Skrevet av Emne: far skal strarte å trene!!!!  (Lest 5200 ganger)

Utlogget seileren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 58

Re:far skal strarte å trene!!!!
« #15 : 30. november 2003, 21:43 »
nei du. hverdag blir nok litt drøyt i starten vil jeg tro. klarer nok å få han med meg 1 - 3 ganger i uka.  Grin
ha et mål ved treninga de! ikke tren for å tren, vit hvorfor og hvordan du vil trene! (Y)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:far skal strarte å trene!!!!
« #16 : 30. november 2003, 21:48 »
Er det egentlig noe poeng å gå via maskiner til løsvekter? Er det ikke like greit å trene med stang og hantler fra begynnelsen av, bare han tar det med ro med vektbelastningen?!

Blir han komfortabel i en "chestpress" maskin (eller hva det nå heter), tror jeg overgangen til benkpress vil bli like stor, da han ikke har fått trent opp nødvendig støttemuskulatur med apparater. Bør ikke være skadelig, så lenge han er forsiktig, mener nå jeg.
For så vidt enig, men min erfaring er likevel at mange utrente (særlig eldre), som kanskje også sliter litt med balanse og koordinasjon, synes det er lettere å begynne med apparater, som ikke krever så mye balanse og koordiasjon som frivekter. Men helt klart, det "ideelle" er å gå over til frivekter så fort som mulig...
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Kløna

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 48

Re:far skal strarte å trene!!!!
« #17 : 01. desember 2003, 18:11 »
Faren min er 50 år, han startet å trene for litt over to måneder siden etter at de hadde et prosjekt på jobben der de ble testa av forskere og slikt (han hadde da ikke trent noe på to år). Da de testet han første gang hadde han kondis som en gj.snittelig 30 åring og tok 160kg i beinpress. Nå etter to måneder har an kondis som en gj.snittelig 20 åring og tar 240kg i beinpress og han har trent 3 til 4 ganger i uka og noen uker har det ikke blitt noe.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Re:far skal strarte å trene!!!!
« #18 : 02. desember 2003, 01:27 »
Uansett om det blir trening med frivekter eller maskiner/apparater, tror jeg det er svært viktig at faren din prioriterer oppvarming (generell og muskelspesifik) samt uttøyning. I den alderen der vil jeg tro dette er ekstra viktig for å unngå skade. Finnes treningsprogram som ikke tar så veldig langt tid per trening, slik at han får god tid til dette.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:far skal strarte å trene!!!!
« #19 : 02. desember 2003, 14:39 »
Du kan jo si til han at for hver dag han trener kan han kose seg med 1/2 liter melk og en halv plate stratos.
Sånn rent kcalorimessig vil det gå i null men han vil jo legge på seg litt mer muskler og få holdt hjertet i gang i stedet for å bli i stadig dårligere form av å kun ligge på sofaen. Regner ikke med at faren din skal stille i Mr. Olympia heller....Så da er det greit å vite at man kan fortsette med samme godteriet/maten som før og i tillegg komme i bedre form hvis man trener....

Faren min er 50 år, han startet å trene for litt over to måneder siden etter at de hadde et prosjekt på jobben der de ble testa av forskere og slikt (han hadde da ikke trent noe på to år). Da de testet han første gang hadde han kondis som en gj.snittelig 30 åring og tok 160kg i beinpress. Nå etter to måneder har an kondis som en gj.snittelig 20 åring og tar 240kg i beinpress og han har trent 3 til 4 ganger i uka og noen uker har det ikke blitt noe.

Men er ikke formen dårligere på 20-åringer i dag enn for 10 år siden da...  :Smiley

Soje

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:far skal strarte å trene!!!!
« #20 : 02. desember 2003, 16:05 »
Heh, dagens 20-åringer er ikke så spreke som før nei, men dagens 50-åringer står det relativt sett enda verre til med  Wink
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Re:far skal strarte å trene!!!!
« #21 : 03. desember 2003, 15:25 »
Konge bra at foreldrene begynner å trene. Faren min begynnte å trene for ca 3 år siden. Det var litt så som så med litt styrke innimellom. For ca 1 1/2 år siden fikk han en eller annen diagnose på noe stoffskife greier. Etter det begynnte han å trene mer seriøst og legge veldig vekt på kostholdet. Samtidig begynnte de med noe vektmålinger på jobben. Nå trener han vekter 2-3 ganger i uka(app) og går turer eller sykler nesten hver dag. Han har gått ned 15 kg og er nå pokker meg 15 kg lettere enn meg og har blitt mye sterkere. + sluttet å røyke.
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget Tiny2k

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

Re:far skal strarte å trene!!!!
« #22 : 23. desember 2003, 01:27 »
Heh, dagens 20-åringer er ikke så spreke som før nei, men dagens 50-åringer står det relativt sett enda verre til med  Wink

Helt enig, de fleste av dem sliter med en utrolig overvekt og er som regel nede hos fastlegen sin et par ganger i måneden grunnet et eller annet. Alle som har passert 50år burde fått gratis treningstilbud.

Har selv fått far med på noe vektrening og jeg må si at  det er absolutt fremgang å se. Så legger du det opp på riktig måte så vil det nok ikke være så vansklig å få ham hekta.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!