Skrevet av Emne: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?  (Lest 61364 ganger)

Utlogget Brosche

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #105 : 03. september 2007, 18:46 »
Du sidestiller en reklamekatalog med ei bok, men deg om det. Smiley

Enda sättet att sprida sitt budskap om det är soffor eller ideologi, är att reklamera för den/det.
Alltså, religion är per definition reklam.

Du föds inte med en tro du får den inlärd.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #106 : 03. september 2007, 19:10 »
Nei og nei, nå har Beefegutten henta kompisen sin... biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #107 : 03. september 2007, 23:16 »
Nei og nei, nå har Beefegutten henta kompisen sin... biggrin

Givande inlägg.


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #108 : 03. september 2007, 23:45 »
Tok jeg kanskje feil? Huh
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #109 : 03. september 2007, 23:51 »
Tok jeg kanskje feil? Huh

Vad med att svara på det VargThor och jag undrade i de sista inläggen på förra sidan istället för att dra ned den här diskussionen på barnehagenivå?

Frågan var: Är du som kristen enig med bibeln om att kvinnan skall vara underordnad mannen?


Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #110 : 04. september 2007, 00:00 »
Frågan var: Är du som kristen enig med bibeln om att kvinnan skall vara underordnad mannen?

Nei

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #111 : 04. september 2007, 01:38 »
Vad med att svara på det VargThor och jag undrade i de sista inläggen på förra sidan istället för att dra ned den här diskussionen på barnehagenivå?

Frågan var: Är du som kristen enig med bibeln om att kvinnan skall vara underordnad mannen?
Tja, du later jo til å bortvise alle argumenter i mot, så hvorfor skal jeg gidde? Halvmanisk oppførsel gidder jeg ikke å argumentere i mot. Er dog litt komisk at du henter en av kameratene dine som støtte. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #112 : 04. september 2007, 08:14 »
Tja, du later jo til å bortvise alle argumenter i mot, så hvorfor skal jeg gidde? Halvmanisk oppførsel gidder jeg ikke å argumentere i mot. Er dog litt komisk at du henter en av kameratene dine som støtte. Smiley

Ehhh...?

Jag bortvisar argumenten emot vad? Emot att bibeln är kvinnodiskriminerande? Det gör jag för att de argumenten inte håller. Hade det stått "just kidding!" efter sättningen "således skal også hustruene underordne sig under sine menn i alle ting" så kanske, men den sättningen är mer än rimligt koncis och klar. Skall du tolka den på något annat sätt än att "således skal også hustruene underordne sig under sine menn i alle ting" så skall du fan vara kreativ.

"Er dog litt komisk at du henter en av kameratene dine som støtte"? Nu tar du fan kakan. Jag känner en person som också läst och följt med på debatten och som sagt sin åsikt i frågan. Har jag då "hentet en av kameratene mine"?

Jag tolkar för övrigt ditt undanlåtande att svara i frågan som att du är enig med bibeln om saken.


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #113 : 04. september 2007, 09:49 »
Nei, jeg er ikke enig i at Bibelen er kvinnediskriminerende. Men hvorfor skulle jeg argumentere i mot deg? Man blir jo overfalt så fort man sier noe. Er ikke det minste gira på en lang diskusjon der det ender opp med at alle vil ha siste ord. Blir litt som å stange huet i veggen; i begynnelsen kan det virke kult, men etterhvert blir det bare smertefullt og kjedelig.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #114 : 04. september 2007, 09:57 »
Nei, jeg er ikke enig i at Bibelen er kvinnediskriminerende. Men hvorfor skulle jeg argumentere i mot deg? Man blir jo overfalt så fort man sier noe. Er ikke det minste gira på en lang diskusjon der det ender opp med at alle vil ha siste ord. Blir litt som å stange huet i veggen; i begynnelsen kan det virke kult, men etterhvert blir det bare smertefullt og kjedelig.

Det handlar inte om "överfall", det handlar om argumentation. Kan man inte presentera starka nog argument mot de argumenten man får presenterat för sig så förlorar man diskussionen. Så enkelt är det. Ta det som en man.


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #115 : 04. september 2007, 09:59 »
Ta det som en mann? Tror du jeg ikke tåler "sannheten" eller noe sånt?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #116 : 04. september 2007, 10:00 »
Bibelen er kvinnediskriminerende. Det er ikke, på noen måte, mulig å motsi dette om man har leseevne. Man kan godt diskutere i hytt og pine om kristendommen er diskriminerende, og man kan gjerne si at det er helt avhengig av hvordan man tolker bibelen, men bibelen i seg selv er, svart på hvitt, kvinnediskriminerende. Det samme gjelder selvsagt koranen og toraen.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #117 : 04. september 2007, 10:02 »
Takk for at du understreker poenget mitt.

Er det da noen vits i å argumentere i mot, ettersom det alt er opplest og vedtatt? Hvorfor lever denne tråden enda..? Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #118 : 04. september 2007, 10:15 »
Takk for at du understreker poenget mitt.

Er det da noen vits i å argumentere i mot, ettersom det alt er opplest og vedtatt? Hvorfor lever denne tråden enda..? Tongue

fordi mange av oss fortsatt venter på en god argumentasjon på at bibelen IKKE er kvinnediskrimminerende.. Wink
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #119 : 04. september 2007, 10:19 »
Ta det som en mann? Tror du jeg ikke tåler "sannheten" eller noe sånt?

Nej, jag tror inte du gör det.


Takk for at du understreker poenget mitt.

Er det da noen vits i å argumentere i mot, ettersom det alt er opplest og vedtatt? Hvorfor lever denne tråden enda..? Tongue

Och din uttalade poäng i frågan "är Bibeln kvinnodiskriminerande?" är vad?

Du har inte specificerat din ståpunkt. Det enda du har bidragit med här i diskussionen hittills har ju varit försök att styra över diskussionen till att handla om muslimer istället. Men tydligen så är du nu enig i att bibeln är kvinnodiskriminerande?

Hade du helst viljat att tråden skulle försvinna? Att vi inte skulle kritisera bibeln? Att ingen skulle tagit upp det kanske för er kristna något obekväma ämnet? Att vi hellre skulle koncentrera oss på att kritisera "dom andra" istället?


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!