Skrevet av Emne: Iceberg taking no prisoners!  (Lest 118153 ganger)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Liker tittelen på dagboka di  2thumbsup
Regner med du ikke kommer til å bli med på Kristopher Schau siste stunt!
Håper han bryter helt fullstendig sammen og får alvorlige skader av prosjektet.
Da kan det jo faktisk klare å skremme noen fra å begynne med AS.

Lagt styrkeløft deltagelse helt på hylla?!
Du som er så jævelig rå i klypa kunne jo sikkert klart deg veldig bra i mange strongman øvelser!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Liker tittelen på dagboka di  2thumbsup
Regner med du ikke kommer til å bli med på Kristopher Schau siste stunt!
Håper han bryter helt fullstendig sammen og får alvorlige skader av prosjektet.
Da kan det jo faktisk klare å skremme noen fra å begynne med AS.

Lagt styrkeløft deltagelse helt på hylla?!
Du som er så jævelig rå i klypa kunne jo sikkert klart deg veldig bra i mange strongman øvelser!


strongman hadde vært morro det..bare synd en må helt til bartens rike for å få prøvd seg da  Grin

Styrkeløfter blir jeg nok aldri, tåler rett og slett ikke treningsmengdene som må til virker det som...... Sad Sad


Utlogget Sommerdrøm

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 333

etter oppfordring av Prince Charming løftet jeg 2*10kg  biggrin

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

etter oppfordring av Prince Charming løftet jeg 2*10kg  biggrin
headbang da er du i gang  Cheesy


Mesterinne

  • Gjest
Styrkeløfter blir jeg nok aldri, tåler rett og slett ikke treningsmengdene som må til virker det som...... Sad Sad

Mener å huske du la på "litt ekstra" veldig ofte. Kanskje kroppen hadde holdt bedre uten skader hvis du holdt deg til vektene i programmet...  Wink

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081



Mener å huske du la på "litt ekstra" veldig ofte. Kanskje kroppen hadde holdt bedre uten skader hvis du holdt deg til vektene i programmet...  Wink

kan godt være at du har rett i det. Allikevel kjørte jeg alltid vekter jeg taklet...Men det ble mye 1-2-3 ere en stund.... Gikk på en smell høsten vinteren i år som jeg ikke har hentet meg fra ennå. Ble nok for mye å gå rett på 3 økter bøy og mark i uke når man ikke hadde kjørt dette noe særlig før. Har smerter daglig nå enda jeg ikke kjører mye bøy eller mark lenger...

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

"Gratulerer" meg selv med å ha gått opp 7 kg i fett og vann på 3 uker. At det skal være så jævlig vanskelig å holde vekta da.....Tenker på hvor mange mil og hvor mange timer jeg har gått for å gå ned de kiloene, så raser de pokker ta på igjen etter 3 uker Angry

Fantastisk....

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259



Styrkeløfter blir jeg nok aldri, tåler rett og slett ikke treningsmengdene som må til virker det som...... Sad Sad



Unnskyld at jeg kommer med et spørsmål her, men dette synes jeg er interessant å få synspunkter på. Jeg har forstått det slik at de fleste styrkeløfterne her i Norge har veldig store treningsmengder. Kan selvsagt forstå at man må ha endel mengde for å hevde seg her, men er det opplest og vedtatt at man skal trene så mange sett som mange gjør??? Dette er og blir et synspunkt fra en utenforstående, men hvis jeg skal være helt ærlig synes jeg ikke det er så veldig rart at endel blir skadet med de mengdene heller. Vi snakker jo om en ofte kolossal påkjenning på sene- og muskelfester her...
Peace! Smiley

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081



Unnskyld at jeg kommer med et spørsmål her, men dette synes jeg er interessant å få synspunkter på. Jeg har forstått det slik at de fleste styrkeløfterne her i Norge har veldig store treningsmengder. Kan selvsagt forstå at man må ha endel mengde for å hevde seg her, men er det opplest og vedtatt at man skal trene så mange sett som mange gjør??? Dette er og blir et synspunkt fra en utenforstående, men hvis jeg skal være helt ærlig synes jeg ikke det er så veldig rart at endel blir skadet med de mengdene heller. Vi snakker jo om en ofte kolossal påkjenning på sene- og muskelfester her...
Peace! Smiley

Nå er jo jeg like mye en "utenforstående" som deg i og med at jeg faktisk ikke er aktiv styrkeløfter.. Det som er sikkert er at  gode styrkeløftere trener mye. Tror rett og slett at utøvere som er gode uansett idrett både har fysikken til, og har fullført mye mengdetrening gjennom mange år for å nå et høyere nivå.
Det som er interessant i styrkeløft er at såpass mye av treningen foregår på et lavt til moderat intensitetsnivå. Skulle vært svært interessant å se en oversikt over hvorvidt skader i styrkeløft først og fremst er akutte muskel/bindevevs-skader i forbindelse med konkurranser, eller belastningsskader som viser seg over tid som et resultat av kronisk slitasje osv...

Hva tror dere styrkeløftere der ute om dette?

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Eg trur at ein ved å følge eit program med realistiske mål vil holde seg skadefri. Eg merkar godt dei to-tre verkeleg tunge vekene i programmet(som eg er inne i no) tar hardt på kroppen. Eg prøvar i det lengste å passe meg for å øke noke i forhold til det som står oppsatt, då kjenner eg det med ein gong i sener og ledd at det er noke på veg. Her må ein lære å kjenne kroppen sin og passe seg for å hive på litt ekstra sjølv om ein har ein god dag. Når det gjeld treningsmengdene so trur eg det er noke det tar tid å bli vandt med og ved overgang til styrkeløftprogram kan ein trenge eit år på å blir skikkelig vandt til mengda. Derifrå kan ein kanskje også auke mengda litt etterkvart.  Alle toppidrettsutøvarar trenar jo vanvittige mengder, då må vel ein styrkeløftar iallefall kunne meistre 3 økter a 2 t i veka! At mykje av treninga då foregår på eit lett moderat nivå blir naturleg for å ha overskudd men alikevel ha utbytte av mengda.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Eg trur at ein ved å følge eit program med realistiske mål vil holde seg skadefri. Eg merkar godt dei to-tre verkeleg tunge vekene i programmet(som eg er inne i no) tar hardt på kroppen. Eg prøvar i det lengste å passe meg for å øke noke i forhold til det som står oppsatt, då kjenner eg det med ein gong i sener og ledd at det er noke på veg. Her må ein lære å kjenne kroppen sin og passe seg for å hive på litt ekstra sjølv om ein har ein god dag. Når det gjeld treningsmengdene so trur eg det er noke det tar tid å bli vandt med og ved overgang til styrkeløftprogram kan ein trenge eit år på å blir skikkelig vandt til mengda. Derifrå kan ein kanskje også auke mengda litt etterkvart.  Alle toppidrettsutøvarar trenar jo vanvittige mengder, då må vel ein styrkeløftar iallefall kunne meistre 3 økter a 2 t i veka! At mykje av treninga då foregår på eit lett moderat nivå blir naturleg for å ha overskudd men alikevel ha utbytte av mengda.

enig med deg, men en kan stille spørsmål ved om det relativt sett er mer belastende å trene styrkeløft i forhold til idretter der andre momenter enn det muskulære teller inn?
Styrkeløft er jo ekstremt repetetivt og konsentrert i forhold til trening.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

Veldig interessante betraktninger. Man har selvsagt forsket på dette, og de fleste studiene peker i retning av et ganske høyt treningsvolum på de tre øvelsene, og at man bør trene de flere ganger i uka, i tillegg vil jeg tro at det er viktig å kjøre endel trening for de musklene som jobber synergistisk ved hovedøvelsene sjølsagt. Periodisering er nok en nøkkel her, og framfor alt den gradvise progresjonen som Badboy understreker. Interessert i dette, for det kan hende at de som trener med hypertrofi som primærmål kan ha mye å lære av styrkeløftere hva gjelder periodisering. Personlig er jeg i hvertfall imponert over den treninga dere gjør.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Onsdag 20.10.04

Benk

3X30
1X10 40
1X8   60
1X6   80
1X4 100
1X1 120
1X1 130
1X1 140
1X1 150
1X1 160
1X1 170
2X5 130
2X5 120
1X23 60
1X13 60
1X12 60
1X10 40

Liten kjenning i venstre skulder men ellers ok. Høyresiden kjennes helt fin ut for tiden  Dance

Mark fra under kne

1X5 150
1X5 200
1X5 230
1X3 260
1X1 290 tuuuungt

Har begynnt å jobbe som treningsveileder så det blir gratis trening fra nå av  buttrock  Kjørte også en lett rygg/bicepsøkt på søndag.

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
20 sett med benk? Shocked det er mye selv om mesteparten er 1 reps
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

20 sett med benk? Shocked det er mye selv om mesteparten er 1 reps

Det ser nok mer ut enn det er. Det er maks 6-8 arbeidssett her totalt..Alle enerene opp til ca 150 er jo relativt lette, så det blir bare høy belastning på 160 og 170 løftet pluss 2X5 130 rett ettersiste tunge ener. Høyvolum settene på 60 kg er for ren terapitrening å regne.




Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!