Angående det med helbredelser, hvordan forklarer man at folk fra alle slags religioner til stadighet blir helbredet?
Det vil jeg også gjerne finne ut av, skjønt "til stadighet" er kanskje å ta i rent generelt. Det eneste jeg vet er at jeg har lest at noen spiritister både kan drive ut ånder av folk og helbrede syke, selv om de kontakter demoner, djevelen og sånt. (Leste ei bok om en som hadde vokst opp hos spiritister i Puerto Rico. Koselig sengelesing.

Faren var heksedoktor eller noe sånt, mens mora var "medium") Men foreløpig har jeg ikke noe særlig godt svar. Skal snuse litt rundt.
Da har jeg lest gjennom hele denne tråden, og sitter igjen med følgende:
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Tolk det som dere vil :-) Tilbake til maten
Hele tråden?

(Og så lo du hele veien?)
mr t76 jeg har sett studier av hvordan bønn påvirker syke. og konklusjonen var at det ikke hjalp en dritt.
Dette har vi vært innom før i tråden. Bønn virker ikke uten at visse kriterier er på plass. Dette forteller sånne undersøkelser ingenting om.
Til dere som mener at jorden er under 8000 år gammel:
Hvordan vil dere forklare at de aller fleste evangeliene i dag ikke er tatt med i bibelen, C-14 datering, olje, teorier om kontinentaldrift, teoriene om perioder som Kritt, Jura etc?
Bare lurer

Vi har vel vært innom en del av dette før i tråden. Tar det bare litt raskt her. Angående andre evangelier kan kanskje andre gi et bedre svar? Jeg vet bare at det var stort sett bred enighet blant menighetene om hva som skulle være med i Bibelen, da den ble samlet på 2-300-tallet e.kr.
Angående olje, geologiske lag (Kritt, Jura...), kontinentaldrift er dette knyttet opp mot storfloden som begravde store mengde organisk materiale som ble til olje, kull osv. Det ble også dannet ulike geologiske lag som følge av synkemekanismer som gjør at partikler og grus sorterer seg etter ulike kriterier. Jeg driver for tiden (ennå) og leser om "the hydroplate theory" som tar sikte på å forklare hovedtrekkene i flodgeologien, inkludert kontinentaldrift. Her er et kort animert utdrag:
http://www.youtube.com/watch?v=u6lw9wSVXcwJeg er veeeedlig ateist, men har i grunn ikke noe mot kristendom som sådan. Jeg synes tvert i mot det er en av de bedre religiøse tilnærmingene en kan ha - om en ikke greier seg uten en.

Har masser av kristne venner, og noen få muslimske. Felles for dem alle er at de ikke plager meg med unødig religionsprat. Det interesserer meg akkurat like lite å høre en venn fortelle om sitt møte med Jesus sist fredag som om en homofil venn skulle lagt ut om sist fredags rævpuling - og, så det er sagt, jeg liker IKKE å høre om venners og andres rævpuling!!! (såpass kristen oppdragelse har man da fått)
Sånn - da var denne trådens lavmål satt!
mvh
Øyvind
Jeg så deg på TV i formiddag, T. Med Hedda Kise.
MRT76:
hvorfor vil du ikke gå i et fellesskap da?
man må bruke nådegavene sine og det er viktig med et fellesskap med sine brothers and sisters

Og lovprise Gud osv

Vi trenger de "fire B`ene" for å klare oss som kristne tror jeg:
Bønn, Bibel, Brødsbrytelse, Bror og søsterskap.
Og alt det får man tilfredstilt i en menighet
Jeg er ikke noe særlig for den Norske statskirke da...
Jeg liker frikirkene\pinsemenighetene osv.. Må ha noen som står for Guds ord og ikke Staten sitt ord.. men har ikke noe IMOT statskirken forøvrig..
Må bare påpeke mye brae innlegg MRT76!!
Må kanskje legge meg flat ang jordas alder snart

hehe
Kom på en kristen festival i sommer da?
Finnes mye bra metal\rocke festivala, vanlige festivaler osv..
www.sginfo.nowww.tenoase.no Jeg har gått i menigheter tidligere, men som enhver driftsleder må man finne ut om virksomheten og tiden man investerer er lønnsom. For min del ble den ikke det. Jeg er vel kanskje litt "nisjete" på saker og ting, slik at vanlig norsk menighetsliv ikke har den største appellen. Det er visse folk jeg liker å høre på, som har en spesiell stil, som f.eks. Andrew Wommack (på God Channel mfl). Han er mer undervisningsfokusert, så det er kanskje det som er tingen for meg. Ofte er det vanskelig å finne menigheter som er velfungerende i de kriteriene som du snakker om (nådegaver etc.) Men bevares. Snubler jeg over et bra fellesskap, så kan det hende vi tar en nærmere titt. Du har rett i at et fellesskap er å foretrekke framfor solokjøring, men det får være en sak mellom meg og Sjefen.