Skrevet av Emne: Mihoe trener NROL og Ashtanga (Nye bilder s.52 (gamle bilders:28,30,40,.48)  (Lest 100050 ganger)

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Trening 18.05:

Oppvarming: 10 minutter ellipse

Knebøy: 1x10 30 kg, 1x15 37,5 kg, 1x15 40 kg (her burde jeg dratt på litt mer - og i hvertfall tatt 40 på begge settene).

Alternerende sett:

Statisk utfall: 2x15 20 kg (utrolig glad for at dette er den siste gangen jeg skal gjøre statiske utfall på en god stund)
Stående enarms roing 1x15 7 kg, 1x15 8 kg

Alternerende sett:

Armhevinger: 2x15 (endelig  Dance)
Sit ups på ball med kabeltrekk: 2x15 27,5

Overraskende bra trening med tanke på at jeg strengt tatt hadde magen litt for full av ovnsbakt laks. Følte meg sterk for en gangs skyld - dvs sterk nok. Bare en økt igjen av break-in delen. Så blir det hvile i fire dager (dvs jeg har planer om å gjøre yoga), før det blir fat-loss i noen måneder. Gleder meg til å starte opp med tre sett igjen og ikke minst å begynne å redusere antallet reps etter hvert. Å kjøre femten reps suger rumpe.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Takk Cheesy
Liker avataren din Smiley
hehe, takk takk Grin

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Trening 19.05:

1 time ashtanga - veldig, veldig bra start på dagen. Fullstendig lykkelig etterpå og full av gode hormoner Cheesy
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Trening 21.05:

Oppvarming: 15 minutter oppoverbakke

Drev med litt bryststrekk før start. Er stram på forsiden.

Markløft: 1x10 30, 2x15 40 kg (feilet nok en gang på siste settet)

Alternerende sett:
Step-ups: 1x15 (på hvert bein) opp på benk 1x15 7 kg DB
En-hånds skulderpress: 2x15 (hver arm) 5 kg

Nedtrekk med smalt grep: 1x15 25 kg, 1x 27,5 kg (klarte endelig å fullføre siste settet)
Incline reverse crunch: 2x20

I dag var det null futt i meg gett. Hadde tenkt til å øke både i mark og nedtrekk, men tror rett og slett jeg hadde litt for lite karbo i kroppen til noe som helst. Å trene to og en halv time etter å ha spist to egg og drukket en halv liter kaffe var ikke så smart. Skulle kjørt i meg noe.

Nå er det hviledager i styrketreningen. Neste økt blir tirsdag så frem til da blir det bare sykling, kanskje litt kardio i morgen og ashtanga. Smiley
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Trening 22.05

90 min hatha yoga. Som i forhåndsomtalen var omtalt som en fysisk krevende time - ha, ha. Det var det altså ikke. Ganske slapt. Men fikk strukket litt. Det er jo alltids noe.

Etterpå spiste jeg en kongeporsjon sushi og da blir jo kroppen glad Smiley
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Bitteliten trening 23.05:

Fulgte en bekjent rundt en styrkeøkt i dag - deilig å bare sitte å se på at andre sliter  biggrin
Fikk puttet inn en liten kardioøkt på 20 min.

I morgen føler jeg for litt yoga igjen.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Trening 24.05:

90 minutter ashtanga.

I dag dro jeg først ned på treningsenteret for å trene yoga der. Det viste seg å være en time som begynte med tantetøying og jeg angret raskt på at jeg hadde gått inn i timen. Men så ble jeg reddet av brannalarmen! Syklet glad og fornøyd hjem igjen.

Så trente jeg hjemme i stedet ved hjelp av David Swenson på You tube. Måtte gi meg da han begynte å putte armene under bena for så ligge avslappet fremover. Men det er visst sånn det skal være. Man skal gi seg når man ikke klarer posisjonene.

Syns jeg får en del vondt i korsryggen når jeg driver på. Antageligvis noe jeg gjør feil - eventuelt får jeg kramper i den fordi jeg bruker den på uvant vis. Tiden vil vise. Får spørre en instruktør neste gang.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Trening 26.05:

Knebøy: 1x10 30kg, 2x15 40kg, 1x15 42,5kg

Sittende roing:2x15 25kg, 1x15 27,5kg

Supine hip-extension: 3x15

Dumbell push-press: 2x15 5kg, 1x15 6kg

Utfall med overkroppsrotasjon: 3x30 5kg i hver hånd

Sit-ups på ball i nedtrekk: 1x15 25, 1x15 27,5, 1x15 30kg

Veldig bra trening. Utrolig hva noen hviledager gjør. Skulle egentlig gjøre en rekke av disse øvelsene i supersett, men det er næmest fysisk umulig fordi nesten alle øvelsene skal gjøres i to ulike etasjer. Sliter med å finne rytmen i push-pressen. Men det kommer vel etter hvert. Smiley
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Trening 28.05:

Alternerende sett:

Markløft:
1x10 33,5kg, 1x15 40kg, 1x10 43,5 kg, 1x12 43,5kg (mistenker egentlig at dette er en markløftrekord fra undertegnede, nærmer meg min egen vekt med stormskritt)

Incline DB bench-press: 1x15 7kg, 2x15 8kg (åh så sterk!)

Alternerende sett:

Bulgarsk bøy: 1x15 (hver fot) 10kg, 2x15 15kg

Nedtrekk bredt grep: 1x15 25kg, 2x 15 27,5kg

Noe magetull som jeg ikke skjønte noe av. Gjorde i hvertfall 15 prone jack-knifes på ball.

Skulle egentlig gjøre rumensk mark etter nedtrekken, men rakk det ikke fordi senteret stengte. Alt tok litt lenger tid i dag. Selv om det går fremover med marken må jeg innrømme at jeg hater den litt om dagen. Fordi det er et slit. Når det gjelder benkpressen sliter jeg som alltid med at jeg syns jeg kjenner det mest i armene. Noen som har tips om hva som er feil?
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Første trening 02.06: 1 time ashtanga

Andre trening 02.06:

Knebøy: 1x10 30kg, x15 42,5kg, 2x15 45kg

Sittende roing:3x15 25kg

Supine hip-extension: 3x15

Dumbell push-press: 3x15 6kg

Utfall med overkroppsrotasjon: 1x30 5kg i hver hånd,2 x30 10kg

Sit-ups på ball i nedtrekk: 1x15 27,5kg, 1x15 30kg, 1x15 32kg

Blir sterkere i bøy og tilsynelatende svakere i roing. Men, men
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Trening 05.06:

Alternerende sett:

Markløft:
1x10 33,5kg, 3x12 43,5kg (skulle tatt femten, men det har jeg ikke sjans til. Sånn går det når en er lat og bruker ferdigstengene. Men 15 reps er uansett noe møkk)

Incline DB bench-press: 1x15 6kg, 2x15 7kg (gikk ned på vekt og prøvde å fikse på teknikken,men må nok jobbe mer med den. Er stølere enn jeg pleier i brystet så er vel et tegn på at jeg er på rett vei)

Alternerende sett:

Bulgarsk bøy: 3x15 (hver fot)  15kg

Nedtrekk bredt grep: 1x15 25kg, 1x15 27,5kg, 1x15 30 kg

Rumensk mark: 3x15 23,5 kg (litt for lett, men var nok en gang litt for lat til å laste på en olympiastang).

Horisontale Wood-chops: 1x15 15, 2x15 17,5 kg

Bra trening, selv om det må innrømmes at jeg kanskje var litt lat i forhold til å gjøre det maksimalt vondt for meg selv.

Juni er forøvrig et mareritt av en måned når det gjelder all verdens hyggelige ting man blir invitert på som ødelegger for mulighetene for å trene. Men det roer seg vel snart.  Cheesy
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Noen nye ryggbilder:







Ikke den beste kvaliteten i verden, men viser litt av det som skjer Wink
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Flott rygg og imponerende armer Cheesy
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!