Skrevet av Emne: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt  (Lest 20338 ganger)

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #45 : 18. august 2007, 11:59 »
Poenget med kattevask er å ikke lukte , og dessuten: Alle lukter like ille, så ingen bryr seg

Man har da såpe og varmt vann. Dersom man lukter for ille har man ikke gjort jobben sin!
Du har jo ikke vært i forsvaret, så hvordan kan du vite?

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #46 : 18. august 2007, 12:01 »
Man har da såpe og varmt vann. Dersom man lukter for ille har man ikke gjort jobben sin!
Du har jo ikke vært i forsvaret, så hvordan kan du vite?

Nei har ikke vært i forsvaret, men har da jaggu vært med på mange øvleser alikevel.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #47 : 18. august 2007, 12:02 »
Ok, de som lukter har hvertfall slurvet med den personlige hygienen!

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #48 : 18. august 2007, 12:04 »
Nei har ikke vært i forsvaret, men har da jaggu vært med på mange øvleser alikevel.

Hvilke øvelser du har vert med på da Nann? :Smiley

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #49 : 18. august 2007, 12:44 »
Hvilke øvelser du har vert med på da Nann? :Smiley
rep-øvelsene til min pappa , og onkel  ( HV17 ) , smt en NATO -øvelse , hvor vi i HV-ungdommen fikk være med Grin

Er det som er så fint med å ha far som er Sanitets-offiser og onkel som er Major , man fikk være med på mye moro .
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #50 : 19. november 2011, 11:27 »
Kvinne avtjener førstegangstjenesten og blir likestilt med gutta...

Sitat
- Jeg skalv og var redd hele tiden. Du får aldri beskjed da du melder deg inn i militæret at du kan risikere å måtte bli utsatt for dette. Hvis det er tilfelle, burde jenter bli advart mot slike situasjoner.
Sitat
Også tidligere landstillitsvalgt for Forsvaret, Aurora Wulvik, synes det er merkelig at befalene ikke tar hensyn til Asplunds følelser.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10031593


Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #51 : 19. november 2011, 12:28 »
Synes jenter bør bli vernepliktig akkurat som gutter jeg. Finnes sveklete gutter som er fisenine også, på lik linje med mange jenter.

Trodde LIKEstilling var at kvinner skal få samme muligheter som menn jeg? Sånn damer klager nå til dags har jeg ikke sett maken til. Klager for alt mulig, og når de får sjansen og får litt ansvar eller må ut av komfortsonen sin, så klager de fordi de ble TVINGT til akkurat dette.

Hvorfor gjøre forskjell da? Det er mange muligheter i forsvaret. Bare fordi en ikke liker å krype i gjørma, betyr ikke at man ikke kan sitte på et kontor i førstegangstjenesten. Likt for alle!

Som jeg leste over... Blir litt dumt å måtte opplyse alle om at de risikerer å krype i gjørma, sove i skogen, bade naken osv... Man vet jo hva det går ut på om man er noenlunde oppegående.
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #52 : 19. november 2011, 16:01 »
Sitat
Tvunget til nakenbading: - Jeg var livredd og gjemte meg bak andre
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10031593

Nakenbading er vel noe befalet hennes liker å gjennomføre med unge menn og kvinner. Litt makt kan gjøre mye rart med folk. Og tåpene adlyder.

Bra hun står frem. Mange av guttene følte det nok like ille som henne. Glem ikke det.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #53 : 19. november 2011, 16:16 »
aahh cry me a river!!! Hadde lett badet naken med 30 jenter!! Tongue

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #54 : 19. november 2011, 16:25 »
Jeg er inne i forsvaret og vil påstå at man ikke trenger å ha bedre form enn en vanlig mosjonist, med unntak av hvis man skal inn i spesial-styrkene. En jente jeg kjenner trente spesifikt på testene   noen måneder måneder før felles opptak og selektering og sprang 3000 på 12:30. Hun sa selv hun var ganske utrent før denne treningsperioden. I dag er hun sersjant i spesialstyrkene i heimvernet. Soldatene har nok bedre form enn henne.

Poenget er at det norske forsvaret ikke er fysisk hardt så det er bare tull det med at jenter er svakere og alt mulig. Jeg synes verneplikt for jentener er et godt forslag.

Når det gjelder nakenbadingen, så var det et brudd på Alice's intimgrenser. Dette har med hvordan hun oppfattet det, og ikke omstendighetene i seg selv. Mange jenter bader naken i lag med guttene på øvelser og bryr seg ikke. Selvsagt er dette i henhold til reglene. Å bryte intimgrensene til noen derimot er uansett et brudd på menneskerettighetene.

Jenter i forsvaret får beskjed om å ikke ta på gutter, ikke snakke om kjæresten sin, ikke kle seg utfordrende osv osv. De jentene jeg har snakket med sier at de overhodet ikke har fått beskjed/inntrykk av at de MÅTTE tåle å nakenbade i lag med gutter.

I Norge har man dessuten en bluferdighet som gjør at ganske mange jenter ville følt det slik tror jeg. En mer unormal ting er å ikke klare, psykisk, å sove på rom i lag med andre. Noen takler det bare ikke og det er forbudt å tvinge de. Disse må jo selvsagt dimmiteres.

Konklusjon: Det er galt å bryte intimgrensene til noen. Så da er det jo et spørsmål om hvorvidt forsvaret bare skal ta inn jenter som synes det er greit å nakenbade(mtp på bluferdighet) med en haug med gutter. Og gjerne gi dem beskjed om at slikt må de forvente, for det blir ikke gjort per i dag.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #55 : 19. november 2011, 17:58 »
I dag er hun sersjant i spesialstyrkene i heimvernet.

Poenget er at det norske forsvaret ikke er fysisk hardt så det er bare tull det med at jenter er svakere og alt mulig.

For det første, Heimevernet har ingen spesialstyrke eller tilsvarende, så slutt å dikt opp historier.

For det andre, jeg antar du er i Luft- eller Sjøforsvaret? For i Hæren, skjønner du, så stilles det faktisk høye fysiske krav i enkelte avdelinger, ikke bare i spesialstyrkene, så dropp påstander som "Forsvaret er ikke fysisk hardt".

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #56 : 19. november 2011, 18:07 »
For det første, Heimevernet har ingen spesialstyrke eller tilsvarende, så slutt å dikt opp historier.

For det andre, jeg antar du er i Luft- eller Sjøforsvaret? For i Hæren, skjønner du, så stilles det faktisk høye fysiske krav i enkelte avdelinger, ikke bare i spesialstyrkene, så dropp påstander som "Forsvaret er ikke fysisk hardt".

Er det ikke spesialstyrker i heimvernet? I så fall har jeg misforstått henne. Dette er ikke en oppdiktet historie. Hun klarte med FOS med noen få måneders trening og fikk skoleplass i hæren/heimvernet i følge henne selv. Heimvernet er vel indirekte under hæren nå eller noe slikt.  Samme med garden er det en fra garderekrutten som påstår, uten at jeg har satt meg inn i det.

Jeg står på mitt om at det norske forsvaret ikke er hardt kondisjonsmessig eller styrkemessig. Har mange kompiser som har vært i hæren og hatt mestringsøvelse etc, og de er ikke godt trente. Noen måneder med mer eller mindre seriøs trening må man kanskje ha i hæren, jeg vet ikke. Men ingen vits å trene noe særlig hvis du skal i en vanlig tjeneste i luft eller sjø nei. Uansett MÅ man ikke inn i avdelinger der det er så høye krav. NIS, kystvakten etc er uansett ikke avdelinger du bare blir plassert på.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #57 : 19. november 2011, 18:25 »
uten at jeg har satt meg inn i det.

Åpenbart.

Uansett, tilbake til saken... det Asplund og enkelte andre ikke har skjønnt, er at dette ikke har noe med felthygiene å gjøre whatsoever. Dette er tøffhetstrening, og Asplund feilet stort. Politianmelde befalet for å gjøre jobben sin? Aktivt oppsøke media og starte en shitstorm? Virkelig?

Utlogget Rabies

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • Sertifisert stillasninja og monkeyman...
Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #58 : 19. november 2011, 18:41 »
For det første, Heimevernet har ingen spesialstyrke eller tilsvarende, så slutt å dikt opp historier.

For det andre, jeg antar du er i Luft- eller Sjøforsvaret? For i Hæren, skjønner du, så stilles det faktisk høye fysiske krav i enkelte avdelinger, ikke bare i spesialstyrkene, så dropp påstander som "Forsvaret er ikke fysisk hardt".
HV-016 http://no.wikipedia.org/wiki/HV-016 Bare sånn for informasjonens skyld Wink

"HV-016 var en spesialavdeling i Heimevernet. Den besto av vervet personell, gjerne soldater som har vært på utenlandsoppdrag for andre avdelinger i forsvaret. Opprinnelig lå styrken ved oppstart i 1988, direkte under kommando av forsvarsjefen og var administrativt ledet av Heimevernet. Siden avdelingen lå under Heimeverne,t kunne den kun brukes i Norge, men personellet kunne ta utenlandsoppdrag for andre avdelinger dersom de ønsket dette."
ML: 205
BP: 120
KB: 120

Tråden der jeg kludrer litt om fremgangen i tide og utide: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112441.0

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt
« #59 : 19. november 2011, 22:29 »
Hadde førstegangstjeneste som brannsoldat..på brannkurset var jeg røykdykker sammen med ei jente, og kom på vaktlag med en annen jente da jeg fullførte.
Ingen av dem var traktorlesber eller noe syke bolebeist, helt vanlige jenter og de klarte det med glans.
Brannmann i militæret..blir ikke mer mannete enn det, men det gikk som bare faen.

Det er mange stillinger i forsvaret som er mye "mildere" enn det..kjøkkentjeneste, telefonvakt, vaktsoldater, idrettsassistenter, og mye mer...at jenter ikke klarer det er bare tull.

Men sånn rent eller så er vel førstegangstjeneste obligatorisk på papiret, det er vel strengt talt blitt rimelig valgfritt de siste åra.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!