Skrevet av Emne: Handikappede bør ikke fødes..  (Lest 13391 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Handikappede bør ikke fødes..
« #15 : 30. juli 2007, 20:22 »
Du lar faktisk ikke naturen gå sin gang ved å luke bort "de svakere individ" og skape en slags perfekt rase. (unnskyld uttrykket - det er ikke min mening ettersom en kan være sterk på andre områder en rent fysisk).

Eventuell abort bør være "godkjent" av lege, og begge foreldre må være enige - om mannen stikker av og lar dama være igjen med ungen om hun ikke vil abortere bør mannen få pryl Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Handikappede bør ikke fødes..
« #16 : 30. juli 2007, 20:44 »
Hvis hun ikke vil kan hun oppfostre barnet alene uten noe som helst hjelp fra meg. Jeg er en veldig selvstendig person...

Eh jah...  Undecided Dagens smarteste :Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Handikappede bør ikke fødes..
« #17 : 30. juli 2007, 21:10 »
Du lar faktisk ikke naturen gå sin gang ved å luke bort "de svakere individ" og skape en slags perfekt rase. (unnskyld uttrykket - det er ikke min mening ettersom en kan være sterk på andre områder en rent fysisk).

Jo visst gjør du det. Naturen har utviklet mennesket dithen at det er i stand til å gjøre slike inngrep. Det er vi som FORHINDRER naturen ved å ikke bruke den kunnskapen naturen har utviklet oss til å ha.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Handikappede bør ikke fødes..
« #18 : 30. juli 2007, 22:30 »
Du lar faktisk ikke naturen gå sin gang ved å luke bort "de svakere individ" og skape en slags perfekt rase. (unnskyld uttrykket - det er ikke min mening ettersom en kan være sterk på andre områder en rent fysisk).

Eventuell abort bør være "godkjent" av lege, og begge foreldre må være enige - om mannen stikker av og lar dama være igjen med ungen om hun ikke vil abortere bør mannen få pryl Wink


Hadde vi latt naturen gått sin gang hadde barnet dødd senere i livet, eller blitt totalt avsondret. Like greit å ta abort med en gang da. Det er ikke snakk om å skape en perfekt rase det er snakk om overlevelse hvis vi tar det helt ned på grunn nivået. 99.9% av uthviklingshemmede kan ikke formere seg og få normale barn, ergo kan de ikke gjøre sin jobb i naturen som er å formere seg. Det er kunn fordi mennesker er jordas overlegene rase og ikke har noen naturlige fiender og passe oss for. Derfor kan vi bruke tid, penger, midler på og ta vare på de svake i samfunnet. 

Oddvar: Du kan heller si din egen mening, en å disse meg for å få meg til å virke dum. Jeg har full rett til å si min egen mening.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Handikappede bør ikke fødes..
« #19 : 30. juli 2007, 22:32 »
99.9% av uthviklingshemmede kan ikke formere seg og få normale barn.

Sikker, hvor har du dette fra? Smiley  Men nå bør du skille mellom handikap og utviklingshemming...






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Handikappede bør ikke fødes..
« #20 : 30. juli 2007, 22:37 »
Ser ikke helt forskjellen på dette og aborter som utføres pga det ikke er "beleilig" for foreldrene (gravid på upassende tidspunkt). Begge deler er jo et spørsmål om hva som er praktisk og beleilig (og behagelig) for foreldrene.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Handikappede bør ikke fødes..
« #21 : 30. juli 2007, 22:45 »
Jo visst gjør du det. Naturen har utviklet mennesket dithen at det er i stand til å gjøre slike inngrep. Det er vi som FORHINDRER naturen ved å ikke bruke den kunnskapen naturen har utviklet oss til å ha.
Netopp. Se på dyrene på savannen i Afrika. Alle syke og svake individer blir tatt og spist. De friske lever.

Rent praktisk er jeg enig i at utviklingshemmede og handicappede ikke skal bli født. Men når dette skal gjennomføres så blir det noe annet. De er faktisk likeverdige individer de også. Og selv om de utviklingshemmede er en stor byrde for samfunnet, er det flere av dem som lever et tilnærmet normalt liv.
Å fjerne disse menneskene blir litt som å gasse til døde alle som går av med pensjon, og å terminere de som er uføretrygdet. Litt satt på spissen selvsagt, men disse er også mennesker som koster samfunnet mye, uten å gi noe tilbake.
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Handikappede bør ikke fødes..
« #22 : 30. juli 2007, 23:06 »
"Leder i Norges Handikapforbund og leder av Bioteknologinemnda, Lars Ødegård, advarer Norge mot et slikt menneskesyn:

- Dette har sterke anstrøk av en ideologi vi trodde forsvant med andre verdenskrig. Denne argumentasjonen var jo noe som stod sentralt i ideologien til Hitler, sier han.

- Vi har 25.000 medlemmer som egentlig burde vært utryddet etter denne damens syn."

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=154291

Jeg er mener det var litt vel drøyt å mene at handikappede ikke burde fødes av  samfunnsøkonomiske grunner.

Men med teknologien vi nå har, så kan man da altså se om barnet vil komme til å bli født med handikapper, og dermed ikke kunne stille på lik linje med andre "normale/friske" barn. Og da med tanke på barnet selv, og foreldrene mener jeg det er riktig å avbryte om det skulle vise seg at barnet vil bli født handikappet.

Det har jo ingen ting å gjøre med noe nazi-ideologi hvor vi skal utrydde allerede fødte mennesker med funksjonshemmninger. Og Lars Ødegårds utspill blir derfor etter min mening helt feil.

Enig.

Ser ikke helt forskjellen på dette og aborter som utføres pga det ikke er "beleilig" for foreldrene (gravid på upassende tidspunkt). Begge deler er jo et spørsmål om hva som er praktisk og beleilig (og behagelig) for foreldrene.

... og atter enig. Folk snakker om 'utrydding' her, som om abort plutselig ikke var et legitimt medisinsk inngrep - har jeg gått glipp av noe?

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Handikappede bør ikke fødes..
« #23 : 30. juli 2007, 23:16 »
Jo visst gjør du det. Naturen har utviklet mennesket dithen at det er i stand til å gjøre slike inngrep. Det er vi som FORHINDRER naturen ved å ikke bruke den kunnskapen naturen har utviklet oss til å ha.

Dette har jeg tenkt mye på. Et spennende emne. Drar vi dette videre kan man jo også si at mennesket er i stand til å tenke lenger både rasjonelt og emosjonelt-rasjonelt som to motpoler. (Hvorav det rasjonelle blir å fjerne handikap, og det emosjonelle-rasjonelle blir å ta nettopp denne diskusjonen med et mer "humant" utfall) Med dette kan man jo også si at mennesket motarbeider sin emosjonelle-rasjonelle utvikling ved nettopp å ikke ta en avgjørelse basert på sin "humane" handlingsramme.

Utvikling er jo strengt tatt ikke "kun" avgrenset til et rent rasjonelt syn. Utvikling har jo nettopp gjort oss i stand til å tenke i bredere baner. (eksempelvis Milton Friedman vs CSR konspetet, m.m).
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Nero

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Handikappede bør ikke fødes..
« #24 : 30. juli 2007, 23:26 »
Så orker ikke sånne: Ahh du er så uffatelig umoralsk, slem, syk i hodet whatever kommentarer Smiley

Prøv å godta deg selv slik du er, så skal du se at både selvbildet og humøret blir bedre.

Vennlig hilsen
Nero

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Handikappede bør ikke fødes..
« #25 : 30. juli 2007, 23:27 »
Dette har jeg tenkt mye på. Et spennende emne. Drar vi dette videre kan man jo også si at mennesket er i stand til å tenke lenger både rasjonelt og emosjonelt-rasjonelt som to motpoler. (Hvorav det rasjonelle blir å fjerne handikap, og det emosjonelle-rasjonelle blir å ta nettopp denne diskusjonen med et mer "humant" utfall) Med dette kan man jo også si at mennesket motarbeider sin emosjonelle-rasjonelle utvikling ved nettopp å ikke ta en avgjørelse basert på sin "humane" handlingsramme.

Utvikling er jo strengt tatt ikke "kun" avgrenset til et rent rasjonelt syn. Utvikling har jo nettopp gjort oss i stand til å tenke i bredere baner. (eksempelvis Milton Friedman vs CSR konspetet, m.m).


veldig interessante tanker som er aktuelle i mange sammenhenger... Smiley

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Handikappede bør ikke fødes..
« #26 : 30. juli 2007, 23:28 »
Sikker, hvor har du dette fra? Smiley  Men nå bør du skille mellom handikap og utviklingshemming...



Det har jeg fra hodet Tongue Om det er ikke er 99 så er det ihvertfall et veeeldig høyt tall. For jeg har ihvertfall aldri noen sinne hørt om 2 uthviklings hemmede som får et barn som er friskt.  Har du så gjerne bevis at jeg tar feil. Asså det er avisen som skriver handikapet. Ut ifra hva det står så tror jeg det er snakk om uthviklings hemmede også. For det å si at en som blir født med 1 arm for lite, født lam, eller født blind på det ene øyet koster da ikke samfunnet så mye og disse er normalt fungerende mennesker omtrent. Og tviler sterkt på at noen hadde gått ut så hardt mot folk i rullestol, og som noen ymtet frampå om på vg bloggen under. Så bruker jo hun briller hun som uttaler seg om det, ergo har hun et handikap. Poenget her er at handikap er nok brukt som vid beskrivelse.

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Handikappede bør ikke fødes..
« #27 : 30. juli 2007, 23:29 »
Prøv å godta deg selv slik du er, så skal du se at både selvbildet og humøret blir bedre.

Vennlig hilsen
Nero


Hø? Jeg gjør det jeg. Skjønner ikke helt hva du mener nå. Jeg sa bare at jeg ikke orker urelvante kommentarer som kunn handler om meg personlig, og ikke om emne.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Handikappede bør ikke fødes..
« #28 : 31. juli 2007, 00:21 »

veldig interessante tanker som er aktuelle i mange sammenhenger... Smiley

Enig. Jeg er på sett og vis enig i UaC's tanker om å ikke hindre menneskets evne til å stoppe, utvikle, etc grenser som tidligere var umulig. Det at vi er i stand til å genmanipulere mat, gjør oss utviklet til å gjøre nettopp dette. Gjør vi ikke dette hindrer vi vår egen utvikling og blir selv barrierer i det lange løp.

DOG, hindrer vi dette med bakgrunn i andre faktorer er dette også selvfølgelig også utspilling av utvikling. Da er spørsmålet; kan moral være en annen faktor? Kan noe helt abstrakt, irrasjonelt, og følelsesmessig være en faktor for å ikke følge menneskets rammer?

Jeg tror faktisk ikke dette. Med mindre moral gir utslag rent materielt, profitabelt eller økonomisk gunstig, tror jeg ikke mennekset utnytter sitt eget utviklingspotensiale. Men, fallhøyden er jo selvfølgelig mye høyere skulle man gjort dette, og derfor blir aldri potensialet utnyttet. (Her vet jeg lite.)

Spennende er emnet uansett, og jeg skulle personlig likt å sett mennesket per se ta litt større risiki, enn det Stoltenberg & Co makter.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Handikappede bør ikke fødes..
« #29 : 31. juli 2007, 12:12 »
Hadde forslaget om å abortere bort handicappede / utviklingshemmede barn blitt brukt da Charlotte B. Finnesand ble til så hadde jo hun også vert en abort. Det er jo ingen tvil om at dama er tilbakestående.  Undecided

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!