Skrevet av Emne: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?  (Lest 61388 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #90 : 03. september 2007, 16:12 »
Da er det vel på sin plass å spørre: når var sist gang du ble overfalt av en kristen/muslim/whatever og tvangsfòret med religionspiss?

Har du aldri hatt dem på døra du da?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #91 : 03. september 2007, 16:13 »
Her om dagen. To amerikanske Jehovas vitner som aldri skjønte at jeg ikke var interessert. Jeg gikk min vei og de fortsatte etter meg og bablet i vei.
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #92 : 03. september 2007, 16:14 »
Ok, selv om jeg ikke er på den kristne siden må jeg nesten si noe her, kristendommen er MYE bedre, for i motsetning til islam er de fleste kristne lite religiøse i forhold til andre religioner og tolker ikke egentlig bibelen bokstavelig. Så kristne er mer hyklere, de påstår de tror på bibelens gud men velger og vraker i de delene som passer de best som gjør livet for alle mye lettere da de bruker sunn fornuft og driter i de delene som sier at kvinnen er under mannen. islam derimot tolker deres bok helt bokstavelig og det skal ikke mye til før de halshugger en der eller steiner en kvinne her etc.
Du har tydligvis ikke snakket om religion med flere muslimer. Antagligvis så kjenner du vel ikke så mange muslimer heller?

Dette du skriver her handler ene og alene om FANATIKERE. Det får du like så godt i Kristendommen som i Islam. De fleste muslimer er fredelige mennesker akkurat som de fleste kristne.
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #93 : 03. september 2007, 16:15 »
Ok, selv om jeg ikke er på den kristne siden må jeg nesten si noe her, kristendommen er MYE bedre, for i motsetning til islam er de fleste kristne lite religiøse i forhold til andre religioner og tolker ikke egentlig bibelen bokstavelig. Så kristne er mer hyklere, de påstår de tror på bibelens gud men velger og vraker i de delene som passer de best som gjør livet for alle mye lettere da de bruker sunn fornuft og driter i de delene som sier at kvinnen er under mannen. islam derimot tolker deres bok helt bokstavelig og det skal ikke mye til før de halshugger en der eller steiner en kvinne her etc.

Tar du ytterpunktene finner du mye drit, uansett hvilke type ytterpunkter.

Jeg er overbevist om at verden ville vært ett bedre sted å være, om det ikke fantes religion ( vil aldri skje ) Man ville fått mindre å krangle om.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #94 : 03. september 2007, 16:36 »
Hvorfor gidder jeg diskutere dette? Jo fordi jeg er så lei av alle som skal dytte en slags religion over på andre. Jeg er lei av folk som utnytter andre pga tro, f.eks Aril Edvardsen. Jeg er så lei av at JEG ikke f.eks kan klippe gresset på en søndag fordi dette er en hviledag i følge Bibelen. Jeg er lei av at kristne folk, eller folk fra andre religioner skal ha innvirkning på MITT LIV.

Mange prøver å selge ting til meg. Reklame på TV osv, osv. Er ikke så veldig begeistret for det. Prøver ikke å sammenligne religion med shamporeklame, men man har en frihet til å slå av kanaler man ikke liker. Er tilhenger av at kristne ikke nødvendivis må gå rundt med traktater og bare bable i vei. Vis i praksis at dere er kristne! Hjelp til i samfunnet, vis nestekjærlighet og gjør nytte for dere (oss). Det er vel så god kristendom som å gå på dørene osv.

Du må betale skatt til staten, du må i militære, men vikingtiden og de kristningsmetodene der er ferdig for lengst. Religion (i alle fall noen) binder. Jesus er ute etter å sette folk fri, men det skjønner ikke folk. Om hvorvidt Bibelen er diskriminerende eller ikke blir et definisjonsspørsmål hver enkelt må gjøre seg en mening om. Om det er snakk om ulike "roller" som hvert kjønn er best egnet som eller om enkelte bibelvers som omhandler kvinner er skrevet ut ifra de forholdene som gjaldt da - jeg vet ikke, men man skal være forsiktig med å trekke for raske konklusjoner.

Ingen forventer at ikke-kristne skal følge kristen lære, like lite som man forventer at nordmenn følger pakistanske lover (hvis de ikke besøker Pakistan, da).

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #95 : 03. september 2007, 16:40 »
Hvis du (som så mange andre) slutter å ta alt som står i Bibelen bokstavlig og heller prøver å lese litt gjennom linjene og snappe opp selve budskapet så vil du nok få et annet inntrykk av boken.

Slutter å ta alt som står i bibelen så bokstavelig?

"Men likesom menigheten underordner sig under Kristus, således skal også hustruene underordne sig under sine menn i alle ting."

Jeg vil påstå dette er et rimelig konkret utsagn. Om du prøver å lese mellom linjene og snappe opp det egentlige budskapet så kommer jeg frem til at kvinnen er mindre verd enn mannen.

Hvem plukket det eplet fra treet og sørget for at de begge ble kastet ut av hagen?
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #96 : 03. september 2007, 16:45 »
Du må betale skatt til staten, du må i militære, men vikingtiden og de kristningsmetodene der er ferdig for lengst. Religion (i alle fall noen) binder. Jesus er ute etter å sette folk fri, men det skjønner ikke folk. Om hvorvidt Bibelen er diskriminerende eller ikke blir et definisjonsspørsmål hver enkelt må gjøre seg en mening om. Om det er snakk om ulike "roller" som hvert kjønn er best egnet som eller om enkelte bibelvers som omhandler kvinner er skrevet ut ifra de forholdene som gjaldt da - jeg vet ikke, men man skal være forsiktig med å trekke for raske konklusjoner.

Det är fint det du skriver, men faktum kvarstår att bibeln är uttalat kvinnodiskriminerande. Om man väljer att blunda för att den är det är upp till en själv, men att hustrun skall underordna sig mannen, och att mannen inte lever för kvinnans skull, men kvinnan för mannens står fortfarande klart och tydligt i bibeln. De uttalelserna lämnar väldigt lite utrymme för misstolkning.


Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #97 : 03. september 2007, 16:55 »
Jeg må bare spørre dette spørsmålet: På hvilken måte kan Jesus sette meg fri?
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #98 : 03. september 2007, 17:13 »
Da er det vel på sin plass å spørre: når var sist gang du ble overfalt av en kristen/muslim/whatever og tvangsfòret med religionspiss?

Jeg ble gitt Jesus-flyveblader av misjonærer på gaten så sent som på lørdag.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #99 : 03. september 2007, 17:20 »
Har du aldri hatt dem på døra du da?
Jehovas vitner er da blott en sekt.. Innen kristendommen, riktignok, men like fullt en sekt.

Jeg ble gitt Jesus-flyveblader av misjonærer på gaten så sent som på lørdag.
Hehe regner med du bor i Oslo? Sånt noe må jeg ærlig talt innrømme at jeg synes er noe utidig. Jeg liker det ikke mer enn passelig når Jehovas Vitner og Humanetisk forbund deler ut sånt noe, eller sender sånt i posten, og da synes jeg det er på sin plass at kristne også lar det være. For all del, "gå ut i verden og misjonèr", men det er andre måter og gjøre det på enn å (åpenbart) plage folk på gata.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #100 : 03. september 2007, 17:33 »
Hehe regner med du bor i Oslo? Sånt noe må jeg ærlig talt innrømme at jeg synes er noe utidig. Jeg liker det ikke mer enn passelig når Jehovas Vitner og Humanetisk forbund deler ut sånt noe, eller sender sånt i posten, og da synes jeg det er på sin plass at kristne også lar det være. For all del, "gå ut i verden og misjonèr", men det er andre måter og gjøre det på enn å (åpenbart) plage folk på gata.

Enig. Jeg jobber på et kjøpesenter. Det skjer så og si hver uke at vi bortviser kristne "gatherers" for utdeling av flygeblader. Merkelig nok vet disse menneskene at de bryter regler. Allikevel kommer de tilbake uke etter uke. (I oslo dette her.) Angående muslimske halshoggere: Jeg har enda til gode å bortvise en muslim fra senteret for hogging av hals.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Brosche

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #101 : 03. september 2007, 18:03 »
Footnote:IKEA-katalogen är den "Bok" som tryckts i flest exemplar i världen -Inte Bibeln.
För den saks skull är det inte bästa möblerna i världen!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #102 : 03. september 2007, 18:03 »
Enig. Jeg jobber på et kjøpesenter. Det skjer så og si hver uke at vi bortviser kristne "gatherers" for utdeling av flygeblader. Merkelig nok vet disse menneskene at de bryter regler. Allikevel kommer de tilbake uke etter uke. (I oslo dette her.) Angående muslimske halshoggere: Jeg har enda til gode å bortvise en muslim fra senteret for hogging av hals.

Du sidestiller vel ikke halshogging og misjonering? biggrin

Footnote:IKEA-katalogen är den "Bok" som tryckts i flest exemplar i världen -Inte Bibeln.
För den saks skull är det inte bästa möblerna i världen!
Du sidestiller en reklamekatalog med ei bok, men deg om det. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #103 : 03. september 2007, 18:09 »
Du sidestiller vel ikke halshogging og misjonering?

He he. Svaret var for å ytre min mening om den retardiske påstanden om at det eksisterer en sannhet om muslimske halshoggere i dette landet. Smiley

Noe slo meg med tråden. Kristne har her ikke forsøkt (febrisk) å bortforklare påstanden om menn er overordnet kvinner. I stedet pekes det på andre religioner som er så mye verre. Jeg klapper for dere jeg. I det minste har dere forøkt å unngå bortroing. Kanskje noen kristne til og med er uenig med bibelen på dette punktet?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #104 : 03. september 2007, 18:36 »
Noe slo meg med tråden. Kristne har her ikke forsøkt (febrisk) å bortforklare påstanden om menn er overordnet kvinner. I stedet pekes det på andre religioner som er så mye verre. Jeg klapper for dere jeg. I det minste har dere forøkt å unngå bortroing. Kanskje noen kristne til og med er uenig med bibelen på dette punktet?

Samma tanke slog mig också. Hur vanlig är egentligen åsikten om att kvinnorna är underordnade männen bland kristna? Det verkar ju inte direkt som de kristna som kommenterat här i tråden är särskilt stora motståndare till den åsikten i alla fall.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!