Hei forum!Jeg er en kar på
20 år og
180 cm som trener på SATS Lillestrøm. Jeg har trent 3-5 ganger i uken fast siden januar 2007 og synes jeg har så langt hatt god framgang. Jeg kjører en tresplitt.
PROGRAMProgrammet vil oppdatteres her stadig vekk ettersom jeg tester ut nye typer en gang i blant.
Rullerer på øvelser regelmessig. Dag 1: Bryst: 1. Benk 2. Hantelpress i skråbenk 3. Flyes i CC eller annet + kanskje en ekstra øvelse
Skuldre: 1. Stående sidehev eller militærpress 2. Liggende sidehev på skråbenk
Triceps: 1. Franskpress 2. Dips 3. Pushdown
Dag 2:Ben: 1. Knebøy 2- legextention 3. Strak mark 4. Leg curl 5. Stående tåhev)
Mage: 1. Crunch marskin 2. Benhev i stativ 3. Sit-ups
Rygg: Chins (en øvelse på rygg her for å få rygg litt oftere.
Dag 3Hvile
Dag 4Bryst, skuldre tricepsDag 5Rygg: 1. Markløft 2. Stående roing 3. Chins 4. Rygg-ups
Biceps: 1. Scottcurl (EZ stang i preacherbench) 2. Stående bicepscurl 3. Sittende bicepscurl i skråbenk
Dag 6Hvile
Repeter. Kjemper for å få til markløft skikkelig så jeg ikke er redd for skade ryggen hver gang jeg skal innlede en økt. Treger sårt hjelp!
KosttilskuddHar prøvd diverse kosttilskudd bl.a Kreatin Monohydrat, Kre-alkylyn og NO-xplode.
Ingen av de fungerte i små eller større doser etter eller ikke etter anvisningen.
Legebesøk avslørte et abnormalt kreatinin innhold i blodet med verdien 165. Ingen skade skjedd såklart og nødvendige tester ble gjort. Etter slutt lå verdiene fortsatt i overkant av 100.
Jeg er imun mot effekten sier de.
Nå har jeg og bruker jeg:
- Bio-Glutamax
- Ytex
- Wheytech (med skogsbærsmak... først var det sjokolade... ville prøve noe annet... angrer).
- Carbofuel (nøytral.... nøytral du liksom, FY F. Dette smaker dritt. Til og med i proteinshaken kjenner jeg den grusomme smaken. Jaja.
Har også brukt
- Cellmax
Spør meg om kreatin om du vil kjøpe noe billig og nesten ubrukt!
Vekt- og mål- dagbokVekt målt om morgenen før måt og alt det der såklart.
JanuarVekt: 62
Mål arm: ca 30 cm
AprilVekt: 67
Arm: ca 32 cm
MaiVekt: 69
Arm: ?
JuniVekt: 70
Arm: ca 34 cm
AugustVekt: 72
Arm: 36,5
Beste løftBenk 70 kg 4MR
Knebøy 80 kg 8MR (ikke mer en 80 grader bøy

)
Makløft 100 kg 1MR
Markløft teknikken min må jobbes på som sagt. Tok en pause etter en gang jeg løfet feil og fikk alvorlig vondt i ryggen. Gjorde det samme igjen i dag. Sliter med teknikken enda jeg har jobbet med den med så mange hjelpere. Ett år ekstra på videregående førte til en trang timeplan for trening denne våren. Ben og rygg dagene har vært nedprioritert under tunge tider på skole og spesielt eksamenstider. Dumt å nedprioritere rygg og ben ja jeg vet. Men nå kan jeg si jeg har kommet sikkelig i gang med ben vertfall!