avstemning
Spørsmål: Evolusjon/skapelse - hva tror du på?
Jeg tror på evolusjonsteorien - 93 (71.5%)
Jeg tror både på evolusjonsteorien og på Gud - 15 (11.5%)
Jeg tror at Gud skapte verden, og at evolusjonsteorien er feil, men verden er likevel gammel - 5 (3.8%)
Jeg tror at Gud skapte verden for under 10.000 år siden, og at evolusjonsteorien er feil - 5 (3.8%)
Vet ikke/ingen formening - 12 (9.2%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Evolusjon vs skapelse  (Lest 197534 ganger)

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1050 : 06. januar 2008, 23:35 »
Vi skal såklart prøve å følge de 10 bud så godt vi kan.. Og generellt Bibelen skal vi følge..
Men vi er syndere, DERFOR har vi NÅDEN i Jesu kors, og Guds kjærlighet handler om nåde og tilgivelse Smiley
Men desverre så er det mange kristne (ta det med ro, hinter ikke til deg) som prøver å "liberalisere" Bibelen og sensurere den på den måten at han "passer inn med dagens samfunn". Og for ikke å komme i krangler, så er de enige med de ikke-kristne og andre om mange emner. Dette er tull. Vi skal stå opp for oss selv og stå for Guds ord.
Og tror de fleste ikke-kristne liker bedre kristne som IKKE er dømmende, men står på sitt og er hel igjenom tykt og tynt, istedet for kristne som gir etter tvert de blir tatt oppimot veggen..

Èn ting til: Bibelen snakker om en plass som het Sodoma Gomora. Denne plassen hadde alle sex med alle Deog homofili\bifil prosenttallet var meget høyt, så samfunnet idag er ikke "nyere" og utviklet.. det har nok vært slik hele tiden, bare at folk før i tiden snakket ikke høyt om alt, og hadde statistikker, tv, aviser, generellt media..
Men nå kom jeg litt på avspor her Tongue
hihi

Ja, vi er enige. Selv om vi skal prøve å følge de 10 bud så godt som vi kan, skal man ikke legge dømme kristenheten ut ifra hvor mange bud man klarer å følge eller ikke. Det er ihvertfall slik jeg tolket ole sitt utspill.

Homofili er intet nytt nei, slik som ateister skal ha det til.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1051 : 06. januar 2008, 23:38 »
Sitat
Homofili er intet nytt nei, slik som ateister skal ha det til.
Så ateister er ikke klar over at homofili er et gammelt fenomen, mens dere kristne er klar over det? Yeah Right!
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1052 : 06. januar 2008, 23:43 »
Homofili er intet nytt nei, slik som ateister skal ha det til.

Er ikke alle ateister homo?

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1053 : 06. januar 2008, 23:45 »
Så ateister er ikke klar over at homofili er et gammelt fenomen, mens dere kristne er klar over det? Yeah Right!

Pro ateister og pro homofile da hvis det passer deg bedre. Hører jo stadig at verden utvikler seg og at homofili er noe nytt man må respektere og håndtere på samme måte som man respekterer mann og sau, og kvinne og hest... Tongue
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget martin2k

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1054 : 06. januar 2008, 23:56 »
Representer Jesus som person, med sine attributter og historie egentlig noe som ikke har eksistert blant menneskene før teh year 0?

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1055 : 06. januar 2008, 23:59 »
Representer Jesus som person, med sine attributter og historie egentlig noe som ikke har eksistert blant menneskene før teh year 0?

Hmmm.... Guds sønn, få av dem før år 0 hvis jeg ikke tar helt feil.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1056 : 07. januar 2008, 00:04 »
Oddi, ikke gidd..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1057 : 07. januar 2008, 00:09 »
Jeg mener å ha hørt/lest/sett på TV at jesus var homo.

Og nei, jeg vet ikke hvor jeg hørte/leste/såg det.
Støttes av Lånekassen

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1058 : 07. januar 2008, 00:12 »
Mener å ha hørt/lest/sett et sted at evolusjonsteorien fortsatt bare er en teori, selv om det blir undervist i skolen som om det var en absolutt sannhet.... Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1059 : 07. januar 2008, 00:12 »
Hører jo stadig at verden utvikler seg og at homofili er noe nytt man må respektere og håndtere på samme måte som man respekterer mann og sau, og kvinne og hest... Tongue

Ateister tror vel heller at homofili bestandig har vært et faktum og at det er på tide at kristne fanatikere slutter å henge seg opp i en gammel bok som gjør det til en synd.

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1060 : 07. januar 2008, 00:13 »
Mener å ha hørt/lest/sett et sted at evolusjonsteorien fortsatt bare er en teori, selv om det blir undervist i skolen som om det var en absolutt sannhet.... Wink

TØFT!
Støttes av Lånekassen

Utlogget martin2k

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1061 : 07. januar 2008, 00:14 »
Hmmm.... Guds sønn, få av dem før år 0 hvis jeg ikke tar helt feil.
Vel, mange sønner av Guder før Jesus. Er også ganske interessant å se på likhetene mellom Jesus og de gudene/figurene folk hadde tilbedt lenge før Maria ble smelt på tjukken av Gud med (visstnok) stor G.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1062 : 07. januar 2008, 00:16 »
Mener å ha hørt/lest/sett et sted at evolusjonsteorien fortsatt bare er en teori, selv om det blir undervist i skolen som om det var en absolutt sannhet.... Wink

Gravitasjonsteorien er også en fremdeles kun en teori, men man anser det som bortimot umulig å falsifisere den så den godtas som et faktum. Mikroevolusjon er vel også godtatt som et faktum nå, nå som vi har observert det gang på gang. Makroevolusjon kan muligens falsifiseres, men de aller fleste med litt vett tviler vel veldig sterkt på det, da det meste som oppdages i dag taler for teorien (bortsett fra det som "oppdages" av kreasjonister da:p)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1063 : 07. januar 2008, 00:28 »
Jeg mener å ha hørt/lest/sett på TV at jesus var homo.

Ja, det står side opp og side ned med homo-elskov i evangeliet. Anbefales. Jeg har også lest at jeg kan komme til ufo'en bak hale-bopp hvis jeg tar livet av meg på riktig måte.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1064 : 07. januar 2008, 00:32 »
Gravitasjonsteorien er også en fremdeles kun en teori, men man anser det som bortimot umulig å falsifisere den så den godtas som et faktum.

Gravitasjonsteorien, hva fokk er det? Det at masse tiltrekker masse kan beskrives av den generelle relativitetsteorien. I og med at den generelle relativitesteorien og kvantemekanikken ikke er kompatible, så er neppe siste ord sagt i den sammenhengen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!