Skrevet av Emne: Noen ubrukelige Bærums-ungdommer! (ny tittel grunnet generalisering...)  (Lest 4838 ganger)

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sitat
Det bor ikke flere rike mennesker i Bærum, det bor flere som liker å late som de er rike.
Sist jeg sjekket var det ingen kommune i norge som  kunne skilte med flere millionærer pr innbygger enn Bærum

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

De rikeste bor nå fremdeles på Oslo Vest, det er ikke status å bo i Bærum. Villastrøkene på Bygdøy, Ullerntoppen, Holmenkollen, etc. er langt mer attraktive.

Så klart, 'millionærer per innbygger'-statistikken er ikke like imponerende når man tar for seg Oslo kommune som helhet.


Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

De rikeste bor nå fremdeles på Oslo Vest, det er ikke status å bo i Bærum. Villastrøkene på Bygdøy, Ullerntoppen, Holmenkollen, etc. er langt mer attraktive.

Så klart, 'millionærer per innbygger'-statistikken er ikke like imponerende når man tar for seg Oslo kommune som helhet.


Sterkt uenig. Villaområder i Asker og Bærum er vel så ettertraktede som på Oslo Vest. Nesøya er et klassisk eksempel på sted utenfor Oslo som allikevel kan skilte med pris tilsvarende og over Oslo Vest.
Å si at "de rikeste" bor i Oslo er en uklar kommentar. Jeg antar du mener at de mest bemidlede velger Oslo Vest - noe jeg ikke kan finne holdepunkter for. At derimot få men relativt kjente og rike finanspersoner har valgt Oslo Vest er ikke ensbetydende med at de rikeste velger vekk Bærum

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

...men folk flest på nesøya har ikke særlig med penger.
De er stort sett lesset ned i gjeld pga. desperat behov etter å fremstå som 'rike'.
Det samme vil jeg tro er tilfellet i store deler av andre 'rikmannsstrøk'.

Å ha et hus verdt noen titalls millioner i et pent strøk vil ikke nødvendigvis si at man har mye penger.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070713/NYHET/707130013/1093/_

For en alldeles latterlig ting å gjøre! Visse burde hatt juling og en kraftig korreks for slik oppførsel. Det virker rett og slett ikke som de har grep om virkeligheten i det hele tatt, men tror verden er en rosa boble hvor de kan kjøre cabrioleten sin, og se ekle ut i rosa piqué-skjorte og pannebånd.

Jeg må jobbe en uke i den sommerjobben jeg har pr dags dato for å kunne finansiere en slik bot, men for disse få betyr tydeligvis ikke 4000kr noe særlig. Det er dog respektløst å oppføre seg slik da det faktisk finnes mennesker som jobber og sliter for å tjene til livets opphold, og som ikke verken vil eller kan tillate seg å oppføre seg slik.

Skjerpings!  Angry

Det kan vel like gjerne være en falsk nyhet. Smiley

Men noen er blåst. Smiley

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Apropos rikdom; jeg lurer på hvordan så mange kan ha så mye. Jeg er klar over at det er mye gjeld blant folk og at mye går til inkasso, men likevel har vel aldri kjøpekraften blant nordmenn vært høyere? Har alle i dette landet blitt vellykkede leger, advokater og aksjemeglere, eller er det altfor mange som lever over evne, og som sover dårlig pga sentralbanksjefens uttalelser om økt rente?

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Det kan vel like gjerne være en falsk nyhet. Smiley

Men noen er blåst. Smiley

Det kan det, men det var store oppslag i lokalavisa og det har blitt tatt opp i flere medier i dagene etterpå. Hørte det på alt ifra nyhetene på den lokale radioen til i radioprogrammet Saab på Kanal24. Uansett, noen er blåst, men det er uavhengig av hjemsted. Smiley
(Hinter til noen, ikke alle, rånerne på Notodden som ett godt eksempel...)

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Apropos rikdom; jeg lurer på hvordan så mange kan ha så mye. Jeg er klar over at det er mye gjeld blant folk og at mye går til inkasso, men likevel har vel aldri kjøpekraften blant nordmenn vært høyere? Har alle i dette landet blitt vellykkede leger, advokater og aksjemeglere, eller er det altfor mange som lever over evne, og som sover dårlig pga sentralbanksjefens uttalelser om økt rente?
Ufattelig mye rart folk tjener penger på. Importører av div merkevarer være seg alkohol eller dokraner drar inn enomre summer, bare som et eks.
3 virkelige eksempler:
- Importør av sigarer og tobakksprodukter
- Sette inn tenner i kjeften på folk (banalt fortalt)
- Importere bananer og frukter
Det ble overfor nevnt at folk kjøper hus til titalls mill for "show off". Tror vel de fleste her som har søkt om lån vet at man skal i utg.pkt. ha en klekkelig årslønn for i det hele tatt å få et lån på f.eks. 20 mill.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
De som kjøper bolig til 20 mill. pluss tar sjelden opp et lån på tilsvarende størelse for å finnansiere det... Wink. Skal man snakke om utgifter på et slikt hus så er det nok heller driftsutgiftene man bør fokusere litt på.

Et eksempel er Frogner i Oslo. En sjokkerende liten andel av leilighetene som omsettes over 5 mill der belånes overhodet.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Det gjelder med andre ord å være kreativ og finne et nisjemarked. Import/salg av div. produkter som meningmann ikke har særlig bruk eller behov for, men som deler av samfunnet finner veldig attraktivt kan med andre ord bringe inn store summer. Hmmm, jeg må med andre ord finne et produkt jeg har tro på, og tilpasse dette kundesegmentet jeg vil sikte meg inn mot.

Nå skal det bli milliarder på bok her... Grin

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Gundersen: Hvorfor la seg irritere. Avisene skriver alltid om sensasjoner.

Det er mange som har råd til å bruke 4000kr som toalettpapir, men de fleste oppfører seg fornuftig likevel.

Tilfellet som er beskrevet her er nok et untakstilfelle og neppe representativt for ungdom fra bærum.

Det er mange måter å tjene penger på, men felles for de fleste som har jobbet seg opp er at de har jobbet svært meget.

Noen er så heldige at de er født inn i rike familier.

Verden er urettferdig, bare til å tenke positivt og å tenke på det som er bra i ens eget liv! Smiley


Har du hørt uttrykket:

"Gi meg styrke til å forandre det jeg kan, og gi meg styrke til å å holde ut det som ikke kan forandres"

?

 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!