avstemning
Spørsmål: Evolusjon/skapelse - hva tror du på?
Jeg tror på evolusjonsteorien - 93 (71.5%)
Jeg tror både på evolusjonsteorien og på Gud - 15 (11.5%)
Jeg tror at Gud skapte verden, og at evolusjonsteorien er feil, men verden er likevel gammel - 5 (3.8%)
Jeg tror at Gud skapte verden for under 10.000 år siden, og at evolusjonsteorien er feil - 5 (3.8%)
Vet ikke/ingen formening - 12 (9.2%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Evolusjon vs skapelse  (Lest 197972 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #240 : 27. august 2007, 12:22 »
Intersubjektiviteten har ikke akkuratt vært fremtredende i diskusjonen, syns bidraget var helt på linje med de fleste andre bidrag.

Ser den fra ditt perspektiv, dog relevansen var nok noe lavere enn hva andre har prestert i denne tråden. Vi, om ikke annet, diskuterer kreasjonisme vs evolusjon. Du diskuterer Beefcake's rolle i evolusjonen. Det kan på mange måter tolkes som personangrep, noe du bør holde deg for god til.

Oversiktelighet.

At begrepene har en sammenheng har jeg heller aldi hevdet, kun at kritikken mot "diffen" går på moral, og ikke ideologi (selvom saken selvsagt har blitt brukt for å sverte partiet i valgkampen, også). Men la oss ikke gå fra evolusjon til politikk.

Iroinen florerer og diskusjonen fortsettes. Smiley Dog, enig med deg her. La nå Ditlovsen være i fred. Wink
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #241 : 27. august 2007, 12:24 »
Du utviser i så fall en særdeles dårlig evne til kildekritikk. Kent Hovind, for eksempel (aka. Dr. Dino), har ingen vitenskaplig utdannelse, ei heller utdannelse fra noen statlig godkjent akademisk institusjon.

Däremot befinner sig "Dr" Kent Hovind nu på en annan statlig institution. Nämligen "Federal Correctional Institution, Edgefield" där han är dömd att befinna sig till juli månad i år 2015 pga "58 tax offenses, obstructing federal agents and related charges".  Grin

Doktortiteln fick han genom brevkurs från den icke från något akademiskt håll godkända "Patriot Bible University". Här är ett foto av detta "universitet":




Här är en fin liten hyllningslåt till "Dr" Kent Hovind:
http://www.youtube.com/watch?v=cEGEl4uHQAU


Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #242 : 27. august 2007, 12:35 »
Med tanke på pisspreiket du skriver, samt det faktum at du angivelig jobber som lærer, skal du være glad for at tonen har holdt seg såpass høflig som den har. Det har ikke vært lett, det kan jeg love deg.

For ordens skyld kan jeg legge til at jeg for tiden ikke jobber som lærer, men i helsevesenet, skjønt jeg tar noen spredte vikariater. Informasjonen på matsiden min er gammel og jeg har beklageligvis ikke fått oppdatert den ennå.

Uansett så er det jeg måtte undervise om i skolen en sak mellom meg og min arbeidsgiver, samt mine elevers foreldre.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #243 : 27. august 2007, 12:35 »
Et av Hovinds hyppigst presiserte argumenter (jfr. diverse foredrag som foreligger på YouTube) var at undervisning i evolusjon i offentlig skole var misbruk av skattebetalernes penger ... Grin

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #244 : 27. august 2007, 12:38 »
For ordens skyld kan jeg legge til at jeg ikke jobber som lærer, men i helsevesenet.

Det var nå enda godt. Forhåpentligvis støter du ikke på noen antibiotikaresistente bakterier, eller andre uhumskheter som kan rokke ved din verdensanskuelse.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #245 : 27. august 2007, 12:47 »
Et av Hovinds hyppigst presiserte argumenter (jfr. diverse foredrag som foreligger på YouTube) var at undervisning i evolusjon i offentlig skole var misbruk av skattebetalernes penger ... Grin

Merkelig hvor mange retoriske utsagn denne mannen deler med en viss heller lite arisk mann...


http://www.youtube.com/watch?v=bFm8uCZ6Uoc&mode=related&search=
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #246 : 27. august 2007, 12:52 »
Et av Hovinds hyppigst presiserte argumenter (jfr. diverse foredrag som foreligger på YouTube) var at undervisning i evolusjon i offentlig skole var misbruk av skattebetalernes penger ... Grin

Hehe.. Kanske på bakgrund av det han inte betalade inte så mycket skatt då? Han blev ju i januari i år dömd till att inbetala "$640,000 in owed funds" till amerikanska staten.

"If it’s just money the IRS wants, there are thousands of people out there who will help pay the money they want so I can go back out there and preach," var ett av hans fina uttalanden, strax efter att han "ödmjukt" hade liknat sin situation och hur han behandlades med bibelfigurerna Job och Jesus... (Job omnämns i gamla testamentet som en person som utsätts för "guds" prövningar genom att satan tillåts ta ifrån honom hans rikedom, barn och hälsa...).


Merkelig hvor mange retoriske utsagn denne mannen deler med en viss heller lite arisk mann...


http://www.youtube.com/watch?v=bFm8uCZ6Uoc&mode=related&search=


Jag gillar framförallt hans uttalanden om att dinosaurierna var eldsprutande drakar (drager) som levde bland människorna för ett par tusen år sedan Grin


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #247 : 27. august 2007, 13:44 »
Kent Hovind, for eksempel (aka. Dr. Dino), har ingen vitenskaplig utdannelse, ei heller utdannelse fra noen statlig godkjent akademisk institusjon.

Det hadde vel ikke Einstein heller (?), uten sammenligning forøvrig...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #248 : 27. august 2007, 13:55 »
Det hadde vel ikke Einstein heller (?), uten sammenligning forøvrig...

Einstein studerte matematikk ved ETH i Zürich, et av verdens fremste universiteter.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #249 : 27. august 2007, 13:58 »
Det hadde vel ikke Einstein heller (?), uten sammenligning forøvrig...

Det stämmer inte. Han studerade i fyra år på teknisk högskola och lämnade sin skola (år 1900) som lärare i matematik och fysik. Han fick också ett flertal professortitlar senare på välkända universitet och skolor som bl.a. universitetet i Zürich, och sin gamla högskola ETH.

Edit: Shemhazai hann före... Smiley


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #250 : 27. august 2007, 14:07 »
Einstein studerte matematikk ved ETH i Zürich, et av verdens fremste universiteter.

HA!!! FREMSTE MIN RUMPE! ETH BLE GRUNNLAGT AV BLØFFMAKERE SOM VAR VENNER MED URI GELLER!!! DE ER I ASYL NÅ. PÅ ØSTRE TOTEN. FORØVRIG ER ZURICH EN MØKKABY. INGEN INTELLIGENTE HAR NOENGANG VÆRT DER.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #251 : 27. august 2007, 14:10 »
Einstein studerte matematikk ved ETH i Zürich, et av verdens fremste universiteter.

Det å studere et sted gjør en ikke nødvendigvis til noen "tittelinnehaver" av noe slag. Einstein fikk utelukkende sine profesorater på "oppdagelsene" han gjorde, og ikke på sine akademiske titler som han strengt tatt aldri fikk. Utdannet lærer var vel det han offisielt var, noen doktorgrad tok han ikke på det tidspunktet så vidt jeg kan huske. Men han er vel en av få som har hatt såpass mange profesorater på en så lite formell utdanning som han tross alt hadde. Men, dette var tiden da slikt var mulig. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #252 : 27. august 2007, 14:11 »
Det stämmer inte. Han studerade i fyra år på teknisk högskola och lämnade sin skola (år 1900) som lärare i matematik och fysik. Han fick också ett flertal professortitlar senare på välkända universitet och skolor som bl.a. universitetet i Zürich, och sin gamla högskola ETH.

Edit: Shemhazai hann före... Smiley

Beklager det visste jeg ikke. Lest om ham på wikipedia, men denne kilden synes å være forgiftet.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #253 : 27. august 2007, 14:14 »
HA!!! FREMSTE MIN RUMPE! ETH BLE GRUNNLAGT AV BLØFFMAKERE SOM VAR VENNER MED URI GELLER!!! DE ER I ASYL NÅ. PÅ ØSTRE TOTEN. FORØVRIG ER ZURICH EN MØKKABY. INGEN INTELLIGENTE HAR NOENGANG VÆRT DER.


Märkligt då ETH grundades 1854, och Uri Geller inte föddes förrän 1946.



Det å studere et sted gjør en ikke nødvendigvis til noen "tittelinnehaver" av noe slag. Einstein fikk utelukkende sine profesorater på "oppdagelsene" han gjorde, og ikke på sine akademiske titler som han strengt tatt aldri fikk. Utdannet lærer var vel det han offisielt var, noen doktorgrad tok han ikke på det tidspunktet så vidt jeg kan huske. Men han er vel en av få som har hatt såpass mange profesorater på en så lite formell utdanning som han tross alt hadde. Men, dette var tiden da slikt var mulig. Smiley

Det var inte titlar som diskuterades, det var huruvida han hade utbildning eller icke. Ingen här i tråden har ju sagt att Einstein kallade sig "Dr". Smiley


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #254 : 27. august 2007, 14:16 »
Einstein studerte matematikk ved ETH i Zürich, et av verdens fremste universiteter.

JEG VAR IMMATRIKULERT (eller hva det heter. Har ikke norsk universitetsutdannelse) VED UNIVERSITET I BERGEN, MEN JEG VAR ALDRI DER. HVA SIER DETTE. JEG STUDERTE REGNET. PÅ AVSTAND. FIKK JEG NOEN GRAD AV DETTE? JA. I USA.

Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!