Skrevet av Emne: Karbohydrater + protein er best etter trening  (Lest 7450 ganger)

Utlogget speediie

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: Karbohydrater + protein er best etter trening
« #15 : 25. juli 2007, 14:29 »
whey + 2bananer etter trening funker jo for meg. Men, har bestandig tadd shaken rett etter trening. Er det og anbefale ? Eller skal jeg vente i 10 - 15 min ? Smiley
De fleste viktige ting i verden er gjennomført av personer som har fortsatt å prøve selv når det har sett ut som om alt håp har vært ute.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Karbohydrater + protein er best etter trening
« #16 : 25. juli 2007, 14:35 »
whey + 2bananer etter trening funker jo for meg. Men, har bestandig tadd shaken rett etter trening. Er det og anbefale ?

Ja. Hade du bemödat dig med att läsa tidigare inlägg i den här tråden hade du också funnit svar på den frågan där...

Eller skal jeg vente i 10 - 15 min ? Smiley

Nej, varför skulle du vilja göra det?


Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Karbohydrater + protein er best etter trening
« #17 : 25. juli 2007, 14:40 »
riktig rikitg, men denne studien tar ikke opp den biten om f.eks at wm tar opp bcaa og kreatin bedre.  Den fokusere kun på glukose opptaket. Det som visst nok er bra med wm er at det drar med seg mye annet inn, pluss masse vann fra tarmen.

for meg har det gjort vanlig  creapure opptak extremt bra. 


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Karbohydrater + protein er best etter trening
« #18 : 25. juli 2007, 14:42 »
for meg har det gjort vanlig  creapure opptak extremt bra. 



Hvordan vet du det ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Karbohydrater + protein er best etter trening
« #19 : 25. juli 2007, 14:44 »
men skal sies at det har blitt såpass mye overanalysering etter jeg  starta med wm etter trening, at jeg nesten angrer på at jeg ikke bare kjøpte en  dunk med en recovery drikk av noe slag.  No brain no pain..

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Karbohydrater + protein er best etter trening
« #20 : 25. juli 2007, 14:46 »
sant nok, efår nesten en "etterpump" etter jeg tar wm og kreatin,  tar jeg det sammen med 25g ON whey, uteblir denne effekten

Men om det betyr at jeg tar opp kreatin ..Vill gjetting.  spiser mine litt vel raske skrevne ord nå Upand coming...  hehe...

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Karbohydrater + protein er best etter trening
« #21 : 25. juli 2007, 14:52 »
jafs moms...   ps slengte ut en post på intensemuscle.com om akkurat den siste testen, for å høre fra evnt. noen mere erfarne waxy maize lovers...

uansett, viser det seg at det å ta wms alene osv...  er bare en placebo effekt, så skal jeg jaggu meg drite i det og, det er en del hassle å blande og dele opp pws hvis det gir meg 1% større gains!

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Karbohydrater + protein er best etter trening
« #22 : 25. juli 2007, 14:56 »
jafs moms...   ps slengte ut en post på intensemuscle.com om akkurat den siste testen, for å høre fra evnt. noen mere erfarne waxy maize lovers...

uansett, viser det seg at det å ta wms alene osv...  er bare en placebo effekt, så skal jeg jaggu meg drite i det og, det er en del hassle å blande og dele opp pws hvis det gir meg 1% større gains!


He he.. Bra! Keep It Simple Stupid! Wink


Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Karbohydrater + protein er best etter trening
« #23 : 25. juli 2007, 19:59 »
Totalen blir da:

No Brain - No pain - No gain! Cheesy

I dag prøvde jeg blande kreatin(glutamin, taurine), karbs OG prot i samme shake etter trening. Kroppen følte seg helt dvask etterpå...
Vanligvis tar jeg kreatin i egen flaske, da blir det futt. Smiley Er dette bare tilfeldigheter, eller er det reelt?

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Karbohydrater + protein er best etter trening
« #24 : 25. juli 2007, 21:26 »
gjorde et forsøk til med samme K.i.s.s prinsippet fordi det er litt mye styr å innta to shakes med 20 minutters mellomrom til tider

25g on whey
45g waxy maize
5g creapure
2 teskjeer sukker for å  gjøre smaken litt mere digg

Blanda ut i 0.5 vann på gymmet og drakk på vei til bilen..

Gjordt dette før, ble litt slappere fortere, men idag, helt normalt trykk.  Kan være dagsformen.
Men ellers følte jeg i bunn og grunn nesten som jeg kom meg fortere.  Må prøves igjen.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Karbohydrater + protein er best etter trening
« #25 : 25. juli 2007, 21:37 »
som sagt, det er sikkert en microskopisk forskjell på dette. Jeg skal teste meg litt fram og tilbsake.

Jeg slettet tråden min på et annet forum om dette, de er dritt lei diskusjonen, så ejg fikk bare pepper uannsett..  der er det mere eller mindre banka at carbs, spesielt waxy maize er best å ta først for å suge inn bla . kreatin og bcaa

Men det blir jo litt som å ta ferdigfordøyd  protein og carbs, så for meg virker det iallefall optimalt, men hvis man ikke tar bcaa med carbs, så tror jeg nok at det er best å ta dem sammen,  blir jo bare lenger til man får amino syrene fordøyd hvis man venter, og kun sukker etter trening virker jo ikke helt optimalt for kun å få inn kreatin sjapt!

Så jeg er nok enig med at f.eks carbs/waxy maize spesielt med amino syrer er  bedre enn carbs og whey, men litt usikker på hvor mye vits det er å vente så sant man ikke tar rene aminosyrer sammen karbene etter å ha lest det..

Sånn, nå må jeg seriøst gjøre noe annet, har blitt til en tilskudd overanalyserer de siste mndene..ikke bra. Grin

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

Sv: Karbohydrater + protein er best etter trening
« #26 : 26. juli 2007, 09:35 »
Hadde du vært utholdenhetsutøver eller utøver som bare har kort tid til neste treningsøkt kan jeg se hensikten med Vitargo og WM. For en som trener 3-4 ganger i uka, og ofte på ulike splitter der man trener samme muskel bare 1 gang i uka - what's the point? Det er den totale karbmengden (samt øvrig kaloribalanse selvfølgelig) i forhold til treningsmengden som bestemmer glykogennivåene i musklene. Selve hastigheten du gjenoppfyller lagrene på utgjør minimal forskjell i forhold til proteinsyntesen. Man har jo et vindu etter hver økt der musklene er spesielt mottagelig for karbohydrater via økt insulinfølsomhet, og det er fornuftig å innta hovedparten av dagens karbohydrater i denne perioden, men disse "magiske" WM+aminosyre-miksene er nok mest placeboeffekt.

Som allerede nevnt her, når man tilsetter alt mulig en WM+væske løsning med en osmolalitet som gir maks opptak vil man endre både osmolalitet og egenskap til blandingen, og hele greia blir meningsløs.

Dessuten finnes det helt vanlige maltodextriner med høy molekylvekt som ikke er langt unna WM i egenskap, men til en lavere pris - maltodextrin er tross alt laget av samme råvare som WM.
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Karbohydrater + protein er best etter trening
« #27 : 26. juli 2007, 09:44 »
Hadde du vært utholdenhetsutøver eller utøver som bare har kort tid til neste treningsøkt kan jeg se hensikten med Vitargo og WM. For en som trener 3-4 ganger i uka, og ofte på ulike splitter der man trener samme muskel bare 1 gang i uka - what's the point? Det er den totale karbmengden (samt øvrig kaloribalanse selvfølgelig) i forhold til treningsmengden som bestemmer glykogennivåene i musklene. Selve hastigheten du gjenoppfyller lagrene på utgjør minimal forskjell i forhold til proteinsyntesen. Man har jo et vindu etter hver økt der musklene er spesielt mottagelig for karbohydrater via økt insulinfølsomhet, og det er fornuftig å innta hovedparten av dagens karbohydrater i denne perioden, men disse "magiske" WM+aminosyre-miksene er nok mest placeboeffekt.

Som allerede nevnt her, når man tilsetter alt mulig en WM+væske løsning med en osmolalitet som gir maks opptak vil man endre både osmolalitet og egenskap til blandingen, og hele greia blir meningsløs.

Dessuten finnes det helt vanlige maltodextriner med høy molekylvekt som ikke er langt unna WM i egenskap, men til en lavere pris - maltodextrin er tross alt laget av samme råvare som WM.

Opplysende. Honnør for den!

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Karbohydrater + protein er best etter trening
« #28 : 26. juli 2007, 10:56 »
Takk for info Børge!

 Nå koster vel WM i bulk ikke langt unna andre carbs,  rundt 20 kr forskjell på 2.5 kg...  på det fleste web shopper,
men pga wm`s mel konsistens osv, så er det vel like greit som du sier å bruke annen "sukker"   hvis man blander inn andre stoffer, eller ikke akkurat er eliteutøver ja

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: Karbohydrater + protein er best etter trening
« #29 : 27. juli 2007, 23:06 »
Diskuter denne artikkelen i dette innlegget:
Ny forskning viser at karbohydrater + protein er bedre enn kun karbohydrater etter trening. Mange tar kun karbohydrater og venter en stund med å innta proteiner.

Les hele artikkelen her
Ahh, jeg er glad jeg ikke hørte på de som sa man skulle ta karbohydrater og så proteiner litt etterpå Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!