Skrevet av Emne: Beinhinnebetennelse  (Lest 17510 ganger)

Utlogget hannesen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 816
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 816

  • full-av-futt!!!
Re:Beinhinnebetennelse
« #15 : 08. desember 2003, 09:51 »
Skal prøve... Angry Undecided Cry Embarrassed
Hanne

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Re:Beinhinnebetennelse
« #16 : 09. desember 2003, 14:42 »
Har du prøvd å teipe? I en del tilfeller kan det hjele å teipe, slik at beinhinna presses inn mot beinet. Kommer selvfølgelig litt ann på hvor betenelsens sitter.
Noe som er litt rart er at stor sett alle med vont på fremsiden av leggen får diagnosen beinhinnebetenelse, når det nesten untaksvis faktisk er beinhinna som er vond!  Undecided

Snakket med en fysioterapaut om dette, og han mente at så lenge ingen ville forske på akkuratt dette ville man ikke finne ut så mye mer. Det var som han sa, helt utrolig hvor lite de faktisk kunne si med sikkerhet.
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget Neiz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 316

Re:Beinhinnebetennelse
« #17 : 09. desember 2003, 16:58 »
Jeg fikk en voltaren kur av legen når jeg hadde beinhinnebetennelse. Den gikk bort etter kuren, heldigvis Grin Det kunne du evt. prøve. Uansett god bedring Grin

Utlogget hannesen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 816
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 816

  • full-av-futt!!!
Re:Beinhinnebetennelse
« #18 : 09. desember 2003, 20:34 »
Har variert treningsformen i det siste, så på stepen i dag merket jeg lite!
Har en kamerat som akkurat er ferdig fysioterapeut nå. Han har teipa det noen ganger før trening og faktisk også løp (og har aldri løpt så bra... Grin). Da er det ingen smerter, men er- desverre- bare til hjelp der og da.
Er litt for lat til å drive med alle slags omslag, tøyninger osv.
Mem kanskje juleferien gjør susen..!!!? Cheesy
Hanne

Utlogget Idland

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Re:Beinhinnebetennelse
« #19 : 07. februar 2004, 23:22 »
Sliter med det samme... har hatt skaden siden august i fjor. Skaden sitter i framsiden av leggen. Prøver å massere og strekke mye ut. Blir utsatt for mye hardt underlag i jobb sammenheng, og det hindrer restitusjonstiden betraktelig, vil jeg tro. Har kuttet ut all trening som belaster leggen!
Gi tilbakemelding eventuelt råd hvis du merker fremgang, det ville jeg satt stor pris på!

God bedring!
Save a plant, eat a cow.

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Re:Beinhinnebetennelse
« #20 : 14. april 2004, 12:57 »
Er det bare å ringe NIMI? Bestille selv? Har hørt et par tilfeller som hadde beinhinnebetennelse og hadde mislykkelde operasjoner.
Har ihvertfall svømt i dag!! 2000 meter, skikkelig deilig!!
headbang kronisk beinhinnbet, er ikke lett å bli kvitt, velg skotøy med omhu. Og løp på myykt underlag.  headbang om du skal løpe. varm opp godt før du går igang md trening
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget hannesen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 816
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 816

  • full-av-futt!!!
SV: Beinhinnebetennelse
« #21 : 18. april 2004, 20:48 »
Har snakket med fysioterapeut. Hun mener vekselsvise varme og kalde omslag kan dempe betennelsen, i tillegg til å tøye godt. RO var det viktigste, men det var liksom den delen av svaret jeg likte aller minst...!!
Hanne

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Beinhinnebetennelse
« #22 : 27. august 2004, 22:02 »
åssen går det med betennelsen?

Sliter selv med beinhinnebetennese på innersiden av begge leggene. Kardio trening er et helvete. Nå for tiden merker jeg det bare jeg går opp en trapp.

Skal man ikke massere leggene på en spesiell måte når man har beinhinnebetennelse?
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget neMi

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 306
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 306

SV: Beinhinnebetennelse
« #23 : 27. august 2004, 23:09 »
Jo, når man har beinhinnebetennelse skal man massere foran på leggen, der det kommer noen slags "klumper" når man har beinhinnebetennelse.
Har sliti masse med det selv, og det er noe dritt Huh


Ellers er det vel de andre tingene som har blitt sagt her som gjelder, hvile/riktige sko/godt underlag ++.
Ting som uheldigvis ikke alltid er like lett å følge opp...

Sjekk ut linken for forebyggende øvelse

http://www.exrx.net/AnimatedEx/TibialisAnterior/DBReverseCalfRaise.gif

- neMi -

Utlogget hannesen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 816
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 816

  • full-av-futt!!!
SV: Beinhinnebetennelse
« #24 : 28. august 2004, 12:44 »
åssen går det med betennelsen?

Sliter selv med beinhinnebetennese på innersiden av begge leggene. Kardio trening er et helvete. Nå for tiden merker jeg det bare jeg går opp en trapp.

Skal man ikke massere leggene på en spesiell måte når man har beinhinnebetennelse?
Hei Stripie!
Har ikke betennelse nå. Har ikke trent så hardt på noen måneder, er da det kommer...
Du kan vel finne frem spinningsykkelen din da!! Går veldig bra å tråkke med betennelsen. Jeg gikk på spinning, trente body pump og svømte da jeg hadde det.
Prøv å unngå treningsformer du kjenner smerte... vet det er kjipt men!!!
God bedring!!!!!!!!!!!!!!

Hannesen
Hanne

Utlogget thotor

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

SV: Beinhinnebetennelse
« #25 : 03. september 2004, 12:38 »
Sliter med kronisk beinhinnebetennelse etter mye løping / aerobic etc på hardt underlag. Den kommer tilbake med en gang treningsmengden øker. Noen som har det samme?? Hva gjør dere?? Vet at hvile er tingen, men det passer som regel veldig dårlig...!!

Jeg sleit med det samme etter å ha vært et par måneder i forsvarets "komfortable" marsjstøvler. Jeg gikk til legen og fikk først en betennelsesdempende krem-den hjalp ikke meg en dritt. En tid senere tok jeg avtrykk av føttene og fikk laget spesialsåler som jeg tok i bruk og det ble mye bedre etter bare noen dager. Dette fikk jeg naturligvis dekket av forsvaret men hørte at sålene kostet skjorta. Men det er verdt å prøve det, god bedring!!

Utlogget Etta

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 253

SV: Beinhinnebetennelse
« #26 : 04. november 2004, 13:36 »
Jo, når man har beinhinnebetennelse skal man massere foran på leggen, der det kommer noen slags "klumper" når man har beinhinnebetennelse.
Har sliti masse med det selv, og det er noe dritt Huh

Er det DET de klumpene er!?! Jeg har hatt vondt foran på leggene i flere år nå, spesiellt når jeg løper, og går opp trapper, og jeg har alltid stusset over hvorfor jeg har så klumpet benstruktur foran på leggene... Hmm... Har aldri tenkt på å nevne det for fysio terapeuten egentlig, til tross for å ha gått til fysio to ganger i uken i to år, og så en gang i uken i et halvt år, og så annen hver uke siden det... Da begynner selv-terapien i dag...

Ved massasje på leggene under sene betennelse er det viktig å gå på sidene av betennelsen, i bevegelser nedover leggen, og forsiktige sirkel bevegelser med hele håndflaten på selve betennelsen, svakt! Har man ikke massasje oljer, så fungerer en god fuktighets krem minst like bra, og det er jo bra for huden, spesiellt nå som det nærmer seg vinter... Ett tips er jo å få en venn som kan massasje til å gjøre det for seg... (Alle som kjenner meg bruker ihvertfall det trikset... )

God bedring!


Konkurrerende utøver i Kampsport.



*Bukker respektfullt*

Utlogget TC-Lee

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

  • Face your Fears Live your Dreams No Fear
SV: Beinhinnebetennelse
« #27 : 07. november 2004, 18:24 »
Heisann..problemer med benhinnebetennelse er utbredt.  Men spørsmålet er om det er en benhinnebetennelse du har, ofte er dette feildiagnostisert.  Det er faktisk vanligere at årsaken til problemet er compartement syndrom. Det vil si at rommet i mellom fascia og muskel fylles med væske og blod når du er i aktivitet, samt at fascian tøyes for lite og at muskulaturen er stor. det vil minske det compartment som bør være og gi en følelse av at det kjennes som om det trykker rundt leggen. Vanlig er at dette kjennes mest over m.tibialis anterior på framsiden av leggen.  Årsaken til problemet derimot bruker å sitte på baksiden av leggen, m.gastrochnemius og m.tibialis posterior. Du kan prøve å stretche baksiden av leggen med strakt ben. Da tøyer du bøde muskelen og bindevevet rundt. Det kan hjelpe, ellers kan muskulær behandling av leggmuskulaturen og justering av ledd hjelpe.  Tejpning vil jeg ikke anbefalle da dette kan svekker muskulaturen og i tillegg minske muskelen og fascians evne til å strekkes under løping. Behandlingen kan være ganske brutal men jeg anbefaller at du søker naprapet.  Du kan og legge inn styrkeøvelser for framside og bakside av leggen hvor du kjører mer enn 20reps.  Da trener du fremforallt nervesystemet.
Mvh Thomas Naprapat Gå


Nordisk Mester BB -80
Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!