Skrevet av Emne: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?  (Lest 61396 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #75 : 03. september 2007, 13:45 »
Du virker som du kan veldig mye om dette emnet Nann-Rosita. Har du i det hele tatt lest Bibelen? Når du sammenligner Bibelen med Rødhette og kaller dem gammeldags sier det vel mer om ditt kunnskapsnivå på emnet enn det gjør om Bibelen. Hva har du forresten av utdannelse? Bedreviter.

Hvar var det du studerte igjen Nann? Mastergrad i Islam? Som forøvrig ikke finnes?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget kriweb

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 211

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #76 : 03. september 2007, 13:50 »

Fyyy..! Unødvendig personangrep  No no

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #77 : 03. september 2007, 13:52 »
Er det piss å si at du skal elske din neste? Er det gammeldags å si at man skal hedre sin far og sin mor? Teit å ta seg av foreldreløse?

Eller diskriminera kvinnor..?


Hej, Beefcake.

Nej, det är en myt att bibeln inte är kvinnodiskriminerande.

Vännligen hilsen
Nero


Flott. Då kan vi konkludera härmed att bibeln, därmed kristendomen, därmed kristna är kvinnodiskriminerande. Smiley

(Så till vida inte någon av de kristna apologisterna här kan komma med en väääääldigt intressant tolkning av t.ex. citat: "...således skal også hustruene underordne sig under sine menn i alle ting" från Efeserbrevet i det nya testamentet).


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #78 : 03. september 2007, 13:56 »
Syntes først at Shem var innbitt ateist, men Beefegutten her tar så deffinitivt kaka... biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #79 : 03. september 2007, 13:57 »
Fyyy..! Unødvendig personangrep  No no

Personangrep? Finnes ikke mastergrad i Islam. Angriper jeg Nann, dersom jeg stusser på dette? Har hun studert teologi, eller liknende saker er hun virkelig en ressurs i denne tråden. Jeg syntes ikke hun har fått utnyttet denne rollen fullt ut. Derfor spørsmålet. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #80 : 03. september 2007, 13:59 »
Eller diskriminera kvinnor..?


Flott. Då kan vi konkludera härmed att bibeln, därmed kristendomen, därmed kristna är kvinnodiskriminerande. Smiley

(Så till vida inte någon av de kristna apologisterna här kan komma med en väääääldigt intressant tolkning av t.ex. citat: "...således skal også hustruene underordne sig under sine menn i alle ting" från Efeserbrevet i det nya testamentet).

Hvis du (som så mange andre) slutter å ta alt som står i Bibelen bokstavlig og heller prøver å lese litt gjennom linjene og snappe opp selve budskapet så vil du nok få et annet inntrykk av boken.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #81 : 03. september 2007, 14:01 »
Syntes først at Shem var innbitt ateist, men Beefegutten her tar så deffinitivt kaka... biggrin

Hehe... Man kan ju inte vara mer eller mindre ateist, bara mer eller mindre aktiv ateist. Är man inte till 100 % ateist är man per definition agnostiker.  Smiley


Hvis du (som så mange andre) slutter å ta alt som står i Bibelen bokstavlig og heller prøver å lese litt gjennom linjene og snappe opp selve budskapet så vil du nok få et annet inntrykk av boken.

He? Varför skulle jag behöva en 2000 år gammal bok för att avgöra vad som är rätt och fel? Mitt intryck av boken, hur jag än tolkar den, är fortfarande att den är en 2000 år gammal bok full av sagor och utdaterade levnadsregler.

Sen är det väl för övrigt knappast vi icke-kristna som har för vana att ta vad som står i den bokstavligt...


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #82 : 03. september 2007, 14:11 »
Hehe... Man kan ju inte vara mer eller mindre ateist, bara mer eller mindre aktiv ateist. Är man inte till 100 % ateist är man per definition agnostiker.  Smiley
Hehe stemmer det.. Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #83 : 03. september 2007, 14:17 »
Hvis du (som så mange andre) slutter å ta alt som står i Bibelen bokstavlig og heller prøver å lese litt gjennom linjene og snappe opp selve budskapet så vil du nok få et annet inntrykk av boken.

Man kan jo lese mellom linjene i eventyret rødhetten og ulven også.

Sitat
Det var en gang en søt liten pike som alle var glad i. Men gamle bestemor var nok aller gladest i henne, og hun visste ikke alt det gode hun skulle gjøre henne.

Er står det svart på hvitt at bestemor var mest glad i rødhette. Hvorfor det? Har bestemødre en særskilt rett til å heve seg over alle andre? Jeg tror det!

Sitat
En dag ropte mor:
"Kom hit, Rødhette! Bestemor er syk og trenger noe å styrke seg på, så nå skal du gå til henne med kaker og vin".

Altså, vin er ikke farlig. Ei heller alkohol generelt. Drikk mye og det vil fare deg vel.

Sitat
Da Rødhette var kommet et lite stykke inn i skogen, møtte hun ulven. Men hun visste ikke for et stygt dyr ulven var, så hun ble ikke det grann redd.

Her menes det at ulven var stygg, og da i oppførsel. Ulver generelt liker små jenter, og dette er slik det skal være. Kaller man seg ulv, så hever man seg over et lovsystem. Man har rett til å være slem.

Sitat
Ulven sa ikke noe mer, men den tenkte for seg selv: "Dette skal riktig bli en godbit for meg!"

Jmfr ulvens stygghet, så tenkes dette også seksuelt. Ulven har rett til å ta seg til rette.

Sitat
Men vesle Rødhette tenkte: "Jeg skal aldri mer det jeg har lovet mor, for da går det bare galt!"

Altså; et løfte er kun ord. Intet annet.

Kunne dratt dette lengre, men da ville folk forstått meg..


The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #84 : 03. september 2007, 14:22 »
Fyyy..! Unødvendig personangrep  No no

Enig! Men som du vet er det der en type maktmiddel vi menn helt bekymringsløst benytter for å holde dere kvinner nede Smiley
Litt sånn: "Så så så søta, ikke bruk det vakre hodet ditt på så kompliserte tanker - sitt hellt stille  der borte i kroken og utstrål din skjønnhet du jenta mi!"


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget kriweb

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 211

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #85 : 03. september 2007, 14:23 »


Enig! Men som du vet er det der en type maktmiddel vi menn helt bekymringsløst benytter for å holde dere kvinner nede Smiley
Litt sånn: "Så så så søta, ikke bruk det vakre hodet ditt på så kompliserte tanker - sitt hellt stille  der borte i kroken og utstrål din skjønnhet du jenta mi!"

Hehe..  Smiley

Hold kjeft og se bra ut! Det er det jeg pleier å si.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #86 : 03. september 2007, 14:28 »

Hehe..  Smiley

Hold kjeft og se bra ut! Det er det jeg pleier å si.

Da skal jeg begynne med det akkurat nå.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #87 : 03. september 2007, 15:41 »
Nå har denne diskusjonen gått litt til alle kanter, men det gjør ingenting.

Poenget mitt var at kristendommen og Bibelen er kvinnediskriminerende. Hører stadig vekk at Islam er kvinnediskriminerende, men Kristendommen er ikke stort bedre.



Hvorfor gidder jeg diskutere dette? Jo fordi jeg er så lei av alle som skal dytte en slags religion over på andre. Jeg er lei av folk som utnytter andre pga tro, f.eks Aril Edvardsen. Jeg er så lei av at JEG ikke f.eks kan klippe gresset på en søndag fordi dette er en hviledag i følge Bibelen. Jeg er lei av at kristne folk, eller folk fra andre religioner skal ha innvirkning på MITT LIV.

Altså, jeg er for at alle skal ha sin tro og få lov til å tro hva enn de vil Smiley

Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #88 : 03. september 2007, 16:03 »
Da er det vel på sin plass å spørre: når var sist gang du ble overfalt av en kristen/muslim/whatever og tvangsfòret med religionspiss?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Serveruler

  • Gjest
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #89 : 03. september 2007, 16:11 »
Nå har denne diskusjonen gått litt til alle kanter, men det gjør ingenting.

Poenget mitt var at kristendommen og Bibelen er kvinnediskriminerende. Hører stadig vekk at Islam er kvinnediskriminerende, men Kristendommen er ikke stort bedre.

Hvorfor gidder jeg diskutere dette? Jo fordi jeg er så lei av alle som skal dytte en slags religion over på andre. Jeg er lei av folk som utnytter andre pga tro, f.eks Aril Edvardsen. Jeg er så lei av at JEG ikke f.eks kan klippe gresset på en søndag fordi dette er en hviledag i følge Bibelen. Jeg er lei av at kristne folk, eller folk fra andre religioner skal ha innvirkning på MITT LIV.

Altså, jeg er for at alle skal ha sin tro og få lov til å tro hva enn de vil Smiley



Ok, selv om jeg ikke er på den kristne siden må jeg nesten si noe her, kristendommen er MYE bedre, for i motsetning til islam er de fleste kristne lite religiøse i forhold til andre religioner og tolker ikke egentlig bibelen bokstavelig. Så kristne er mer hyklere, de påstår de tror på bibelens gud men velger og vraker i de delene som passer de best som gjør livet for alle mye lettere da de bruker sunn fornuft og driter i de delene som sier at kvinnen er under mannen. islam derimot tolker deres bok helt bokstavelig og det skal ikke mye til før de halshugger en der eller steiner en kvinne her etc.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!