Skrevet av Emne: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?  (Lest 61775 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #405 : 13. september 2007, 14:51 »

Det er snakk om tro, ja. Når ting blir synlig, er det ikke lenger en tro. Det sier også Bibelen selv.

Du skjønner at du biter deg i halen med et slikt ressonement ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #406 : 13. september 2007, 15:04 »
Du skjønner at du biter deg i halen med et slikt ressonement ?

Ikke hvis du ser på hva Bibelen mener med tro. Heb 11:1  Men tro er full visshet om det som håpes, overbevisning om ting som ikke sees.

Tro er altså en overbevisning om noe man ikke ser. Jeg ser f.eks. ikke tankene mine, men er overbevist om at de er der. (Selv om noen sikkert tror noe annet).

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #407 : 13. september 2007, 15:11 »
Gud kan helbrede umulige sykdommer. At lamme går, blinde ser og døve hører er ikke akkurat noe kroppen tar sånn på sparket. Det står eksempler i Bibelen på at folk STRAKS (momentant) ble helbredet, akkurat som jeg ble, og som jeg har hørt andre har blitt. Folk ble STRAKS helbredet av spedalskhet. Tror ikke spedalskhet leger seg selv straks, selv i våre dager - med medisin.

Kul att du nämner spedalskhet. "Gud" tror ju tydligen att hus och kläder kan ha det, och att botemedlet för det bl.a. innehåller blodet av en fågel...  Grin

Hört om antibiotika?




3 Mosebok 14:33-57:

33Og Herren talte til Moses og Aron og sa:

 34Når I kommer inn i Kana'ans land, som jeg gir eder til eiendom, og jeg lar spedalskhet komme på noget hus i det land I får i eie,

 35da skal den som eier huset, gå og melde det til presten og si: Det ser ut for mig som det er kommet spedalskhet på huset.

 36Så skal presten la huset rydde, før han selv kommer for å se på flekkene, så ikke alt det som er i huset, skal bli urent; og derefter skal han komme og se på huset.

 37Dersom han da, når han ser på flekkene, finner at flekkene på husets vegger viser sig som grønnlige eller rødlige fordypninger som synes å ligge dypere enn veggen,

 38da skal han gå ut av huset til husets dør, og han skal stenge huset og holde det tillåst i syv dager.

 39Den syvende dag skal presten komme igjen, og når han da ser på det og finner at flekkene har bredt sig ut på husets vegger,

 40da skal han la de stener som flekkene er på, brytes ut og kastes utenfor byen, på et urent sted.

 41Derefter skal huset skrapes innvendig rundt omkring, og det støv som er skrapet av, skal kastes utenfor byen, på et urent sted.

 42Så skal de ta andre stener og sette dem inn istedenfor de gamle stener, og de skal ta nytt ler og overstryke huset med.

 43Bryter flekkene ut igjen på huset efterat stenene er tatt ut og huset skrapet og overstrøket,

 44da skal presten komme og se på det, og dersom han da finner at flekkene har bredt sig ut på huset, da er det ondartet spedalskhet på huset; det er urent.

 45Og da skal de rive huset ned, både stener og treverket og alt leret, og føre det utenfor byen, til et urent sted.

 46Den som går inn i huset i hele den tid det holdes tillåst, skal være uren til om aftenen,

 47og den som ligger i huset, skal tvette sine klær, og den som eter i huset, skal tvette sine klær.

 48Men dersom presten, når han kommer og ser på det, finner at flekkene ikke har bredt sig ut på huset efterat det er blitt overstrøket, da skal han si huset rent; for da er ondet borte.

 49Så skal han, forat huset kan bli renset, ta to fugler og sedertre og karmosinrød ull og isop.

 50Den ene fugl skal han slakte over et lerkar som er fylt med rinnende vann,

 51og så skal han ta sedertreet og isopen og den karmosinrøde ull og den levende fugl og dyppe dem i blodet av den fugl som er slaktet, og i det rinnende vann og sprenge på huset syv ganger.

 52Og han skal rense huset med fuglens blod og med det rinnende vann og med den levende fugl og med sedertreet og med isopen og med den karmosinrøde ull

 53og så la den levende fugl flyve utenfor byen, bortover marken; således skal han gjøre soning for huset, så det blir rent.

 54Dette er loven om alle slags spedalskhet og om skurv

 55og om spedalskhet på klær og på hus

 56og om knuter i huden og om utslett og om lyse flekker på huden -

 57til oplysning om når noget er urent, og når det er rent. Dette er loven om spedalskhet.
 


Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #408 : 13. september 2007, 15:58 »
Kul att du nämner spedalskhet. "Gud" tror ju tydligen att hus och kläder kan ha det, och att botemedlet för det bl.a. innehåller blodet av en fågel...  Grin

Hört om antibiotika?




3 Mosebok 14:33-57:

33Og Herren talte til Moses og Aron og sa:

 34Når I kommer inn i Kana'ans land, som jeg gir eder til eiendom, og jeg lar spedalskhet komme på noget hus i det land I får i eie,

 35da skal den som eier huset, gå og melde det til presten og si: Det ser ut for mig som det er kommet spedalskhet på huset.

 36Så skal presten la huset rydde, før han selv kommer for å se på flekkene, så ikke alt det som er i huset, skal bli urent; og derefter skal han komme og se på huset.

 37Dersom han da, når han ser på flekkene, finner at flekkene på husets vegger viser sig som grønnlige eller rødlige fordypninger som synes å ligge dypere enn veggen,

 38da skal han gå ut av huset til husets dør, og han skal stenge huset og holde det tillåst i syv dager.

 39Den syvende dag skal presten komme igjen, og når han da ser på det og finner at flekkene har bredt sig ut på husets vegger,

 40da skal han la de stener som flekkene er på, brytes ut og kastes utenfor byen, på et urent sted.

 41Derefter skal huset skrapes innvendig rundt omkring, og det støv som er skrapet av, skal kastes utenfor byen, på et urent sted.

 42Så skal de ta andre stener og sette dem inn istedenfor de gamle stener, og de skal ta nytt ler og overstryke huset med.

 43Bryter flekkene ut igjen på huset efterat stenene er tatt ut og huset skrapet og overstrøket,

 44da skal presten komme og se på det, og dersom han da finner at flekkene har bredt sig ut på huset, da er det ondartet spedalskhet på huset; det er urent.

 45Og da skal de rive huset ned, både stener og treverket og alt leret, og føre det utenfor byen, til et urent sted.

 46Den som går inn i huset i hele den tid det holdes tillåst, skal være uren til om aftenen,

 47og den som ligger i huset, skal tvette sine klær, og den som eter i huset, skal tvette sine klær.

 48Men dersom presten, når han kommer og ser på det, finner at flekkene ikke har bredt sig ut på huset efterat det er blitt overstrøket, da skal han si huset rent; for da er ondet borte.

 49Så skal han, forat huset kan bli renset, ta to fugler og sedertre og karmosinrød ull og isop.

 50Den ene fugl skal han slakte over et lerkar som er fylt med rinnende vann,

 51og så skal han ta sedertreet og isopen og den karmosinrøde ull og den levende fugl og dyppe dem i blodet av den fugl som er slaktet, og i det rinnende vann og sprenge på huset syv ganger.

 52Og han skal rense huset med fuglens blod og med det rinnende vann og med den levende fugl og med sedertreet og med isopen og med den karmosinrøde ull

 53og så la den levende fugl flyve utenfor byen, bortover marken; således skal han gjøre soning for huset, så det blir rent.

 54Dette er loven om alle slags spedalskhet og om skurv

 55og om spedalskhet på klær og på hus

 56og om knuter i huden og om utslett og om lyse flekker på huden -

 57til oplysning om når noget er urent, og når det er rent. Dette er loven om spedalskhet.
 


En ting jeg skulle ønske av deg, David, er at du FØR du poster alle mulige "ville" skriftsteder forsøker å lese teksten nøye, lese SAMMENHENGEN nøye, og sjekke med andre kilder om det finnes en forklaring.

Det står i min eminente hebraiske og greske ordbok WordStudy at det hebraiske ordet sar'at som her er oversatt spedalskhet, kan oversettes som mugg, meldugg eller sopp!

De fleste oversettelser oversetter det likevel med spedalskhet. Så la oss da anta at de KUN mener spedalskhet. (Hvilket jeg ikke er sikker på).

Se på 3. Mos 14:34. Der står det; når...JEG LAR spedalskhet komme på noe hus.
King James Bibelen sier : I PUT the plague of leprasy...

Her ser vi at vi har forlatt det naturlige og gått over i det overnaturlige. Det er ikke naturen som putter sykdom på huset, men GUD LEGGER sykdommen der. Akkurat som Gud sa til Noah i 1. Mos 7:4; Jeg VIL LA det regne...osv. Den flommen var ikke av naturlige årsaker, men Gud forårsaket den. Men når du er ateist vil du selvsagt ikke godkjenne denne forklaringen, like lite som GUD HELBREDER "umulige" sykdommer i dag.

Nå kan man spørre seg hvordan en god Gud kan putte sykdommer på folk og hus, og for å ha det helt klart, så har Jesus tatt all synd og sykdom på seg, slik at Gud ikke "straffer" folk med sykdom nå. Gud straffet israelsfolket ved flere tilfeller i GT, f.eks. med pest. GT var en annen tid under andre forutsetninger.

Når det gjelder rensing med blod, så vet du sikkert at dette var en "rituell" handling og ikke at blodet fysisk fikk bort muggen/spedalskheten.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #409 : 13. september 2007, 16:20 »
Det står i min eminente hebraiske og greske ordbok WordStudy at det hebraiske ordet sar'at som her er oversatt spedalskhet, kan oversettes som mugg, meldugg eller sopp!

Kan oversettes som..?


De fleste oversettelser oversetter det likevel med spedalskhet. Så la oss da anta at de KUN mener spedalskhet. (Hvilket jeg ikke er sikker på).

Se på 3. Mos 14:34. Der står det; når...JEG LAR spedalskhet komme på noe hus.
King James Bibelene sier : I PUT the plague of leprasy...

Her ser vi at vi har forlatt det naturlige og gått over i det overnaturlige. Det er ikke naturen som putter sykdom på huset, men GUD LEGGER sykdommen der. Akkurat som Gud sa til Noah i 1. Mos 7:4; Jeg VIL LA det regne...osv. Den flommen var ikke av naturlige årsaker, men Gud forårsaket den. Men når du er ateist vil du selvsagt ikke godkjenne denne forklaringen, like lite som GUD HELBREDER "umulige" sykdommer i dag.

Nej, den förklaringen kan inte godtas om man som jag väljer att försöka se objektivt på sin omgivning.

Den förklaringen låter för mig som något som någon för flera tusen år sedan diktat ihop med bakgrund av den begränsade kunskapen och fantasifulla föreställningen man hade av världen då.


Nå kan man spørre seg hvordan en god Gud kan putte sykdommer på folk og hus, og for å ha det helt klart, så har Jesus tatt all synd og sykdom på seg, slik at Gud ikke "straffer" folk med sykdom nå. Gud straffet israelsfolket ved flere tilfeller i GT, f.eks. med pest. GT var en annen tid under andre forutsetninger.

"Gud" visar prov på sin allsmäktiga inkompetens.


Når det gjelder rensing med blod, så vet du sikkert at dette var en "rituell" handling og ikke at blodet fysisk fikk bort muggen/spedalskheten.

Jag vet det, men visste den allsmäktige "gud" det då?

Är denna rituella handling förresten något du tycker vi borde införa i dagens sjukvård?  :Smiley


Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #410 : 13. september 2007, 16:33 »
Addey:

Gud kan helbrede umulige sykdommer. At lamme går, blinde ser og døve hører er ikke akkurat noe kroppen tar sånn på sparket. Det står eksempler i Bibelen på at folk STRAKS (momentant) ble helbredet, akkurat som jeg ble, og som jeg har hørt andre har blitt. Folk ble STRAKS helbredet av spedalskhet. Tror ikke spedalskhet leger seg selv straks, selv i våre dager - med medisin.

Vel, når den eneste dokumentasjonen du har for denne type helbredelser er tekster i bibelen, så tror jeg ikke det tilfredsstiller mine krav til vitenskapelig dokumentasjon. Faktum er at INGEN tilfeller av spontan helbredelse noen sinne har skjedd under noe som kan ligne kontrollerte former, hvis du kan vise til annet så kom gjerne med det!

Angående kroppen: Jeg har ikke mulighet til å gå inn på alt det du sier, da jeg ikke er lege eller har veldig innblikk i kroppens anatomi og funksjoner.

Jeg er heller ikke lege, men tar til meg ny lærdom uansett, og da gjerne om kroppens funksjoner, noe som kanskje er ekstra passende med tanke på hva dette forumet er Smiley

Men det jeg kan si er at vi stadig finner ut nytt om kroppen, så det folk før trodde var unyttig, er slett ikke unyttig. Det er f.eks. blitt sagt at menneskets øye er dårlig design, fordi det har blodkar foran netthinnen, noe som svekker synet. F.eks. blekkspruten har ikke blodkar foran netthinnen og ser bedre. Dårlig design? Saken er at vi lever i lufta, mens blekkspruten lever i vannet. Lufta beskytter dårligere mot stråling enn vann, så derfor er vi avhengig av disse blodkarene. Jeg synes man skal være forsiktig med å påstå at det og det er dårlig design, da man ikke alltid ser alle sider av saken. Finn fram til verdens beste forskere, fysikere, biologer og alt, men de klarer ikke å skape liv av ikke-liv.

Selvfølgelig ser en blekkspruts øyne annerledes ut enn våre, det kalles evolusjon!! Og jeg er enig med deg at det godt kan hende at man kan finne ny funksjonalitet senere på noe som i dag kan se ut som mangler. Men kan du fortelle meg hva som da er vitsen med å innføre helt tydelige og klare defekter (som manglende evne til å produsere vitamin C), når det hos andre dyr er mekanismer for å gjøre dette i kroppen? Det var da ikke fordi Gud ikke hadde noen mekanisme for å gjøre dette, men ved en glipp (?) så sørget han for at dersom vi ikke spiser sitrusfrukter eller annen mat med vitamin C, så får vi skjørbuk, som kan være en alvorlig sykdom... Si gjerne at jeg har liten forestillingsevne, men jeg kan ikke se for meg noe som helst grunn til at det skal være en mening bak en slik defekt.

Jeg tror at syndefallet påvirker kroppen, i og med at syndefallet førte død med seg. Folk blir født med defekter, og det finnes sykdommer. Det er konsekvenser av at det kom død inn i verden. Folk dør jo til slutt... Derfor synes jeg Bibelen gir et veldig godt håp med tanke på disse tingene. Vi skal jo alle dø, men vi kan ha fred inni oss når vi lever her og finne ny mening med livet. Det er godt å vite at det er håp for alt.

Og med håp mener du da at det er noe etter dette livet? Jeg velger heller å se på det motsatt. Jeg aner ikke om det er noe etter at jeg dør. Den mest logiske konklusjonen jeg kan trekke er at det blir svart og at det livet jeg kjenner til er ferdig. Derfor er jeg nødt til å leve dette livet til det fulle, og sørge for at mine barn og de rundt meg har god hjelp av at jeg er her nå. Det eneste jeg kan si med stor sikkerhet er meningen med livet, er nettopp å føre mine gener videre, å få mine barn til å bli selvstendige, lykkelige individer.

At dagens kosthold er forferdelig er jeg helt enig i forøvrig.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #411 : 13. september 2007, 16:59 »
Selvfølgelig ser en blekkspruts øyne annerledes ut enn våre, det kalles evolusjon!! Og jeg er enig med deg at det godt kan hende at man kan finne ny funksjonalitet senere på noe som i dag kan se ut som mangler. Men kan du fortelle meg hva som da er vitsen med å innføre helt tydelige og klare defekter (som manglende evne til å produsere vitamin C), når det hos andre dyr er mekanismer for å gjøre dette i kroppen? Det var da ikke fordi Gud ikke hadde noen mekanisme for å gjøre dette, men ved en glipp (?) så sørget han for at dersom vi ikke spiser sitrusfrukter eller annen mat med vitamin C, så får vi skjørbuk, som kan være en alvorlig sykdom... Si gjerne at jeg har liten forestillingsevne, men jeg kan ikke se for meg noe som helst grunn til at det skal være en mening bak en slik defekt.

Er liksom ikke enig i at det er en defekt. Selvsagt kunne det vært fint å hatt en sånn kropp som man bare kunne spise ris en gang om dagen og så gikk det helt fint til du blir gammel og grå. Vi klarer oss ikke mange dagene uten vann. Hvorfor kunne vi ikke hatt pukkel, slik som kamelene? Jo da, søkt eksempel. Vi kan få vitamin C gjennom ulike type mat, f.eks. så er upasteurisert melk (fra gressende kuer) en meget god kilde, så det skal i utgangspunktet være lett å få tak i denne vitaminen, men moderne matindustri har satt sine spor. Jeg kan ikke svare på hvorfor dyr har denne funksjonen og ikke vi. Har ALLE dyr denne funksjonen? Ikke alle dyr kan spise så variert som oss heller. Vi har fordeler framfor dyrene og de har fordeler framfor oss. For øvrig så vet jeg ikke om skjørbuk er en vanlig sykdom i dag? Dette blir veldig "på sparket" tanker fra meg, men jeg skal ta til "etterretning" det du sier.

Vel, når den eneste dokumentasjonen du har for denne type helbredelser er tekster i bibelen, så tror jeg ikke det tilfredsstiller mine krav til vitenskapelig dokumentasjon. Faktum er at INGEN tilfeller av spontan helbredelse noen sinne har skjedd under noe som kan ligne kontrollerte former, hvis du kan vise til annet så kom gjerne med det!

Det stemmer at jeg ikke har papir på at verken jeg eller andre er blitt helbredet. Godt mulig det finnes dokumentasjon på helbredelse, men jeg har faktisk aldri giddet å lete etter det... Er jo selv overbevist om at det funker, men jeg skjønner jo skepsisen fra annerledes tenkende. Legene kan også bare i utgangspunktet konstatere at en person var syk, men er nå blitt frisk, uten å kunne forklare årsaken medisinsk. Skal undersøke litt nærmere.

Og med håp mener du da at det er noe etter dette livet?

Det er håp for et godt liv her på jorda, og det er håp for at døden ikke er siste stopp.  Smiley

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #412 : 13. september 2007, 17:55 »
Nå finnes det nøyaktig like mange historier om varulver, monstre, julenissen, vampyrer og lignende. Dette er fortellinger som har vært nedarvet gjennom generasjoner, og som ble skrevet ned for flere hundre år siden. Hvis du setter deg ned og studerer disse, så vil du da altså komme tilbake til din barnetro om at det faktisk finnes monstre. Interessant...

Personlig synes jeg det er noe stort sprøyt, man tror ikke fordi man velger det, man tror fordi man er blitt overbevist av argumenter. Hvis ikke så kan jo du velge å ikke tro. Hvorfor gjør du ikke det?

Såklart man kan velge å tro, eller, velge å ta imot troen. Man er født med fri vilje, dette har jeg vitterlig sagt før. At mennesker ikke velger å tro, eller velger å ta imot troen er ren sprøyt.

Ang julenissen og tannfeen. Tviler særs sterkt på at disse noengang ville overbevist meg, med mindre jeg så tannfeen med mine egne øyne... Noe som igjen er umulig, i og med at den ikke finnes..
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #413 : 13. september 2007, 20:20 »
Dersom man kunne bevise tilfeller ved en religion/ trosretning, ville det jo ikke lenger vært tro. Men dokumentert i den grad at det blir viten!

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #414 : 13. september 2007, 20:27 »
Det med C-vitaminer. Kan det være pga utviklingen(evolusjon) at menneskekroppen har gått bort fra denne produksjonen? Det er vel også flere ting ved kroppen som har endret seg de siste 1000 årene? Ifølge T76 kan vel ikke slik utvikling skje, siden "gud" skapte mannen og kvinnen slik vi ser de i dag...

Mugg, fremmede bakterier danner vel en betennelse i kroppen? Som da behandles med antibiotika.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #415 : 13. september 2007, 21:03 »
Tror nok ikke han oppgav sin allmektighet. Han var Gud hele veien. Men Bibelen har jo sine måter å forklare ting på. Det står at "ordet ble kjøtt". At Guds ord tok bolig i en menneskekropp. En skikkelig konkretisering av Guds Ord med andre ord...

Mr T76 og Gladiator the Maximus:

Les "Drikk dypt av Ånden"-av Peter Halldorf
Den tar for seg en del kenosis teologi og trinitarisk teologi (deriblant inkarnasjons mysteriet)...
Meget oppbyggelig bok-Anbefales Smiley

Gud velsigne dere alle  Thumbsup
Finn fem feil.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #416 : 13. september 2007, 21:23 »
Det med C-vitaminer. Kan det være pga utviklingen(evolusjon) at menneskekroppen har gått bort fra denne produksjonen? Det er vel også flere ting ved kroppen som har endret seg de siste 1000 årene? Ifølge T76 kan vel ikke slik utvikling skje, siden "gud" skapte mannen og kvinnen slik vi ser de i dag...

Mugg, fremmede bakterier danner vel en betennelse i kroppen? Som da behandles med antibiotika.

Selvsagt skjer det evolusjon. Det er bare å ta en titt på alle hundeartene, så ser vi evolusjon. Men til dags dato har det ikke skjedd at en hund har født noe annet enn en hund? I alle fall ikke en som er fruktbar. Dessuten er mengden husdyrraser framskyndet av bevisst avl. Det er naturlige begrensninger. Hvor lenge tror du en Chiwawa ville ha overlevd i naturen? At en art har produsert en annen fruktbar art har jeg ennå til gode å høre om.

Men du skal ikke se bort ifra at mennesket har blitt fysisk degenerert med årene.

Mr T76 og Gladiator the Maximus:

Les "Drikk dypt av Ånden"-av Peter Halldorf
Den tar for seg en del kenosis teologi og trinitarisk teologi (deriblant inkarnasjons mysteriet)...
Meget oppbyggelig bok-Anbefales Smiley

Gud velsigne dere alle  Thumbsup

Si gjerne ifra hvis jeg har skrevet noe galt, så skal jeg rette på det.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #417 : 13. september 2007, 21:38 »
Selvsagt skjer det evolusjon. Det er bare å ta en titt på alle hundeartene, så ser vi evolusjon.

Jøss! Gikk det opp ett lys for deg nå? Det tok bare ca 50 sider med "krangling" før du kom hit. Hvem vet hva som har skjedd med deg etter 50 nye sider? Kanskje du har blitt humanetiker? Best å gi seg mens leken er god kanskje? Grin
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #418 : 13. september 2007, 21:40 »

Si gjerne ifra hvis jeg har skrevet noe galt, så skal jeg rette på det.

Jeg har ikke internett for tiden, bare smugkikker litt på jobb- har derfor ikke tid å gi ett utfyllende svar. Det er jo tross alt et meget omfattende teologisk tema, men det ser jo ut som du liker å lese, gå til anskaffelse av boken, jeg garanterer god lesning!  Cheesy
Finn fem feil.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Bibelen, ikke kvinnediskriminerende?
« #419 : 13. september 2007, 21:54 »
Jøss! Gikk det opp ett lys for deg nå? Det tok bare ca 50 sider med "krangling" før du kom hit. Hvem vet hva som har skjedd med deg etter 50 nye sider? Kanskje du har blitt humanetiker? Best å gi seg mens leken er god kanskje? Grin

Øhm, tror du misforstår. Jeg har aldri nektet for at forandringer skjer i naturen. Hvis vi jobber mye med hendene, får vi tykkere hud der. Flott forsvarsmekanisme. Det er en evolusjon om du vil. Men det er stor forskjell på MIRKOevolusjon og MAKROevolusjon, og det er sistnevnte vi diskuterte i den forrige tråden.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!