avstemning
Spørsmål: Evolusjon/skapelse - hva tror du på?
Jeg tror på evolusjonsteorien - 93 (71.5%)
Jeg tror både på evolusjonsteorien og på Gud - 15 (11.5%)
Jeg tror at Gud skapte verden, og at evolusjonsteorien er feil, men verden er likevel gammel - 5 (3.8%)
Jeg tror at Gud skapte verden for under 10.000 år siden, og at evolusjonsteorien er feil - 5 (3.8%)
Vet ikke/ingen formening - 12 (9.2%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Evolusjon vs skapelse  (Lest 197536 ganger)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #405 : 27. september 2007, 20:02 »
Det er selvsagt ikke å forsvare, men nå er vi plutselig inne i en etisk diskusjon. Hvis du vil stadig gjenta Hovinds rulleblad, får du bare gjøre det, men da får vi håpe du selv har et plettfritt rulleblad.

Varför skulle jag vara tvungen att ha det?

Det är ju inte så att jag insinuerar att han är en brottsling, jag påpekar det faktum att han är dömd för (en mängd) brott.

"Dr" Kent Hovind är i mina ögon en simpel bedragare som gjort sig rik på andra människors bekostnad, och jag tänker dra upp hans rullblad varje gång du nämner honom.


Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #406 : 27. september 2007, 20:19 »
Angående dokumentasjon på helbredelser og bønn:

http://www.mjl.no/art.php?i=168

http://www.24-7prayer.com/cm/news/503?sid=4d936aa11874043ae3edf13f63f71bf2

Husker også en episode av den danske utgaven av Åndenes makt, der en forsøksperson ble helbredet av dobbeltsyn. Han ble kontrollert etterpå, og det var liten tvil om helbredelsen. Vet ikke om det går an å få en DVD av den episoden nå. Tror det var episode 2, første sesong.

http://www.jegblevhelbredt.dk/modules/myarticles/print.php?storyid=39

Serveruler

  • Gjest
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #407 : 27. september 2007, 20:29 »
Angående dokumentasjon på helbredelser:

http://www.mjl.no/art.php?i=168

Husker også en episode av den danske utgaven av Åndenes makt, der en forsøksperson ble helbredet av dobbeltsyn. Han ble kontrollert etterpå, og det var liten tvil om helbredelsen. Vet ikke om det går an å få en DVD av den episoden nå. Tror det var episode 2, første sesong.

http://www.jegblevhelbredt.dk/modules/myarticles/print.php?storyid=39


ahahahahahaha Cheesy Kontrollert etterpå ja, ble han kontrollert før? Jeg så forresten romskip som fløy rundtomkring og skjøt på hverandre på TV, Star wars hvis jeg ikke tar helt feil, da er jo det et godt bevis på at aliens finnes.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #408 : 27. september 2007, 21:18 »

ahahahahahaha Cheesy Kontrollert etterpå ja, ble han kontrollert før? Jeg så forresten romskip som fløy rundtomkring og skjøt på hverandre på TV, Star wars hvis jeg ikke tar helt feil, da er jo det et godt bevis på at aliens finnes.

Har du sett programmet? Her er forresten et intervju med ham:
http://udfordringen.com/arkiv/2001/05/historie1-05.htm


Flere godsaker:

http://www.ba.no/nyheter/article878007.ece
http://www.ba.no/nyheter/article878008.ece (øyelegen uttaler seg)

http://www.oneway.no/index.php?option=com_content&task=view&id=295 (Samme sak som over, sett fra venninnens synspunkt)

http://www.ta.no/nyheter/article2886659.ece


Serveruler

  • Gjest
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #409 : 27. september 2007, 21:37 »
men herregud, en ting er å tro på gud, det er en helt annen ting å tro på at det finnes ånder og spåkoner(klarsynte), men det er i en TOTALT annen liga å tro at det skjedde et eneste mirakel på åndenes makt eller at de klarsynte ikke hadde alle fakta på forhånd.

Serveruler

  • Gjest
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #410 : 27. september 2007, 21:40 »
*sattan dritt IE*

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #411 : 27. september 2007, 23:13 »
men herregud, en ting er å tro på gud, det er en helt annen ting å tro på at det finnes ånder og spåkoner(klarsynte), men det er i en TOTALT annen liga å tro at det skjedde et eneste mirakel på åndenes makt eller at de klarsynte ikke hadde alle fakta på forhånd.

Nei. Dette er i samme gate. Eneste forskjellen er hvor langt isiotien har drevet de største fabelhistoriene.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #412 : 27. september 2007, 23:24 »
Hva med Aril Edvardsen som har heldredet utallige folk?

Husker jeg så at hans tidligere kollega kritiserte han enormt for å lure folk med helbrederi og penger. Han tjente/tjener seg søkkrik på dette. Kjører rundt i luksusbil osv.

Hvorfor tror dere at han har blitt så rik? Jo fordi folk er så dumme at de betaler for at han skal 'helbrede' dem.
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #413 : 27. september 2007, 23:34 »
Litt åff tåppic kanskje, men jeg har vært hos en klarsynt ("clairvoyant") et par ganger, som "så" enkelt ting fra min fortid som var såpass presise og detaljerte at jeg ikke har noen forklaring på det. Det var ting av litt privat karakter som jeg ikke ønsker å utdype i detalj, men det var bl.a. på nivået "jeg ser at for X år siden så skjedde X, Y og Z med deg og XX". Dette var såpass private ting at det er kun den nærmeste familien som vet om det. Jeg ser på det som helt usannsynlig at vedkommende skulle kunne klare å gjette eller finne på det som hadde skjedd, og det er like usannsynlig at vedkommende på forhånd skulle ha intervjuet min nærmeste familie om meg, og at de i tilfelle skulle ha gitt ut disse private detaljene. Dette er selvfølgelig ikke noe bevis på at det er noe "overnaturlig" ved det, men jeg har problemer med å gi noen logisk forklaring.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #414 : 27. september 2007, 23:42 »
En litt artig ting om hvem som tror på parapsykologiske fonomen (fra wikipedia, så infoen er ikke nødvendigvis korrekt...):


"Scientific opinion appears divided regarding phenomena such as clairvoyance. As a general rule, while trained scientists may not be as likely to believe in parapsychological phenomena as the general public, they are far from monolithic in their disbelief. Surveys of this group are rare, but in their 1994 paper in the Psychological Bulletin entitled "Does psi exist? Replicable evidence for an anomalous process of information transfer", Daryl J. Bem and Charles Honorton quote a 1979 survey:

A survey of more than 1,100 college professors in the United States found that 55% of natural scientists, 66% of social scientists (excluding psychologists), and 77% of academics in the arts, humanities, and education believed that ESP is either an established fact or a likely possibility. The comparable figure for psychologists was only 34%. Moreover, an equal number of psychologists declared ESP to be an impossibility, a view expressed by only 2% of all other respondents (Wagner; Monnet, 1979)."
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #415 : 28. september 2007, 00:30 »
Min bestemor betaler 500 pr. serviett, hun bestiller dette av en "prest" som har dyppet dette i vievann.

Hun klipper disse serviettene i stykker og legger dem på der det er vondt, disse har av en eller annen grunn virket veldig bra på henne og hennes ektemann.

Hun fant annonsen om dette i ett eller annet blad (tror det var hjemmet).
Det er utrolig hva tankenes makt kan gjøre med en person.


Dilemmaet mitt er jo om jeg faktisk skal være irritert på denne idioten som lurer folk, eller bare være glad for at han har funnet en "medisin" som faktisk fungerer på min aldrende bestemor.

Healere kan nok fungere, har faktisk prøvd det selv, jeg var jo ikke syk i utgangspunktet, men av nysgjerrighet så ville jeg se hva det var.
Det var en heller merkelig opplevelse, hvor noen sanser kom frem som jeg vanligvis ikke har, men om dette var "healing" eller den rare situasjonen jeg var i er usikkert.

Placebo fungerer veldig bra, mange tenåringer her som putter i seg placebotabeletter og tror det skal gi dem en vanvittig økning på trening, noe den faktisk gjør ?!.
Tankenes makt er bra greier, og selv om det ikke nødvendigvis finnes noe magisk over det, så kan det være at menneskekroppen ikke er helt ferdigforsket ennå.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #416 : 28. september 2007, 00:50 »
Det er noen som hevder at placebo ikke eksisterer. Jeg lurer på hva slags tabletter de har tatt, og om tablettene inneholder de som de tror de inneholder?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #417 : 28. september 2007, 10:07 »
Hva med Aril Edvardsen som har heldredet utallige folk?

Husker jeg så at hans tidligere kollega kritiserte han enormt for å lure folk med helbrederi og penger. Han tjente/tjener seg søkkrik på dette. Kjører rundt i luksusbil osv.

Hvorfor tror dere at han har blitt så rik? Jo fordi folk er så dumme at de betaler for at han skal 'helbrede' dem.

Jeg har fulgt med Edvardsens virksomhet i flere år, og har aldri hørt om noe sånt, så du får komme med noe mer konkret. Har tvert imot inntrykk av at han er en kjempekar som oppriktig vil folk godt, brenner for saken sin, og ikke ute etter egen vinning. Selv om virksomheten hans er avhengig av gaver, så går dette til drift av TV-produksjon (satelittsendinger til mange land), kampanjer, brevkurs, materiale etc, etc. Man kan f.eks. ikke se på bedriftens totale inntjening og anta at lederen tar en stor del av dette.

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #418 : 28. september 2007, 14:18 »
Jeg har fulgt med Edvardsens virksomhet i flere år, og har aldri hørt om noe sånt, så du får komme med noe mer konkret. Har tvert imot inntrykk av at han er en kjempekar som oppriktig vil folk godt, brenner for saken sin, og ikke ute etter egen vinning. Selv om virksomheten hans er avhengig av gaver, så går dette til drift av TV-produksjon (satelittsendinger til mange land), kampanjer, brevkurs, materiale etc, etc. Man kan f.eks. ikke se på bedriftens totale inntjening og anta at lederen tar en stor del av dette.
Jeg så på dette på tv en gang for noen år siden, så blir litt vanskelig for meg å finne igjen.

Husker at hans tidligere kollega fortalte om denne virksomheten. Gjennom alle gavene osv tjente bl.a Aril Edvardsen seg søkkrik. Gjennom Sarons Dal har han tjent masse penger osv.

En mann som liksom skal følge Guds ord skal ikke tjene seg rik på andres dumhet. Hvor er kristenheten i det?



Jeg gjentar gjerne dette spørsmålet mitt; Hvorfor ble ikke min mor helbredet da ho i en alder av 10 år var hos en pastor for å bli helbredet?
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: EvolusjonsTEORIEN - feil og mangler
« #419 : 28. september 2007, 15:32 »
Jeg så på dette på tv en gang for noen år siden, så blir litt vanskelig for meg å finne igjen.

Husker at hans tidligere kollega fortalte om denne virksomheten. Gjennom alle gavene osv tjente bl.a Aril Edvardsen seg søkkrik. Gjennom Sarons Dal har han tjent masse penger osv.

En mann som liksom skal følge Guds ord skal ikke tjene seg rik på andres dumhet. Hvor er kristenheten i det?

Greit, jeg sjekket skattelistene for 2000-2002, og det var ganske ordinært, kan jeg love deg. Hadde ikke noe særlig formue heller.

Folk som er i Edvardsens "bransje" vil alltid få diverse beskyldninger mot seg, og folk som prøver å sverte dem, så den type beskyldninger tar jeg med en stor klype salt. Du får reise til Kvinesdal selv å se på leiligheten hans... (og bilen). Hvis han virkelig hadde levd i luksus kan du være sikker på at sånt fort kommer ut, jfr. janteloven.

Jeg gjentar gjerne dette spørsmålet mitt; Hvorfor ble ikke min mor helbredet da ho i en alder av 10 år var hos en pastor for å bli helbredet?

Åssen skal noen på forumet kunne svare på det? Var noen av oss til stede? Kjenner vi din mor og pastoren? Hvis du hadde spurt tidligere nevnte Pedersen, hadde han bedt henne å prøve igjen, da han har flere eksempler på folk som har blitt friske etter gjentatte forsøk. Hvis det er en "tough case" kan det være best å oppsøke de beste i bransjen, som nevnte Pedersen eller Tom Roger Edvardsen, og ikke en hvilken som helst pastor.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!