Skrevet av Emne: Ordspillene 2007  (Lest 8136 ganger)

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Ordspillene 2007
« : 15. august 2007, 20:51 »
Jeg har prøvd å forklare noen begreper som finnes i løfteverdenen. Fare for tørr humor.

markløft - Betegnelse for heving av jord. Pløying kan være en form for markløft. Det samme kan man si hvis man spar opp jord. Markløft omfatter både barmark og dyrket mark, men ikke ørken.

knebøy - Velkjent torturmetode i torpedoverdenen. Man tar rett og slett offerets kne og bøyer det i en uvant vinkel, noe som selvsagt er svært smertefullt. Som regel er det nok bare å true med knebøy før offeret gir seg.

militærpress - Et begrep som omfatter de forventningene soldatene har på seg i tjenesten. Man blir presset til å stå opp tidlig, vaske, dra på øvelse, ligge tett i tett i telt osv. Ikke alle takler presset.

armheving - Et norsk begrep for det engelske "Hands up!" Så hvis en raner kommer inn i en norsk bank og vil at de skal strekke hendene i været, må han altså da skrike "Armhevinger!"

franskpress - Egentlig et vulgært begrep, beslektet med "fransk åpning".

Tåhevinger - Betennelse og opphovning av tær.

Benkpress - Situasjon som oppstår når mange personer forsøker å sitte på samme benk.

Kom gjerne med flere forklaringer på begreper.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Underlige uttrykk i løfteverdenen
« #1 : 15. august 2007, 22:31 »
Ok, siden det er så sent...

Jeg har egentlig aldri skjønt poenget med å løfte vekter. La den stakkars vekteren være. Han skal jo knipe naskere, snikere, og se at vinduene er lukket på viktige bygniger osv. Det er veldig distraherende for dem hvis folk hele tiden skal prøve å løfte dem. Hvis du absolutt vil løfte på folk, kan du jo begynne i helsevesenet, der de løfter på alle mulige gamle folk og funksjonshemmede. Det er i alle fall litt mer nyttig.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Ordspillene 2007
« #2 : 15. august 2007, 23:28 »
Jeg har aldri skjønt poenget med å kalle ting "lettrømme", "lettsyltetøy" osv. Det virker nærmest som lureri. Lettrømme er ikke et gram lettere enn vanlig rømme. De veier like mye begge to. Volumet er også like stort, faktisk. Tynnrømme og tjukkrømme er mer passende.

Ikke la noen ta pulsen din. Hvis noen tok pulsen min, hadde jeg meldt vedkommende til politiet. Heldigvis har jeg ganske høy puls, så det er ikke så lett å ta den usett.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Ordspillene 2007
« #3 : 15. august 2007, 23:50 »
Kyssesyken er en vrien sykdom. Må liksom kysse folk. Hvis jeg fikk røde hunder, ville jeg ha ringt dyrlegen, ikke fastlegen. Forresten, det er kanskje bedre å ringe billiglegen og ikke dyrlegen. Det er forresten fint at det finnes fastleger. Ingen vil ha løse leger som man aldri vet hvor er. Vannkopper høres ikke så alvorlig ut. Hvis jeg fikk vannkopper, hadde det vært greit, men jeg foretrekker vannglass. Betente mandler er ikke så mye å bry seg om. Det er det bare å kaste. Men hvis du har fått mange betente mandler, kan du gå tilbake til butikken og kreve å få nye mandler. Musesyke er helt fint. Mus er veldig plagsomme å ha i huset, så hvis de blir syke og dør, så er jeg egentlig bare glad til. Når vi først er inne på dyresykdommer, så er kugalskap en spesiell variant. Tenk å ha kuer på gården som synes de hører stemmer, spiller på slurva og breker. Men det er litt drøyt å brenne dem for det. Halsbrann høres fælt ut. Jeg kan ikke skjønne at noen kan overleve noe sånt.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Ordspillene 2007
« #4 : 16. august 2007, 01:39 »
Hehehe ler så jeg griner
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Ordspillene 2007
« #5 : 16. august 2007, 11:11 »
Jeg skjønner ikke alt det maset om regn. F.eks. sier de at det er så mye rein i Bergen. Jeg har bodd i Bergen i nesten tre år, men jeg har aldri sett en eneste rein der. Så det ryktet er betydelig overdrevet. Vi hører også at nordmenn flykter fra rein og reiser til syden. Jeg kan berolige alle med at rein egentlig er ganske sky, så det er kanskje noe i at mye skyer gir regn.

Samene er visstnok veldig glad i regn. Så egentlig skulle man da tro at mange samer oppsøkte regnbyen Bergen. Men de har vel forstått at dette bare er tull. Vi har mange værmeldere som melder om regn. Men egentlig burde de holde seg til faget sitt og melde om vær og til nød sau. Egentlig kan jeg ikke skjønne at noen kan melde rein. De er jo verdens snilleste skapninger. Politiet burde ha annet å gjøre enn å fange rein. Eller kanskje de kunne ta styggvær. Det kan ikke være greit når de dyra der vil stange folk. Dårlig vær bør derimot dyrlegen ta seg av, hvis eieren har råd. Hvis ikke kan han gå til billiglegen som nevnt. Værsjuke nordmenn er jo et fenomen. Men hvis de er så sjuke etter vær, bør de ikke reise til syden, men de kan ta en bondegårdsferie. Værforskning er også populært. Men hva er det som er så mye mer interessant å forske på vær enn på sau eller geit. Vær gir jo ikke engang melk fra seg. Han skal bare parre seg med sauen og så er jobben gjort. Nei forresten, hjort har ikke noe med dette å gjøre.

Når noen sier at hjort er hjort, høres det bare dumt ut. Hjort kan da ikke være elg? Vi har hørt at en elg kan bli rein hvis den går over elva, men som regel er hjort hjort.

Noen hevder at maten i Norge er rådyr. Men de må da ærlig talt kunne se forskjell på f.eks. ei rådyrsteik og en tubeost? Dessuten hadde rådyrene vært utryddet for lenge siden hvis all maten var rådyr.

Jeg har hørt at det før i tiden fantes regnmakere. Men dette må være oppspinn, akkurat som at ungene kommer med storken. Rein parrer seg på samme måten som andre dyr.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ordspillene 2007
« #6 : 16. august 2007, 11:49 »
Jeg stusser mye over at matvarer er holdbare kun til en viss dato. Jeg kan forsikre deg om at det er fullt mulig å holde en mjelkekartong lengre enn f.eks. to uker.


Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ordspillene 2007
« #7 : 16. august 2007, 11:58 »
I byen i helga oppsto det tumulter kan man ofte lese i avisene. Nå vet ikke jeg hva slags multer tumulter er, men de må være ganske spesielle da de ofte oppstår på byen og ikke i skogen.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Ordspillene 2007
« #8 : 16. august 2007, 12:24 »
Hvis en bedrift eller fotballklubb gjør det dårlig, sier de at de må ha et oppvaskmøte. Jeg kan egentlig ikke skjønne at oppvasken kan ha noe spesiell betydning i den sammenhengen. Greit nok hvis oppvasken bare hoper seg opp og folk skylder på hverandre, akkurat som i et studenthjem. Men at det skal gå utover en hel organisasjon på den måten er helt uholdbart. Det er bare å lage ei oppvaskliste og gi dem som ikke overholder den sparken (eller en kjelke, hvis man ikke får tak i en spark).

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Ordspillene 2007
« #9 : 16. august 2007, 12:46 »
Vi hører at soldater tar perm i helga. Faktisk tar noen perm hver helg. Jeg synes det er ganske femi av soldater å ta perm, eller permanent som det egentlig heter, i alle fall hver helg. Hvis det ikke er snakk om kvinnelige soldater, da.

Alle som tar perm bør for øvrig anmeldes for tyveri. Ikke rart at bokhandlere installerer videokameraer, så mange det er som tar perm i disse dager.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Ordspillene 2007
« #10 : 16. august 2007, 14:58 »
Det er blitt populært med netthandel i våre dager. Nett kan brukes til så mye forskjellig, men at det er så populært er litt rart. Det er ikke så mange som vi ser fisker med nett, eller henger nett over buskene for å beskytte morellene mot fuglene osv. Dessuten hører vi om folk som sitter på nettet hele dagen. Dette høres noe sært ut i mine ører. Det er da mye bedre å sitte i en kontorstol eller sofa. Nettprat høres også ganske kjedelig ut. Alle nett ser stort sett like ut, men størrelsen kan variere, avhengig av bruksfelt.

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Ordspillene 2007
« #11 : 16. august 2007, 20:08 »
Får jeg en med "hennatattovering"?

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Ordspillene 2007
« #12 : 16. august 2007, 21:31 »
Rettsvesenet er noe for seg selv. Hvis du har gjort noe galt, kommer du i en rettsal. Men hvis du er litt tustete, kan du fort komme i gal sal. Du har dog lov til å forsvare deg, om enn ikke med kampsport. Mange anker dommen på stedet, selv om de er langt inne på land. Egentlig er det litt rart å tenke på at folk må stå i retten. Det må jo være fryktelig varmt, og det er ikke noe særlig for dem som skal spise retten etterpå. Noen fanger er farlige og kan rømme. Særlig de som er oppvokst på gård kan mye om rømme. I likhet med soldater, kan fanger få perm etter en stund. Men du kan skjønne at du blir banket opp hvis du kommer med perm i håret i fengselet. I fengselet får du som regel en egen celle, selv om du har milliarder av celler i kroppen fra før, så det kan ikke være så stas. Hvis du er ekstra skummel kan du få sikring i tillegg til fengsel. Du kan få 10, 15, 20 eller hele 35 ampere sikringer. 

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Ordspillene 2007
« #13 : 16. august 2007, 22:51 »
Hvis du tar opp lån, har du noen ganger mulighet til å fryse renta på lånet. Det er et litt artig uttrykk. Jeg har likevel ikke hørt at du kan tine opp renta igjen. Apropos tine; når folk snakker om "Tine meierier", høres det ut som et gedigent prosjekt. Men det er vel enda verre å fryse meieriene ned.

Ellers så smelter omtrent hver eneste bre i landet vårt for tiden. Det er vel bare et tidsspørsmål før de blir kalt smal. Oppvarming av kloden skyldes visstnok drivhuseffekten. Det er derfor vanskelig å forstå hvorfor de da ikke skattelegger drivhuseierne mer enn de gjør. Skjønt å legge skatter på dem har kanskje ikke noe poeng, særlig hvis skattene består av mye gull og edelsteiner.

Som børsmegler må man være en kald fisk, uten at jeg helt skjønner poenget med det, særlig ikke på land. Det greier seg vel med å holde hodet kaldt, ca 8 grader, skjønt man greier seg jo med en kam også. Apropos meglere, så er det ofte mye bråk i børsen, særlig når den blir avfyrt.

Fotballspillere skyter av og til ei lompe. Det er greit nok, for lompene er runde og ligner på en blink. Man kan hive dem oppi været, eller plassere dem et sted. Men de burde ikke gjøre sånt på fotballbanen.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Ordspillene 2007
« #14 : 16. august 2007, 23:29 »
Ikke slå på TV'n. Ikke spark den heller. Naboen slår gresset, selv om det ikke har gjort ham noe.

Nei, det slår meg helt ko-ko at klokken er mange nå, så nå tar vi kvelden. Vi tar kvelden og gir den skikkelig bank. Ikke sparebank, men ordentlig bank - og litt fiskebank. Grisebank er det sikkert også noen som trenger. Det er vel helst de som starter ny grisefarm som trenger grisebank. Der kan de ta lån til det de trenger, skjønt de bør jo ikke ta uten å spørre først.

Hvis du synes hele denne tråden er teit, så var jo det leit, men bare la den være i fred, så er du ferdig med det. Smak og behag, så ikke bær nag. Eller finn på noe ordspill selv, selv om det er kveld. God natt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!