avstemning
Spørsmål: Evolusjon/skapelse - hva tror du på?
Jeg tror på evolusjonsteorien - 93 (71.5%)
Jeg tror både på evolusjonsteorien og på Gud - 15 (11.5%)
Jeg tror at Gud skapte verden, og at evolusjonsteorien er feil, men verden er likevel gammel - 5 (3.8%)
Jeg tror at Gud skapte verden for under 10.000 år siden, og at evolusjonsteorien er feil - 5 (3.8%)
Vet ikke/ingen formening - 12 (9.2%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Evolusjon vs skapelse  (Lest 197466 ganger)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #360 : 11. september 2007, 13:51 »
Såklart du har mange ting du ikke forstår, det har jeg og. Nå er det vel strengt tatt vi mennesker som styrer denne verden, på Guds premisser. Gud har ikke makt til å gjøre hva Han vil, men Han har makt over alt. Ingenting skjer uten at Gud vil. Da vil du sikkert si at Gud MÅ være ond fordi han lar så mye ondt skje. Dette har blitt tatt opp før, og du som ateist vil ikke forstå Gud samme hvor mye du vil, uten at du omvender deg.

Ha! Du har fel! Det är min kaffekopp som styr världen. Jag fick just en uppenbarelse där hon sa det. Hon (ja, min kaffekopp är en kvinna) sa också att alla som tror på falska gudar kommer att brinna i helvetet! Omvänd dig till min tro, annars kommer du inte till kaffehimlen!


(Den som känner sig manad står fritt i att byta ut "kaffekopp" mot vad som helst (ju absurdare desto bättre) och starta sin egen religion. Helst något som kan härledas till något som någon kom på och skrev ned för länge sedan, men det är inget måste. Lycka till! Ju fler du lyckas lura till att tro det samma som du desto bättre!)

innocent


Utlogget Brosche

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #361 : 11. september 2007, 14:02 »
Ja, for tenk hvis Gud finnes, da bryter selve livsgrunnlaget til de fleste ateister i grus.

Tog du dig själv i att säga "tenk hvis gud finnes"?  Cool
  Hypotetiskt:Om ett högre väsen bevisas bör väl alla Ateister`s grundtänkande bli lite svårförsvarat?!

Btw. Tror citatet går ut från en synvinkel som "must not" = "nödvändigtvis inte"

Utlogget Brosche

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #362 : 11. september 2007, 14:10 »
Dette har blitt tatt opp før, og du som ateist vil ikke forstå Gud samme hvor mye du vil, uten at du omvender deg.

Precis,hur ska det gå till? Ett nytt korståg?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #363 : 11. september 2007, 14:25 »
Min kaffekopp har också befallt mig att skriva ned i en bok, alternativt på en post-it lapp; en skapelseberättelse, några heliga bud och en del annat absurt. Kan redan nu avslöja att det, liksom alla andra religioner gjort, kommer att lånas en hel del från andra tidigare religioner. Skapelseberättelsen är t.ex. ganska lik den i bibeln men med ett par justeringar. Bl.a. var hela skapelsen färdig på bara 10 minuter, samt så innehåller den ett gäng ganska sexuellt aggressiva chimpanser och en blomkruka.


Precis,hur ska det gå till? Ett nytt korståg?

Där sa du något. Men min kaffekopp har ju inte kors som "logo" så det måste kanske bli ett kopptåg?  Grin


Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #364 : 11. september 2007, 14:49 »
Ja, for tenk hvis Gud finnes, da bryter selve livsgrunnlaget til de fleste ateister i grus.

Tenk hvis Zevs finnes ...

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #365 : 11. september 2007, 14:52 »
Ha! Du har fel! Det är min kaffekopp som styr världen. Jag fick just en uppenbarelse där hon sa det. Hon (ja, min kaffekopp är en kvinna) sa också att alla som tror på falska gudar kommer att brinna i helvetet! Omvänd dig till min tro, annars kommer du inte till kaffehimlen!


(Den som känner sig manad står fritt i att byta ut "kaffekopp" mot vad som helst (ju absurdare desto bättre) och starta sin egen religion. Helst något som kan härledas till något som någon kom på och skrev ned för länge sedan, men det är inget måste. Lycka till! Ju fler du lyckas lura till att tro det samma som du desto bättre!)

innocent

Haha, latterlig. Dette taler jo for seg selv, at du ikke har peiling på hvem Gud er.

Precis,hur ska det gå till? Ett nytt korståg?

Ja, vi dreper alle som ikke vil omvende seg i Jesus navn. Tongue Tenk deg litt om da..

Tog du dig själv i att säga "tenk hvis gud finnes"?  Cool
  Hypotetiskt:Om ett högre väsen bevisas bör väl alla Ateister`s grundtänkande bli lite svårförsvarat?!

Btw. Tror citatet går ut från en synvinkel som "must not" = "nödvändigtvis inte"

Jeg vet ikke helt hvor du vil med dette. La det ikke stå noen tvil om at jeg er sikker på at Gud finnes.

Til det andre du skriver. Fint om du skriver forståelig. Jeg tar rett og slett ikke sammenhengen i det du skriver bestandig. Beklager men..
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #366 : 11. september 2007, 14:57 »
Haha, latterlig. Dette taler jo for seg selv, at du ikke har peiling på hvem Gud er.

Vad!? Det är ju du som inte har pejling på vem hon är! Jag tror ju att det är min kaffekopp som är gud. Du har fel!


Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #367 : 11. september 2007, 14:58 »
Haha, kaffekoppen din er en avgud Smiley
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #368 : 11. september 2007, 15:02 »
Haha, kaffekoppen din er en avgud Smiley

Pöh! Det är din gud, Allah, Vishnu och alla de andra som är avgudar. Min kaffekopp har alltid funnits, dock är det först nu hon har valt att "födas" ur den heliga IKEA-fabriken som en kaffekopp och existera här bland oss vanliga dödliga på jorden. Allt enligt hennes gudomliga plan.


Utlogget Brosche

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #369 : 11. september 2007, 15:06 »
Ja, vi dreper alle som ikke vil omvende seg i Jesus navn. Tongue Tenk deg litt om da..
Skulle det vara ett skämt? Detta har skett för.


Utlogget Brosche

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #370 : 11. september 2007, 15:12 »
Til det andre du skriver. Fint om du skriver forståelig. Jeg tar rett og slett ikke sammenhengen i det du skriver bestandig. Beklager men..

Ja du..efter att ha följt med denna tråden sen dag 1,så måste jag väl säga detsamma till dig.
Men syftar du till min stavning så beklagar jag Svensk-Norsk blandningen.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #371 : 11. september 2007, 15:36 »
Men syftar du till min stavning så beklagar jag Svensk-Norsk blandningen.

Det var akkurat dette jeg siktet til ja Smiley
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #372 : 11. september 2007, 16:50 »
Haha, kaffekoppen din er en avgud Smiley

Isåfall er den en nyttigere guddommelig illusjon enn noen andre guder. Kaffe er et nødvendig innslag i min hverdag, i motsetning til Jahve, Allah, Odin, Zevs og co.

Tenk hvis Zevs finnes ...

Det er morsomt å se Sam Harris dra opp den der i debatt mot kristenkonservative republikanere, hvoretter de alltid går i fella og tillegger ham vrangforestillinger Smiley

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #373 : 12. september 2007, 22:33 »
La oss se situasjonen fra en annen side:

Hvilke fordeler har dere kristen i forhold til oss ateister?
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget fredderen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 619
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 619

  • Tempus fugit
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #374 : 12. september 2007, 22:40 »
La oss se situasjonen fra en annen side:

Hvilke fordeler har dere kristen i forhold til oss ateister?
Syns dere er hedninger som skulle vært lynsjet og brent på BÅL!!!! Mu ha ha ha ha Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!