Skrevet av Emne: bryting osv.  (Lest 2882 ganger)

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

bryting osv.
« : 19. november 2003, 16:28 »
noen som driver med denslags her?
Det er dessverre ingen klubber i nærheten her, men jeg og en kompis driver ofte å bryter hjemme hos meg. Blir endel ødelagte ting så vi tenker på å kjøpe matter og ha i garasjen.
Jeg syns bryting er genialt, man blir jævli svett av det(ergo god trening) og det er sabla gøy. Brytingen vi driver med er submission-wrestling aktig.
Han jeg "trener" med er 1.90 høy og 90 kilo og jeg tar han nesten hver eneste gang Grin Er rart egentlig, jeg er ikke spesielt sterk når jeg løfter vekter, men han er imponert over hvor sterk jeg er når vi bryter.
Det er virkelig synd at det ikke klubber i nærheten så jeg ikke får utviklet meg. Kan bare noen takedowns(doubleleg er genial!)  noen submissions som kimura,armbar og noen kvelinger som jeg har lært av å se på mma og plukket litt her og der fra internett.

Fins det plasser man kan bestille gode instruksjonsvideoer i bjj/subwrestling? Det er noen kule på sherdog.com, men de sender vel fra usa, så det blir vel svindyrt.
sjokk og vantro

Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
Re:bryting osv.
« #1 : 19. november 2003, 22:39 »
Skal du bli "selvlært", så er roy harris sine videoer bra.
Kombiner dette med "freestyle" bryting (den "andre" typen bryting i OL) for nedtakninger, så kan du ha mange gøyale svette timer foran deg!
question everything

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:bryting osv.
« #2 : 19. november 2003, 22:45 »
takker
sjokk og vantro

Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
Re:bryting osv.
« #3 : 19. november 2003, 22:47 »
Roy Harris er et pedagogisk geni. Ikke uten grunn at Shootfighting-organisasjonen i Skandinavia samarbeider med ham.
question everything

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Re:bryting osv.
« #4 : 19. november 2003, 23:12 »
Trener shootfighting, dvs prøver i hvert fall. (Har ikke hatt tid i det siste).

Du finner en del billig og bra på www.amazon.co.uk
(MMA, BJJ etc.)


Utlogget Neiz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 316

Re:bryting osv.
« #5 : 20. november 2003, 14:42 »
Prøv å last ned Mark Kerr "seek and destroy" videoerl. Der går har Grundig igjennom takedowns. Også Bas Rutten har en bra serie med instruksjonsfilmer. De er litt mer submissons og streetfight Grin

Utlogget Småen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 252
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 252

  • If you want peace, prepare for war!
Re:bryting osv.
« #6 : 22. november 2003, 01:23 »
Hva er forskjellen på gresk-romersk bryting og fristil?
Size matters...

Utlogget Crostraining

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Re:bryting osv.
« #7 : 10. desember 2003, 14:15 »
noen som driver med denslags her?
Det er dessverre ingen klubber i nærheten her, men jeg og en kompis driver ofte å bryter hjemme hos meg. Blir endel ødelagte ting så vi tenker på å kjøpe matter og ha i garasjen.
Jeg syns bryting er genialt, man blir jævli svett av det(ergo god trening) og det er sabla gøy. Brytingen vi driver med er submission-wrestling aktig.
Han jeg "trener" med er 1.90 høy og 90 kilo og jeg tar han nesten hver eneste gang Grin Er rart egentlig, jeg er ikke spesielt sterk når jeg løfter vekter, men han er imponert over hvor sterk jeg er når vi bryter.
Det er virkelig synd at det ikke klubber i nærheten så jeg ikke får utviklet meg. Kan bare noen takedowns(doubleleg er genial!)  noen submissions som kimura,armbar og noen kvelinger som jeg har lært av å se på mma og plukket litt her og der fra internett.

Fins det plasser man kan bestille gode instruksjonsvideoer i bjj/subwrestling? Det er noen kule på sherdog.com, men de sender vel fra usa, så det blir vel svindyrt.
det er forskjell på styrke trening, det som antaglig er svaret er rett og slett at du er flink til å nytte hele kroppen din når du jobber med teknikker. det er det som er kluet. Visst du bestiller videoer fra usa er det ikke så dyrt men hus verdi av toll. be dem sende de i flere pakker. I have done it.
Kjell Torbjørn Tofte
Self defence isn't a style, it 's just how you can survive.


Konkurrerende utøver i Kampsport.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!