Skrevet av Emne: Eirik's Logg  (Lest 730 ganger)

Utlogget Eiriik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Eirik's Logg
« : 05. juli 2007, 10:25 »
Da var det på tide og kaste seg med på bølgen Smiley Jeg er aktiv gutt fra Averøya, som har kroppsbygging som hovedsport. Vektløfting generelt er noe jeg har hatt sansen for lenge, jeg tror jeg tok i vekter for første gang da jeg var 6 år og var knall fornøyd med at jeg løftet 5 kg i hantelcurl. Fikk mine første egne vekter da jeg var 9 år og sidne det har det bare "ballet" på seg. Når har jeg eget treningsstudio hjemme med benkpress, spinningsykkel, alt av stenger og 150-200 kg i frivekter, multibenk, stort treningsapparat(multigym) + litt til. Jeg bedriver også en del andre sporter ved siden av; sykling, dykking, svømming og kiting. Jeg har laget meg og utarbeidet et eget trneingsprogram som har gitt meg forbløffende god fremgang, mht volum, men også styrken har øket forholdsvis bra. Jeg trener ikke beina, grunnen til dette er en skade i ankelen som hemmer det litt. Men til høsten skal det bli bra nok sier legen, så da blir det full fres Smiley

Her er noen maksløft og annen infro meg:

Alder:   16 år(f. 14.12.1990)
Høyde: 185 cm
Vekt:    85,2 kg

Benkpress:                  105 kg
Bicepscurl m/z-stang:   65 kg
Franskpress:                60 kg
Ped-dec flyes:              95 kg
Skulderpress:               75 kg

Her er min 3-splitt

Mandag: Bryst, triceps

Øvelsene som blir brukt er triceps pushdown, skåbenk, franskpress,              benkpress og pec-dec flyes. Rekkefølgen på øvelsene varierer jeg litt i blant, dette er ikke den rekkefølgen jeg kjører nå. Grunnen til at jeg forandrer rekkefølgen er variasjon noe som gir bedre effekt. Jeg kjører 5 sett og 8 repetisjoner på hver øvelse.

Onsdag: Hele ryggen(+lats), biceps, skuldre

Øvelsene som blir brukt her er bredt nedtrekk, rygghev med vekter, sittende kabelroing, skulderpress, sidehev, bicepscurll, scottcurl med kabel. Rekkefølgen varierer selvføgelig her òg. Antall sett og reps er det samme også, 5x8.

Fredag:  mage

Øvelsene som blir brukt her er crunch m/vekter, crunch m/vriding+vekter, , crunch i kabel. Tro det eller ei, men også her varierer jeg rekkefølgen på øvelsene regelmessig, hehe Wink 5x8 på alt her også.


Jeg kjører i tillegg litt kardio annenhver morgen(FØR FROKOST). Da blir den annenhver gang jogging på 60% puls og gerilja kardio. På joggeturene jogger jeg som regel 30-45 min.

Jeg vil logge alle mine treningsøkter fremover, følg med ! Smiley

Ønsker gjerne respons og kritikk Cheesy

Utlogget Eiriik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Eirik's Logg
« #1 : 10. juli 2007, 23:30 »
Biceps, Skuldre og Rygg

Kabelroing, 5x8 - 65 kg, gikk helt fint
Skulderpress, 5x8 - 55 kg, litt trøbbel på siste reps i siste sett
Biceps curl, 5x5 - 25 kg(på hver hånd), litt trøbbel siste reps
Bredt nedtrekk, 5x8 - 75 kg, tyngre neste gang
Scottcurl, 5x8 - 25 kg, gikk lett, tyngre neste gang
Rygghevinger, 5x8 - 15 kg på nakken, gikk fint




Utlogget Eiriik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Eirik's Logg
« #2 : 11. juli 2007, 23:17 »
I dag ble det kjørt gerilja-kardio + mageøkt

Gerilja-kardio var som vanlig knall tungt og det er jo som det skal være.

Mageøkten i dag ble annerledes enn planlagt, jeg sjekket ut et nytt program på trening.no og det tok meget bra på "hele" magen. De som vil prøve noe nytt kan godt prøve dette ! planen er og prøve dette i en periode på 3 måneder.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!