Skrevet av Emne: STICKY : Squat Rx - en videoguide til god knebøyteknikk  (Lest 40724 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 595
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 595

Om hælen letter kan ikke tyngdepunktet være på hælen - men heller fremme hos tærne. Dette kan jo komme pga manglende ankelmobilitet eller dårlig teknikk. Sjekk ut noen av videoene her, eller gjerne legg ut video i knebøyteknikkvideoen! Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Om hælen letter kan ikke tyngdepunktet være på hælen - men heller fremme hos tærne. Dette kan jo komme pga manglende ankelmobilitet eller dårlig teknikk. Sjekk ut noen av videoene her, eller gjerne legg ut video i knebøyteknikkvideoen! Smiley


Ser den, men det er egentlig ikke under løftet dette skjer. Dette gjelder heller ikke oppvarmingsett uansett hvor lette de er. Det er mer en fortsettelse av løftet jeg gjør når kroppen er strak. Jeg lener meg heller ikke framover i toppen.

En periode drev jeg å trente på draget i rykk og øvde en del på å fortsette løftet med leggene før sitten. Jeg sier ikke det jeg gjør nødvendigvis ligner på det, men kan det være noe som sitter igjen? Og hvis det er det, så er jo det noe man gjør i olympiske løft til vanlig.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget samir32

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11


Gå til:  

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!
Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

Proteinrike tacolefser

Trening21.11.202030

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.