Skrevet av Emne: Norske jenter er for store  (Lest 8505 ganger)

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Norske jenter er for store
« #15 : 10. juli 2007, 12:19 »
Om hu syns de jentene i bakrunnen der er for ''feite'' for de bare være det!
Westside disciple

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Norske jenter er for store
« #16 : 10. juli 2007, 12:25 »
Jeg forstår ikke hvorfor modeller skal være så høye. Om jenta er i et blad er det jo bare å førstørre i Photoshop. Er hun på catwalken er det bare å gå litt nærmere publikum.

Utlogget PushIt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 136

Sv: Norske jenter er for store
« #17 : 10. juli 2007, 15:26 »
Eivor Øvrebø burde ikke snakke så høyt om hvordan andre ser ut.


Edit:
Ja, blei litt usaklig der....  Lips Sealed

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Norske jenter er for store
« #18 : 10. juli 2007, 15:28 »
Eivor Øvrebø burde ikke snakke så høyt om hvordan andre ser ut.

Det der er pissprat. Kan man ikke være fagperson uten selv å være utøvende inne det ? I så fall bør du ta en titt på en del musikkjournalister bl.a.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Norske jenter er for store
« #19 : 10. juli 2007, 16:45 »
Det der er pissprat. Kan man ikke være fagperson uten selv å være utøvende inne det ? I så fall bør du ta en titt på en del musikkjournalister bl.a.

Og flere av de som tipser løs om trening og kosthold her inne.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget thorns

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Norske jenter er for store
« #20 : 12. juli 2007, 11:15 »
Øvrebø kommer ikke med noen personlig mening, det hun gjør er og si det nøyaktig kravet til internasjonale klesmodeller. Om du har kraftig benbygning er det godt mulig modell rett og slett ikke er ett yrke som passer for deg.

Er ikke sånn at alle jenter skal være modeller heller.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Norske jenter er for store
« #21 : 12. juli 2007, 11:27 »
Øvrebø kommer ikke med noen personlig mening, det hun gjør er og si det nøyaktig kravet til internasjonale klesmodeller. Om du har kraftig benbygning er det godt mulig modell rett og slett ikke er ett yrke som passer for deg.

Er ikke sånn at alle jenter skal være modeller heller.

hun kommer med personlige meninger også .. Bl.a  ganske ufine kommentarer ang hun som vant norske top modell, jenta fra narvik, og hun lille søte som vant sist.. Samt en meget ufin kommentar ang Kathrine Sørland..

Så damen kommer med kommentarer som er personlig.


Forøvrig har flere og flere designere selv sagt at de lager størrelser til de modellene de blir servert , dvs gjennomsnittet. Og derfor har de ikke tenkt på størrelsen tidligere..
Men at fokuset nå har gjort at flere designere , bl.a. i Spania nekter tynne modeller å gå catwalk og har endr visningsstørrelsen på sine klær..

Nann
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Norske jenter er for store
« #22 : 12. juli 2007, 11:43 »
Øvrebø kommer ikke med noen personlig mening, det hun gjør er og si det nøyaktig kravet til internasjonale klesmodeller. Om du har kraftig benbygning er det godt mulig modell rett og slett ikke er ett yrke som passer for deg.

Er ikke sånn at alle jenter skal være modeller heller.

Alle jenter skal heldigvis ikke være modeller. Men Øvrebø mener at norske modeller ikke gjør det bra fordi de er late og ikke gidder å trene og slanke seg. Det har lite med utgangspunktet til de forskjellige å gjøre.

Som Nann Rosita sier er det flere designere som har begynt å reagere på kroppsidealene til modellbransjen. Modeller har alltid vært tynne, men i de siste ti årene har de blitt tynnere og tynnere.

I dag stiller de fleste designere krav om at de skal komme inn i størrelse 0 som tilsvarer 30/32. Det er ekstremt lite og plaggene i denne størrelsen ser ut som barneklær. Når denne størrelsen kombineres med 1.80 høyde er det lite annet enn beinrangler som vandrer rundt på catwalken.

Hvis man ser på bilder av Naomi Campbell, Linda Evangelista, Tyra Banks fra 80 og 90-tallet vil en se at disse har langt mer kjøtt på beina enn de fleste av modellene vi ser i dag. Etter at to brasillianske modeller døde av anoreksi i vinter sluttet Stella McCartney og Gaultier å bruke størrelse 0 modeller. Rett og slett fordi du må sulte deg for å bli så tynn. Uansett utgangspunkt.

Det Eivor Øvrebø heller burde sagt noe om er at modellbransjens etterspørsel etter anoretiske jenter burde opphøre. Det er fullt mulig å lage klær i størrelse 36 uten at damene av den grunn ikke ser bra ut.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Norske jenter er for store
« #23 : 12. juli 2007, 11:54 »
hun kommer med personlige meninger også .. Bl.a  ganske ufine kommentarer ang hun som vant norske top modell, jenta fra narvik, og hun lille søte som vant sist.. Samt en meget ufin kommentar ang Kathrine Sørland..


Dette er jenter som har valgt å være en del av rampelyset og dette skal de takle. Buisness er ikke fint, uansett bransje.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Norske jenter er for store
« #24 : 12. juli 2007, 11:58 »
Dette er jenter som har valgt å være en del av rampelyset og dette skal de takle. Buisness er ikke fint, uansett bransje.

Selvfølgelig har de valgt det. og er jenter som gjør kariere innen modellbransjen i dag. At det da skal komme ei gammal skrukkekjerring å seive om at de ikke er gode nok, når de jaggu har bevist det selv, så er det egentlig lite saklig av damen...
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Norske jenter er for store
« #25 : 12. juli 2007, 12:03 »
Bevist at de er gode nok ? Du har sett Sørland side om side med Kate Moss gang på gang ?

Pr. i dag finnes det vel knapt noen norske "supermodeller" annet enn at de er noe kjent på hjemmebane og leker litt ute. Dette er absolutt saklig.

Og om hun er ei skrukkekjærring eller ikke spiller i grunn liten rolle, Drillo er ikke mye til fotballspiller lenger han heller, men hva betyr det ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Norske jenter er for store
« #26 : 12. juli 2007, 12:24 »
Nja, man får vel ikke forlenget kontraktene sine med Ford models i NY uten å ha gjort noe bra..
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Norske jenter er for store
« #27 : 12. juli 2007, 12:30 »
Det er listefyll i alle bransjer NR. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Norske jenter er for store
« #28 : 12. juli 2007, 17:08 »
Den opprinnelige Ford-modellen kom i bare én farge:  Svart.

Utlogget Zuul

Sv: Norske jenter er for store
« #29 : 12. juli 2007, 19:47 »
Den opprinnelige Ford-modellen kom i bare én farge:  Svart.


og passende nok hette den T, noe som beskriver formen på dagens

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!