Skrevet av Emne: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt  (Lest 20346 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #60 : 19. november 2011, 23:12 »
Jeg er inne i forsvaret og vil påstå at man ikke trenger å ha bedre form enn en vanlig mosjonist, med unntak av hvis man skal inn i spesial-styrkene. En jente jeg kjenner trente spesifikt på testene   noen måneder måneder før felles opptak og selektering og sprang 3000 på 12:30. Hun sa selv hun var ganske utrent før denne treningsperioden. I dag er hun sersjant i spesialstyrkene i heimvernet.

Ja det er tydelig at du har meget god innsikt i forsvaret i og med at du er i forsvaret.

Spesialstyrken til heimvernet faktisk Wink

Uansett, naar det kommer til likestilling og forsvaret saa er det hele intet mindre enn en stor komedie.  Hadde mange artige hendelser da jeg var i TMBN paa Rena.  Husker blant annet vi hadde en liten runde hvor vi kvittet oss med soldater som ikke klarte minimums kravene.  En og en fikk sparken pga manglende fysikk og ingen klikka eller gikk til VG eller noe.

Helt til vi sparka en kvinnelig soldat.  Hun var kraftig overvektig og klarte ikke 3000 meter kravet, sprang paa 20 min eller noe.  Og det var da helvete broet loes.  Det foerste som skjedde var at det kom en kvinnelig Oberst til Rena, den feiteste uniformerte sluggern forsvaret noensinne hadde sett, og hun var fly forbanna.  Og med god grunn, for her hadde det jo vaert kjoennsdiskriminering paa gang!!

Hun maatte virkelig hatt en daarlig dag, for hun var sprut roed i ansiktet, hadde sikkert noe og gjoere med at det ikke var verken McDonalds eller Burger King paa Rena, og at hun ikke hadde faatt sin daglige dose med burgere.  Her skulle uansett blod spilles, hun var saa lite i kontakt med realiteten at hun begynte og fly paa grenaderer i TMBN til debatt mens vi sto i vaskehallen. 

Hun skreik:  Hvorfor sparker dere kvinnelige soldater her??

Svaret hun fikk var:  Fordi hun klarte ikke 3000 meter kravet

Og da ble hun enda mer forbannet, skreik:  Det der 3000 meter kravet er lagd AV MENN FOR MENN, og det har INGENTING og gjoere med det vi driver med her i forsvaret!!!

En grenader svarte:  Ja men hva om man er i strid og maa loepe 3000 meter fort da?

Og da svarte hun:  DERE ER JO OPPSATT MED BILER OG STRIDSVOGNER ER DERE IKKE???

Deretter skulle hun ta paa seg en skuddsikker vest som hun var interresert i og proeve, stoerste vi hadde, stoerrelse XXL, men den var jo alt for liten!  Og da ble hun enda mer forbannet, fordi utstyret vi hadde var diskriminerende det ogsaa!

Og etter dette ble saken enda verre, Krohn Devold ble innvolvert(Dette var i 2004), og saa kom selvsagt den obligatoriske VG forsida.

Og forside bildet var den stakkars kvinnelige soldaten som ble sparket ut av forsvaret fordi hun ikke kunne loepe 3000 meter fortere enn en skilpadde, mens bakgrunnen var en tropp med mannlige soldater som sto med ryggen til henne, som om de liksom ga faen i henne og hun maatte staa helt alene osv osv osv.  De andre mannlige soldatene som fikk sparken pga daarlig form hoerte vi ingenting om.

Ville bare illustrere hvilket sirkus hele den likestillings debatten i forsvaret er jeg Smiley

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #61 : 19. november 2011, 23:36 »
The Weise-Guy

Du har ivertfall bakkekontakt og det er veldig fint å høre. Er trist at visse  folk klarer å synke så lavt, spesiellt dumt er det at disse kvinnene som har mast om likestilling i alle år virkelig klarer å dra en så viktig sak ned på et så tragisk nivå. Man begynner nesten å lure på om det er en god grunn til at likestilling tradisjonellt ikke har eksistert Sad
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #62 : 19. november 2011, 23:49 »
Uansett, naar det kommer til likestilling og forsvaret saa er det hele intet mindre enn en stor komedie.  Hadde mange artige hendelser da jeg var i TMBN paa Rena.  Husker blant annet vi hadde en liten runde hvor vi kvittet oss med soldater som ikke klarte minimums kravene.  En og en fikk sparken pga manglende fysikk og ingen klikka eller gikk til VG eller noe.

Helt til vi sparka en kvinnelig soldat.  Hun var kraftig overvektig og klarte ikke 3000 meter kravet, sprang paa 20 min eller noe.  Og det var da helvete broet loes.  Det foerste som skjedde var at det kom en kvinnelig Oberst til Rena, den feiteste uniformerte sluggern forsvaret noensinne hadde sett, og hun var fly forbanna.  Og med god grunn, for her hadde det jo vaert kjoennsdiskriminering paa gang!!

Hun maatte virkelig hatt en daarlig dag, for hun var sprut roed i ansiktet, hadde sikkert noe og gjoere med at det ikke var verken McDonalds eller Burger King paa Rena, og at hun ikke hadde faatt sin daglige dose med burgere.  Her skulle uansett blod spilles, hun var saa lite i kontakt med realiteten at hun begynte og fly paa grenaderer i TMBN til debatt mens vi sto i vaskehallen. 

Hun skreik:  Hvorfor sparker dere kvinnelige soldater her??

Svaret hun fikk var:  Fordi hun klarte ikke 3000 meter kravet

Og da ble hun enda mer forbannet, skreik:  Det der 3000 meter kravet er lagd AV MENN FOR MENN, og det har INGENTING og gjoere med det vi driver med her i forsvaret!!!

En grenader svarte:  Ja men hva om man er i strid og maa loepe 3000 meter fort da?

Og da svarte hun:  DERE ER JO OPPSATT MED BILER OG STRIDSVOGNER ER DERE IKKE???

Deretter skulle hun ta paa seg en skuddsikker vest som hun var interresert i og proeve, stoerste vi hadde, stoerrelse XXL, men den var jo alt for liten!  Og da ble hun enda mer forbannet, fordi utstyret vi hadde var diskriminerende det ogsaa!

Og etter dette ble saken enda verre, Krohn Devold ble innvolvert(Dette var i 2004), og saa kom selvsagt den obligatoriske VG forsida.

Og forside bildet var den stakkars kvinnelige soldaten som ble sparket ut av forsvaret fordi hun ikke kunne loepe 3000 meter fortere enn en skilpadde, mens bakgrunnen var en tropp med mannlige soldater som sto med ryggen til henne, som om de liksom ga faen i henne og hun maatte staa helt alene osv osv osv.  De andre mannlige soldatene som fikk sparken pga daarlig form hoerte vi ingenting om.

Ville bare illustrere hvilket sirkus hele den likestillings debatten i forsvaret er jeg Smiley

Honnør

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #63 : 19. november 2011, 23:57 »
x2

Jævla kvinnfolk skulle vært skutt.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #64 : 20. november 2011, 00:01 »
Når jeg vær i forsvaret sto vi nakne å ble spylt ned på oppstillingsplassen mens kvinnelige befal gikk fordi å lo. De lo ikke av meg da, ble heller sjokkerte av at lemmet mitt rakk ned til asfalten.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #65 : 20. november 2011, 00:11 »
og jeg som trudde du var en guling
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #66 : 20. november 2011, 00:17 »
og jeg som trudde du var en guling

Ja? Hva er det du insinuerer her?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #67 : 20. november 2011, 00:26 »
At du er en jævel til å kjøre bil og ræva i matte.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #68 : 20. november 2011, 07:35 »
Må bare spørre: Hva er det med dette å være naken og militæret har og gjøre med hverandre? Hvorfor nakne? Er det fordi man da sånn psykisk sett er mer sårbar?

Hvis man skulle ende opp i en situasjon(som militær) når trenger man da og kle seg naken? Hadde det ikke holdt med undertøy?

Jeg mener dette fordi jeg lurer og ikke for de jeg vil ha et køddesvar Smiley

Utlogget princeps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #69 : 20. november 2011, 07:51 »
Likt skal være likt. Gi faen i kjønn !

Når man søker befalsskolen innen militæret så er det greit at kvinner ikke har de samme fysiske kravene.. Det gir fullstendig mening i mitt hodet.. enig?

JAVEL, da går vi videre... Det er også bevist at jenter GENERELT er bedre akademiske enn gutter... noen som sier seg uenig?

Da går vi enda videre ; Hvorfor kommer da jenter inn på befalsskolen med et dårligere snitt enn gutter på befalsskolen? Burde ikke hvertfall det akademiske være det samme?

Jeg bare lurer.
"Failure is only a temporary change in direction to set you straight for your next success."

[Logg]<- Bilde s6

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #70 : 20. november 2011, 08:15 »
Må bare spørre: Hva er det med dette å være naken og militæret har og gjøre med hverandre? Hvorfor nakne? Er det fordi man da sånn psykisk sett er mer sårbar?

Hvis man skulle ende opp i en situasjon(som militær) når trenger man da og kle seg naken? Hadde det ikke holdt med undertøy?

Jeg mener dette fordi jeg lurer og ikke for de jeg vil ha et køddesvar Smiley


En grunn til og være naken under felt hygiene er at man sparer det tørre utstyret sitt.  Utføres hygiene naken, vil alle dine dyrebare klær(Man har neppe mer enn ett par sett med seg i felt) forbli så tørre som mulig.

Er det kaldt, og man bader med f.eks bokser, truse, sokker, og disse blir våte, så kan man også få frostskader om klærne blir våte og fryser.  Dette unngår man om man bader naken.

Og spør du meg er det også og trene på og gi litt faen i irrelevante ting, for man trener jo for klare og gjøre ting som og drepe taliban, samt takle og fortsette strid på tross av at en kammerat ligger såret og blør ihjel ved siden av deg, osv osv, og for og klare slike grusomme ting, ja da må man iallefall klare og hoppe uti en elv naken uten at det skulle føre til en eller annen form for mental krise. 

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #71 : 20. november 2011, 08:57 »
Joda ser den Smiley Men dette er da trening for dem som "går veien videre" i militæret? Dette er vel ikke noe som skjer på en førtegangstjeneste?

Takk for svar Weise-Guy Cheesy

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #72 : 20. november 2011, 09:02 »
Joda ser den Smiley Men dette er da trening for dem som "går veien videre" i militæret? Dette er vel ikke noe som skjer på en førtegangstjeneste?

Takk for svar Weise-Guy Cheesy

Joda, men man kan jo ta det så seriøst som mulig fra dag 1, mange av de som er i førstegangstjeneste skal jo verve seg etterpå, litt dumt om førstegangstjenesten tar fokus på at vernepliktige ikke trenger trene like seriøst som profesjonelle, for de skal jo aldri i krig uansett.


Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #73 : 20. november 2011, 09:15 »
Joda ser den Smiley Men dette er da trening for dem som "går veien videre" i militæret? Dette er vel ikke noe som skjer på en førtegangstjeneste?

Takk for svar Weise-Guy Cheesy

Grunnen til at vi har førstegangstjeneste(første gang, her burde det ringe en bjelle) er for at de som er inne skal få grunnleggende opplæring i strid, slik at om Norge blir angrepet er vi "klare" til å gå i krig.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #74 : 20. november 2011, 10:32 »
Ja men de tar jo inn rubb og stubb, og maaange av dem er jo totalt ubruklige i strid! Mange gjør det bare fordi de må, ikke fordi de vil! Jeg vil ha et norsk militær som er villig til å gi jernet om så må gjøres!!

Er det ikke bedre og ta inn de som virkelig vil dette? Eller hvertfall bare kjøre alle over en kam? Ta alle inn i 3mnd for å sjekke fysikk og psyke? De som ikke vil eller passer kan man sende hjem.. Har jo hørt de villeste historier som gutter kommer med for å slippe unna....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!