Skrevet av Emne: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?  (Lest 61366 ganger)

Utlogget kriweb

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 211

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #165 : 04. september 2007, 13:20 »
Tenkte jeg skulle la være å si noe..Tongue

Hold that thought!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #166 : 04. september 2007, 13:22 »
Hold that thought!
Wow, tre ord etter hverandre! Hvordan føles det? biggrin

Jeg bare kødder, altså.. biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #167 : 04. september 2007, 13:50 »
I stedet må du gå på meg personlig;

Hvis du går litt tilbake i tråden var det ikke jeg som hoppet på deg, snarere vica verca. Det begynner å bli en kjedelig tendens at du i ethvert emne må kjøre en lite sånn "jada samaritan, vi veit du er Islams hore og har solgt sjela di til politisk korrekthet"-linje. Dessuten tok det ikke lange tiden før du klaget over Beefcakes språkform. Men selvsagt, å gjøre seg selv til offer er veldig fristende, og når man kan få seg selv til å se ut som et lite barmhjertig lam overfalt av slemme ateister er det selvsagt lett å gjøre nettopp det.

Har forøvrig fått sagt mitt her, uansett hva man sier blir det blokkert med en paralell til Islam eller avfeid ved å vise til at bibelen også handler om kjærlighet. Da kommer man ikke langt.

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #168 : 04. september 2007, 13:59 »
Dette sier vel mest om deres kunnskapsnivå om hvordan kristendommen ble til... :Smiley

Enlighten me then!

Og historien om 7 dager og 7 netter kan jeg lese meg til selv.

Å tillegge en hel religion som også har fungert helt nydelig som en politisk ideologi i mange herrens(hihi) år for OND er nok kanskje dumt av meg. Den var ihvertfall funksjonell. I sin tid.
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #169 : 04. september 2007, 14:12 »
Jeg, altså trådstarter, er ikke kristen nei. Grunnen er enkel: Jeg tror ikke på Gud slik han er beskrevet i Bibelen eller blant kristne kretser. Jeg tror ikke på mye av det som står i Bibelen, feks at sjøen plutselig delte seg i to, at Jesus stod opp fra de døde og klarte å flytte en monsterstein. Osvosvosv...

Jeg skulle gjerne ha forklart fra en kristen hvordan Jesus kan gjøre meg 'fri'. Noen som kan forklare?
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #170 : 04. september 2007, 14:16 »

Neida kristne er ikke skyld i alt vondt i verden, det er bare det at kristendommen sammen med en rekke andre religioner er et resultat av alt det vonde og onde i verden/menneskesinnet!
Enlighten me then!

Og historien om 7 dager og 7 netter kan jeg lese meg til selv.

Å tillegge en hel religion som også har fungert helt nydelig som en politisk ideologi i mange herrens(hihi) år for OND er nok kanskje dumt av meg. Den var ihvertfall funksjonell. I sin tid.


Hvis du hadde lest over dine egne innlegg hadde du sett at du sa at kristendommen var ET RESULTAT av det vonde og onde i verden/menneskesinnet, ikke at kristendommen ER vond/ond. Og hvilken historie er det du snakker om når du prater om 7 dager og 7 netter? Hvis du mener 1. Mosebok 1.1-2.4 så bør du kansje lese den før du uttaler deg. Er litt rart å diskutere Bibelens innhold med personer som ikke vet husker som står på den første siden en gang. Hva med å faktisk lese Bibelen før du skal diskutere innholdet? :Smiley

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #171 : 04. september 2007, 14:21 »
Hvis du hadde lest over dine egne innlegg hadde du sett at du sa at kristendommen var ET RESULTAT av det vonde og onde i verden/menneskesinnet, ikke at kristendommen ER vond/ond.

At kausalitetsforholdet mellom religion og ondhet er diskuterbart, hersker det ingen tvil om. Men at du, Oddiboddi, skal belære meg og andre ikke-troende om hvorfor, hvordan, og sådeles av hvem religionen ble opprettet for, blir absurd og lite troverdig.

Derfor; opplys meg.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #172 : 04. september 2007, 14:32 »
Kan ha kunnskap selv om en ikke er kristen?
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #173 : 04. september 2007, 15:00 »
Det virker som om du beleilig ser bort i fra det jeg skrev i innlegget lenger oppe.

Ikke ett av de sitatene du trakk frem i det innlegget, fremstiller kvinnen som på noe vis likestilt mannen. Sitatet som i størst grad stiller kvinnen i et positivt lys (fremdeles uten å si noe om kvinnens faktiske plass i hierarkiet), det fra Salomos ordspråk, velger å illustrere idealkvinnens uovertruffenhet med setningen: "Mannen gir henne ros."

Videre holder det ikke å flekke opp en masse søte sitater om kjærlighet, ekteskap, og hvor glad mannen skal være i sin flinke (og lydige?) kone, når du konsekvent ignorerer sitatene Beefcake har lagt frem, som eksplisitt konstaterer at mannen i et ekteskap til syvende og sist skal bestemme over kvinnen. Det er ingen nyhet at Bibelen er full av selvmotsigelser og hykleri (ja, jeg vet du ikke er enig i dette, men det bør jo bare gjøre debatten enklere for din del), men prøv i det minste å bortforklare ubehagelighetene før du penser hele debatten over på positive budskap i Bibelen som ikke har stort med dette temaet å gjøre.

Forøvrig er det litt ironisk at du trekker frem Islam i nær sagt enhver tråd som kritiserer Kristendommen. Islam er blitt kritisert mye på dette forumet, uforholdsmessig mye i forhold til i det øvrige samfunn, vil jeg påstå. Når du så til enhver tid sutrer om at alle kritiserer kristne, og aldri muslimer, utviser du en virkelighetsfornektelse av paranoide dimensjoner. Når "andre er verre" konsekvent viser seg å være ens mest nærliggende rettferdiggjørende argument, er det kanskje på tide å ta en objektiv kikk på det en står for? Ironisk er det dessuten også at dine argumenter for at Kristendommen ikke er kvinneundertrykkende, er så å si identiske med muslimenes argumenterer for at Islam ikke er kvinneundertrykkende; for ethvert sitat som utvetydig uttrykker at kvinnen er mannen underlegen/underordnet/underdanig, kommer du, som de muslimske apologetikerne, med et annet sitat som hyller kvinnen på et eller annet vis (ja, Koranen er faktisk også full av disse), uten egentlig å si noe om hennes hierarkiske rolle, og ofte i lys av av hennes mindreverd som kvinne, som om det er en bragd for en kvinne å klare noe som helst.

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #174 : 04. september 2007, 15:21 »
Hvis du hadde lest over dine egne innlegg hadde du sett at du sa at kristendommen var ET RESULTAT av det vonde og onde i verden/menneskesinnet, ikke at kristendommen ER vond/ond. Og hvilken historie er det du snakker om når du prater om 7 dager og 7 netter? Hvis du mener 1. Mosebok 1.1-2.4 så bør du kansje lese den før du uttaler deg. Er litt rart å diskutere Bibelens innhold med personer som ikke vet husker som står på den første siden en gang. Hva med å faktisk lese Bibelen før du skal diskutere innholdet? :Smiley

Ok men jeg disuterer heller ikke Bibelens innhold.
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #175 : 04. september 2007, 16:52 »
Til Oddvar.
Du snakker om sjømenn og kokker. Dette er personer som har gjort seg fortjent til sin stilling gjennom utdanning og erfaring.

Til jeg skal slå`ræi Torkildsen
Du klager over at tråden ble laget mot kristne istedenfor muslimer. Likevel sier du i ett innlegg at dette var ett tema som trådstarte visste kom til å eksploder, og bli heftig diskutert. Ville vel vert lite vits å lagd ett tema som heter, Koranen kvinnesdkriminerende? Da hele diskusjonen ville utartet seg som, ja, enig, mhm, sant og en eller annen som hadde sagt at Bibelen også er det.

Ser det også er en del som trekker frem at mannen skal elske sin kone osv. Blir litt som å si at det er ok at mannen er sjef og bestemmer, så lenge han husker å si at konen er søt og grei. Men men, for de som ønsker seg en smilende pyntedokke må dette fungere ypperlig.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #176 : 04. september 2007, 16:54 »
Å elske sin kone innebærer mer enn komplimenter.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #177 : 04. september 2007, 19:18 »
Oddi! Opplys oss nå... Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget painfreak

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #178 : 05. september 2007, 04:21 »
Jeg vill haaa Svaaaarrr???

er vi enig ? bibelen = diskriminerende

hvem skapte  GUD?
dinosaurer Huh
adam eva hvordan kan de skape en hel befolkning Huh blir ikke det litt nasty...
jomfru fødsel ?
mirakler (trylling)?
er jorden bare et  par tusen år ???hmmm



nei for meg blir dette for vanskeligt  Kiss

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #179 : 05. september 2007, 07:00 »
Jeg vill haaa Svaaaarrr???

er vi enig ? bibelen = diskriminerende

hvem skapte  GUD?
dinosaurer Huh
adam eva hvordan kan de skape en hel befolkning Huh blir ikke det litt nasty...
jomfru fødsel ?
mirakler (trylling)?
er jorden bare et  par tusen år ???hmmm



nei for meg blir dette for vanskeligt  Kiss

Tror vi kan diskutere til vi blir blå i ansiktet om bibelvers fram og tilbake, logiske resonementer her og der, tro og fakta bla, bla. Blir sjelden enige, for å si det sånn.

Det koker egentlig ned til om det finnes en overnaturlig kraft som vil menneskene godt, og om denne kraften viser seg å være Jesus. Hvis Bibelen er sann, og det virkelig finnes kristne, skulle mirakler skje også i dag. Vel?

Prøvde å grave fram noen videoer fra YouTube som viste helbredelser. Ateister kommer til å si at dette er "bedrag" og "største vrøvlet de har sett" osv. For dem er alternativet utenkelig. Vel, se dem selv og gjør opp din egen mening:

http://www.youtube.com/watch?v=gH4TCd_fGXA#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=7CIHPor_haA#noexternalembed

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!