Skrevet av Emne: Iceberg taking no prisoners!  (Lest 118202 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

har fulgt dietmarprogrammet opp til uke 8 relativt strikt på vekter, med ett lite unntak av bøytreninga der jeg måtte kutte ut 4 økter på 2 uker..kjørte derfor 2 tunge etterhverandre for å kompensere for bortfall av volum som en nødløsning. Går som regel greit 2-3 ganger før stagnasjonen kommer..

Brystet mitt er en gammel skade som jeg hadde for 10 år siden så det er det lite ågjøre med, knesmertene er av nyere dato Angry

Tror nok det største feilen jeg gjorde denne gangen var å sette målet i mark for høyt, jeg tror dette dro meg ned totalt sett også, og gjorde meg mer utsatt for skader generellt.

Har lært mye av denne stunden på dietmar, hva som funker for meg og ikke minst hva som ikke funker...Har i alle fall lagt på meg 1kg på hver trap virker det som  Wink

Kommer med all sannsynlighet til å prøve 2 ganger i uka program hvis jeg kan få tak i ett, og regner med å ligge litt høyere i intensitet og gå ned på volumet litt isteden for slik jeg har trent nå...

Er det noen som har et 2 dager i uka program hadde jeg vært takknemlig om jeg kunne fått det buttrock

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Ikkje bra det som har skjedd her. Får håpe du kan komme deg raskt på fote igjen. Lykke til framover!

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

har fått en kur med betennelsesdempende tabletter så får vi se...Tror mest legen delte de ut fordi han ikke visste bedre men...

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
har fulgt dietmarprogrammet opp til uke 8 relativt strikt på vekter, med ett lite unntak av bøytreninga der jeg måtte kutte ut 4 økter på 2 uker..kjørte derfor 2 tunge etterhverandre for å kompensere for bortfall av volum som en nødløsning. Går som regel greit 2-3 ganger før stagnasjonen kommer..

Brystet mitt er en gammel skade som jeg hadde for 10 år siden så det er det lite ågjøre med, knesmertene er av nyere dato Angry

Tror nok det største feilen jeg gjorde denne gangen var å sette målet i mark for høyt, jeg tror dette dro meg ned totalt sett også, og gjorde meg mer utsatt for skader generellt.

Har lært mye av denne stunden på dietmar, hva som funker for meg og ikke minst hva som ikke funker...Har i alle fall lagt på meg 1kg på hver trap virker det som  Wink

Kommer med all sannsynlighet til å prøve 2 ganger i uka program hvis jeg kan få tak i ett, og regner med å ligge litt høyere i intensitet og gå ned på volumet litt isteden for slik jeg har trent nå...

Er det noen som har et 2 dager i uka program hadde jeg vært takknemlig om jeg kunne fått det buttrock

Er av den mening at de fleste med fordel kan trene generelle opplegg i mark/bøy med fokus på opptrapping av mengde på lette vekter, første året de trener disse øvelsene seriøst. Alternativ b kan være et justert program av feks Dietmar hvor maks er satt veldig lavt, samt at volumet også er redusert i begynnelsen med fokus på en opptrapping også der.
VELDIG fort gjort å bli ivrig, med masse skader som resultat etterhvert, fordi progresjonen er stor parallelt med at småskader etterhvert kommer lurende Smiley
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

å være ivrig har jo både sine gode og dårlige sider da  Wink
I egen øyne har jeg uten tvil 800 inne no problem rent kapasitetsmessig....Det som er utfordringen min er å finne det optimale treningsprogram for meg. Og der kommer erfaring inn som en svært nyttig del..

Erfaringsmessig har dette fungert for meg så langt;

Bøy tung trening relativt ofte men må da ha ca 2 uker hvile (lett trening) for å toppe formen
Benk tradisjonell mengdetrening med 70-80% fungerte bra med 3 dager blir for mye per uke da begynner brystet å protestere. 2 ganger per uke tror jeg er optimalt for meg.
Mark Tung trening en gang per uke med en lett volum økt i tillegg per uke..

Heldigvis har jeg ingen alvorlige skader slik jeg ser det så jeg regner med å være tilbake med ny giv om ikke alt for lenge..

Imens jobber jeg på armene for å nå den magiske 50 cm grensen Grin




Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

her er den stakkarslige armen min  Tongue underarm 41cm overarm 48cm kald

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Var det stakkarslig du sa? Enorm sier nå jeg.. Ser bra ut og!
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Takk skal du ha HKID (Du er jo ingen smågutt du heller)! har trent armen to ganger i uka en god stund nå og det har gitt resultater men jeg har såpass kraftig ramme at de nesten ser små ut selv om jeg kun er en cm fra 50  Sad

Torsdag 15.07.04

Benk

4X100
4X125
2X135
2X145
10X150  2thumbsup  kjenner det ennå i brystet men kan løfte nesten normalt...


Skuldre

skulderpress smith  2X10 90

sidehev vaier

3X10

sidehev maskin

3X10

I følge e-normous one rep calculator så er jeg god for 200 i benken! LOL virker som om kalkulatoren blir mer og mer optimistisk når man kommer opp i 10 reps.

Jeg har uten tvil blitt sterkere og mer stabil i benk etter at jeg startet dietmarprogrammet.

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Faen til økning på deg i benkpress det siste halvåret! Heilt vanvittig!  buttrock


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

ja det har gått over alt forventning!! Det er dietmar som har skylda, det gjorde enormt forskjell med et skikkelig program istedenfor å trene i hytt og gevær...
 23.11.03 hadde jeg 1,5 (sic) reps på 150 så jeg har økt 8,5 reps på 8 mnd, er fornøyd med det...



synd det gikk til helvete med marken...der er jeg blitt svakere Tongue  men men you cant win em all


Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Marken kjem garantert fort tilbake! Eg trur du berre hadde ein dårleg dag når du bomma på 250. Til jul har du 280, garantert Smiley

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

la oss håpe du har rett  Markløft

akkurat nå håper jeg voaxx ac skal gjøre susen for knærne mine....det er førstepri akkurat nå..

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Mandag 19.07.04


Benk

4X100
4X120
4X130
1X150
8X160  utrolig vondt i brystet, 50/50 for å bli skikkelig skadet hver trening virker det som, begynner å få smerter i høyre skulder også...Men styrken kommer noe helt UTROLIG nå som jeg har sluppet opp mengden og trener 1 gang i uka..Rått å kjenne effekten av volum i bunnen...

40X40
20X40
20X40  Maktet ikke mer enn maks 40 reps før syra tok meg 2 strong ruler! buttrock

biceps

triset hantelcurl x maks 12,5-15-17,5 kg
3X8 stangcurl

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Overarmen er så sin sak, men for en underarm da !!!!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

overarmene er min store svakhet, underarmene trener jeg aldri spesifikt de får godt med juling i mark osv...skulle så gjerne hatt noen cm til på biceps ja, sånn rundt 52-53 hadde vært ok.... 2thumbsup men det er vel lite trolig at det skjer, har brukt 2 år på å legge på meg 1 cm så det blir vel vanskelig å øke noe særlig mer på en stund...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!