Skrevet av Emne: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt  (Lest 20540 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #1 : 15. august 2007, 08:47 »
Nei, det er ikke likestilling å la kvinnfolk få ha en jobb heller. Egentlig skal de bare sitte hjemme og råttne... Tongue
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #2 : 15. august 2007, 08:54 »
Sitat
Forsvarets kvinneoffensiv faller ikke i god jord hos Landsstyret i Norsk Kvinnesaksforening (NKF).

- Vi anser kvinnelig verneplikt som en total misforståelse av likestillingsbegrepet og likestillingslovens intensjoner. Kvinner skal verdsettes og tildeles makt og ressurser på linje med menn. Men kvinner og menn behøver ikke å være like eller gjøre de samme tingene for å bli likestilt. Vi vil sterkt advare mot at det øves press fra samfunnets side for å få kvinner inn i det militære og særlig at det innføres tvungen verneplikt, sier leder Torild Skard.

Ikke misforstå, dette er IKKE en gruppe som jobber for likestilling. Det er en gjeng med maktsyke feministfitter som skal ha, skal ha, skal ha. At de da kaller det likestilling når de fremmer sin sak gjør det bare latterlig når det er lett å gjennomskue deres intensjoner. Det er tross alt snakk om Norsk KVINNEsaksforening. Wink

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #3 : 15. august 2007, 09:20 »
Jeg mener personlig atalle jenter har godt av et år i forsvaret, på lik linje med gutta!
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Nammo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 686
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 686

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #4 : 15. august 2007, 09:25 »
Kvinner vil bli sett på som like i samfunnet og på jobb, men samtidig skal vi behandle dem som damer

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #5 : 15. august 2007, 10:02 »
Radikale feminister minner om blitzere. De skriker i vei om hva slags rettigheter de angivelig har, imens det å ha plikter rett og slett er menneskerettighetskrenkende. Avskyelig.

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #6 : 15. august 2007, 10:43 »
Jeg er egentlig litt lei norske kvinner, og spesielt de med BMI "for mye", deltidsjobb i helsevesenet, klage-nedover-munn og sak pågående hos en eller annen instans for å bli uføretrygdet. Gud, det finnes sykt mange av dem. Kjenner jeg blir litt foraktfull der jeg ser de sitter med lut overkropp, gusten hud og klagende uttrykk i ansiktet.

Hva er det der klager over? I Norge har vi alle muligheter i verden til å komme opp og frem, vi har tilgang til masse kunnskap om hvordan man kan holde seg sunn og frisk, en nogenlunde fordomsfritt samfunn som omfavner alle mennesker hvis  en står på. Øverste sjefen min er helt fantastisk dyktig 33 år gammel kvinne.

Disse tingene er det veldig veldig få andre land i verden som kan skilte med! Tror det er på tide at hovedfokuset til de diverse kvinnegrupper blir å skue utover mot andre land hvor tilstanden for kvinner er en helt annen, evnt. mot visse norske innvandrermiljøer som kan trenger å lære et og annet om menneskerettigheter også for kvinner.

Jeg har kanskje opplevd å bli objektivisert av det motsatte kjønn, men som regel da av folk på rundt 17 år, mao. gjør meg nada, jeg har blitt utsatt for diskriminering fordi jeg er kvinne men da av ikke-vestlige innvandrere. eller i utlandet. Jeg kan ikke si at det er veldig hardt for meg å være kvinne! Hverken i arbeidslivet eller studier, hverken sosialt eller på trening.

Når det gjelder militæret og kvinner så er jeg jo glad jeg slapp, men kanskje litt god, gammeldags fysisk fostring kan hjelpe mot den negative trenden i dette slappe velstandsamfunnet. Få satt på disse rusbrusjentene og uføretrygded-fordi-de-er-feite-og-har-struma-siden-de-spiser-bare-iskrem-damene en tung sekk, sende de til skogs og fått litt selvdisiplin inn i dem.
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #7 : 15. august 2007, 10:46 »
Det er jo bare så forbanna sant  Tongue
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #8 : 15. august 2007, 15:14 »
Sitat
- Vi anser kvinnelig verneplikt som en total misforståelse av likestillingsbegrepet og likestillingslovens intensjoner. Kvinner skal verdsettes og tildeles makt og ressurser på linje med menn.

Hun vil ha godene, men vil ikke ta ansvaret og "drittarbeidet"? Med makt kommer det ansvar...






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #9 : 15. august 2007, 15:29 »
Naturligvis skal kvinner verdsettes og på best mulig måte likestilles med menn, men å bruke ordet tildele i forhold til makt og ressurser blir helt feil. Man skal ikke bli tildelt noe, man skal komme til den slags som følge av kvalifikasjoner uavhengig av kjønn. Hvis en kvinne er bedre kvalifisert enn en mann til en stilling bør hun naturligvis få den, men ikke bare fordi hun er kvinne...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #10 : 17. august 2007, 01:16 »
Jeg mener personlig atalle jenter har godt av et år i forsvaret, på lik linje med gutta!


Vel, både og. Har sett et par kompiser, slappe som faen. De trente jo i militæret, men kun pga  tvangen. På hver perm var det fylla, og nå etter dimming har de ikke trent mer enn 20 meter gåing ut til bilen. Er generelt like slappe som før. Men for all del, jeg ser poenget ditt og er helt enig.

Utlogget Andersr

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #11 : 17. august 2007, 01:25 »
Hvem mener ærlig at en kvinne gjør seg bedre i militær tjeneste enn en mann?


Serveruler

  • Gjest
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #12 : 17. august 2007, 03:02 »
Likestilling betyr at at både kvinner og menn skal ha like mye verdi i samfunnet(aldri vært noe problem her i norge, være der nede i ørkenen) og at deres mening skal telle like mye som hos en mann, dette gjelder selfølgelig men kvinner må nå kjempe litt mer for autoriteten naturligvis da etter å vært underkastet mannen siden tidenes morgen er nok kvinner i stor grad tilpasset det og menn i stor grad tilpasset at kvinnens rolle ikke innebærer så mye autoritet, dette går ikke bare på kultur nei. Så er den tredje tingen at de skal ha samme frihet. Eneste måten at de skal ha samme frihet som menn uten at det blir dumt er hvis kvinnene blir avkrevd samme krav som mennene til samme jobber. Hvis en ei dame bare trenger å ta 10 juksearmhevinger og og gå en liten tur for å komme inn i brannvesenet er det direkte samfunnskadelig, det blir litt det samme som å slippe menn i rullestol inn i brannvesenet, da begge vil gjøre en noenlunde like god jobb. Samme er det med militæret, hvis mannfolk i rullestol eller krøplinger ikke blir avkrevd verneplikt burde heller ikke damer(i den ekte forstanden) Hvis vi snakker om noen skikkelige Olgaer som har løftet melkespann hele livet er det en annen sak, men av samme grunn som en ikke ville ansatt en dude med 80 i IQ som toppsjef i Statoil bør ikke normale kvinner bli avkrevd verneplikt.

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #13 : 17. august 2007, 03:08 »
Honnør til Cheeky Monkey :p
Enig med Slux også.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #14 : 17. august 2007, 08:49 »
Vel, både og. Har sett et par kompiser, slappe som faen. De trente jo i militæret, men kun pga  tvangen. På hver perm var det fylla, og nå etter dimming har de ikke trent mer enn 20 meter gåing ut til bilen. Er generelt like slappe som før. Men for all del, jeg ser poenget ditt og er helt enig.

Joda, mange er nok både slappe før og etter forsvaret , men allikevel, så har vel de fleste lært NOE den tiden de var med.
Nå skal det vel sies at forsvaret ikke er som det en gang var, med noen unntak ...

Da jeg var lita var jeg ALLTID med pappa og onkel på øvelser, og elsket forsvaret .
Både å ligge ute i telt på vintern, leke krig osv , var grisegøy . Og jeg er nok av de som gladelig hadde gått inni forsvaret , om jeg hadde kommet inn..
Desverre gjordejeg ikke det

Når jeg sitter , i Oslo , på en kafe og titter på alle "blonde " ( ikke hårfarven det går på ) , fnisete, jålete og klissete jentene/kvinnfolka på 20+ som får totalnoia fordi det er en liten regndråpe som ødela mascaraen ..
Eller bertebertene på treninga som stepper på maskina på lavintensitet fordi de ikke vil bli svett for da renner sminka ...
Eller "wannabe rich bertene , som sikler over pengegutta" på Odeon på en turbotirsdag.....

Vel da tenker jeg faktisk :
Verneplikt for jenter!!!
De hadde jaggu hatt godt av å komme seg ut i forsvaret , fått revelje på morran, oppstilling, ut i skauen på helvetesuke , leke krig , lære selvforsvar og førstehjelp. lære seg takle en eddekopp eller ti ute i skogen krypende i gjørma ..


Men selvfølgelig , dette er min mening , og jeg er kanskje jålete og dillete selv , liker fine klær og massevis av sko i skapet som er fiiiiiiiine ... og mine Grin
Men jeg kan klare meg sjøl, både i skauen , på havet,ibilen ( under panseret også for den del )  , og hadde glatt gått inn i forsvaret om ikke synet mitt hadde stoppa meg den gangen .
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!