avstemning
Spørsmål: Evolusjon/skapelse - hva tror du på?
Jeg tror på evolusjonsteorien - 93 (71.5%)
Jeg tror både på evolusjonsteorien og på Gud - 15 (11.5%)
Jeg tror at Gud skapte verden, og at evolusjonsteorien er feil, men verden er likevel gammel - 5 (3.8%)
Jeg tror at Gud skapte verden for under 10.000 år siden, og at evolusjonsteorien er feil - 5 (3.8%)
Vet ikke/ingen formening - 12 (9.2%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Evolusjon vs skapelse  (Lest 197473 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #255 : 27. august 2007, 14:17 »
Märkligt då ETH grundades 1854, och Uri Geller inte föddes förrän 1946.

Ja der ser du. Bløffmakere hele gjengen. Overhodet ingen kredibilitet. Null. 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #256 : 27. august 2007, 14:18 »
Det å studere et sted gjør en ikke nødvendigvis til noen "tittelinnehaver" av noe slag. Einstein fikk utelukkende sine profesorater på "oppdagelsene" han gjorde, og ikke på sine akademiske titler som han strengt tatt aldri fikk. Utdannet lærer var vel det han offisielt var, noen doktorgrad tok han ikke på det tidspunktet så vidt jeg kan huske.

Han fullførte nå likevel en fireårig lærerutdannelse innen matte og fysikk på ETH. Han var utdannet matematiker/fysiker. Kent Hovind har en 'doktorgrad' fra en ikke-akkredittert religiøs institusjon i 'Christian education'.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #257 : 27. august 2007, 14:20 »
Jo da, vi kan nok være enig i at dette er noe over snittet av hva de lærer på en "norsk lærerskole"... Grin

Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #258 : 27. august 2007, 14:28 »
Hvem var lærer sa du? Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #259 : 27. august 2007, 14:29 »
Noen ganger er det bare så befriende deilig å bli enig om at man er uenig........
Men skal man følge min "leveregel", så blir det rimelig nok ganske tamt her inne - rett skal være rett! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #260 : 27. august 2007, 14:48 »
Hvis det er mye hull i evolusjonsteorien, er det jaggu mye hull i bibelen og.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #261 : 27. august 2007, 14:51 »
Noen ganger er det bare så befriende deilig å bli enig om at man er uenig........
Men skal man følge min "leveregel", så blir det rimelig nok ganske tamt her inne - rett skal være rett! Smiley

Enig i det! Smiley

Jag för min del är inte speficikt emot just kristendomen. Jag är emot alla religioner som utövas på det sättet att det går ut över andra människor. Kreationiströrelsen ser jag som direkt människofientlig. Är man emot vetenskapen så är man emot utveckling och framsteg.

"I believe that religion, generally speaking, has been a curse to mankind - that its modest and greatly overestimated services on the ethical side have been more than overcome by the damage it has done to clear and honest thinking." - H L Mencken

Hvis det er mye hull i evolusjonsteorien, er det jaggu mye hull i bibelen og.


Hehe.. Vi var inne på ämnet ett par sidor tillbaka:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=61623.msg839530#msg839530


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #262 : 27. august 2007, 14:58 »
Ikke forvent at jeg skal lese 18 sider med relgionskrangel og sitater fra forskjellige media.

Jeg svarer bare vilt i poster rundt omkring her inne, uten å sette meg skikkelig inn i saker og ting. Stadig mener jeg at den norrøne mytologien er den beste å leve etter, da man kan bedrive både drukkenskap, slagsmål og hor.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #263 : 27. august 2007, 15:09 »
Ikke forvent at jeg skal lese 18 sider med relgionskrangel og sitater fra forskjellige media.

Jeg svarer bare vilt i poster rundt omkring her inne, uten å sette meg skikkelig inn i saker og ting. Stadig mener jeg at den norrøne mytologien er den beste å leve etter, da man kan bedrive både drukkenskap, slagsmål og hor.

De fleste mytologier setter da vitterlig pris på en god dram?

Hvis det er mye hull i evolusjonsteorien, er det jaggu mye hull i bibelen og.


Der tok du en Jensen du! Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #264 : 27. august 2007, 15:31 »
De fleste mytologier setter da vitterlig pris på en god dram?

Jag måste väl erkänna att kristendomen har haft några ljusa punkter genom historien. Tänker då framförallt på att irländska munkar skall ha uppfunnit whiskyn (irl. whiskey) en gång i tiden och för det tackar jag dem postumt med största vördnad.

En liten digression angående munkar förresten: Jag har alltid undrat vilken typ av män som drogs till ett liv i kloster (under den tiden då det var "populärt"). Vanligt för klosterliv var/är ju ett liv utan kvinnor, utan fokus på utseende, bara hålla sig för sig själv och umgås med likasinnade, som regel ägna dag ut och dag in åt att syssla med samma syssla, etc. Men så slog det mig; är det inte väldigt många likhetsdrag med det nutida sociala fenomenet "datanerd"..? Inga kvinnor, inget fokus på utseende, bara umgås med likasinnade, ägna dag ut och dag in åt samma sak...



Vad gäller bibeln så har den ju också sina ljusa sidor. Ett av mina favoritcitat är detta:

Joshua 5:3: "Da gjorde Josva sig stenkniver og omskar Israels barn ved forhudenes haug."

(Eng. "And Joshua made him sharp knives, and circumcised the children of Israel at the hill of the foreskins").

Jag ser det framför mig: Joshua står där i stekande sol vid foten av "Förhudshöjden" och skär förhud efter förhud av de små barnen med sina stenknivar så svetten lackar... :Smiley



Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #265 : 27. august 2007, 16:30 »
Vad gäller bibeln så har den ju också sina ljusa sidor. Ett av mina favoritcitat är detta:

Joshua 5:3: "Da gjorde Josva sig stenkniver og omskar Israels barn ved forhudenes haug."

(Eng. "And Joshua made him sharp knives, and circumcised the children of Israel at the hill of the foreskins").

Jag ser det framför mig: Joshua står där i stekande sol vid foten av "Förhudshöjden" och skär förhud efter förhud av de små barnen med sina stenknivar så svetten lackar... :Smiley



"All that ever came before me [Jesus] are thieves and robbers..." (John 10:8)


"Think not that I [Jesus] have come to send peace on earth: I come not to send peace, but a sword." (Matthew 10:34)
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #266 : 27. august 2007, 16:38 »
"Think not that I [Jesus] have come to send peace on earth: I come not to send peace, but a sword." (Matthew 10:34)

"Da sa Jesus til ham: Stikk ditt sverd i skjeden! for alle som griper til sverd, skal falle for sverd." (Matthew 26:52)

 :Smiley


Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #267 : 27. august 2007, 16:40 »
"All that ever came before me [Jesus] are thieves and robbers..." (John 10:8)


"Think not that I [Jesus] have come to send peace on earth: I come not to send peace, but a sword." (Matthew 10:34)

Sånn til opplysning er det ikke snakk om et bokstavelig sverd, dersom noen måtte tro det. Ihverfall ville dette stå i strid med alt det andre Jesus sa og gjorde..
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #268 : 27. august 2007, 16:56 »
Sånn til opplysning er det ikke snakk om et bokstavelig sverd, dersom noen måtte tro det. Ihverfall ville dette stå i strid med alt det andre Jesus sa og gjorde..

Det stämmer nog alldeles säkert. Att det en gång för ca 2000 år sedan fanns en karismatisk och övertygande figur som hette Jesus och som försökte sprida lite "peace, love & understanding", och att denna figur gjorde så pass stort intryck att det senare skrevs historier om hans dåd kan jag mycket väl tänka mig. Men jag vet så pass mycket om hur uppgifter och historier som förs från mun till mun förändras ("muteras"/evolveras) att jag är tämligen säker på att många av uppgifterna om de dåden hade hunnit ta mer eller mindre absurda proportioner när de väl skrevs ned mellan ett par årtionden till ett par hundra år senare...


Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #269 : 27. august 2007, 17:15 »
Ok, ser selv at jeg blander litt her nå. Jesus snakker profetiske ord når han snakker om at han ikke har kommet for å bringe fred, men at han har kommet for sverd. Dette høres kanskje litt brutalt ut i første første øyekast, men det stemmer ganske bra. Hvor mange kristne har vel ikke måtte bøte med livet fordi de var trofaste mot Gud og Hans ord? Altså, de har fått sverd, istedet for fred, akkurat slik som Jesus sa.

Hvis du vil Beefcake, kan vi godt diskutere i hvilken grad bibelen er en troverdig skriftsamling eller ei. Denne diskusjonen finner uansett ikke sted inatt, muligens om noen dager. (Grunnet arbeid)
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!