avstemning
Spørsmål: Evolusjon/skapelse - hva tror du på?
Jeg tror på evolusjonsteorien - 93 (71.5%)
Jeg tror både på evolusjonsteorien og på Gud - 15 (11.5%)
Jeg tror at Gud skapte verden, og at evolusjonsteorien er feil, men verden er likevel gammel - 5 (3.8%)
Jeg tror at Gud skapte verden for under 10.000 år siden, og at evolusjonsteorien er feil - 5 (3.8%)
Vet ikke/ingen formening - 12 (9.2%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Evolusjon vs skapelse  (Lest 198009 ganger)

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1020 : 06. januar 2008, 03:34 »
Fortsatt ses kristne på som trangsynte. Ironisk.. Smiley

ja, vi er jo for all del ikke trangsynte!
Vi er jo de som faktisk tørrs å tro!!
Det er de som kan benekte en Gud bak alle arter, bak den avangserte menneskekroppen, bak naturen og alt som er her i universet som er trangsynte!
"Vi er her for ingen grunn, og skal dø, og forsvinne til ingenting"...
Jada, nei det er ikke trangsynt..
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget peenut

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1021 : 06. januar 2008, 04:23 »
Sitat
Vi er jo de som faktisk tørrs å tro!!

Det har ikke noe med modighet å gjøre, snarere tvert imot. Å lene seg på gudstro er både kunstig og lettvint. Mange tror på gud nettopp pga frykt. Jeg tror hverken på gud eller djevelen, mon tro hvor jeg havner da?

Sitat
Vi er her for ingen grunn, og skal dø, og forsvinne til ingenting..

Jepp, akkurat som dyr og planter. Hvor var du før du ble født forresten?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1022 : 06. januar 2008, 04:34 »
Hvis folk blir religiøse pga frykt, pga de trenger noe å støtte seg på, hva da med alle dem som blir feks kristne uten å frykte noe som helst? Altså, lurer ganske enkelt på hva folk her tror/mener om at folk blir feks kristne av grunner andre enn frykt.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1023 : 06. januar 2008, 13:25 »
Det har ikke noe med modighet å gjøre, snarere tvert imot. Å lene seg på gudstro er både kunstig og lettvint. Mange tror på gud nettopp pga frykt. Jeg tror hverken på gud eller djevelen, mon tro hvor jeg havner da?

Jepp, akkurat som dyr og planter. Hvor var du før du ble født forresten?


haha.. ok.. deg om det..
btw: var absolutt ikke meningen å deg honnør for inlegget.. kom bort når jeg skulle se hva du hadde i honnør..

Jeg med alle min gaver og evner og all dritten jeg kan, var inni "spærmtanken" te sjølen! Smiley
Så kom jeg ut av kuken til sjølen og forsvann inni min mor og møtte et egg der, og ble plutselig en avangsert skapning! Smiley Hvilken Gud vi har! Smiley
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1024 : 06. januar 2008, 20:52 »
Jeg med alle min gaver og evner og all dritten jeg kan, var inni "spærmtanken" te sjølen! Smiley
Så kom jeg ut av kuken til sjølen og forsvann inni min mor og møtte et egg der, og ble plutselig en avangsert skapning! Smiley Hvilken Gud vi har! Smiley

"Jeg forstår meg ikke på forplantning, så jeg avskriver det som enda et av Guds mirakler."

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1025 : 06. januar 2008, 20:59 »
"Jeg forstår meg ikke på forplantning, så jeg avskriver det som enda et av Guds mirakler."
Hehe ja, du veit, ALLE religiøse blir nettopp det pga de enten er skikkelig redde eller det er masse ting rundt dem de ikke kan forklare.. biggrin

Aner jeg at enkelte av medlemmene her ikke helt klarer å komme opp med argumenter i mot religion sjøl, også velger de å bare flyte på bølgen av argumenter som kommer fra de litt mer respekterte medlemmene av forumet..? Huh
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1026 : 06. januar 2008, 21:06 »
Hvis folk blir religiøse pga frykt, pga de trenger noe å støtte seg på, hva da med alle dem som blir feks kristne uten å frykte noe som helst? Altså, lurer ganske enkelt på hva folk her tror/mener om at folk blir feks kristne av grunner andre enn frykt.

tror de fleste kristne i norge, er kristne pågrunn av innlæring fra barndommen eller påvirkning av miljø osv.

men alle kristne venner jeg har, som faktisk er kristen og ikke bare har barndoms troen. forteller så og si nesten samme historien bare med andre situasjoner, og det er at på det tidspunktet de virkelig forstå at de var kristen var på samme tidspunkt da noe trist og problematisk skjedde i livet deres.

og til alle dere kriste her, hvor mange av dere følger de 10 bud fulstendig?

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1027 : 06. januar 2008, 21:10 »
Det har ikke noe med modighet å gjøre, snarere tvert imot. Å lene seg på gudstro er både kunstig og lettvint. Mange tror på gud nettopp pga frykt. Jeg tror hverken på gud eller djevelen, mon tro hvor jeg havner da?

Jepp, akkurat som dyr og planter. Hvor var du før du ble født forresten?


ifølge bibelen så vil du havne i helvete pågrunn av at du ikke tror på den sanne gud;) men også ifølge bibelen vil du havne i himmelen siden gud tilgir alt:)

og hvorfor diskuterer kristne tilbake her? er det ikke slik at dere skal vende det andre kinn til? og den setningen der har ikke bare fysisk betydning i bibelen;)

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1028 : 06. januar 2008, 21:11 »
Fortsatt ses kristne på som trangsynte. Ironisk.. Smiley
Trangsynt vil jeg ikke beskrive dere som. Jeg mener dere må begynne å tenke på en mer rasjonell måte, og har en helt feil tenkemåte generelt sett (snakker bare om dette emnet nå).

Hvis folk blir religiøse pga frykt, pga de trenger noe å støtte seg på, hva da med alle dem som blir feks kristne uten å frykte noe som helst? Altså, lurer ganske enkelt på hva folk her tror/mener om at folk blir feks kristne av grunner andre enn frykt.
Jeg har mine meninger om det meste, så fyr i vei med eksempler på andre grunner.

ja, vi er jo for all del ikke trangsynte!
Vi er jo de som faktisk tørrs å tro!!
Det er de som kan benekte en Gud bak alle arter, bak den avangserte menneskekroppen, bak naturen og alt som er her i universet som er trangsynte!
"Vi er her for ingen grunn, og skal dø, og forsvinne til ingenting"...
Jada, nei det er ikke trangsynt..
1. Det har ingenting med å tørre å tro eller ei.

2. Du mener altså at en som ikke deler din oppfatning om Gud er trangsynt?

3. Det er sånn det er. Når jeg dør skal jeg til et krematorium. Da blir jeg brent og det er ikke noe mer igjen av meg. Hvordan skal jeg da oppstå fra de døde eller hva nå denne guden deres finner på?

Hehe ja, du veit, ALLE religiøse blir nettopp det pga de enten er skikkelig redde eller det er masse ting rundt dem de ikke kan forklare.. biggrin

Aner jeg at enkelte av medlemmene her ikke helt klarer å komme opp med argumenter i mot religion sjøl, også velger de å bare flyte på bølgen av argumenter som kommer fra de litt mer respekterte medlemmene av forumet..? Huh
1. Det er alltid en grunn til ting. At ALLE blir det av overnevnte grunner er det bare du som påstår.

2. Hvem du anser som mer respekterte medlemmer har ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Den kunne du spart deg for.
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1029 : 06. januar 2008, 21:12 »
Hvis folk blir religiøse pga frykt, pga de trenger noe å støtte seg på, hva da med alle dem som blir feks kristne uten å frykte noe som helst? Altså, lurer ganske enkelt på hva folk her tror/mener om at folk blir feks kristne av grunner andre enn frykt.

Miljø, omgangskrets, fødested, familie, tilfeldigheter, for ikke å nevne sinnsykdom, idioti osv
Ingen vecka utan deca!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1030 : 06. januar 2008, 21:38 »

og til alle dere kriste her, hvor mange av dere følger de 10 bud fulstendig?
Nettopp der driter du på leggen. Er ikke sikkert du skjønner hvorfor, og der har du da også litt av problemet når diskusjoner som denne kommer opp.

Sitat
og hvorfor diskuterer kristne tilbake her? er det ikke slik at dere skal vende det andre kinn til? og den setningen der har ikke bare fysisk betydning i bibelen;)
Er vel mer et forsøk på å forklare enn å diskutere. Enkelte vil da selvsagt bli med på krangelen, noe som forsåvidt også er forståelig.

Å snu det andre kinnet til betyr da vel strengt tatt ikke at man bare skal sitte rolig å se på all dritten som kommer flygende; nettopp derfor er det et par kristne som blir med i diskusjonen, for å prøve å oppklare evt misforståelser. Av det du har skrevet i de par siste postene kan det se ut som du trenger et par oppklaringer sjøl og.

Tipper jeg bare snur det andre kinnet til, og overlater denne diskusjonen til seg sjøl. Ser jo allerede hvor det bærer: endeløs krangling, ikke-religiøse skriver om hvor idiotiske vi er vi som er religiøse (les: kristne), latterliggjøring, mens vi på vår side er dumme nok til å argumentere i mot selv om vi veit det er meningsløst.

Peace out.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1031 : 06. januar 2008, 21:54 »
Nettopp der driter du på leggen. Er ikke sikkert du skjønner hvorfor, og der har du da også litt av problemet når diskusjoner som denne kommer opp.
Enlighten me, please.
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1032 : 06. januar 2008, 21:57 »
Ser jo allerede hvor det bærer: endeløs krangling, ikke-religiøse skriver om hvor idiotiske vi er vi som er religiøse (les: kristne), latterliggjøring, mens vi på vår side er dumme nok til å argumentere i mot selv om vi veit det er meningsløst.

Peace out.


Et velkjent "argument" fra religiøse Tongue
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1033 : 06. januar 2008, 22:02 »
og til alle dere kriste her, hvor mange av dere følger de 10 bud fulstendig?

For å være kort. Som warlock sier. Du beviser veldig godt her at du ikke har snøring på hva du prater om.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1034 : 06. januar 2008, 22:04 »
For å være kort. Som warlock sier. Du beviser veldig godt her at du ikke har snøring på hva du prater om.
Forklar hvorfor er du snill.
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!