Skrevet av Emne: Mihoe trener NROL og Ashtanga (Nye bilder s.52 (gamle bilders:28,30,40,.48)  (Lest 99737 ganger)

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Lager meg en logg jeg også. Trener RYP for første gang i mitt liv.

Blir veldig glad for innspill.

Alder: 30 +noen måneder...
Høyde:150
Vekt: Ukjent...Har ikke veid meg på 10 år.
Har brukt å variere mellom 42 og 47 kg (mistenker at den er en del høyere i skrivende stund, dels pga av økning i muskelmasse og dels pga røykeslutt for 6 mnd siden.)

Mål med treningen:

Å bli sterkere
Øke forbrenningen
Motarbeide tyngdekraften




Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes pingle RYP - logg
« #1 : 13. juni 2007, 20:36 »
12. juni så det slik ut:
Knebøy: 2x5 35 kg, droppsett 16x 25kg (egentlig litt for lett, gikk ekstra langt ned)

(Har i utgangspunktet beregnet 10 mrp min altfor lav på knebøy, har forsøkt å regulere litt underveis, men ser at jeg nok kunne dratt på litt.)

Markløft med strake ben: 1x5 30 kg
Skåbenk: 3x5 6 kg, dropp 20x4 kg

Nedtekk smalt grep: 2x5 25kg
Roing bredt grep. 1x5 25 kg, dropp 16x 18 kg
Arnoldpress: 2x5 5kg
Bicepscurl: 2x5 5kg
Franskpress: 2x5 4 kg

Cardio: Min aller første runde med 4x4 intervaller. Slitsomt. Klarte å gjennomføre - noe jeg faktisk er stolt av. Kjenner dessuten at kondisjonen har blitt ekstremt mye bedre etter at jeg la bort Marlboroene.

Mage: Skulket mageøvelsene mine fordi jeg bare var svett og sliten da kardioen var gjennomført.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Nammo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 686
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 686

Sv: Mihoes pingle RYP - logg
« #2 : 13. juni 2007, 20:48 »
Vil først gratulere deg med røykeslutt!  2thumbsup

Ser du kommenterte knebøyen din, med at den ble for lett. Dette skal ikke du bekymre deg så veldig for. Når du kommer deg lengre ut i ukene, skal du nok se at progresjonen i vektene er rask nok, og du vil kjenne det bra Smiley

Flott at du tar kardio i tillegg! Det står i programmet, men det er mange som skulker og skipper denne.

Mage må du huske på å trene vel så rygg, du får ei flott holdning om du balanserer desse to Smiley

Ellers er det flott trening på deg, stå på! Grin

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes pingle RYP - logg
« #3 : 13. juni 2007, 20:52 »
Takk for det Ruben! Smiley

Stolt av røykeslutten og vært veldig flink!

Jeg befinner meg i uke 6 på grunnprogrammet, så det burde nok vært en del tyngre. Men en del av øvelsen var ukjente for meg da jeg startet så det er vel egentlig ikke så krise. Har sikkert bare godt av å trene meg opp i rolig tempo.

Har planer om å kvitte meg med litt fett så kardio må til.

Er vanligvis flink med magen...Men ble som sagt litt i overkant pumpa av 4x4.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Nammo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 686
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 686

Sv: Mihoes pingle RYP - logg
« #4 : 13. juni 2007, 20:57 »
Flott at du tar det fra starten av, mange gjør feilen med å tro at de kan starte på toppen Smiley

Men hva består mål og planer av fremover? Har du tenkt å ta grunnprogrammet opp igjen med ny måling av 10 RM? Smiley

Og ja, jeg glemte å spørre, hvordan føler du fremgangen har vært med RYP, er du så langt fornøyd?

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes pingle RYP - logg
« #5 : 13. juni 2007, 21:07 »
Målet mitt i første omgang er å gjennomføre en hel 13 ukers. Vurderer å gå over på maksimal forbrenning for å kvitte meg med noe av kosefettet som har havnet her og der. Kommer til å ta en ny 10rm før jeg setter i gang med maks forbrenning.

Skal ta en InBody test i morgen så da får jeg vite både hvordan det ligger an med fettprosent, muskelprosent og div annet (bla. vekt..he, he). Så en målsetning må i hvert fall være å ha gått ned i fettprosent når jeg måler meg neste gang.

Jeg føler at fremgangen er utrolig bra med RYP - mye bedre en tidligere programmer hvor jeg har trent mest med maskiner. Dessuten tror jeg at jeg har veldig godt av en planlagt progresjon. Vanskelig å drive seg selv fremover uten noen plan.

Er sikker på at jeg har løftet rumpa noen cm (og den begynner å bli ganske fast også  Grin). Dessuten er jeg ganske stolt av bicepsene mine. Så veldig fornøyd og har allerede klart å overbevise andre om å prøve.

Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Mihoes pingle RYP - logg
« #6 : 13. juni 2007, 21:11 »
Du merker det mange gjør når de begynner å følge et bra oppsatt program. Tenk visst vi alle hadde vært lur nok til å følge skikkelige program fra begynnelsen av Smiley

Fortell meg om Inbody testen, hva er det?

Utlogget Nammo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 686
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 686

Sv: Mihoes pingle RYP - logg
« #7 : 13. juni 2007, 21:14 »
Flotters Grin

Men, tror ikke før jeg får se det. Neida, bare spøker med deg Grin
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?board=8.0

Der kan du legge opp bilder av deg selv. Dette er faktisk en flott måte å få konstruktiv kritikk på. Så i tillegg har du bilder du kan se tilbake på, og lettere kan følge med på hvordan fremgangen har gått Smiley

(Det kan være du alle rede har lagt opp.. For jeg har ikke sjekket Smiley )

Utlogget Nammo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 686
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 686

Sv: Mihoes pingle RYP - logg
« #8 : 13. juni 2007, 21:14 »
Fortell meg om Inbody testen, hva er det?
Ja, dette lurer jeg også litt på Smiley

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes pingle RYP - logg
« #9 : 13. juni 2007, 21:28 »
InBody er en test som ifølge omtalen gjør følgende:

"InBody avslører hvor muskulaturen din ligger, hva som er fett og hva som er muskulatur. Du får vite din kroppsform, ditt stoffskifte, hva som er fett og hva som er muskulatur. Du får vite ditt stoffskifte i hvile, den måler viseralt fett, dvs fett i buken og du får ett presist bilde av kroppens sammensetning.

Testen tar bare 2 min, man stiller seg barbeint på en maskin og holder hendene rundt 2 håndtak. På 8 forskjellige steder med 6 forskjellige frekvenser vil det bli sendt elektroniske bølger og kroppens innhold blir dermed presist analysert. Maskinen anslår også din ideal vekt basert på din kroppssammensetning og er ikke basert på din alder og hva som er vanlig for ditt kjønn. Det vil si at du får ett korrekt bilde på hva som er din riktige helsemessige kroppsvekt." (kilde: Oxigeno)

Dere kan lese mer om det på det på Body analyse

Litt småskumle greier. Er redd for å komme ut derfra med nedslående resultater. Ha ha...

Trøster meg med at det er enda verre hvis jeg ikke merker noen fremgang når jeg tar neste test om en tre måneders tid eller noe.




Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes pingle RYP - logg
« #10 : 13. juni 2007, 21:31 »
Flotters Grin

Men, tror ikke før jeg får se det. Neida, bare spøker med deg Grin

Har planer om å legge ut bilder etterhvert, men neppe av rumpa mi Tongue. Men den slags er jo litt skummelt.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Nammo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 686
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 686

Sv: Mihoes pingle RYP - logg
« #11 : 13. juni 2007, 21:34 »
Hehe, det var ikke rumpa di jeg siktet til egentlig, det var generellt over all Wink
Skummelt? Nei, jeg synes hvertfall ikke det Smiley

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes pingle RYP - logg
« #12 : 13. juni 2007, 21:41 »
Tror jeg er miljøskadd - omgir meg med for mange rumpefikserte mennesker.

Skal få noen til å ta noen bilder en dag. Du har helt rett i at det er fint for å måle fremgang.

Cheesy
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes pingle RYP - logg 14/6
« #13 : 14. juni 2007, 11:42 »
Trening 14/6:

Tok styrkeøkt i lunsjen i dag. Deilig økt, bortsett fra at jeg irriterte meg over tre svensker som speilet seg kontinuerlig (dvs de sjekket om de hadde hudormer og sånt). Det viste seg imidlertid at en av dem tok nesten det samme som meg i biceps-curl (fnis) så da hadde jeg noe å more meg over.

Knebøy:

1x5 25 kg, 2x5 40 kg, dropp 1x16 25 kg - økte ganske mye og det kjentes, men klarte det helt fint

Strake Markløft:

1x5 30 kg, 1x5 32,5 kg (skulle egentlig bare tatt et sett, men løftet for lett i første settet)

Skråbenk:

1x5 5 kg, 3x5 6 kg, dropp 15x5kg

Nedtrekk smalt grep:

1x5 18 kg, 1x5 27, 5 kg, 1x5 25 kg

Roing bredt grep:

1x5 27, 5 kg, dropp 15x18 kg

Arnoldpress: 2x5 5kg

Bicepscurl: 2x5 5 kg

Franskpress: 2x5 4 kg

Mage: 2x10 8kg - kabeltrekk på ball.


Vurderer å erstatte fransk press og skråbenk bryst med hantler med andre øvelser. Syns ikke jeg får helt taket på de musklene som skal trenes.

Kardio blir i ettermiddag etter denne InBody testen min, som jeg ser frem mot med skrekkblandet fryd.






Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Mihoes pingle RYP - logg
« #14 : 14. juni 2007, 13:54 »
Hvor mye må du betale for den testen og hvor tar du den?
Hadde vært gøy å prøvd en slik før konkurranse deff neste år, og etter. Se hvordan resultatene er.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!