpack på 1 2 3!
« : 09. juni 2007, 23:07 »
TING TAR TID!

Har merket en del innlegg her fra spesielt ungdommer som vil ha sixpacken fram til sommeren, og dette skal helst skje fortest mulig.
Vell her skal jeg skrive litt om hvordan du gjør det, og konsekvensene som følger bare for å gi deg som lurer et  lite innblikk i hvordan dette fungerer;

For å få fram de berømte magerutene så kreves det at du har generelt lav fettprosent, vertfall lav nok til at rutene skal synest.

Grunnen til at jeg setter hermetegn rundt ordet "magemuskler" er fordi de 6, 4, eller 8 berømte rutene som stikker fram på din magen faktisk bare er 1 muskel. Hvor mange ruter du har på magen kan du ikke forandre på for dette er slik du er lagd, og det er genene du har fått fra foreldrene dine som styrer dette, så f. eks; om dine mageruter er skeive så kan du ikke gjøre de beinere, men du kan derimot gjøre de større ved hjelp av trening.

Et vanlig spørsmål,

"De 4 øverste rutene viser godt på magen min og jeg vil gjerne få fram de nederste også, noen som har noen øvelser hvor jeg kan fjerne fettet på akkurat den plassen?"


Vell fakta er at du ikke kan fjerne fett fra en bestemt plass ved hjelp av trening, skal du få vekk fett må du rett og slett få vekk fettet "overall" på kroppen. At fettet legger seg ekstra mye helt nederst på magen er veldig vanlig. (PS, man kan faktisk punktforbrenne, men det vil ikke være lønnsomt i det hele tatt i forholdt til en vanlig forbrenningstrening)

Og til deg som akkurat har begynt å trene og vil ha fram sixpacken og på samme tid vil ha større muskler så kan dette være veldig vanskelig, om du ikke har en lav fettprosent fra før.

Om du har litt for høy fettprosent og vil ha frem rutene dine så må du deffe.
Deffe er å bli kvitt underhudsfett ved hjelp av høyt proteininntak, forbrenningstrening, og kaloriunderskudd. Når du først har bestemt deg for å deffe for å få fram rutene så må du regne med at en del muskelmasse forsvinner. Rettere sagt så om du vil ha frem rutene så må du deffe og når du deffer så vil en del muskelmasse forsvinne.

Det jeg ser mange gjør er at de kjører 100 reps eller mer på magen hver dag (situps), samtidig som de peiser seg hardt ved å trene andre muskelgruppe på samme måte.
Dette er helt feil måte å gjøre det på!

Magemuskelen er en muskel som alle andre muskler, den trenger restitusjon (hvile) for å vokse. Isteden for å kjøre 100 reps på mage hver dag så kan du kjøre f.eks mage 3 ganger i uken med 3x12-15 sett x reps + belastning. Om man vil lese mer om dette vil jeg anbefale coach Charles Poliquin's bok "The Poliquin Principles"

Mer om deffing:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=32327.0

Deffing er på ingen måte en super ide for de som har trent noe mindre enn et år.
Begynner du å deffe bare etter 3 mnd trening for eksempel, ender det mest sannsynlig opp med at du sitter der med kanskje enda mindre muskler enn hva du gjord da du begynte, selv om magerutene vises bedre.

Om DU er en av disse som har trent mer eller mindre seriøst i noen få måneder og vil ha fram rutene fort til sommeren, så bør du heller drite i denne sommeren og heller prøve å bygge mest mulig framover og heller ta det igjen deffinga neste sommer.

PS: Angående magetrening vil jeg anbefale øvelser som styrker muskelens funksjon, magemusklaturens hovudfunksjon er å stabilisere ryggraden og har  funksjon som anti-rotator, det vil si at den skal forhindre rotasjon og bevegelse. Sit-ups gjør det stikk motsatte og skaper fleksjon som kan føre til økt skaderisiko (prolaps).

Gode coreøvelser:
- Landmines
- Bar rollouts
- Chops (Half Kneel Sequential Chop)
- Lifts (Half Kneel Sequential Lift)
- planken og sideplanke

(Try youtube Wink)





Kiko_Va
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget jonni

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 171
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 171

Sv: Sixpack på 123!
« #1 : 09. juni 2007, 23:08 »
Hønnør fra meg Bow
17 år
1,76 cm
80 + kg
Benk:130 kg
Bosted: stavanger

PROFIL : http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=50597.0

Utlogget ohlol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

Sv: Sixpack på 123!
« #2 : 09. juni 2007, 23:11 »
Bra skrevet Smiley Honnør fra meg også

Utlogget veikingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 361
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 361

Sv: Sixpack på 123!
« #3 : 09. juni 2007, 23:14 »
Og meg! Smiley
Det eneste jeg vet er at jeg ikke vet!

Utlogget Leieboern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 620
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 620

Sv: Sixpack på 123!
« #4 : 09. juni 2007, 23:21 »
bra skrevet catoris Cheesy honnør.

Utlogget jhoNbGood

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

Sv: Sixpack på 123!
« #5 : 09. juni 2007, 23:29 »
Jepp, absolutt en kjekk og generell tråd dette!

Litt "tell me something i don`t know" men det gjelder jo sikkert ikke for alle! Tongue

Btw, alle mennesker har magemuskler.. men hvis du vet med deg selv at magen er noe du ikke har prioritert eller trent hardt før, så vil en deff neppe kunne gi deg en "sixpack" heller.

Du vil mest sannsynlig få en flat mage til sommeren, men hvis ikke musklene under er velutbygd vil de heller ikke vises så godt. Bare sånn at du ikke sulter deg ihjel for å finne noe vanskelig oppnåelig til sommeren.
Da tar man heller og trener magen som f i sommer, høst og vinter, og får dette til å fungere neste år.
"And the Strong were separated from the weak"

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Sixpack på 123!
« #6 : 09. juni 2007, 23:39 »
Ja klart det, men igjen så blir det jo ofte stilt en del spørsmål ang dette.
Deffing bør vell egentlig ikke utføres av en som er ny i trening uansett.
Skal en begynne på en deff så bør en lese mye om det før en hiver seg ut ville veier.
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget Pluggen :.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 530
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 530

Sv: Sixpack på 1 2 3!
« #7 : 10. juni 2007, 00:27 »
Bra skrevet Smiley Honnør.

Utlogget Unforgiven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 637
  • Honnør: 228
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 637

  • the alpha and the omega
Sv: Sixpack på 1 2 3!
« #8 : 10. juni 2007, 01:28 »
genialt kiko .. noen trengte og gjøre randomza klare for dette:P

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: Sixpack på 1 2 3!
« #9 : 10. juni 2007, 01:43 »
" Magemuskelen er en muskel som alle andre muskler, den trenger restitusjon (hvile) for å vokse. Isteden for å kjøre 100 reps på mage hver dag så kan du kjøre f.eks mage 3 ganger i uken med 3x15 sett x reps. "

Vil bare kommentere dette innlegget etter en samtale ifra personlig trener og veileder. Han fortalte meg angående sånne magemaskiner, der man trener magen skal man IKKE kjøre tungt 10-15 reps. Fordi det presser involler o.l. ut, itilegg at det er bedre effekt om du tar det litt lettere å kjører 30-40 reps til du kjenner at melkesyra begynner å komme.


Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: Sixpack på 1 2 3!
« #10 : 10. juni 2007, 03:35 »
" Magemuskelen er en muskel som alle andre muskler, den trenger restitusjon (hvile) for å vokse. Isteden for å kjøre 100 reps på mage hver dag så kan du kjøre f.eks mage 3 ganger i uken med 3x15 sett x reps. "

Vil bare kommentere dette innlegget etter en samtale ifra personlig trener og veileder. Han fortalte meg angående sånne magemaskiner, der man trener magen skal man IKKE kjøre tungt 10-15 reps. Fordi det presser involler o.l. ut, itilegg at det er bedre effekt om du tar det litt lettere å kjører 30-40 reps til du kjenner at melkesyra begynner å komme.


Presse invollene ut?  rofl
195 høy

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: Sixpack på 1 2 3!
« #11 : 10. juni 2007, 10:47 »
haha,,, genialt!!!! honnør ! woot Grin
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Sixpack på 1 2 3!
« #12 : 10. juni 2007, 10:53 »
sendt om dete kan bli sticky jeg!
da blir det mye mindre tråder om dette!
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Sixpack på 1 2 3!
« #13 : 10. juni 2007, 11:23 »
bra skreve. honør
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Sixpack på 1 2 3!
« #14 : 10. juni 2007, 11:56 »
" Magemuskelen er en muskel som alle andre muskler, den trenger restitusjon (hvile) for å vokse. Isteden for å kjøre 100 reps på mage hver dag så kan du kjøre f.eks mage 3 ganger i uken med 3x15 sett x reps. "

Vil bare kommentere dette innlegget etter en samtale ifra personlig trener og veileder. Han fortalte meg angående sånne magemaskiner, der man trener magen skal man IKKE kjøre tungt 10-15 reps. Fordi det presser involler o.l. ut, itilegg at det er bedre effekt om du tar det litt lettere å kjører 30-40 reps til du kjenner at melkesyra begynner å komme.


Invollene blir presset ut? Det var en ny en  Grin
Vell 30-40 reps var litt mange reps for økt styrke/masse, heller 10-15 reps med litt belastning.



Bra skrevet Smiley Honnør.
genialt kiko .. noen trengte og gjøre randomza klare for dette:P
haha,,, genialt!!!! honnør ! woot Grin
sendt om dete kan bli sticky jeg!
da blir det mye mindre tråder om dette!
bra skreve. honør

Takk  Smiley Tenkte jeg skulle skrive litt om det, for hvor ofte leser man ikke innlegg som;

"Hei, sommern er på vei og jeg vil gjerne ha fram sixpacken og få litt større muskler, jeg har aldri trent før og om 1 måned skal jeg ned på stranda og bade. Hvilken øvelse er den beste?"  Tenker spessielt på innlegg fra unge.
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!