Skrevet av Emne: STICKY : Myten om måltidsfrekvens.  (Lest 191498 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 253
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 253

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: STICKY : Myten om måltidsfrekvens.
« #120 : 10. september 2010, 15:26 »
Hvorvidt man nå bygger mer muskler av den grunn at man har mat i magen konstant er imidlertid et annet spørsmål...
Hvorfor?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: STICKY : Myten om måltidsfrekvens.
« #121 : 10. september 2010, 16:34 »


Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 253
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 253

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: STICKY : Myten om måltidsfrekvens.
« #122 : 10. september 2010, 17:21 »
Hvorfor hva da?
Hva mener du med dette:

"Hvorvidt man nå bygger mer muskler av den grunn at man har mat i magen konstant er imidlertid et annet spørsmål..."

Vil det at man har mat i magen konstant være fordelaktig mtp. muskelbygging? Isåfall, hvorfor?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: STICKY : Myten om måltidsfrekvens.
« #123 : 10. september 2010, 17:38 »
Vil det at man har mat i magen konstant være fordelaktig mtp. muskelbygging? Isåfall, hvorfor?

Nei, heller motsatt. Konstant tilførsel av aminosyrer vil kunne hemme proteinsyntesen.

Børge Fagerli forklarer det bra her under stykket "Hvor mye protein og hvor ofte?":
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1257

Mer her:
http://www.sportsnutritionsociety.org/conference_presentations/ISSNConference_200806_Layne.pdf


Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 253
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 253

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: STICKY : Myten om måltidsfrekvens.
« #124 : 10. september 2010, 17:41 »
Nei, heller motsatt. Konstant tilførsel av aminosyrer vil hemme proteinsyntesen.

Børge Fagerli forklarer det bra her under stykket "Hvor mye protein og hvor ofte?":
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1257

Mer her:
http://www.sportsnutritionsociety.org/conference_presentations/ISSNConference_200806_Layne.pdf
Herlig!

Utlogget Mats_AA

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Sv: STICKY : Myten om måltidsfrekvens.
« #125 : 10. september 2010, 18:17 »
Har du lest utrolig mye beefcake eller hvordan har du tilegnet deg all kunnskapen?? Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 253
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 253

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: STICKY : Myten om måltidsfrekvens.
« #126 : 22. september 2010, 15:46 »
[...]"Raske" proteiner som myse tas opp med ca 10-12 g i timen hos en normalvektig mann, mens langsomme som kasein tas opp med ca 5-6 g i timen.[...]
Av ren nysgjerrighet, hvor har du tallene fra?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure


Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: STICKY : Myten om måltidsfrekvens.
« #128 : 15. oktober 2010, 04:34 »
Kan du nevne internasjonale navn som følger denne dietplanen din? Altså, proffbyggere som spiser en til to ganger om dagen? I tilfelle ikke, hvorfor? Fordi du og dine kildesøk innehar mer kompetanse på området enn dem? Sagt det før og sier det igjen, det du skriver her er latterlig. sorry.
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: STICKY : Myten om måltidsfrekvens.
« #129 : 15. oktober 2010, 09:23 »
Selv om noe fungerer bra, betyr det ikke at alle har tatt det i bruk. Hvis du ser på avataren til Beefcake, så ser du vel at det fungerer nokså bra, selv om han ikke nødvendigvis veier 150 kilo. 

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: STICKY : Myten om måltidsfrekvens.
« #130 : 15. oktober 2010, 09:45 »
Kan du nevne internasjonale navn som følger denne dietplanen din? Altså, proffbyggere som spiser en til to ganger om dagen? I tilfelle ikke, hvorfor? Fordi du og dine kildesøk innehar mer kompetanse på området enn dem? Sagt det før og sier det igjen, det du skriver her er latterlig. sorry.

"dietplanen min"? Hva snakker du om?

Hva har forresten hvordan "proffbyggere" ev. spiser med noe å gjøre? Mener du at å være "proffbyggere" er det optimale, som alle prøver å strebe etter å være..? Tror du forresten også virkelig at måltidsfrekvensen er den avgjørende faktoren for størrelsen på musklene deres..?  :Smiley

Til sist: sier jeg noen steder at proffbyggere spiser på feil måte?



Utlogget Mats_AA

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Sv: STICKY : Myten om måltidsfrekvens.
« #131 : 15. oktober 2010, 15:20 »
Kan du nevne internasjonale navn som følger denne dietplanen din? Altså, proffbyggere som spiser en til to ganger om dagen? I tilfelle ikke, hvorfor? Fordi du og dine kildesøk innehar mer kompetanse på området enn dem? Sagt det før og sier det igjen, det du skriver her er latterlig. sorry.
Du er lur!!

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: STICKY : Myten om måltidsfrekvens.
« #132 : 15. oktober 2010, 15:42 »
Ettersom kroppen ikke kan lagre proteiner for bruk til senere virker det meningsløst å innta store mengder protein en til to ganger i døgnet. Ved å posjonere totalinntaket ut over f.eks 6 måltid vill det til en hver tid holdes stabilt blodsukker, sørge for tilgjengelige aminosyrer gjennom døgnet.

Ja, helt klart at profilbildet ditt ser veldig bra ut. Du ligger nok under 9% kroppsfett på det bildet. Denne tråden gjelder måltidsfrekvens, dersom profilbilder skal være indikator på om noe virker, så finnes det jo uendelige bilder av byggere som spiser 6 måltid eller fler, som ser utrolige ut.

En lokal utøver som virkelig kan vise til ufattelige resultater er Arild Haugen. Ta en titt på diettplanen hans, og argumentene hans for å gjøre det slik han gjør det. Han er diger, har lav fettprosent og holder formen året rundt.

På papiret er sikkert alt dette fine saker, men i realiteten, neppe ideellt.
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: STICKY : Myten om måltidsfrekvens.
« #133 : 15. oktober 2010, 15:57 »
Ettersom kroppen ikke kan lagre proteiner for bruk til senere

Mat som spises, ligger i magen/tarmen i MANGE timer før den er ferdig fordøyd. Man kan gjerne kaste opp 10 timer etter man har spist, og maten som kommer opp igjen, er fortsatt gjenkjennelig. Kroppen kan ikke lagre proteiner i månedsvis. Men i et døgn? Ja.

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: STICKY : Myten om måltidsfrekvens.
« #134 : 15. oktober 2010, 16:33 »
Nei, kroppen kan ikke lagre protein i ett døgn.

Ok, men da er jo alt ok. Poenget mitt er at å fokusere på at diettdisiplin er uviktig eller gi signaler om at det er uviktig gjør det vanskeligere for gjennomsnits-hobbytreneren å oppnå sine mål. Å overspise 2 ganger daglig (1250-2200kcal) er uheldig.

Noen som har diabetes her? Kanskje dere kan forklare hvorfor stabile blodsukker verdier er viktig! =D
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!