avstemning
Spørsmål: Evolusjon/skapelse - hva tror du på?
Jeg tror på evolusjonsteorien - 93 (71.5%)
Jeg tror både på evolusjonsteorien og på Gud - 15 (11.5%)
Jeg tror at Gud skapte verden, og at evolusjonsteorien er feil, men verden er likevel gammel - 5 (3.8%)
Jeg tror at Gud skapte verden for under 10.000 år siden, og at evolusjonsteorien er feil - 5 (3.8%)
Vet ikke/ingen formening - 12 (9.2%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Evolusjon vs skapelse  (Lest 198043 ganger)

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #135 : 25. august 2007, 15:11 »
Så det betyr at folk som bur på utsette plassar er meir syndige enn f.eks me som bur i Norge?

Det har ingen ting med synd å gjøre. Alle mennesker står likt ovenfor Gud når det er snakk om synd. De som tror på Jesus Guds sønn, har like syndig natur som den verst tenkelig morderen, i forhold til Gud. Det som er forskjellen for de som tror på Jesus Guds sønn er at de blir rettferdiggjort ved troen på han, og troen ene og alene. Ingen får noen som helst form for bonus for å utføre gode gjerninger.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #136 : 25. august 2007, 15:15 »
Det har ingen ting med synd å gjøre. Alle mennesker står likt ovenfor Gud når det er snakk om synd. De som tror på Jesus Guds sønn, har like syndig natur som den verst tenkelig morderen, i forhold til Gud. Det som er forskjellen for de som tror på Jesus Guds sønn er at de blir rettferdiggjort ved troen på han, og troen ene og alene. Ingen får noen som helst form for bonus for å utføre gode gjerninger.

At du kan tilbe denne guden, når du mener han fungerer som han gjør? Kunne like godt tilbedt Hitler fordi han bygde veier og sykehus, og skaffet jobb til folk. Drit da i at noen folk må lide. Var du Nazist fikk du fordeler, jøder kan bare ha det så godt.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #137 : 25. august 2007, 15:19 »
Det har ingen ting med synd å gjøre. Alle mennesker står likt ovenfor Gud når det er snakk om synd. De som tror på Jesus Guds sønn, har like syndig natur som den verst tenkelig morderen, i forhold til Gud. Det som er forskjellen for de som tror på Jesus Guds sønn er at de blir rettferdiggjort ved troen på han, og troen ene og alene. Ingen får noen som helst form for bonus for å utføre gode gjerninger.

Ok, så folk dør i naturkatastrofer fordi dei ikkje trur på gud?

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #138 : 25. august 2007, 15:22 »
Den mest logiske forklaringen jeg har på naturkatastrofer er; Gud kjenner hjertene til alle mennesker, han kjenner deres tankegang, og deres handlinger lenge før de finner sted. De som ble rammet av storflommen her for noen år siden, ble muligens tatt fra jorden siden de mest sannsynlig ville forkastet Gud uansett. Gud vet om et menneske forkaster Han lenge før dette mennesket setter sine bein på jorden. Her snakker vi om en utrenskning av mennesker som ville har forkastet Gud uansett, selv om de fikk valget om å tro på Han. Og, det kan godt hende at det levde noen kristne der, som var trofast mot Gud. Hvorfor skal ikke Gud med sin allmektige kraft ta disse til seg, slik at de får leve i samfunn med Han til evig tid? Ingenting kan vel være bedre?

Vil nyansere min venn her litt. Tror ikke Gud straffer menneskene. Jesus har allerede sonet verdens synd og straff.. Johannes 2;2: Og han er en soning for våre synder, og det ikke bare for våre, men også for hele verdens."

Gud dømmer for så vidt ikke mennesker, men mennesker dømmer seg selv.

Joh 12:47  Og dersom nogen hører mine ord og ikke tar vare på dem, så dømmer ikke jeg ham; for jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden;
Joh 12:48  den som forkaster mig og ikke tar imot mine ord, har den som dømmer ham: det ord jeg har talt, det skal dømme ham på den ytterste dag.
Joh 3:17-18: For Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn.

Menneskene blir dømt på "den ytterste dag" står det altså her.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #139 : 25. august 2007, 15:25 »
Fordelaktige mutasjoner er ennå ikke blitt bekreftet så vidt jeg leser. Arrester meg hvis jeg tar feil.

Det er fordi du leser pseudovitenskaplig religiøs propaganda.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #140 : 25. august 2007, 15:31 »
Det er sikkert mange folk som levde for 2000 år sida som hevda at de hadde sett Jesus, på samme måte som det er mange folk i dag som hevder de har sett big-foot, sjømonsteret i Loch Ness, romvesener og spøkelser. Jeg vil ikke at det skal være vrøvl, jeg vil bare se saken i et historisk perspektiv og lurer på om det er noe i at veldig mange dokumenter osv ble forfalsket fordi enkelte hadde mye å tjene på det. Syns du bør lese boka før du uttaler deg om mine personlige overbevisninger.
Og jo, det fins nok en del kristne i India, men folk flest blir ikke religiøse av seg selv, de blir påvirka av andre. Ikke noe galt i det, men hadde du vært født inn i en familie som var muslimer og du selv ble overbevist om at det var det eneste som gjaldt, hadde du nok forblitt muslim. (selv om det er enkelte likheter mellom islam og kristendom).
Syns det er ganske brutalt å nærmest påstå at alle som dør i katastrofer, meningsløse drap osv fortjener det/ville fortjent det siden. Det må da være mange gode mennesker blant tsunami-ofrene, ofre i skytemassakre i USA osv. I tillegg er det jo nok av eksempler på godmodige folk(ofte religiøse) som har blitt drept av en eller annen sinnsyk kar, fordi de har forkynnet fred i Israel eller whatever.
Det kan godt være det finnes noe som vi mennesker aldri kan forstå, kanskje noe liknende en Gud, men at organisert religion er og blir en plage og en skade for menneskene er det ingen tvil om.

Det eneste de hadde å tjene på det var DØDEN. Jeg tror ikke at en gjeng med mennesker ville gått i døden, for noe de innerst inne visste var en fantasi/spøk. Du har tydeligvis ikke satt deg inn i hvor ufattelig sterkt bibelen står som historisk korrekt dokument, gar du vel?

Hvorfor tror du jeg hadde forstatt og blitt muslim, dersom jeg hadde blitt forkynt frelsen igjennom Jesus Kristus? Vet du at hundrevis av muslimer daglig tar imot Jesus Kristus som sin frelser? Den likheten du måtte finne mellom Islam og kristendom er likevel så liten at det ville bleknet når det kommer til de avgjørende tingene.

Syns det er ganske brutalt å nærmest påstå at alle som dør i katastrofer, meningsløse drap osv fortjener det/ville fortjent det siden. Det må da være mange gode mennesker blant tsunami-ofrene, ofre i skytemassakre i USA osv. I tillegg er det jo nok av eksempler på godmodige folk(ofte religiøse) som har blitt drept av en eller annen sinnsyk kar, fordi de har forkynnet fred i Israel eller whatever.
Det kan godt være det finnes noe som vi mennesker aldri kan forstå, kanskje noe liknende en Gud, men at organisert religion er og blir en plage og en skade for menneskene er det ingen tvil om.

Ja, det kan i menneskers øyne se veldig brutalt og meningsløst ut. Som jeg har sagt tidligere; Ikke en blomst faller til jorden uten at Gud vil. Dvs at ikke en blomst faller til jorden uten om å ha vært innom Guds hjerterot. Gud lar ikke ting skje ukontrollert. Guds makt rår over alt. Hva vet vel vi mennesker om hva slags plan Gud hadde med tsunami-ofrene ettersom de ble tatt bort fra jordens overflate? Og jeg må si en ting. Det finnes vel ingenting bedre enn å bli drept (Ført opp til Guds herlighet) fordi man forkynner Guds ord? Muligens det bare er meg som ikke helt ser problemet her..
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #141 : 25. august 2007, 15:40 »
Det eneste jeg har satt meg inn i om bibelens historiske aspekter er generell allemannslære pluss den boka jeg refererte til tidligere. Der er det nok av beviser, dog det angår kun det nye testamentet.
Du sier at mange går fra islam til kristendom, men mange gjør også det eksakt motsatte. Hvis noe er tiltalende nok, kan folk skifte tro på 5 minutter. Mennesker er lette å manipulere. Det fins også mange bevis på at folk ikke lar seg rokke ved sin tro, og mange muslimer, hinduister osv går ikke over til kristendommen fordi de er overbevist om sin tro, og ingen andres. Jeg tør fortsatt påstå at religion er et resultat av oppvekst, miljø, påvirkning og tvang.
Og angående det med martyrer. Hvis jeg hadde kommet til deg nå (rent hypotetisk) og skutt deg ned fordi du er kristen, og jeg ikke, ville du da blitt glad fordi jeg drepte deg(førte deg til guds herlighet) pga din tro? Syns dette høres helt sprøtt ut. Sorry...

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #142 : 25. august 2007, 15:44 »

Ja, det kan i menneskers øyne se veldig brutalt og meningsløst ut. Som jeg har sagt tidligere; Ikke en blomst faller til jorden uten at Gud vil. Dvs at ikke en blomst faller til jorden uten om å ha vært innom Guds hjerterot. Gud lar ikke ting skje ukontrollert. Guds makt rår over alt. Hva vet vel vi mennesker om hva slags plan Gud hadde med tsunami-ofrene ettersom de ble tatt bort fra jordens overflate? Og jeg må si en ting. Det finnes vel ingenting bedre enn å bli drept (Ført opp til Guds herlighet) fordi man forkynner Guds ord? Muligens det bare er meg som ikke helt ser problemet her..

Jepp, alt kan forklares og forsvares med Guds vilje. En fantastisk holdning, men selvfølglig all ondskap og synd er fortsatt menneskers feil, da Gud gav dem fri vilje. Er ikke i direkte i mot religion, da den gir trøst til mange. Er bare det at jeg synest at fanatismen som eksisterer så og si innenfor hver religion, pluss at det finst så mange folk som blir undertrykt og ytnyttet på grunnlag av religioner og guder, at jeg har fått litt avsmak til hele konseptet rundt det å ha en tro.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #143 : 25. august 2007, 15:45 »
At du kan tilbe denne guden, når du mener han fungerer som han gjør? Kunne like godt tilbedt Hitler fordi han bygde veier og sykehus, og skaffet jobb til folk. Drit da i at noen folk må lide. Var du Nazist fikk du fordeler, jøder kan bare ha det så godt.

Ok, jeg har muligens vært litt ivrig, og muligens litt lite gjennomtenkt i mine innlegg så langt. Uansett hvor mye jeg forklarer at Gud er Hellig og ikke tåler synd, vil ikke en ateist/agnostiker whatever skjønne det. Mennesket er i bunnen syndige (arvesynd) Mennesket trenger en stedfortreder (Jesus) for å bli rettferdiggjort for Gud. Man kan velge om man vil tro på dette eller ikke.

Det står også i vår bibelen at jorden er under forgjengelighet, dvs. at den ikke er stabil, men at den ødelegger seg selv med tiden. Det er noe Gud ikke gjør noe med. Det er et resultat av syndefallet. Tsunami-katastrofen er et friskt tegn på at jorden lider under forgjengelighet. Naturkatastrofer skjer oftere og oftere. Muligens dette er et tegn på at enden snart nærmer seg.

Likevel, selv om vi mennesker har vanskelig for å se det, utnytter Gud slike katastrofer til å få fram noe positivt. Som sagt, hva vet vel vi mennesker om hva slags plan Gud hadde for disse tsunami-ofrene? Lite!
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #144 : 25. august 2007, 15:50 »
Jepp, alt kan forklares og forsvares med Guds vilje. En fantastisk holdning, men selvfølglig all ondskap og synd er fortsatt menneskers feil, da Gud gav dem fri vilje. Er ikke i direkte i mot religion, da den gir trøst til mange. Er bare det at jeg synest at fanatismen som eksisterer så og si innenfor hver religion, pluss at det finst så mange folk som blir undertrykt og ytnyttet på grunnlag av religioner og guder, at jeg har fått litt avsmak til hele konseptet rundt det å ha en tro.

Kan det å bli drept fordi man forkynner Guds ord forklares/forsvares med Guds vilje?
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #145 : 25. august 2007, 16:11 »
Det eneste jeg har satt meg inn i om bibelens historiske aspekter er generell allemannslære pluss den boka jeg refererte til tidligere. Der er det nok av beviser, dog det angår kun det nye testamentet.
Du sier at mange går fra islam til kristendom, men mange gjør også det eksakt motsatte. Hvis noe er tiltalende nok, kan folk skifte tro på 5 minutter. Mennesker er lette å manipulere. Det fins også mange bevis på at folk ikke lar seg rokke ved sin tro, og mange muslimer, hinduister osv går ikke over til kristendommen fordi de er overbevist om sin tro, og ingen andres. Jeg tør fortsatt påstå at religion er et resultat av oppvekst, miljø, påvirkning og tvang.
Og angående det med martyrer. Hvis jeg hadde kommet til deg nå (rent hypotetisk) og skutt deg ned fordi du er kristen, og jeg ikke, ville du da blitt glad fordi jeg drepte deg(førte deg til guds herlighet) pga din tro? Syns dette høres helt sprøtt ut. Sorry...

Det er jo åpenlyst at du syns dette høres sprøtt ut. Det er jo du som ville blitt straffet fordi du drepte meg, og ikke omvendt. Jeg ville bare blitt belønnet fordi jeg var trofast mot min Gud. Du ville ikke blitt straffet av Gud fordi du drepte meg, men du ville blitt straffet av dine medmennesker. Om du mot formodning skulle blitt en kristen, og tatt imot Jesus som din frelser, din alt, ville det ikke hatt noe å si om du drepte meg eller ikke. Jeg vil nå si at det høres ut som en uendelig god Gud vi har med å gjøre. Ikke en slik gud man finner i islam, hinduismen etc. som kun krever gode gjerninger av sine tilhengere, for at de skal oppnå en høyere status.

Det eneste jeg har satt meg inn i om bibelens historiske aspekter er generell allemannslære pluss den boka jeg refererte til tidligere. Der er det nok av beviser, dog det angår kun det nye testamentet.

Dette forklarer jo mye av ditt vrangsyn. INGEN kan forstå kristendommen ved å kun studere Den nye testamentet, eller kun Det gamle testamentet. Disse to skriftene er gjensidig avhengige av hverandre, likeså øye er avhengig av et nervesystem som er i stand til å tyde bildet øyet ser.
Du setter tydeligvis din fulle lit til hva en forfatter har forfattet av hva som er sant og ikke sant i forhold til bibelen. Jeg vil si dette er like håpløst som å fange en sommerfugl med hov uten netting i.


Du sier at mange går fra islam til kristendom, men mange gjør også det eksakt motsatte. Hvis noe er tiltalende nok, kan folk skifte tro på 5 minutter. Mennesker er lette å manipulere. Det fins også mange bevis på at folk ikke lar seg rokke ved sin tro, og mange muslimer, hinduister osv går ikke over til kristendommen fordi de er overbevist om sin tro, og ingen andres. Jeg tør fortsatt påstå at religion er et resultat av oppvekst, miljø, påvirkning og tvang.

Alle mennesker skal få muligheten til å ta imot Jesus som sin frelser. De kan ta imot eller de kan forkaste. Mennesker er lette å manipulere. Mennesker tror ikke på Jesus av seg selv. Mennesker blir hellig overbevist av DHÅ, og får da med andre ord hjelp fra DHÅ til å tro.

Igjen, hvorfor skulle noen gidde å risikere livet sitt for å tro på noe de innerst inne visste var en bløff?
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #146 : 25. august 2007, 16:19 »
Det er ikke overraskende at vi har kommet hit vi er nå i debatten. Mange stiller seg tvilende til Bibelen og det som står der, kommer med påstander osv, osv. Jeg håper vi kan roe oss litt ned og ikke vanne ut denne tråden. Verken kristne eller evolusjonister er tjent med diskusjoner om alskens mulige detaljer for og mot. (Ja, her kommer bibelverset ditt, Beefcake!)

Jeg savner svar fra evolusjonistene! Har stilt mange spørsmål (se bakover i tråden s 4, 9), men fått veldig få svar. Som regel blir jeg bare møtt med kontrabeskyldninger om bestemte bibelvers og teologiske spørsmål. Det er greit nok. Har prøvd å svare på flere spørsmål, men synes det er på tide at dere svarer litt dere også. Det er mange, mange ubesvarte svar i evolusjonsteorien, eller hva? Hvis dere skal trekke fram EN grunn for at dere tror på evolusjonen, hva er det? At "Gud" ikke finnes? Er det den eneste grunnen? Eller tror du fordi Stephen Hawking hevder det? Fordi det står om det i biologiboka?

Det er på tide å gå evolusjonsteorien nærmere i sømmene. Det er på tide å avdekke manglene og hullene der. Det er på tide for DEG å sette deg inn i dette og ta et standpunkt, ikke bare tro dette fordi Stephen Hawking gjør det eller fordi det er mest anerkjent. Det er på tide å finne beviser på at Bibelens hendelser faktisk har funnet sted. At den store oversvømmelsen har funnet sted. At Israel utvandret fra Egypt til Israel. At Bibelen forteller om dinosaurer. Det er på tide å få fakta på bordet i stedet for å bare synse og tro alt mulig som andre har sagt og følge "populære" meninger.

Kom med beviser på evolusjonen, så skal jeg komme med beviser på Bibelen. List dem opp, slik som jeg har listet opp svakheter med evolusjonen. Avfei alle mine påstander som falske og forvrengte, og fortell eksakt hvorfor.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #147 : 25. august 2007, 16:28 »
Her er også en liten sak ang evolusjonsteorien. Hvis vi mennesker stammer fra apene. Da måtte det ha finnes uendelig mange mellomledd? Hvorfor finner vi de ikke? Eller, vi har jo en teori om hvordan de så ut, konstruert ut fra en tann, som viste seg å tilhøre en gris. Vi har også en hel del konstruksjoner som er konstruert ut fra en kjeve og noen hodeskalle deler og noen tenner, som i ettertid viste seg å stamme fra en ape og noen mennesker. Ut fra disse enkle delene har altså vitenskapsmenn klart å konstruere et apemenneske. De har klart å bestemme hvor mye hår dette apemennesket hadde. De har også klart å bestemme hvor høyt dette apemennesket var. De har også klart å bestemme om dette apemennesket gikk på to bein, eller på alle fire, alt dette ut fra noen enkle tenner og noen hodeskalle-deler som viser seg å henhåldsvis stamme fra både mennesker og aper. Hvor er alle apemenneskene??
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #148 : 25. august 2007, 16:50 »
Jeg lurer litt på hvorfor det _hver eneste gang_ blir en diskusjon som ender opp i kristendom vs resten. Interessant, i grunnen. Islam er greit, hinduisme også, men kristendom, nei du, det vil vi ikke ha noe av. Sier man feks at muslimer er sjuke som sprenger seg sjøl i lufta og tar med seg en hel haug med folk i døden, da generaliserer man. Likevel er kristne værre og mer plagsomme fordi de vil fortelle folk om Jesus.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #149 : 25. august 2007, 16:54 »
Det er ikke ofte jeg leser så nøye igjenom tråder i åpent forum, men denne diskusjonen var gøy å lese så langt.

Med det sagt så må jeg si jeg nærmest priser meg lykkerlig for å ha slått meg til ro med å velge og være åpen for forskjellige meninger, synspunkter og teorier. Men at jeg på nåværende tidspunkt velger å tro på evolusjon uten å gå altfor mye i dybden og heller fokusere på andre temaer her i livet.

Trening er min religion, men også her er det huller som stadig forstørres eller lukkes.
Man må nesten bare ta et standpunkt for hva man velger og tro på da det er altfor komplekst til at alle kan gå for mye i dybden.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!