Skrevet av Emne: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt  (Lest 20345 ganger)

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #30 : 17. august 2007, 21:09 »
Hvorfor??

fordi alle jenter har like godt av å være der som gutta .
Gutta har tvang, da skal jenter og ha.
Jeg ser med gru på alle fisefine kniseberter som er livredd for å få skitt under negla .
Og er pokka sikker på at en runde i militæret hadde gikk dem litt mer ryggrad til å takle livets realiteter de også.
Jeg ser berteberter med hysteri for det meste ; vann i håret. livredd for å bli svett, skitten ,eller måtte gå lengre enn til bus eller bil. Livredd for ikke bli brun nok , tynn nok, ha rett sminke, rett sko, rett ditt og datt.

Få dem et år i kongens klær , uten sminke, uten dill og fjas,med regler , trening, kryping i gjørma som alle andre ,  så kanskje vi får mindre "selvpålagte" tomhjerna høns trippende  rundt i gatene.. Som attpå til syter om likestilling, og lik lønn for likt arbeid, når de jaggu alikevel skal ha "fordeler" med det at de faktisk er jenter..

Derfor!


OG jeg er ikke Rødstrømpe. For jeg krever faktisk lik lønn for likt arbeid, og ikke fordeler fordi jeg er kvinne...

Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #31 : 17. august 2007, 21:35 »
 woot woot woot woot woot woot

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #32 : 17. august 2007, 21:37 »
til ragnarokk ....: Rasshøl.  >Cheesy
 woot woot woot woot woot woot woot woot woot woot woot woot woot woot woot woot woot woot woot woot woot woot

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #33 : 17. august 2007, 21:40 »
Tenk så my sutring det hadde vært hvis vi skulle dratt med oss kvinnfolka i rekrutten. Hadde blitt en sant helvete! Cheesy

Utlogget R Lillemo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 94

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #34 : 17. august 2007, 22:20 »
Er i militæret akkurat nå jeg, og av ca 1200 soldater i leiren er det kanskje 30 jenter!
Men det er jo frivillig!
MEN..... de og syter og klager for det meste og på øvelse er det svert få som klarer seg mer enn et par dager uten fasiliteter  som dusj og rent vann før de begynner og klage over det meste for og komme seg tilbake til leir!
Men når det er sagt så er det minst like mange gutter som ikke klarer stort mer før de gir opp!
En tropp fra sanitet kom igjen fra øvelse for to dager siden.... 30 mann for ut og 13 stk kom tilbake resten hadde dratt inn tidligere pga vondt i foten o.l Og det var bare gutter! Så gutter er like ille som jentene på akkurat det område! Så jeg har ingenting mot jenter i forsvaret!
På en annen måte er det gjerne litt lettere for gutta og holde ut pga samhold fordi dem er så mange i forhold til jentene som kanskje er bare ei jente blant 30 gutter!
NO pain.... NO gain Wink

Utlogget Solstråla

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 179
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 179

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #35 : 17. august 2007, 22:33 »
Militæret har frem til nå vært en gutte-greie, men nå som flere jenter kommer inn blir det nok litt anderledes. Å være en av få jenter med kun gutter er greit nok, men i lengden blir det kanskje litt mye. Kunne selv tenkt meg et år i militæret, men skal ærlig innrømme at jeg hadde satt pris på litt mer komfort. Har ingenting imot å løpe litt i regnet, men en dusj etter trening er en nødvendighet.

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #36 : 17. august 2007, 22:36 »
en uke uten dusj, kun kattevask er tingen. Cheesy

Utlogget Solstråla

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 179
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 179

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #37 : 17. august 2007, 22:38 »
Næh.. Akkurat den biten der ville blitt et problem.. Bare tenk den lukten.. *grøsse*

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #38 : 17. august 2007, 22:39 »
Dersom det lukter har du neppe gjort særlig grundig kattevask. Dessuten blir lukten "borte". Når man går og lukter sin egen møkk hele dagen kjenner man det ikke lenger...

Utlogget Solstråla

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 179
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 179

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #39 : 17. august 2007, 22:42 »
hmm.. ikke overbesvist Wink Men jenter i forsvaret kommer det nok flere av. Leste i avisen (BT tror jeg)  at det ville koste forsvaret en del kroner å legge alt til rette for jentene.

Utlogget R Lillemo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 94

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #40 : 17. august 2007, 23:05 »
Ja det koster forsvaret mye å bygge om kasernene til en bedre standar... Men på setermoen leir i indre troms er det en kaserne som er ferdig ombygd for jenter (gutter og) å den er VELDIG bra i forhold til de gamle! Da deler to rom på 1 dusj og do. Eneste du ikke har mulighet til på rommet er å lage deg mat.   p.g.a hygiene!
På den kaserna jeg bor på nå, som er over gjennomsnittet er det kun 6 senge plasser og 6 skap!
Men hvis du har tenkt på et år og to i militæret anbefaler jeg setermoen leir. Kan med hånda på hjerte si at det er norges beste leir! mvh Korporal HTV Lillemo!
NO pain.... NO gain Wink

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #41 : 18. august 2007, 01:41 »
.

Utlogget Hard and Heavy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

  • Sterk er man den økten: Lenken Gleipne brytes.
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #42 : 18. august 2007, 02:13 »
Er i militæret akkurat nå jeg, og av ca 1200 soldater i leiren er det kanskje 30 jenter!
Men det er jo frivillig!
MEN..... de og syter og klager for det meste og på øvelse er det svert få som klarer seg mer enn et par dager uten fasiliteter  som dusj og rent vann før de begynner og klage over det meste for og komme seg tilbake til leir!
Men når det er sagt så er det minst like mange gutter som ikke klarer stort mer før de gir opp!
En tropp fra sanitet kom igjen fra øvelse for to dager siden.... 30 mann for ut og 13 stk kom tilbake resten hadde dratt inn tidligere pga vondt i foten o.l Og det var bare gutter! Så gutter er like ille som jentene på akkurat det område! Så jeg har ingenting mot jenter i forsvaret!
På en annen måte er det gjerne litt lettere for gutta og holde ut pga samhold fordi dem er så mange i forhold til jentene som kanskje er bare ei jente blant 30 gutter!

ca 1200 delvis motivert/umotiverte gutter og 30 motiverte (gutte)jenter.

30 mann for ut og 13 stk kom tilbake resten hadde dratt inn tidligere pga vondt i foten o.l Og det var bare gutter! Så gutter er like ille som jentene på akkurat det område!

Hvor mange jenter var bland de "30 mann"?

Så hvordan kom du fram til?: Så gutter er like ille som jentene på akkurat det område!



Beklager å si, men det du skrev forteller ikke noe om sytingsgraden til gutter og jenter!



2x220 markløft film
Another day, another Kg
Treningslogg
\\\\\\\"Av lydighet lærer man ingen ting\\\\\\\", sitat Jens Bjørneboe
  Treningsprogrammet--> Supercharged! Blitzkrig 2000.BEYOND PUMPED!

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #43 : 18. august 2007, 11:16 »
Næh.. Akkurat den biten der ville blitt et problem.. Bare tenk den lukten.. *grøsse*

Poenget med kattevask er å ikke lukte , og dessuten: Alle lukter like ille, så ingen bryr seg
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #44 : 18. august 2007, 11:18 »
I forrige uke var det en del politikere som mente at de 6000, av 25000, guttene som ikke kom inn i forsvaret hvert år skulle få jobbe i elderomsorgen istedenfor slik at man kunne løse problemet med mangel på pleiepersonale. Hva med å gi de 25000 jentene på samme årskullet ett års plikttjeneste i eldreomsorgen istedenfor. Problem solved...
Men dette ville vel vært diskriminering overfor kvinnene ifølge likestillingsforkjemperne. Ok, da har jentene valget mellom ett år i eldreomsorgen eller ett år i skogen i sjuduker med en AG3 som sin beste venn...


HELLER et år i skauen med AG3 enn å kladde med gamlinger,.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!