Skrevet av Emne: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt  (Lest 20539 ganger)

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #15 : 17. august 2007, 09:16 »
Hvem mener ærlig at en kvinne gjør seg bedre i militær tjeneste enn en mann?



Det er vel ingen som har sagt at de gjøre seg BEDRE.
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #16 : 17. august 2007, 09:20 »
Alt er relativt i forhold til hvem som er best til hva!

Det er ikke alltid menn er så gode lagledere heller, dette blir jo luket ut på befalsskolen/-kurs.

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #17 : 17. august 2007, 09:27 »
Nettopp, forsvaret/militær konflikt handler ikke lenger om å møtes på en gresslette for å skyte pil og bue på hverandre.
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #18 : 17. august 2007, 09:28 »
Kvinner og menn behøver ikke å være like eller gjøre de samme tingene for å bli likestilt, sier leder for Kvinnesaksforeningen Torild Skard til Aftenposten.

HVA??

Er det ikke like muligheter og like rettigheter det har blitt ropt på i 50 år? Med rettigheter kommer plikter, det er elementært. Det der er ikke et feministisk utsagn, det er sutring. Vil ha, vil ha, vil ha.
 

Forresten:
Siden jeg har sånn ca to og et halvt tusen døgn i hæren, kan jeg da velge vekk "kjerringaktiviteter" som ikke passer meg?
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #19 : 17. august 2007, 09:50 »
Jeg hørte forøvrig et intervju med den dama på radioen i overigår tror jeg det var og må si ho hadde en litt morsom måte å ordlegge seg på.

Likestilling er, og jeg siterer, "likestilling er at kvinner skal ha mer makt og ressurser". Likestilling går ikke ut på at menn og kvinner skal tildeles samme plikter, for det er det verneplikten er, en plikt. Kvinnen har i alle år hatt som plikt å være hjemme med barna mens far jobber, da er det urimelig å gi de en tilleggsplikt som militæret.

Så dama mener det er kvinnens plikt å være hjemme med barna, hun har krav på mer makt og ressurser og kan ikke for alt i verden trues inn i forsvaret. 


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #20 : 17. august 2007, 12:35 »
Det finnes flere grener innenfor militæret hvor kvinner kan gjøre det bra, og det finnes flere grener hvor jeg mener det ikke bør slippes til kvinner i det hele tatt.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #21 : 17. august 2007, 12:42 »
Det finnes flere grener innenfor militæret hvor kvinner kan gjøre det bra, og det finnes flere grener hvor jeg mener det ikke bør slippes til kvinner i det hele tatt.

Feltmadrasser...

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #22 : 17. august 2007, 12:47 »
Jeg hørte forøvrig et intervju med den dama på radioen i overigår tror jeg det var og må si ho hadde en litt morsom måte å ordlegge seg på.

Likestilling er, og jeg siterer, "likestilling er at kvinner skal ha mer makt og ressurser". Likestilling går ikke ut på at menn og kvinner skal tildeles samme plikter, for det er det verneplikten er, en plikt. Kvinnen har i alle år hatt som plikt å være hjemme med barna mens far jobber, da er det urimelig å gi de en tilleggsplikt som militæret.

Så dama mener det er kvinnens plikt å være hjemme med barna, hun har krav på mer makt og ressurser og kan ikke for alt i verden trues inn i forsvaret. 

Dette er tydeligvis en kvinne som overhodet ikke skjønner hvordan verden fungerer. Vi delegerer ikke ut makt og ressurser i hytt og pine for å være hyggelige, men lar dem som har kompetanse til å gjøre nytte for seg havne i stillinger som omfatter den slags "goder". Man kan jo ikke la alle få tilgang til makt og ressurser hvis man ikke vet hvordan man skal forvalte, delegere og best utnytte disse. Det virker som denne kvinnen helst burde holdt kjeft og latt andre, bedre kvalifiserte, uttale seg hvis det var slik hun ordla seg.

Det hun snakker om er nemlig ikke likestillig, det er fordeling på grunnlag av kjønn og ikke kompetanse.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Lille-My

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 58

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #23 : 17. august 2007, 16:08 »
Kjære Rødstrømper.
Uansett hvordan man vrir og vender på det, er det FORSKJELL på kjønnene!! Det er biologisk og evolusjonært umulig å komme utenom. Jeg synes jenter skal få dra i millitære om de vil det, men det har da ingenting i 2007 med likestilling å gjøre. Tenk "litt" tilbake i tid, hvordan var arbeidsfordelingen da?
Likestilling er like rettigheter til å delta i det politiske samfunn,  få den samme respekten som hvert enkelt medmenneske har rett på og likestilling i 2007 er lik lønn for likt arbeid.

Og vær så snill, ikke bland inn det at folk er forskjellige med tanke på interesser og være måte, med tema likestilling. Noen jenter er fnisete og jålete, men det er noen gutter også. Det har vel ikke crap å gjøre med likestilling!
Noen ganger må man bare si :FUCK IT

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #24 : 17. august 2007, 16:21 »
Jeg mener personlig atalle jenter har godt av et år i forsvaret, på lik linje med gutta!


Spørsmålet er da vitterlig om forsvaret har godt av det samme scenarioet.

Dette er kjønnskvotering, noe som er så langt fra konkurranseutsetting man kommer. Takke seg til venstreorienterte rødstrømper som på død og liv skal presse ALLE samfunnsgrupper inn i ALLE arbeidsoppgaver. (Hvorfor spør jeg.)

Back to the bench.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Lille-My

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 58

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #25 : 17. august 2007, 16:55 »
Jeg mener personlig atalle jenter har godt av et år i forsvaret, på lik linje med gutta!


Hvorfor??
Noen ganger må man bare si :FUCK IT

Utlogget Smilejærvo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 971
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 971

  • Tidligere Steinkjer SK
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #26 : 17. august 2007, 17:35 »
Jeg er akkurat ferdig med et år i militæret-og angrer overhode ikke!! Tror nok ingen tar skade av et år i militæret jeg heller-gutter som jenter.
Tidligere perser styrkeløft:
Juniorløfter, klasse 72, trent i 8 måneder.

Knebøy: 125 kg
Benk: 75 kg
Mark: 155 kg
Sammenlagt: 355 kg

Med utstyr!



Konkurrerende utøver i Styrkeløft

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #27 : 17. august 2007, 18:38 »
Hvis en kvinne er bedre kvalifisert enn en mann til en stilling bør hun naturligvis få den, men ikke bare fordi hun er kvinne...
Kunne ikke fått sagt det bedre selv.

Jeg er for at jenter skal inn i forsvaret, på en betingelse. At de får akkurat de samme kravene som gutta. Det som faktisk skjer når jenter kommer inn i forsvaret, slik opptakskravene er nå, er at de tar plassene til gutter som er sterkere fysisk, men som ikke kommer inn fordi de har strengere krav.

Hvis du ser dette som en helhet så blir faktisk Norges hær svakere pga. av dette. Og det er idiotisk. Ja til jenter i forsvaret, men bare hvis de gjør seg fortjent til det, gjennom å klare det samme opptakskravene som gutta.

PS: Vet dette høres mannsjåvinistisk ut, og det er absolutt ikke meningen, men det er nå engang bare sånn at gutter er sterkere fysisk enn jenter. Men hvis jenter trener og klarer kravene, skal jeg være den første til å gratulere dem med plass i forsvaret.
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #28 : 17. august 2007, 18:46 »
De beste lederne, er og blir de beste lederne. Uavhengig hva de fysiske testene sier!

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #29 : 17. august 2007, 18:58 »
Nå er det jo ikke bare lederegenskaper som blir sett på heller da, og det var heller ikke det jeg siktet til..
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!