Skrevet av Emne: Arrestert for å ha store muskler  (Lest 23583 ganger)

Utlogget Zuul

Sv: Arrestert for å ha store muskler
« #30 : 15. august 2007, 22:12 »
Av den enkle grunn at politiet ALLTID henlegger saker mot seg selv med mindre de regner med at det vil slå tilbake mot dem selv.
Det har f.eks. hendt at politiet har passivt sett på at folk blir overfalt og banket opp uten å gripe inn. Jeg har selv sett fotografier av slike hendelser.
Når de så anmeldes for tjenesteforsømmelse, brudd på politiloven § 2 og lignende, så blir saken "henlagt som åpenbart grunnløs".
Har man derimot kontakter i media eller lignende blir det en større sak, men som regel henleggelse da også (men ved å gi inntrykk av at det har blitt foretatt en grundig undersøkelse, så gir man også inntrykk av at man tar anmeldelsen på alvor. Det er ikke tilfellet).

En foreleser fortalte meg følgende:
"Kolleger støtter ALLTID hverandre.
Det var en gang en sak mot en lege som hadde amputert FEIL testikkel.
Konsekvensen ble at mannen, som hadde kreft i den ene, ble sittende totalt uten baller.
Hans unnskyldning var "det stod at venstre testikkel skulle bort, men hans venstre blir jo min høyre. Da skar det seg".
Vedkommende hadde flere ganger tidligere gjort tilsvarende flauser, men legenes interesseorganisasjon stilte seg 100% bak ham og forsvarte seg. "Dette var en feil det var fort gjort for en kompetent lege å gjøre", sa de.

Dere (jeg var da jusstudent) skal derfor vite at UANSETT hva en fagmann gjør, så vil han/hun få støtte fra sitt respektive fagforbund."

Dette gjelder også bukken og havresekken, kjent som politifolk som vurderer anmeldelser mot andre politifolk.
nå er ikke spesialenheten for politisaker underlagt politiet

"Spesialenheten er ikke en del av politi eller påtalemyndigheten. Spesialenheten er et eget sentralt organ, som administrativt er underlagt Sivilavdelingen i Justisdepartementet. Spesialenheten er faglig underlagt Riksadvokaten. Riksadvokaten behandler klager over enhetens avgjørelser og kan gi pålegg om iverksetting, gjennomføring og stansing av etterforsking. Ved lov av 5. mars 2004 nr. 13 vedtok Stortinget å opprette en ny sentral landsdekkende enhet med ansvar for å etterforske saker som gjelder spørsmålet om ansatte i politiet eller påtalemyndigheten har begått en straffbar handling i tjenesten. Spesialenheten for politisaker ble virksom fra 1. januar 2005.

"


Når det er sagt er det jo påfallende sjelden at det ender med dom likevel

 

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Arrestert for å ha store muskler
« #31 : 15. august 2007, 22:14 »
Drammen (?) hadde visst hatt besøk av Riku Kiri, Jon Pall Sigmarsson og Magnus Ver Magnusson som dro på byen sammen en gang (i forbindelse med et styrkeløftstevne).
To av dem endte opp som verdens sterkeste mann, og den siste var 2 meter og 200 kg!
Skulle likt å se henne forklare, på engelsk, hvorfor hun måtte ha samtlige ned på politistasjonen for å dopingteste dem Smiley
Problemet ligger i at politiet er mange flere enn verdens sterkeste mann, så det blir bare for dumt å bruke krefter mot noen som har både større mengde folk og loven i sine hender. Risikerer bare en større bot og fengsel ved å ikke gjøre som de sier. UANSETT.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Zuul

Sv: Arrestert for å ha store muskler
« #32 : 15. august 2007, 22:15 »
III.6   Avgjørelseskoder - påtaleavgjorte anmeldelser 2006

Avgjørelseskoder:   Antall   %   2005
010 - Henl forholdet ikke straffbart   2   0   5
014 - Henl pga mangel på opplysn om gjerningsmannen   3   0   0
015 - Henl pga foreldelse   24   3   2
017 - Henl pga mangel på bevis   5   1   
022 - Henl ikke rim grunn undersøke   372   44   92
026 - Henl som åpenbart grunnløs   3   0   6
050 - Henl som intet straffbart forhold   2   0   0
058 - Henl pga bevisets stilling   72   9   10
103 - Henl intet straffbart forhold bevist   240   28   50
200 - Henl fordi foretaksstraff ikke hensiktsmessig   3   0   0
§ 34-5 Avvisning   17   2   14
Positiv påtaleavgjørelse   101   12   8
Sum avgjørelser   844      208

Tabellen ovenfor viser at andelen positivt påtaleavgjorte anmeldelser i 2006 er 12 %. Dersom en legger til grunn antall saker, slik som i 2005, blir prosentandelen positive påtaleavgjørelser i 2006 8 %.

Utlogget Zuul

Sv: Arrestert for å ha store muskler
« #33 : 15. august 2007, 22:24 »
Problemet ligger i at politiet er mange flere enn verdens sterkeste mann, så det blir bare for dumt å bruke krefter mot noen som har både større mengde folk og loven i sine hender. Risikerer bare en større bot og fengsel ved å ikke gjøre som de sier. UANSETT.

Jeg var en gang dørvakt på en pub i Førde, under Stian Grimseth cup. I løpet av kvelden kom mye rart innom, blant annet en seks, sju av de rammeste supertungvekterene i styrkeløft.

De fleste av dem var russisk/polsk brennevinsdrita, og jeg kunne nok med loven i hånd bedt dem ryke og reise på grunn av høy promilie. men jeg følte meg så underlig alene i verden akkurat der og da Grin

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Arrestert for å ha store muskler
« #34 : 15. august 2007, 22:39 »
http://www.expressen.se/webb-tv/index.html?category=0
Her ligger det et intervju av mannen. Trykk på "Nyheter" og så "Sverige" og bla litt ned.

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Arrestert for å ha store muskler
« #35 : 15. august 2007, 22:41 »
arrestert for å ha for sture muskler Shocked

ja det må jeg si. har ikke politiet bedre ting å ta seg til i nabolandet vårt?
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Arrestert for å ha store muskler
« #36 : 15. august 2007, 22:43 »
Hehe! "Han va tynnj! Smiley"

Utlogget hkon89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 88

Sv: Arrestert for å ha store muskler
« #37 : 15. august 2007, 22:47 »
http://www.kostkropp.se/2007/08/13/tv-skyldig-till-muskelmassa-inte-dopning/

"Troligtvis har polisassistenten genomgått utbildning som syftat till att kunna identifiera dopade individer (bland annat) på musklernas utseende. Ivrigheten att testa de (nyligen?) inhämtade kunskaperna straffade sig - den “uppenbart dopade” personen var inte dopad. Med mer erfarenhet hade polisassistenten inte misstänkt Tomislav Boduljak för dopning…"

står også at man kan se på en person om han bruker steroider eller ikke ved å se an størrelsen på trapezius eller vastus lateralis. hva for no tull er det her???
Stå på!

Utlogget Tannfeen

Sv: Arrestert for å ha store muskler
« #38 : 15. august 2007, 22:50 »
Kankje litt offtopic, men jobber ikke Ronnie Coleman deltid som politi? Det er jo i USA, men uansett så faller vel han innenfor kategorien unormalt stor.

Forresten så var hele greia unormalt unødvendig fra politikvinnens side.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Arrestert for å ha store muskler
« #39 : 15. august 2007, 22:56 »
han hadde sikkert tyrenakke. Det er et sikkert tegn på misbruk av AAS.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Zuul

Sv: Arrestert for å ha store muskler
« #40 : 15. august 2007, 22:59 »
jur er også et godt tegn, spesielt når de lakterer

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Arrestert for å ha store muskler
« #41 : 16. august 2007, 02:27 »
Problemet ligger i at politiet er mange flere enn verdens sterkeste mann, så det blir bare for dumt å bruke krefter mot noen som har både større mengde folk og loven i sine hender. Risikerer bare en større bot og fengsel ved å ikke gjøre som de sier. UANSETT.

Jo da, men poenget er at det hadde vært artig å se selve forsøket: "Excuse me, mister very big and strong man from Iceland...."




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget stianb.88

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 672
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 672

Sv: Arrestert for å ha store muskler
« #42 : 16. august 2007, 02:36 »
http://www.kostkropp.se/2007/08/13/tv-skyldig-till-muskelmassa-inte-dopning/

"Troligtvis har polisassistenten genomgått utbildning som syftat till att kunna identifiera dopade individer (bland annat) på musklernas utseende. Ivrigheten att testa de (nyligen?) inhämtade kunskaperna straffade sig - den “uppenbart dopade” personen var inte dopad. Med mer erfarenhet hade polisassistenten inte misstänkt Tomislav Boduljak för dopning…"

står også at man kan se på en person om han bruker steroider eller ikke ved å se an størrelsen på trapezius eller vastus lateralis. hva for no tull er det her???

størrelse på trapezius kan du jo faktisk se det på, i mange tilfeller.
den typiske "bolenakken" har vel de fleste hørt om.

så vidt jeg veit kommer dette av vannansamling?
- ikke helt sikker når jeg sier dette, men mener det er slik?

Utlogget Zuul

Sv: Arrestert for å ha store muskler
« #43 : 16. august 2007, 09:02 »
størrelse på trapezius kan du jo faktisk se det på, i mange tilfeller.
den typiske "bolenakken" har vel de fleste hørt om.

så vidt jeg veit kommer dette av vannansamling?
- ikke helt sikker når jeg sier dette, men mener det er slik?


Hahah, så vannet samler seg i nakken mener du ?

Dette er den dårligste teorien jeg har hørt på lenge

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Arrestert for å ha store muskler
« #44 : 16. august 2007, 11:33 »
Dette er ett tema som har blitt tatt opp tidligere. Altså: forskning viser att reaksjonen på AAS er muskelspesifik. Noen muskler har høyere tetthet av reseptorer enn andre muskler. I tillegg så dannes det flere reseptorer i disse musklene under påvirkning av AAS som igjen fører  til enda mer vekst i disse musklene. Herunder trapezius og vistnokk oxo vastus lat.

Så langt så godt. Men pga alle de enorme individuelle forskjellene i utseende fra person til person så blir det  meningsløst å tillempe vitenskapen i praksis for å identifisere brukere. Det er her noen har missforstått totalt.
Jeg har selv sittet på forelesninger med endokrinologer som har hevdet att de kan se hvem som er brukere og hvem som ikke er det. Mulig de møter så mange brukere på daglig basis att de kan se det, men jeg har ikke trua på det.
JEG kan i alle fall etter å ha frekventert ulike gym i over 10 år ikke se hvem som er brukere, så jeg tviler meget sterkt på att kunnskapen kan tillempes i praksis.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!