Skrevet av Emne: Iceberg taking no prisoners!  (Lest 118500 ganger)

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Eg trur du bør ta et par uker med lett trening i benkpress no. Fks løfte berre på 100 kg og heller trene mange sett og reps. Dette her kan komme til å gå galt til slutt. Denne stadige persinga med en allerede irritert muskel er ikkje bra. Skjærer det seg så kan du riskikere å ende opp som meg med fleire måneder på sidelinja. Dessuten så skader ikkje litt lett trening heller. En blir ikkje plutselig kjempesvak på et par uker.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

fullstendig enig. Tenkte å ta 2 superlette økter neste uke med masse volum, 5X30 på 60 kg feks...Vet jo at dette kommer til å ende i skade, men det er så jæskla vanskelig å la være når man har trent lenge for å få resultater og så kommer de samtidig med skade...Skal vente med bryst trening til neste onsdag og fredag og da blir det som sagt to superlette økter med masse volum..

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Benken blir meir om meir syk her jo! Men no er det på tide å roe ned! Slapp av litt no framover ut månaden.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Onsdag 21.07.04

Rygg

Mark

6X60
6X100
6X140
4X170
1X190
1X220
1X240
1X240
2X240
3X240


Nedtrekk foran

3X6

Sittende roing

3X6

Grei trening fikk skikkelig sinnahjelp på de to siste i mark, har nå to flotte røde håndavtrykk på ryggen  Grin

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Å inni helvette, her begynner det å skje ting Iceberg!!  :Smiley
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Å inni helvette, her begynner det å skje ting Iceberg!!  :Smiley

Ja i alle fall i benken, det andre er bare rævva...Men en får se lyspunkter der de finnes siste måneden har tatt helt av i benken   buttrock Hadde jeg ikke hatt så mye smerter i høyre pec skulle jeg testet maks, tror kansje jeg skulle klart 180 akkurat. Med tanke på at jeg tok 170 før jeg begynte på dietmar så er jeg skikkelig fornøyd..Tok 3 er på 160 i mars omtrent så en 8 er på 160 nå er suverent!

Var virkelig skeptisk til den relativt lette treningen såpass lenge i dietmarprogrammet, men jammen ga det meg enorm effekt..Hentet sikkert en del overskudd på at jeg kun har trent relativt tungt i alle år for så å skifte til høyre volum i programmet.

Nå blir det tre lette økter for brystet neste ut neste uke så får vi se om det er blitt såpass at jeg kan teste en pers da...Er litt redd for å få en avrivning så det gjelder å beherske seg...

For tiden nå trener jeg akkurat det jeg har lyst til så lenge overkroppen får kjørt seg i løpet av uka. Trener ikke ben pga et særs vondt kne som jeg nå får betennelsesdempende for...(ikke at det hjelper noe da men)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Hadde jeg vært deg hadde jeg sikkert tatt en friuke for så å satse på at det ble ny pers uken etter. Hadde du vært meg, derimot, hadde du trent rolig en tid, for så å bygge deg opp mot en ny pers litt lengre fram i tid.

I stedet for å kanskje ta 180kg nå og risikere skade, kan du planlegge treningen litt og heller garantert ta 180kg om ett par måneder. Mange som trener styrke (særlig blant de litt dyktige) begrenser vel 1RM-aktiviteter mest mulig?!

Om jeg skulle hatt noe å si tror jeg det hadde måttet blitt noe som det...

 Wink
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Vise ord av Saktemensikkert Wink
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Hadde jeg vært deg hadde jeg sikkert tatt en friuke for så å satse på at det ble ny pers uken etter. Hadde du vært meg, derimot, hadde du trent rolig en tid, for så å bygge deg opp mot en ny pers litt lengre fram i tid.

I stedet for å kanskje ta 180kg nå og risikere skade, kan du planlegge treningen litt og heller garantert ta 180kg om ett par måneder. Mange som trener styrke (særlig blant de litt dyktige) begrenser vel 1RM-aktiviteter mest mulig?!

Om jeg skulle hatt noe å si tror jeg det hadde måttet blitt noe som det...

 Wink

Nå har jeg jo ikke hatt noen 1RM i benk på en meget god stund da, og å kjøre 10 og 8 ere er vel ikke direkte uansvarlig tung trening føler jeg  Wink

Når det gjelder friuke så tror jeg faktisk brystet vil ha bedre av veldig lett trening fremfor hvile...

Blir nok i alle fall ingen persing før jeg kan trene uten smerter, det er sikkert!


Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Tja. 8-10 reps kan vere veldig belastende dersom du kjører opp mot failure belastning. Men er enig i at lett trening er å foretrekke framfor ingen trening. Lett trening gir viktig blodsirkulasjon som reduserer restitusjonstida.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Torsdag 22.07.04

Biceps

100 reps totalt

Triceps

opp til 6 reps 60 kg skullcrushers

smalbenk

3X15-20   60 kg   

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Min feil, mente selvsagt ikke treningsfri, men lett trening. Henviste til det du skrev om tre lette treninger og skrev rett og slett feil. Håper uansett at du snart kan løfte smertefritt.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

26.07.04

Benk

Oppvarming stang x 90
40X40
20X60
4X100
4X120
4X130
2X140
1X150
1X160
1X170
1X180 Ny pers gikk veldig greit
3X40-Max 40 kg


Endelig er målet nådd. Til tross for moderate smerter valgte jeg å satse alt eller ingenting i dag. Hadde ikke store smerter så jeg lot det stå til og jeg har nådd mitt mål noe som er helt herlig. Føler at jeg har bevist for meg selv at jeg har et ok talent for benken med rett trening. Er nesten smertefri etter trening så dagen må sies å ha vært en suksess! Kjente det litt når jeg kom over 120kg men valgte å la det stå til...Følte meg heller ikke spesielt sterk i dag så jeg er meget fornøyd. Løftet var dog uten stopp men gikk overraskende lett. Jeg turte ikke prøve stopp da det gjør meget vondt i bunnposisjon men styrken er der føler jeg. Burde ha 200 med skjorte nå  buttrock buttrock

 biggrin biggrin biggrin Drikke Grin Food buttrock

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Gratulerer så mye!!

flott økning de siste månedene 2thumbsup

Klar for førstemann til 200kg?  >Cheesy

ossie

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

med eller uten skjorte?  Wink

tror nok ikke jeg skal forvente så mye mer økning i år men..Har mål å ta 200 uten skjorte i slutten av 2005 jeg. Tror det er ganske realistisk...

Lykke til selv!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!