Skrevet av Emne: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt  (Lest 20349 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #90 : 06. desember 2011, 16:43 »
Haha. For en lirare du er, Ryu. Du mener du fortsatt ville fått penger om det var privatisert Tongue?

Kunne blitt dyrt å skifte ut folk

Lirarerirare... Nei, tror ikke det.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget erikv2

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #91 : 06. desember 2011, 17:01 »


@Erik: Lovens ånd og lovens bokstav går ikke alltid hånd i hånd...

Det er verneplikt i dette landet, ikke verne -i lovens ånd er det frivillig-plikt.

Mange av de jeg tjenestegjorde med var der imot sin egen vilje. Slik har det alltid vært.

Uansett burde lovens ånd og ord gå hånd i hånd, så enten endrer vi loven eller ånden =)

For å klarere dette med pengene: jo man får dagpenger. lurer på om det var 140,- dagen da jeg var inne + 30 000 når man dimmiterer.

Man får sponset mat og losje selvfølgelig så man lever helt fint =)

Poenget her er prinsippet.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #92 : 06. desember 2011, 17:18 »
Mm. Og prinsippet ditt er jo feil, ettersom loven ikke er gjeldende lenger. Hva den var da du var ung er en ting. Noe ganske annet er hva den er idag. Tre av vennene mine gikk inn og sa de ikke ønsket å bruke et år i militæret. Simsalabim, så var de ikke tjenestedyktige. At det står i loven at det er plikt, er ikke det samme som at det praktiseres som plikt.

Dessuten får du en god del mer enn 140kroner timen etter "opplæringstiden" din. Faktisk vil jeg påstå at det er en helt ok lærlingkontrakt Cheesy

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #93 : 06. desember 2011, 17:25 »
Mm. Og prinsippet ditt er jo feil, ettersom loven ikke er gjeldende lenger. Hva den var da du var ung er en ting. Noe ganske annet er hva den er idag. Tre av vennene mine gikk inn og sa de ikke ønsket å bruke et år i militæret. Simsalabim, så var de ikke tjenestedyktige. At det står i loven at det er plikt, er ikke det samme som at det praktiseres som plikt.

Hadde det vært greit for deg at det sto i loven at alle menn skal omskjæres når de blir atten, så lenge det ikke praktiseres?

Men du tar fortsatt feil. Det er ikke like mange nå som før, men det er fortsatt mange som må inn selv om de ikke vil. Det var det ihvertfall når jeg var der, og det er bare tre år siden.

Poenget er at når det står i loven kan loven brukes når utøvende makt føler for det.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #94 : 06. desember 2011, 17:26 »
Dessuten får du en god del mer enn 140kroner timen etter "opplæringstiden" din. Faktisk vil jeg påstå at det er en helt ok lærlingkontrakt Cheesy

Hva tenker du på her?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget ColossusMaximus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 337
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 337

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #95 : 06. desember 2011, 17:28 »
140kr dagen, ikke timen

Jeg vil ikke, men må.

Utlogget erikv2

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #96 : 06. desember 2011, 22:09 »
Sitat
ettersom loven ikke er gjeldende lenger.

jo, det gjør den.

jeg er 21.

Har det skjedd mye siden jeg forlot Bodø i 2010? =)


Utlogget erikv2

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #97 : 06. desember 2011, 22:11 »
du får dagpenger - thats it.


opplæringstiden? snakker du om folk som går befalskolen? det er et helt annet tema.

du får samme mengde penger dag 1 som dag 365. (hvis du ikke blir korporal i mellomtiden, da får du 15,- ekstra)


Du har ikke vært inne selv forstår jeg?

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #98 : 07. desember 2011, 12:31 »
Beklager at jeg ikke klarer å opprettholde intensiteten deres, gutter Smiley Jeg skal bli flinkere til å være her oftere, så jeg får svart på spørsmålene Cheesy

Poenget mitt Ryu, er at på samme måte som at det ikke plager meg at jødeloven sto i grunnloven, gjør det meg ingenting at det står at alle menn er vernepliktige. Folk må gjerne fjerne den, men det plager meg ikke det minste at den er der. Jeg vet at jeg har mer tiltro til de ledende organene i Norge enn hva du/dere har, så det går kanskje mest på at jeg ikke tror menn i hvite frakker skal komme og kidnappe meg midt på natta Smiley Det holder( i Oslo vel å merke) å si at man ikke ønsker å dra i militæret, så slipper man. Hvordan det er i Bodø vet jeg ikke Smiley Men kan se for meg at problemstillingen hadde blitt en annen om majoriteten hadde nektet.

Hvis du ser på første året som lærlingtiden(kort lærlingtid, but still), vil jeg påstå at det er bra. Du kan kalle det dagpenger, erstatning for tap av arbeidsinntekt eller lønn. Det går ut på det samme. Du får penger for en tjeneste det norske forsvaret kjøper av deg. På samme måte som jeg får penger av sykehuset for den varen jeg leverer der. Jeg kunne kalt det tvang og dagpenger, men det er akkurat like frivillig som militæret. (Nei, det er ikke lovfestet, men loven praktiseres ikke slik dere mener, så poenget faller bort)

 Har som skrevet gjort mitt for å få prøve meg som jegersoldat, men er veid og funnet for lett. Selv ikke i ordinær førstegangstjeneste er jeg funnet plass til, grunnet den fysiske profilen min. Selv vil jeg påstå at jeg er i bedre form enn de aller fleste som kommer ut av vgs. Likevel ønsker ikke forsvaret å ha meg, og da klarer jeg bare ikke å kjøpe den at man er slave - uavhengig av hva en eller annen link til youtube sier Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #99 : 07. desember 2011, 12:49 »
da klarer jeg bare ikke å kjøpe den at man er slave - uavhengig av hva en eller annen link til youtube sier Smiley

Er det mulig å være så trangsynt? Hallo! Bank bank... Det er folk som er inne til førstegangstjeneste As we speak, som ikke vil være det. Det spiller ingen rolle hvor mange ganger du sier at det ikke er tvang, når det er det.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #100 : 07. desember 2011, 12:50 »
Poenget mitt Ryu, er at på samme måte som at det ikke plager meg at jødeloven sto i grunnloven, gjør det meg ingenting at det står at alle menn er vernepliktige. Folk må gjerne fjerne den, men det plager meg ikke det minste at den er der.

Så en innføring av jødeparagrafen er greit for deg, så lenge vi ikke tar den i bruk. Er det det du sier?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #101 : 07. desember 2011, 12:55 »
@ Ryu: hvis de ikke har forsøkt å slippe, har de ikke gjort en god nok jobb Wink Neida :p Men da anser du vel skolegang som tvang også da? Hvertfall ut ungdomskolen?

Jeg skrev ikke innføring av paragrafer som allerede er fjernet? Jeg skrev at paragrafer som står skrevet, men ikke praktiseres. Huge difference

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #102 : 07. desember 2011, 13:28 »
@ Ryu: hvis de ikke har forsøkt å slippe, har de ikke gjort en god nok jobb Wink Neida :p Men da anser du vel skolegang som tvang også da? Hvertfall ut ungdomskolen?

Jeg skrev ikke innføring av paragrafer som allerede er fjernet? Jeg skrev at paragrafer som står skrevet, men ikke praktiseres. Huge difference

Det kan både være veldig lett og veldig vanskelig å slippe. Kjenner folk som har skrevet søknad om å få slippe, og sagt til befalet fra dag 1 at de ikke vil være der. De kunne sikkert løyet om fiktive skader,  men har vel ikke lyst til å lyve ganske enkelt.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #103 : 07. desember 2011, 14:10 »
@ Ryu: hvis de ikke har forsøkt å slippe, har de ikke gjort en god nok jobb Wink Neida :p Men da anser du vel skolegang som tvang også da? Hvertfall ut ungdomskolen?

Skolegang er tvang ja. Men det blir en helt annen komplisert debatt, da man har myndighetsalder, foreldre og deres makt, og offentlig skolesystem eller ikke, etc.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget erikv2

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #104 : 07. desember 2011, 15:34 »
Beklager at jeg ikke klarer å opprettholde intensiteten deres, gutter Smiley Jeg skal bli flinkere til å være her oftere, så jeg får svart på spørsmålene Cheesy

Poenget mitt Ryu, er at på samme måte som at det ikke plager meg at jødeloven sto i grunnloven, gjør det meg ingenting at det står at alle menn er vernepliktige. Folk må gjerne fjerne den, men det plager meg ikke det minste at den er der. Jeg vet at jeg har mer tiltro til de ledende organene i Norge enn hva du/dere har, så det går kanskje mest på at jeg ikke tror menn i hvite frakker skal komme og kidnappe meg midt på natta Smiley Det holder( i Oslo vel å merke) å si at man ikke ønsker å dra i militæret, så slipper man. Hvordan det er i Bodø vet jeg ikke Smiley Men kan se for meg at problemstillingen hadde blitt en annen om majoriteten hadde nektet.

Hvis du ser på første året som lærlingtiden(kort lærlingtid, but still), vil jeg påstå at det er bra. Du kan kalle det dagpenger, erstatning for tap av arbeidsinntekt eller lønn. Det går ut på det samme. Du får penger for en tjeneste det norske forsvaret kjøper av deg. På samme måte som jeg får penger av sykehuset for den varen jeg leverer der. Jeg kunne kalt det tvang og dagpenger, men det er akkurat like frivillig som militæret. (Nei, det er ikke lovfestet, men loven praktiseres ikke slik dere mener, så poenget faller bort)

 Har som skrevet gjort mitt for å få prøve meg som jegersoldat, men er veid og funnet for lett. Selv ikke i ordinær førstegangstjeneste er jeg funnet plass til, grunnet den fysiske profilen min. Selv vil jeg påstå at jeg er i bedre form enn de aller fleste som kommer ut av vgs. Likevel ønsker ikke forsvaret å ha meg, og da klarer jeg bare ikke å kjøpe den at man er slave - uavhengig av hva en eller annen link til youtube sier Smiley


Som ryu sa: du kan påstå det ikke er tvang til du blir blå i trynet, men det hjelper ikke de gutta som er inne til tjeneste imot sin egen vilje.


du får ikke lønn for en tjeneste forsvaret kjøper av deg da du ikke jobber for forsvaret.
å jobbe for noen impliserer at det er inngått en frivillig kontrakt mellom to individer.

hvis du ga dagpenger til slavene i USA, er de da plutselig ansatt?

førstegangstjenesten er ikke en jobb - forsvaret gir deg bare penger slik at du skal ha litt til snop, cola og en burger.

de som er ansatt i forsvaret får lønn.


det er ikke slik at man blir ansatt i forsvaret etter førstegangstjenesten om du tror det. man reiser hjem. det er ikke en "opplæringsperiode".

men du sier jo at du er enig - loven er teit.


angående skole. det er påtvunget å gå på skole i Norge, så selvfølgelig er det tvang.

jeg blir usikker på om du i det hele tatt vet hva ordet tvang betyr? - er det slik at om det er staten som tvinger deg, så er det ikke tvang?

Man kan debattere om man burde tvinge folk inn i forsvaret, eller til å gå på skole, eller kjøre med setebelter - osv - men å diskutere om det er tvang eller ikke blir meningsløst. bare slå opp i loven.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!