Skrevet av Emne: Magemuskler  (Lest 2509 ganger)

Utlogget lambogirl

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Magemuskler
« : 13. august 2007, 01:01 »
Tror dere jeg får veldig mye magemuskler hvis jeg tar 50 sit-ups hver 2-3 dag?Hvis ja ,hvor
mange sit-ups hadde vært best og ta for og få trent mage,men ikke sixpack/veldig mye magemuskler?

Utlogget lambogirl

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Magemuskler
« #1 : 13. august 2007, 01:12 »
ingen?

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Magemuskler
« #2 : 13. august 2007, 01:23 »
Utålmodig?

Det beste for å få en trent mage er ikke å ta 50 sit-ups. Det blir mer utholdenhetstrening enn trening for å få større magemuskler/trent mage.

Dersom du trener på treningsstudio, kan du gjøre mageøvelser med en slik vekt at du klarer 6-20 repetisjoner. Varier på antallet repetisjoner og sett. Øvelsene kan du finne her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=1196.0

Dersom du trener hjemme eller på en plass du ikke har mulighet til å gjøre noen av de øvelsene, kan du gjerne trene sit-ups med vekter/bøker/noe tungt på brystet slik at det blir tyngre og du klarer 6-20 reps før du blir utmattet.

Og det å trene mage hver 2-3 dag høres greit ut, magen trenger hvile, akkurat som alle andre muskler i kroppen.

Dersom målet ditt er å få magerutene til å synes bedre, må du ned i fettprosent, dvs. gå på diett.

Utlogget lambogirl

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Magemuskler
« #3 : 13. august 2007, 01:27 »
Ok,takk Wink

Celdiir

  • Gjest
Sv: Magemuskler
« #4 : 13. august 2007, 01:30 »
Hehe, når du stiller et spørsmål klokken 1 om natten må du nesten forvente at det tar litt tid før du får svar. Wink

Siden jeg allerede skriver her kan jeg svare. Nei, du vil ikke få store magemuskler av 50 sit-ups hver 2-3. dag. For at magemusklene skal vokse effektivt må disse trenes slik de fleste andre muskler trenes, og da snakker vi om 2-5 sett med vekter man klarer å løfte mellom 5-15 repetisjoner. Til dette formålet fungerer vanlige sit-ups svært dårlig over tid ettersom at det blir tungt å øke belastningen tilstrekkelig.

Husk også at magerutene hovedsaklig lages på kjøkkenet. De fleste mennesker vil til en viss grad ha synlige mageruter hvis fettprosenten er lav nok. Tung magetrening (over tid) etterfulgt av en streng diett vil kunne gi deg en flott og muskuløs mage. Er du kun ute etter litt lette markeringer slik som Fergie og andre kjendisdamer har er kostholdet det viktigste selv om litt sit-ups selvfølgelig ikke skader. Det er som sagt ikke den mest effektive måten å få fine mageruter på, men det er bedre enn ingenting. Men hvorfor ikke trene slik at man får resultater fortest mulig? For stor blir man uansett ikke. Det kan mange her på forumet betrygge deg med, da vi alle synes at vi vokser for sakte. Tongue Det er ikke helt godt å gi deg et svar her siden du sier du vil ha en trent mage, men ikke six-pack. Er ikke en flott six-pack en trent mage?

Står forøvrig masse her på forumet om både magetrening og hvordan kvitte seg med litt overflødig fett. Å sultefore seg og ta masse sit-ups er noe av det mest ueffektive man kan gjøre (enda de fleste gjør dette - mon tro hvorfor folk slutter å trene pga manglende resultater?). Å trene hele kroppen med vekter og store øvelser, spise rikelig med proteiner samtidig som man havner i et lett kaloriunderskudd og bedrive med litt intervalltrening eller langkjøring er derimot effektivt. Tålmodighet er selvfølgelig også viktig. Smiley

Utlogget Mathi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

  • Steinløfting i fjæra
Sv: Magemuskler
« #5 : 19. august 2007, 01:00 »
Jeg trener sit-ups 2 ganger i uken.
15 rep
1 min pause
20 rep
1min pause
25 rep

Dette har jeg gjort i 2 uker og jeg ser allerede vaskebrettet har blitt mye mer markert.

Utlogget Kingbigz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

Sv: Magemuskler
« #6 : 19. august 2007, 02:05 »
LOL du kan umulig ha fått synlig bedre vaskebrett på etter 2 uker med litt sittups med mindre du er på vei ned i vekt Tongue

Ehm.. vist han hadde hatt veldig liten fettprosent kunne det vell vært mulig?  Huh
The only way to clear my head is in this weights i'm lifting

Utlogget Kingbigz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

Sv: Magemuskler
« #7 : 19. august 2007, 19:06 »
AAS er fornoe da? Anabole steroider? Tongue

Hm.. neinei Smiley du har nokk best peiling, så jeg skal ikke si imot deg Wink
The only way to clear my head is in this weights i'm lifting

Utlogget nufan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Magemuskler
« #8 : 19. august 2007, 19:08 »
nei uten AAS hadde det vært totalt umulig for øyet å sett en fremgang i magemusklene etter 2 uker med magetrening. Det er det samme som å si: Jeg har trent curl 2 uker nå og bicepsene mine har allerede vokst mye.

Klart det går! De sier jo det på TV-shop.
I am so smart! I am so smart! S-M-R-T, I mean S-M-A-R-T.

Utlogget Mathi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

  • Steinløfting i fjæra
Sv: Magemuskler
« #9 : 20. august 2007, 00:00 »

LOL du kan umulig ha fått synlig bedre vaskebrett på etter 2 uker med litt sittups med mindre du er på vei ned i vekt Tongue

ok jeg overdreiv kansje litt men jeg merker fremgang.

Utlogget speediie

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: Magemuskler
« #10 : 20. august 2007, 11:50 »
litt kanskje Tongue
De fleste viktige ting i verden er gjennomført av personer som har fortsatt å prøve selv når det har sett ut som om alt håp har vært ute.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!