Skrevet av Emne: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?  (Lest 61688 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #150 : 04. september 2007, 12:39 »
Hovedsaken er vel at det ikke har en dritt å si om relgiøse skrifter er undertrykkende, er vel heller det at de uansett blir tolket i den retningen av veldig mange.

For min del er ikke bibelen noe mer enn godt brennmaterialet.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #151 : 04. september 2007, 12:43 »
«Ene og alene fordi topics som dette alltid skal hakke på kristendommen. Dog kan man ikke si så mye i mot muslimene, da er man ikke politisk korrekt (jada, samaritan, jeg veit du hater at jeg sier det.)»

Du må gjerne vise meg statestikk som viser at kritikk av kristendommen er mer normalt enn kritikk av Islam på treningsforum. Videre har jeg aldri sett et medlem på TF som har hevded at Islam som religion, dersom man skal lese koranen rett frem, ikke er kvinnediskriminerende. Til syvende og sist er det mer ønsketenking fra din side, og når man er så dårlig til å forsvare sin religion at man ser seg nødt til å sverte andre religioner, ja da er man enkelt og greit ute av stand til å diskutere seriøst.

Dette er ikke en tråd som handler om hvilken religion som er mest kvinnediskriminerende. Det er en tråd som handler om at kristendommen er kvinnediskriminerende. For der omtrent alle og enhver ser koranen som kvinnediskriminerende er det mindre aksept for å lese bibelen på samme måte. Det er ganske ironisk at kristne ser seg nødt til å kjempe med nebb og klør, og faktisk bruker omtrent identiske argumenter som fundamentle muslimer. For begge deler handler om viktigheten av forskjellige roller og at en part skal være overordnet en annen.

Oddvar kommer med et båteksempel som mangler noe som i det hele tatt kan ligne substans. La meg bruke samme eksempel for å forsvare et diktatur:

«Det hele blir som en båt. Hvis det ikke hadde vert noen som hadde hatt det siste ordet (skipperen) så hadde det vert helt kaos. Men det betyr ikke at styrmennene, matrosene, kokken og resten av mannskapet blir diskriminert og undertrykket. Det er bare en måte å få ting til å fungere på.»

Jaggu. Med nøyaktig samme ord kan jeg enkelt og greit forsvare Stalin, Hitler, Mao og en rekke andre flotte menn. Godt å ha båteksempler å fare med.

Jeg føler jeg er nødt til å gjenta meg selv: Dette er ingen heksejakt mot kristne, kun en påpekning av Bibelens kvinnediskriminering. Det er umulig å ikke legge merke til den, uansett hvor viktig man mener mannens dominerende rolle er, og uansett hvor uendelig man mener guds godhet er.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #152 : 04. september 2007, 12:46 »
Om det er mannen eller kvinnen, eller den ariske eller negeren som har det siste ordet driter jeg i. Poenget er at ikke alle kan bestemme like mye over alt. Hvordan tror du det hadde gått med en resturant som har 10 kokker? De hadde ikke fått gjort noe som helst for de hadde ikke blitt enige om hvordan ting skulle gjøres. En resturant derimot med 1 kokk og 9 hjelpere. Muligens ikke alle hadde vert enige i kokkens avgjørelser bestandig, og kansje kokken ikke alltid hadde valgt det lureste. Men de hadde vertfall fått gjennomført det de skulle isteden for å krangle om hvordan det burde gjøres.

Jämför du alltså ett kärleksfullt förhållande mellan två personer med en restaurang med 10 kockar?


...sånn sett kunne godt et kvinnfolk ha vært sjef. Smiley Litt av poenget er å holde styr på folket, holde orden og fred. Om det er en kvinne eller en mann som styrer showet er vel i grunn ikke SÅ viktig mtp akkurat det.

I bibeln står uttryckligen att mannen är överordnad, detta är också den åsikt som ni stött tidigare här i tråden. Varför försöker ni nu dra er undan från det, och få diskussionen till att handla om att "någon" måste bestämma?


Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #153 : 04. september 2007, 12:54 »
Du må gjerne sitere hvor jeg har sagt at mannen skal ha siste ord, jeg later til å ha glemt det. Forresten står det vel ikke _noe_ sted i Bibelen at han skal ha det heller, men jeg kan jo ta feil.

Inte ordagrant kanske, men t.ex. dessa citat talar väl sitt tydliga språk:

Kolossenserne 3:18: "I hustruer! underordne eder under eders menn, som det sømmer sig i Herren!"

1 Mosebok 3:16: "Til kvinnen sa han: Jeg vil gjøre din møie stor i ditt svangerskap; med smerte skal du føde dine barn, og til din mann skal din attrå stå, og han skal råde over dig."

1 Korintierne 11:3-9:

 "3Men jeg vil at I skal vite at Kristus er enhver manns hoved, og mannen er kvinnens hoved, og Gud er Kristi hoved.

 7For en mann skal ikke tildekke sitt hode, eftersom han er Guds billede og ære; men kvinnen er mannens ære.

 8For mannen er ikke av kvinnen, men kvinnen er av mannen;

 9mannen blev jo heller ikke skapt for kvinnens skyld, men kvinnen for mannens skyld.
"

Efeserne 5:22-24:

" 22I hustruer! underordne eder under eders egne menn som under Herren!

 23for mannen er hustruens hoved, likesom Kristus er menighetens hoved, han som er sitt legemes frelser.

 24Men likesom menigheten underordner sig under Kristus, således skal også hustruene underordne sig under sine menn i alle ting."

1 Peters 3:1-6:

" 1Likeså I hustruer: Underordne eder under eders egne menn, så endog de som er vantro mot ordet, kan bli vunnet uten ord ved sine hustruers ferd,

 5For således prydet og fordum de hellige kvinner sig, de som satte sitt håp til Gud, og de underordnet sig under sine egne menn,

 6likesom Sara var Abraham lydig og kalte ham herre; og hennes barn er I blitt når I gjør det gode og ikke lar eder skremme av noget. "


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #154 : 04. september 2007, 12:57 »
Vi har vel egentlig fått det som var forventet. En litt fanatisk forklaring på at det trengs en kokk og ni hjelpere. Derfor; mannen skal styre, kvinnen skal hjelpe.

Dette er da IKKE diskriminering?  :Smiley

Det er helt fantastisk hvordan det bortforklares, dramatisert og vanskligjøres om temaet. Kristen tro representerer et levesett hvor mannen har siste ordet. Hadde jeg vist til en trosberetning hvor den hvite alltid hadde siste ord i en diskusjon\ krangel\ avgjørelse, etc hadde jeg vært en kald, diskriminerende jævel.

Kristendom diskriminerer kjønn, noen annen konklusjon er absurd og retardistisk.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Zuul

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #155 : 04. september 2007, 13:02 »
Slik jeg ser det er det to alternativ: man kan tro at mennesker er likestilte, og bør arbeide sammen mot felles mål, eller så er man kristen

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #156 : 04. september 2007, 13:06 »
Samaritan:

Ettersom jeg er SÅ dårlig til å forsvare min egen religion er det merkelig at både du og Shem enda ikke har klart å plukke i fra hverandre det jeg skrev tidligere. Ettersom jeg er SÅ dårlig til å snakke for meg skulle jo ikke dette være noe stress, eller hva?
I stedet må du gå på meg personlig; du veit godt at det ikke finnes noen statistikk for nevnte ting, å si at jeg skal vise deg det blir bare toskeskap fra din side ettersom du er fullstendig klar over at sånt noe ikke eksistere.
Må bare si at jeg langt i fra ser på trådene som noen heksejakt, og diskusjonene er interessante, det er bare ikke alltid jeg gidder å blande meg. Feks i utviklings-tråden har jeg ikke akkurat gidda å deltatt da det var gitt på forhånd at det kom til å bli en diskusjon om religion (noe det selvsagt også ble lagt opp til), men så var det en kar som laget et enkelt topic: "Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?" Første innlegg lød som følger:
Sitat
De gifte kvinner skal underordne seg under mennene sine som under Herren selv. For mannen er kvinnens hode, slik Kristus er kirkens hode; han er frelser for sitt legeme."
efeserne 5-6, 21

Tanker rundt dette?

Han laget en tråd han _visste_ kom til å "eksplodere", og dette selvsagt pga interesse for emnet.
Et enkelt sitat, tydeligvis (kanskje jeg er paranoid?) lagt opp sånn at det _skulle_ bli diskusjon. Kristendommen er, opplest og vedtatt, kvinnediskriminerende. Dere har jo allerede bestemt dere, hva i all verden er det vi diskuterer for? For å se hvem som holder ut lengst? For å se hvem som kommer med de beste argumentene? En ting veit jeg i allefall, det var ikke noen kristen som starta bråket i denne tråden her, selv om også dette er "sannhet" i enkelte kretser; "kristne er skyld i alt vondt i verden."

Hva nebb og klør angår, de første navnene jeg ser for meg når dette nevnes er Shemhazai, Beefboy & ditt eget. Riktignok en del innbitte fra den andre siden også, men dere er jammen ikke noe bedre.


Slik jeg ser det er det to alternativ: man kan tro at mennesker er likestilte, og bør arbeide sammen mot felles mål, eller så er man kristen
Må være det mest idiotiske jeg har lest på dette forumet utenom innlegget til Nann. No offence.

Kunne jo sitert det jeg skrev tidligere, men ser liksom ikke helt poenget i det.


Opplest og vedtatt: kristendommen er diskriminerende åkke som.

Dere kan gjøre så mye narr dere vil, vi kommer aldri til å hate dere.  Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #157 : 04. september 2007, 13:09 »
 
En ting veit jeg i allefall, det var ikke noen kristen som starta bråket i denne tråden her, selv om også dette er "sannhet" i enkelte kretser; "kristne er skyld i alt vondt i verden."


Neida kristne er ikke skyld i alt vondt i verden, det er bare det at kristendommen sammen med en rekke andre religioner er et resultat av alt det vonde og onde i verden/menneskesinnet!
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #158 : 04. september 2007, 13:12 »
Dere kan gjøre så mye narr dere vil, vi kommer aldri til å hate dere.  Wink

Og vi ei dere. Dog, diskusjonen ser jeg på som ferdig med angitt konklusjon fra mitt siste innlegg.


Neida kristne er ikke skyld i alt vondt i verden, det er bare det at kristendommen sammen med en rekke andre religioner er et resultat av alt det vonde og onde i verden/menneskesinnet!

Her er jeg enig!
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #159 : 04. september 2007, 13:15 »

Neida kristne er ikke skyld i alt vondt i verden, det er bare det at kristendommen sammen med en rekke andre religioner er et resultat av alt det vonde og onde i verden/menneskesinnet!

Her er jeg enig!

Dette sier vel mest om deres kunnskapsnivå om hvordan kristendommen ble til... :Smiley

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #160 : 04. september 2007, 13:16 »
Ettersom jeg er SÅ dårlig til å forsvare min egen religion er det merkelig at både du og Shem enda ikke har klart å plukke i fra hverandre det jeg skrev tidligere.

Att det i bibeln står en del fina ord om kärlek och annat rättfärdigar på inget sätt att det står att mannen är överordnad kvinnan.


I stedet må du gå på meg personlig

Det är väl snarare du som går på folk personligt här i tråden? Eller har du glömt dina utspel mot mig om att jag "hämtat min vän"?


Kristendommen er, opplest og vedtatt, kvinnediskriminerende. Dere har jo allerede bestemt dere, hva i all verden er det vi diskuterer for?

Nu handlar diskussionen om att ni försöker rättfärdiga ert kvinnodiskriminerande synsätt.


Dette sier vel mest om deres kunnskapsnivå om hvordan kristendommen ble til... :Smiley

Kanske vi kan få en givande förklaring från dig om hur kristendomen en gång kom till här då? (dock offtopic, starta hellre en egen tråd om det).


Utlogget Zuul

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #161 : 04. september 2007, 13:16 »


Må være det mest idiotiske jeg har lest på dette forumet utenom innlegget til Nann. No offence.



I tråd med Jesus tilgir jeg deg, for siden du er kristen vet du ikke helt hva du gjør. Dere er små trassige barn som står hardnakket på boka deres som eneste mulige sannhet. Så det går fint, no offence taken

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #162 : 04. september 2007, 13:16 »
Dette sier vel mest om deres kunnskapsnivå om hvordan kristendommen ble til... :Smiley
Tenkte jeg skulle la være å si noe..Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #163 : 04. september 2007, 13:18 »
Det är väl snarare du som går på folk personligt här i tråden? Eller har du glömt dina utspel mot mig om att jag "hämtat min vän"?
Du klarer ikke å skille spøk og alvor nei? Synd.

I tråd med Jesus tilgir jeg deg, for siden du er kristen vet du ikke helt hva du gjør. Dere er små trassige barn som står hardnakket på boka deres som eneste mulige sannhet. Så det går fint, no offence taken
Hehe så bra. Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #164 : 04. september 2007, 13:20 »
Dette sier vel mest om deres kunnskapsnivå om hvordan kristendommen ble til... :Smiley

Jeg regner vel med at du har en meget opplysende forklaring her nå? Grin

Ta gjerne med spennende aspekter som brennende busker, vann til vin, etc, etc. Fokuser på intern validitet. Smiley

Du klarer ikke å skille spøk og alvor nei? Synd.

Ha ha. Du er som meg når jeg er grinete. Jeg vet jeg har sagt noe dumt, så kommer jeg med; "tar du ikke en spøk eller?".  Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!