Skrevet av Emne: MSN Messenger og brannmur  (Lest 1891 ganger)

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
MSN Messenger og brannmur
« : 04. desember 2003, 08:24 »
Jeg er ikke den ivrigste på hacking men akkurat nå vil jeg få til noe. Ikke så rare greine men uansett like interessant.

Jeg vil bruke MSN Messenger 6.1 på min lab-pc på jobben. Problemet er at MSN ikke klarer å kommunisere gjennom brannmuren. Hvorfor ikke? Er det muligheter å ta en vei snarvei gjennom den uten å måtte blande inn administrator? Admin er ikke helt happy for slike program men det er jeg så da vil jeg gjerne få det til uten å spørre dem, altså er det ingen vei utenom dem så gjør jeg det ikke.
Her er litt info:

OS: Windows 98
Nettverk: LAN med brannmur (T1)
Nettleser: IE 5.00
MSN messenger 6.1

Jeg har alle rettigheter til å gjøre hva jeg vil med denne PC'en. Installere, forandre, avinnstallere osv. Kan gjøre alt...

Feilmelding:
"Vi kunne ikke logge deg på MSN Messenger. Det ser ut til at du er bak en brannmur som forhindrer deg i å koble til .NET Messenger. 0x81000364"

Noen som vet hva jeg kan gjøre?? Det er en person jeg gjerne skulle chattet med!!!!!

Soje

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:MSN Messenger og brannmur
« #1 : 04. desember 2003, 08:37 »
Det problemet der har jeg også, og kommer ikke gjennom overhodet. Er det stengt for slikt er det stort sett vrient.

Men, det kan være en mulighet. Hvis du kan logge deg på maskinen din UTEN å sitte i nett med andre, kan det gå. Det klarer jeg nemlig på mitt hjemmekontor. Da går jeg rundt brannmuren, og ting virker som bare det. Men det er kanskje greit å sitte i nett med andre når man er på jobb.

Kjipe greier det der. Hos oss har de sperret for ALLE slike muligheter. Kan ikke engang lese Hotmail her.  Undecided

Men kan godt hende det finnes andre muligheter. Jeg er heller ingen kjempeekspert på området. Men det er i hvert fall mine erfaringer på området.

Et lite tips til. Dersom du skulle komme rundt, eller gjennom brannmuren, blir nok ikke administrator veldig blid .... :Mad:   (erfaring.... Embarrassed)
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:MSN Messenger og brannmur
« #2 : 04. desember 2003, 09:01 »
Hmm....logge på uten å logge seg inn på nettverk sammen med de andre....?? Det har jeg ikke prøvd. Trodde kanskje det skulle et eller annet hacke program til.

Jeg er ikke avhengig av nettverket på lab-pc'en. Det er bare en pc som brukes for å teste ut forskjellige programmer, legge ny SW inn på nye hovedkort til projektorer osv. Det er ikke nødvendig med nettverket utenom da jeg skal hente nye sw revisjoner, men det kan jeg likegreit gjøre med den andre pc'en og legge det på diskett hvis det skulle være krise.

Merker admin at man sniker seg utenom brannmuren da altså? Er det ikke noen mulighet for å ikke bli oppdaget. Vi har som regel tilgang til det meste. Streame nettradio, les hotmail, se filmsnutter, laste ned programmer, se porr(hvis noen ønsker det) osv. Men akkurat messenger er det problemer med. Messenger skulle vært et opplastning nedlastningsprogram på lik linje med PM på dette forumet, men da hadde det kanskje vært for likt e-post.

Prøver uten dette kolleganettverket jeg. Skal jo prøve å finne en annen jobb uansett så  :Smiley  8)

Soje

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:MSN Messenger og brannmur
« #3 : 04. desember 2003, 09:05 »
Er kanskje en mulighet til, som jeg hadde problemer med, før de stengte muligheten helt.

Det er å prøve å opprette en nybrukern når du logger deg inn. Da åpnet vårt nettverk seg for å logge seg inn, og man gled lett gjennom.

Kan du lese hotmail osv... burde det være greit. Hvis ikke finnes det jo også yahoo messanger. Kan jo teste denne også, og se om du får de samme problemene med den....

Ny jobb ja... Bare pass på å få attest først da... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:MSN Messenger og brannmur
« #4 : 04. desember 2003, 09:11 »
Samme med Yahoo! Prøvd det før. Har fått et program fra en på jobben som sier at det virker på Win2000, det heter HTTP-tunnel client eller noe lignende. Han var ikke sikker på om det virker på win98. Prøver det også. Hvis ikke så kan jeg jo legge inn 2000 på lab-pc'en.

Prøver det jeg kommer på akkurat nå.
Virket ikke uten å koble seg mot kolleganettverk.

Soje

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:MSN Messenger og brannmur
« #5 : 04. desember 2003, 09:14 »
Da er det nok satt opp en sperre hos dere tenker jeg. VI har også slik. Slike "chatte-sider" har visst av en eller annen grunn satt skrekken i slike som drifter slike nettverk.

Sol.no har en OK chatteside da. Kan jo teste den, er ikke sikkert du blir nekta der? Er muligheter for å snakke "privat" slik at ingen forstyrrer deg med den du snakker med. Også en mulighet, uten at jeg vet om det virker heller.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Godfather

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 908

  • Custom User Title
Re:MSN Messenger og brannmur
« #6 : 04. desember 2003, 20:06 »
Brannmuren blokkerer sannsylegvis for MSN, da vil du ikkje komme igjennom viss du er på eit nettverk med brannmuren. Det er en muligheit å kople utenom nettverket, men sidan internet linja høyrer til nettverket ville det ikkje hatt noko formål. Så, vil du bruke MSN bør du enten bli kvitt brannmuren eller prøve en slik http "tunnel". Windows 98 er treigt og ustbailt, så viss du har muligheit til å skifte så burde du fått Win2k eller XP, også lettere å bruke i nettverk sammenheng.

Utlogget Spea

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

Re:MSN Messenger og brannmur
« #7 : 04. desember 2003, 20:59 »
Jeg brukte bare "logg på"-knappen under Fil - istedet for den på forsiden.

Det fungerte på min PC ved samme feilmelding.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:MSN Messenger og brannmur
« #8 : 04. desember 2003, 22:42 »
hvis du klarer å koble til msn, bruk irc.msn.org.. Wink hvis ikke, snakke med it-guttene, vi er som oftest ganske greie! Wink


hvilken divisjon jobber du i soje?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:MSN Messenger og brannmur
« #9 : 05. desember 2003, 07:38 »
Divisjon ?? Jeg er da ikke noen militær heller da... Wink

Jeg jobber som hardware-utvikler hos InFocus, bedre kjent som ASK her i Norge og Europa.
Se infocus.com eller ask.no. Siden jeg nå er i så god gang så kan jeg likesågodt legge ut noen bilder av vårt siste produkt:



Soje

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:MSN Messenger og brannmur
« #10 : 05. desember 2003, 09:29 »
hmm, trodde du jobba i securitas jeg, drømte sikkert da Smiley


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:MSN Messenger og brannmur
« #11 : 05. desember 2003, 09:48 »
åja....det er noe jeg prøver å komme i gang med....selge, innstallere og holde service på trådløse alarmanlegg fra Securitas. Aroundio heter det, Tom Pettersen "is the man" for det feltet. Blir at jeg starter for meg selv og blir en Securitas Aroundio Partner, altså ikke ansatt i Securitas men selvstendig næringsdrivende. Foreløpig er det InFocus som er arbeidsplassen min men jeg prøver som sagt å finne på noe annet.

Soje

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:MSN Messenger og brannmur
« #12 : 05. desember 2003, 09:49 »
Men har du noen tips for å koble meg rundt eller? Siden du er IT-dude å greier....

Soje

Utlogget Rage

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 258
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 258

  • Outrageous!
Re:MSN Messenger og brannmur
« #13 : 05. desember 2003, 10:46 »
Får vel svare deg jeg da, som også er IT dude. Du kommer egentlig ikke rundt firewallen til bedriften din, men det finnes 1 løsning for problemet.
Hvis du har fastlinje på maskinen din hjemme, og kjører WinXP kan du sette opp en remote desktop forbindelse, mellom den maskinen hjemme og den på jobb, så er det bare å koble seg til desktopen din hjemme og kjøre MSN Messenger derfra.
Du kan også bruke Terminal Service, hvis du er kjent med det..
Ellers må du snike deg inn i firewall oppsettet på jobben din, og åpne port 80 Wink
Alder: 19år - Høyde: 180cm - Vekt: 98KG

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:MSN Messenger og brannmur
« #14 : 05. desember 2003, 10:53 »
Øhhh.... resultat : SINT administrator :Furious:

UpAndComming, klok av skade Cry
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!