Skrevet av Emne: protein - skadelig?  (Lest 1937 ganger)

Utlogget boooks

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

protein - skadelig?
« : 04. september 2007, 21:30 »
Jeg begynnte å "krangle" med min mor for litt siden.. Hun var veldig skeptisk til protein tilskudd.. Derfor spurte hun at hvis jeg klarte å skaffe skriftelig at protein tilskudd er bra for en 16 åring, når jeg selv mener jeg får for lite protein i den vanlige kosten, skulle hun la meg få kjøpe.

Derfor lurer jeg på om det er noe som helst fare/bivirkning med å bruke protein tilskudd i små mengder? Er det påvist på ett eller annet at proteiner er usunt/kan gjøre skade på en 16åring. Jeg er ikke vokst ferdig ennå hvis det er noe som er et tema..

Derfor mener jeg nå at ved å få noen av dere som er voksne og kan en del om dette skrive i denne posten det som er rett. Så skal jeg vise den til min mor, dermed sa hun at det var greit.

Svar fort!!!:P
Train-eat-sleep-repeat

Utlogget Daftboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Frank (in)Zane
Pumper jønn og løfter lightweights!! ;-)

Anatidaephobia-The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: protein - skadelig?
« #2 : 04. september 2007, 21:35 »
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=18522.0

Det finnes MYE info om dette for å si det forsiktig, og din mor behøver ikke være veldig bekymret egentlig. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: protein - skadelig?
« #3 : 04. september 2007, 21:36 »
nei
Proteiner er ikke skadelig for kroppen.
Proteinpulver er samme proteinet som er i egg, melk , og kjøtt , bare at det er i pulverform, og manfår i seg mer i samme slengen. Det som er grunnen til at du tar et slikt tilskudd er at du får for lite i kosten.
Skal du ha i deg 100g proteiner i løpet av en dag i form av mat ; må du nesten spise 500 g kjøtt , fisk eller fugl.

Min datter er straks 13 og har i flere år fått proteintilskudd , fordi hun slet med å få i seg nok, og fordi hun var gruelig tynn.

Skadevirkninger er der nok ikke, eneste kan være at du vil kunne få noe problemer med huden . Det gjør veldig mange, men er mer irriterende enn skadelig.


Nann
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget boooks

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: protein - skadelig?
« #4 : 04. september 2007, 21:42 »
Tusentakk.. SÅ ikke den posten jeg:P Men dermed kan du bare stenge denne posten:P takk:D
Train-eat-sleep-repeat

Utlogget blarg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: protein - skadelig?
« #5 : 04. september 2007, 21:50 »
Er forskjell på proteiner. Kaseinproteiner kan visst skade leveren:

http://www.forskning.no/Artikler/2006/oktober/1162298767.71

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: protein - skadelig?
« #6 : 04. september 2007, 22:02 »
 "Hos dem som hadde spist melkeproteinet kasein, var situasjonen helt omvendt: Der var det nesten ikke levervev å se for bare fett.

Kasein kan altså være en medvirkende årsak til fettlever. Det finnes naturlig i meieriprodukter, er ofte en komponent i proteintilskudd som er populære blant kroppsbyggere, og tilsettes av og til kunstige osteerstatninger, for å bedre konsistensen."

En fordel å lese hva som står der før du legger det ut  Wink

Edit: og der var whey byttet ut med kasein, og mitt småspydige innlegg blei overflødig....  Smiley
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: protein - skadelig?
« #7 : 04. september 2007, 22:08 »
Jeg begynnte å "krangle" med min mor for litt siden.. Hun var veldig skeptisk til protein tilskudd.. Derfor spurte hun at hvis jeg klarte å skaffe skriftelig at protein tilskudd er bra for en


Hun trenger ikke være skeptisk til proteintilskudd, det bunner bare i uvitenhet fra hennes side.

Men du trenger heller ikke proteinpulver, du kan knaske i deg noen bokser med tunfisk, spise kylling og cottage cheese, fungerer i massevis.

å supplementere treningsopplegget med markløft pleier forøvrig å virke mye bedre enn å bare ta proteintilskudd.

Utlogget Jørgenetisk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

  • Green? Steam it!
Sv: protein - skadelig?
« #8 : 04. september 2007, 22:13 »
Hei! Jeg har akkurat samme problemet som deg. Men jeg har fått overtalt henne nå da. Jeg mener at jeg har mest nytte av det pga opplegget mitt, men det er en helt annen sak.

Jeg tror du bør be henne ringe en såkalt ernæringsfysiolog (en som bare jobber med kosthold o.l)
Han kan vel bekrefte det at det ikke er så farlig. Det er jo det samme som å spise fillet, men at det kommer i en helt annen form. Anbefaler ej-shop.com. Men hvis du bestemmer deg for å begynne for all del IKKE drop vanlig sunn mat og lev på bare pulveret. Smiley
Har startet styrke etter lang pause.

Kastet seg på Ashtanga Yoga.

Liker det som er i vente... Smiley

No problem can be solved from the same level of consciousness that created it.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!