Skrevet av Emne: Fiske mat  (Lest 2806 ganger)

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Fiske mat
« : 20. august 2007, 12:40 »
hey , jeg har vært ganske passiv her på forumet en lang tid nå så jeg syntes det var på tide og skrive noe . Da jeg satt å spiste tun fisk her i mårres så kom jeg til å tenke på , er det sundt å spise tun fisk i olje ? i steden for i vann?. Så i steden for å gruble på dette så tengte jeg og spørre trenings folket her inne. `1. hva liker du best ? tun fisk med olje,vann eller tomatsaus ? 2.og hva er sundest ? (sikkert vann)
3. og er tun fisk den sundeste fisken som er å få tak i på markedet , eller er sild, og laks like sundt?
For en liten stund siden så fant jeg også ut en artig navn på Breiflabb for den heter vist på engelsk monkfish.  Grin så hvis det er noen som har lyst til å skrive litt , så sleng det her Grin

PS: spis mat og tren godt alle =)
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget AgentOrange

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 109
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 109

Sv: Fiske mat
« #1 : 20. august 2007, 15:55 »
hey , jeg har vært ganske passiv her på forumet en lang tid nå så jeg syntes det var på tide og skrive noe . Da jeg satt å spiste tun fisk her i mårres så kom jeg til å tenke på , er det sundt å spise tun fisk i olje ? i steden for i vann?. Så i steden for å gruble på dette så tengte jeg og spørre trenings folket her inne. `1. hva liker du best ? tun fisk med olje,vann eller tomatsaus ? 2.og hva er sundest ? (sikkert vann)
3. og er tun fisk den sundeste fisken som er å få tak i på markedet , eller er sild, og laks like sundt?
For en liten stund siden så fant jeg også ut en artig navn på Breiflabb for den heter vist på engelsk monkfish.  Grin så hvis det er noen som har lyst til å skrive litt , så sleng det her Grin

PS: spis mat og tren godt alle =)

Jeg må innrømme at jeg (av forskjellige grunner) fikk litt lyst til å skrive her, men da jeg så at du hadde skrevet breiflabb i stedet for brei flabb forsvant lysten litt.  Smiley

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Fiske mat
« #2 : 20. august 2007, 15:57 »
hey , jeg har vært ganske passiv her på forumet en lang tid nå så jeg syntes det var på tide og skrive noe . Da jeg satt å spiste tun fisk her i mårres så kom jeg til å tenke på , er det sundt å spise tun fisk i olje ? i steden for i vann?. Så i steden for å gruble på dette så tengte jeg og spørre trenings folket her inne. `1. hva liker du best ? tun fisk med olje,vann eller tomatsaus ? 2.og hva er sundest ? (sikkert vann)
3. og er tun fisk den sundeste fisken som er å få tak i på markedet , eller er sild, og laks like sundt?
For en liten stund siden så fant jeg også ut en artig navn på Breiflabb for den heter vist på engelsk monkfish.  Grin så hvis det er noen som har lyst til å skrive litt , så sleng det her Grin

PS: spis mat og tren godt alle =)
Gått glipp av mange norsktimer eller? "Tun fisk"? "Sundest"? Manitu!
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: Fiske mat
« #3 : 20. august 2007, 20:49 »
slapp litt av da, er vanskelig og skrive bokmål når jeg sitter på msn og snakker brei trønder . og fordi jeg skriver breiflabb i steden for brei flabb er vel ikke så farlig , så vil jeg også si en ting. jeg har hørt i at noen har misstenkelig gjort min bruker for å være falsk. Det er den da altså ikke, men jeg kan godt innrømme at jeg ikke er så god i norsk, men 4 synes jeg er ok å gå ut med i 10. takk
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Fiske mat
« #4 : 20. august 2007, 20:57 »
slapp litt av da, er vanskelig og skrive bokmål når jeg sitter på msn og snakker brei trønder . og fordi jeg skriver breiflabb i steden for brei flabb er vel ikke så farlig , så vil jeg også si en ting. jeg har hørt i at noen har misstenkelig gjort min bruker for å være falsk. Det er den da altså ikke, men jeg kan godt innrømme at jeg ikke er så god i norsk, men 4 synes jeg er ok å gå ut med i 10. takk

Det heter "å skrive". Breiflabb skrives i et ord. "misstenkelig gjort" Huh

At noen tror at brukeren din er falsk har nok ikke så mye med skrivefeil å gjøre...

Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
Sv: Fiske mat
« #5 : 20. august 2007, 21:03 »
Skal prøve å svare seriøst jeg. Grunnen til at mange spiser tunfisk i boks er at tunfisken er en veldig mager fisk med høyt proteininnhold. Jeg foretrekker tunfisk i vann. Trenger jeg olje i tillegg foretrekker jeg eget valg.

Hvis man ser på sild og laks så er dette fisker som inneholder mye fett. Fiskefett er sunt fett og kan med fordel spises. Å si hvilken fisk som er sunnest er nok ikke lett. Alle er sunne, det bare kommer ann på hva som defineres som sunnest.

For å svare direkte på spørsmålet ditt så fisker jeg mat hvis jeg har tid....

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: Fiske mat
« #6 : 20. august 2007, 21:15 »
hehe takk for bra svar ! Grin jaja fisk er i allefall godt.
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Fiske mat
« #7 : 20. august 2007, 22:26 »
Fersk makrell/pir rett fra havet er det vel ingenting som slår? Smiley

Uansett, jeg foretrekker tunfisk i vann de gangene jeg spiser det. Da vet jeg hvertfall hvor mye fett og kcal jeg får i meg. Må jo helle ut noe væske når du åpner den, ellers blir det fort klissete og sølete.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Fiske mat
« #8 : 21. august 2007, 01:23 »
slapp litt av da, er vanskelig og skrive bokmål når jeg sitter på msn og snakker brei trønder . og fordi jeg skriver breiflabb i steden for brei flabb er vel ikke så farlig , så vil jeg også si en ting. jeg har hørt i at noen har misstenkelig gjort min bruker for å være falsk. Det er den da altså ikke, men jeg kan godt innrømme at jeg ikke er så god i norsk, men 4 synes jeg er ok å gå ut med i 10. takk
*ler høyt*
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget AgentOrange

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 109
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 109

Sv: Fiske mat
« #9 : 21. august 2007, 01:32 »
Dette bør vel være en lærepenge for alle i bruken av ironi og sarkasme på internett. Noen ganger skyter man langt over mål!

Oh, the irony - the humanity! lol

(Forøvrig kan jeg anbefale trådstarteren å fiske mat så mye som mulig - det er både billig og bra for kropp og sjel.)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Fiske mat
« #10 : 21. august 2007, 02:04 »
Jepp, når jeg leste topic så jeg for meg en bodybuilder som stod nedi fjæresteinene og fisket etter mat, altså fisk. Han bare stod der i DreamTan og truse og fisket med stang. Lo litt for meg sjøl da, altså.. biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!