Skrevet av Emne: Svømming som kardio i RYP  (Lest 1990 ganger)

Utlogget crusty

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24

  • Jeg har kraften
Svømming som kardio i RYP
« : 31. august 2007, 12:21 »
hey...

Skal begynne på RYP snart og sitter nå å setter opp trening og kostholdsopplegget. og i forbinnelse med trening så har jeg er lite sprm(kommer sikkert flere;phehe). man skal jo kjøre 20-30min kardio etter styrketreningen, det jeg lurte på er om svømming er en fint å kjøre rett etter styrketreningen? eller blir det mer styrketrening på en måt? vanskelig å fomulere men statser på at dere skjønner hav jeg mener... føler liksom at svømming tar mer på musklaturen, enn f.eks jogging&skling,svømming føles mer som en styrkeøkt enn kardio på en måta:phehe

kanskje litt kronglete sprm, så i basis er det jeg lurer på: svømming som kardio etter styrkeøkt, bra? ikke bra?

 Huh

Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
Sv: Svømming som kardio i RYP
« #1 : 31. august 2007, 20:38 »
Jeg tipper du bruker overkroppen formye når du svømmer. Da kan det virke som om det blir styrketrening fordi armene får kjørt seg bra. Hvis du klarer å aktivere beina nok er svømming bra kardiotrening.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Svømming som kardio i RYP
« #2 : 31. august 2007, 20:44 »
svømming blir da på ingen måte som styrketrening.. dessuten, for det eg vet så bruker man meir rygg enn armer Wink

Svømming fungerer sikkert greit nok, men ikkje akkurat det eg ville anbefalt som kardio.. Men svømming er forresten veldig bra for leddene. Bør svømme ein gong i blant uansett;)
Westside disciple

Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
Sv: Svømming som kardio i RYP
« #3 : 31. august 2007, 21:24 »
svømming blir da på ingen måte som styrketrening.. dessuten, for det eg vet så bruker man meir rygg enn armer Wink

Svømming fungerer sikkert greit nok, men ikkje akkurat det eg ville anbefalt som kardio.. Men svømming er forresten veldig bra for leddene. Bør svømme ein gong i blant uansett;)

Selvfølgelig er det ryggen, ordla meg klønete der Smiley

svømming vil funke dårlig som kardio med tanke på begrenset oksygen inntak under økten, hvis det skal være noe rolige greier kan det være det funker.
Mener du at det er vanskelig å puste under vann Wink Hvis en sliter med pusting når en svømmer kan en alltids prøve ryggsvømming hvor en kan puste kontinuerlig hvis en vil. Da er det bare å kjøre på med intensitet så vil nok ikke begrenset oksygetillgang være den begrensende faktoren.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!