Skrevet av Emne: Viking Gainer  (Lest 6509 ganger)

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: Viking Gainer
« #30 : 14. juli 2007, 14:22 »
ikke like strenge som de som avgjør om det blir verdens rekorder eller ikke.

og når jeg så scott mendelson sitt godkjente verdens rekord løft "raw" var det mindre enn 0,5 stopp i bånn. og det ble godkjent, men med drakt måtte han ha hvertfall 2 sek. Så det er vell klart at det er forskjell med og uten drakt.

Haha! Det finnes ikke noe som heter "godkjent gymløft". Og om det hadde eksistert så hadde det ihvertfall ikke vært din definisjon på det. Det du utførte var parallell-bøy, hvilket er en del lettere enn dyp knebøy. Og det hadde ikke blitt godkjent på et stevne om du ikke hadde hatt drakt. Om en har drakt eller ei spiller intet rolle på om løftet blir godkjent eller ei..

Utlogget RP-NS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Viking Gainer
« #31 : 14. juli 2007, 14:25 »
Haha! Det finnes ikke noe som heter "godkjent gymløft". Og om det hadde eksistert så hadde det ihvertfall ikke vært din definisjon på det. Det du utførte var parallell-bøy, hvilket er en del lettere enn dyp knebøy.

:s ok, men absolut ikke i nærheten av kvartbøy.

Men, må bare nevne dette, ikke får å provosere på noen måte et slags spørsmål..

På alle stevner der løft blir godkjent er det med drakt, og de skal gå veeldig dypt.. Men med drakta så blir jo spennet større og større jo dypere du går å får enda mere hjelp i bånn enn når du er lengre oppover.

Så det blir enda lettere hvor dypere du går med drakt i forhold til uten drakt. Samma med benk og stopp.

Og hvorfor hadde scott mendelson så og si ikke stopp når han kjørte raw? lurt på det, men ingen har svart.
Raw Power - Natural Strength



89 Modell - 17 år, 176cm, 81kg.

Utlogget Pepz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Viking Gainer
« #32 : 14. juli 2007, 14:26 »
joa, men jeg mente godkjent gymløft. (treningsløft) siden jeg verken er konkurrerende eller er styrkeløfter.

Å jeg har fått svar fra erfarene her på forumene å de sa det var ett veldig bra gymløft. Så absolut ikke kvartbøy, som norfellow her mente 110% at jeg gjorde.

Det er jo ikke forskjell på et godkjent stevne løft i knebøy og et gym løft.

Er forsåvidt enig med deg at det var ikke kvartbøy du gjorde, men det var et godt stykke ifra godkjent dybde fortsatt.

edit: Scot Mendelson konkurerer vell ikke i IPF heller vis jeg husker riktig. Så kanskje hans forbund har andre regler.
oh yeah baby Cheesy

Utlogget RP-NS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Viking Gainer
« #33 : 14. juli 2007, 14:29 »
Det er jo ikke forskjell på et godkjent stevne løft i knebøy og et gym løft.

Er forsåvidt enig med deg at det var ikke kvartbøy du gjorde, men det var et godt stykke ifra godkjent dybde fortsatt.

godt stykke? definer det er du snill :p får hvis jeg var parallel, og han ene fyren måtte kjøre gjennom filmen bilde får bilde får å se om det var helt parallelt eller ikke, så kan det ikke ha vært så mye om å gjøre...

Godkjent dybde er under paralell? men det står ikke hvor mye under, så hvis jeg var helt parallel så var det ikke mye om å gjøre.
Raw Power - Natural Strength



89 Modell - 17 år, 176cm, 81kg.

Utlogget RP-NS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Viking Gainer
« #34 : 14. juli 2007, 14:30 »

edit: Scot Mendelson konkurerer vell ikke i IPF heller vis jeg husker riktig. Så kanskje hans forbund har andre regler.
[/quote]

Så det er forskjellige proffesjonelle regler altså? Han er jo kjent får sitt verdens rekord i raw løft, verden over.
Raw Power - Natural Strength



89 Modell - 17 år, 176cm, 81kg.

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: Viking Gainer
« #35 : 14. juli 2007, 14:31 »
:s ok, men absolut ikke i nærheten av kvartbøy.

Men, må bare nevne dette, ikke får å provosere på noen måte et slags spørsmål..

På alle stevner der løft blir godkjent er det med drakt, og de skal gå veeldig dypt.. Men med drakta så blir jo spennet større og større jo dypere du går å får enda mere hjelp i bånn enn når du er lengre oppover.

Så det blir enda lettere hvor dypere du går med drakt i forhold til uten drakt. Samma med benk og stopp.

Og hvorfor hadde scott mendelson så og si ikke stopp når han kjørte raw? lurt på det, men ingen har svart.

Det vet jeg ikke. Kanskje den verdensrekorden er uoffisiell og ikke gjort på et stevne, men under et annet arrangement. Det løftet hadde ikke blitt godkjent i feks IPF selv om det var RAW.
Selv så synes jeg ikke at styrkeløfterene på stevner går så veeeeldig dypt, som du sier. Men alle går ned til at løftet blir godkjent (hofta under kneleddet). Skjønner ikke helt hva du mener med at det blir enda lettere hvor dypere du kommer når du bruker drakt. Er bindene stramme nok så kommer du nesten ikke dypere enn det som må til for å godkjent et løft.

Utlogget RP-NS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Viking Gainer
« #36 : 14. juli 2007, 14:32 »
ja og i bånn da, så har du fullt spenn, i forhold til hvis du bare skulle kjørt "kvart bøy".

Raw Power - Natural Strength



89 Modell - 17 år, 176cm, 81kg.

Utlogget Alexander Tomren

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Eat Lightning, Crap Thunder!
Sv: Viking Gainer
« #37 : 14. juli 2007, 14:32 »
:s ok, men absolut ikke i nærheten av kvartbøy.

Men, må bare nevne dette, ikke får å provosere på noen måte et slags spørsmål..

På alle stevner der løft blir godkjent er det med drakt, og de skal gå veeldig dypt.. Men med drakta så blir jo spennet større og større jo dypere du går å får enda mere hjelp i bånn enn når du er lengre oppover.

Så det blir enda lettere hvor dypere du går med drakt i forhold til uten drakt. Samma med benk og stopp.

Og hvorfor hadde scott mendelson så og si ikke stopp når han kjørte raw? lurt på det, men ingen har svart.

1. Jeg løftet jo uten bøydrakt i mitt første stevne og fikk alle 3 løftene godkjent med 9/9 hvite lamper.

2. Har du noen gang prøvd enten bøydrakt og benskjorte ? Om du prøver det første gang så skal jeg love deg at det ikke akkurat er en behagelig opplevelse og det er absolutt ikke lett å komme ned første gangen.

3. Du skal aldri ha ett stopp i bunn av løftet for å få det godkjent. Men at det tar lenger tid å komme under den "godkjente grensen" når du løfter med drakt er mer sannsynlig enn at du bare slepper deg ned og kjører bånn gass opp igjen i ett raw løft.

Håper dette oppklarte noen tanker eller spørsmål du måtte ha.
Loggbok



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Alexander Tomren
Giske Atletklubb

Utlogget Alexander Tomren

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Eat Lightning, Crap Thunder!
Sv: Viking Gainer
« #38 : 14. juli 2007, 14:34 »
edit: Scot Mendelson konkurerer vell ikke i IPF heller vis jeg husker riktig. Så kanskje hans forbund har andre regler.


Så det er forskjellige proffesjonelle regler altså? Han er jo kjent får sitt verdens rekord i raw løft, verden over.

Jeg kan jo ikke akkurat kalle meg en profesjonell utøver med profesjonelle regler bare fordi jeg konkurrerer under IPF.
Loggbok



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Alexander Tomren
Giske Atletklubb

Utlogget RP-NS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Viking Gainer
« #39 : 14. juli 2007, 14:35 »
1. Jeg løftet jo uten bøydrakt i mitt første stevne og fikk alle 3 løftene godkjent med 9/9 hvite lamper.

2. Har du noen gang prøvd enten bøydrakt og benskjorte ? Om du prøver det første gang så skal jeg love deg at det ikke akkurat er en behagelig opplevelse og det er absolutt ikke lett å komme ned første gangen.

3. Du skal aldri ha ett stopp i bunn av løftet, men at det tar lenger tid å komme under den "godkjente grensen" når du løfter med drakt er mer sannsynlig enn at du bare slepper deg ned og kjører bånn gass opp igjen i ett raw løft.

Håper dette oppklarte noen tanker eller spørsmål du måtte ha.

Ja, det er det jeg mener blant annet.  "når du løfter med drakt er mer sannsynlig enn at du bare slepper deg ned og kjører bånn gass opp igjen i ett raw løft." og den sannsyneligheten er vell ganske mye større.

til nr.2 nei jeg har ikke prøvd, men selvfølgelig må man øve det inn.


Så det jeg prøver å si er vell, hvis sånne løfte skjorter aldri hadde blitt oppfunnet.. Så hadde kanskje reglene vært en smule anderledes? Kanskje.
Raw Power - Natural Strength



89 Modell - 17 år, 176cm, 81kg.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Viking Gainer
« #40 : 14. juli 2007, 14:38 »
Kanskje på tide å gå tilbake til topic???

MODERATORER??


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Mr_Erik1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 735
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 735

  • Pumping iron..!:-D
Sv: Viking Gainer
« #41 : 14. juli 2007, 14:43 »
ta å steng hele diskusjonen, er jo faen meg så langt off topic så det går ann å bli..!
eat,train,sleep,repeat.

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Viking Gainer
« #42 : 14. juli 2007, 14:54 »
Tror utgangspunktet i denne tråden var att RP-NS ville finne seg en slik gainer som Bjerke brukte, å tro at han blir like sterk. Wink

Du kommer ikke langt med den holdningen du har RP-NS...
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Pepz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Viking Gainer
« #43 : 14. juli 2007, 14:56 »
Siden vi er off topic, han skrev at han drakk av og til 1kg pr dag?!  woot Det kan ikke være billig i lengden.
oh yeah baby Cheesy

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Viking Gainer
« #44 : 14. juli 2007, 15:43 »
Tror utgangspunktet i denne tråden var att RP-NS ville finne seg en slik gainer som Bjerke brukte, å tro at han blir like sterk. Wink

Du kommer ikke langt med den holdningen du har RP-NS...

Du har tydligvis blanda deg inn i en tråd du ikke har lest Valesco. Utgangspunktet til denne tråden var at brukeren darbekke ville vite hvor man kunne kjøpe Viking Gainer. RP-NS kom så og sa noe negativt om proteinpulveret til Svend og da ble det en krig der RP-NS havnet mot alle andre.

Antagelsene dine er fullstendig på viddene, ikke et eneste sted i tråden har RP-NS prøvd å finne ut hvor denne gaineren kan kjøpes så han kan bli like sterk som Bjerke, eneste han har sagt er at proteinpulveret til Svend ikke er så bra.

Slutt og fortell om ting du tror du gutt, og heller bruk 20sekunder på å sjekke om det stemmer. Lynsjestemning bringer sjeldent noe godt med seg Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!