Skrevet av Emne: Er sannheten alltid det beste?  (Lest 20827 ganger)

Utlogget Pluggen :.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 530
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 530

Er sannheten alltid det beste?
« : 05. september 2007, 15:50 »
Er det virkelig slik? Eller kan det være at det noen ganger er bedre å skjule sannheten for en person? For hvis en person har det veldig bra, men personen har det bra fordi han lever på en løgn, skal man da fortelle personen det som er sant eller skal man la personen leve lykkelig videre? Hva er rett i denne sammenhengen?

Kan komme med et eksempel: Du har en kjæreste som elsker deg over alt på jord, men du var på fylla i helga og hadde sex med en annen. Du vet det aldri vil skje igjen. Skal man da fortelle dette til personen du er sammen med, selv om du mest sannsynligvis vet at hun vil bryte helt sammen, gå fra deg og muligens finne på noe som kan skade henne. Skal man da fortelle sannheten, eller la henne være lykkelig?

Dette var bare et vilt eksempel, kan gjerne være i andre situasjoner også.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #1 : 05. september 2007, 16:03 »
Aldri fortell sannheten. Aldri. Vokt deg for det, da sannheten alltid svir.

Bedre å leve lykkelig i alle sine dager på en svevende løgn.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #2 : 05. september 2007, 18:06 »
eller, så forteller du halve sannheten Wink
Du holdt på å rote med ei jente men kom deg unna xD da blir det snudd til din fordel puttsleg.. i tilfelde noen hadde sett dekkan rote litt, å si det te jenta di, så blir det litt lettere å prate seg vekk også;)
Westside disciple

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #3 : 05. september 2007, 18:10 »
Kan komme med et eksempel: Du har en kjæreste som elsker deg over alt på jord, men du var på fylla i helga og hadde sex med en annen. Du vet det aldri vil skje igjen.

Hva med å fortelle seg selv sannheten først ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Pluggen :.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 530
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 530

Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #4 : 05. september 2007, 18:11 »
Hva med å fortelle seg selv sannheten først ?

Det var som sagt bare et kjapt eksempel. Bare skrev noe for å illustrere hva jeg mente.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #5 : 05. september 2007, 18:13 »
Du kjenner "noen" som rotet med "noen" i helgen ? En "kompis" ? :Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Pluggen :.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 530
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 530

Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #6 : 05. september 2007, 18:22 »
Du kjenner "noen" som rotet med "noen" i helgen ? En "kompis" ? :Smiley

Hehe. Nei, faktisk ikke. Det ble slutt mellom meg å dama i juni Wink Satt på skolen å filosoferte over dette med om det er bedre å fortelle sannheten eller ikke. Var noe jeg plutselig begynte å tenke på.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #7 : 05. september 2007, 20:50 »
Er det virkelig slik? Eller kan det være at det noen ganger er bedre å skjule sannheten for en person? For hvis en person har det veldig bra, men personen har det bra fordi han lever på en løgn, skal man da fortelle personen det som er sant eller skal man la personen leve lykkelig videre? Hva er rett i denne sammenhengen?

Jeg tillater meg å sitere doktor Relling fra Ibsens Vildanden når han sier; tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar De lykken fra ham med det samme.

Jeg tror det i de aller fleste tilfeller er best å fortelle sannheten, men noen ganger kan man kanskje vri litt på sannheten for å "beskytte" mennesker man bryr seg om. Så lenge intensjonen bak handlingen er god og man har foretatt en gjennomtenkt vurdering kan man, slik jeg ser det, visse ganger ta en hvit løgn. Dette gjelder naturligvis ikke i eksempelet ditt da utroskap ikke en slik, men hvis det f eks dreier seg om sykdom eller andre ting som kan gjøre mennesker dypt ulykkelige og som ingen har noen skyld i. Dårlig formulert som vanlig, men jeg håper dere forstår hvor jeg vil. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Zuul

Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #8 : 05. september 2007, 22:45 »
å fortelle noen sannheten er ofte en flukt fra sin egen dårlige samvittighet. Men en ting er helt sikkert. Når man først har sluppet løs sannheten kan man ikke unnslippe den. Så jeg ville tenkt meg nøye om. Skal man leve med dårlig sammvittighet, eller skal man lette på den og gi noen andre smerte?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #9 : 05. september 2007, 22:52 »
Evt bare prøve å holde buksa på seg, så slipper man å tenke på det..? (Gjelder da seff bare for gitte eksempel.. Tongue)
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #10 : 05. september 2007, 22:54 »
Ærlighet varer alltid lengst, og sannheten har en skummel tendens til alltid å dukke opp - før eller senere.

"Utro i fylla" - kvalmsekker!

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #11 : 06. september 2007, 00:43 »
Prøver å unngå fylla, jeg.

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #12 : 06. september 2007, 01:04 »
eller, så forteller du halve sannheten Wink
Du holdt på å rote med ei jente men kom deg unna xD da blir det snudd til din fordel puttsleg.. i tilfelde noen hadde sett dekkan rote litt, å si det te jenta di, så blir det litt lettere å prate seg vekk også;)
Hvis du gjør det så er du TOTALT idiot... I stedet for å "unngå" å si sannheten så kommer man opp med en løgn? Da er det bedre å holde kjeft etter min mening!

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #13 : 06. september 2007, 01:09 »
Utro på fylla og aldri gjøre det igjen, ja den var jo god!
Mener bestemt at ærlighet varer lengst, og når man først har fått seg selv opp i en situasjon som kan føre til et forholds slutt, er det kanskje det beste.

Hun eller han som elsker personen så høyt, fortjener bedre. Og er motparten i stand til å ha sex med andre hører hun/han ikke hjemme i et forhold. Da er det bedre å være ærlig med seg selv og med sin partner, at følelsene ikke strekker lengre enn at man risikerer det for en natt med random sex.
Og sannheten kommer alltid frem, og har man så redusert dømmekraft og viljestyrke når man drikker at man "glemmer" partner som er hjemme, er det kanskje en ide å redusere alkoholinntak??

Uendelig mange veldig lite delikate hendelser jeg heller ville hatt en uærlighet...En ting er når man har en elsker eller går inn for random sex, da er vel ikke akkurat ærlighet en ting man kan forventer av like stor grad. Men forstår ikke at folk ikke greier å holde seg til en partner. Nei, hadde noen gjort noe slikt mot meg, hadde døra kommet så fort at han ikke hadde skjønt hva som skjedde engang... Ærlighet skal man ha i et forhold... om ikke, forstår jeg ærlig talt ikke vitsen!!

Mulig det er litt for mange med ja, takk begge deler moralen som rett og slett ikke bryr seg om hva ens egne handlinger vil påføre et annet menneske!..
Become your potential...

*Min profil

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #14 : 06. september 2007, 01:33 »
Gen-i-alt: Forsåvidt enig med din innstilling, og synes det er en god innstilling.

Men du skal vite at det er ufattelig mange jenter som deg som er i forhold som har samme innstilling som deg, som har blitt bedratt en eller flere ganger av typen sin.

Dersom alle forhold hvor den ene part har vært utro en eller flere ganger skulle avsluttes hadde det vært ganske mange forhold i dette landet som hadde gått i dass.


Man skal tenke seg godt om før man hopper til køys med en annen når man er i et forhold, er det verdt det, er man villig til å risikere at forholdet en har skal gå i toalettet ? selv om man tror at det aldri skal bli oppdaget, så kan det skje, og da er det ikke like hyggelig for den som har driti på draget.

"When the shit hits the fan..."

Man er selv ansvarlig for egne handlinger, og er man utro i fylla må man være beredt til å ta konsekvensene av det.

Men det er et stort MEN i det hele. Menn har gjennom alle tider vært glad i sex, og i flere kulturer har det vært vanlig med flerkoneri, og i noen kulturer er det det den dag i dag.

Jeg tror at en mann kan være både en god ektefelle og en god far, selv om han er ute og vifter med kølla en gang i blant, jeg vil ikke dermed glorifisere det, eller si at det er bra - for fallhøgden er ufattelig stor.

Sexualdriften er nå engang ufattelig sterk, og det skjer ofte ting som ikke skal skje. Hva er det som skjer på hver eneste firmafest i dette landet ? Jo, mennesker som er forlovede og gifte både danser og kliner med andre som også er forlovede og gifte, og noen går også enda lengre.

For de som går hele veien er det flere problemstillinger å tenke på, det ene er selvrespekten og ens egen samvittighet - enkelte mennesker kan leve godt med dette, og tar ikke så tungt på det, mens andre spises opp innvendig av dårlig samvittighet.

Jenter bruker ofte argumentet, "men hun fortjener bedre".

Spørsmålet er da: "Er det forskjell på en mann som er utro f.eks to ganger i løpet av et ekteskap som har vart i 10 år, og en mann som er konstant utro hver mnd ?"

Hva om man har felles barn sammen og barna er små og mannen er utro, skal mannen da kastes på hodet og rævva ut ?

Om en mann er utro vil ikke det nødvendigvis bety at han er mindre glad i sin kjæreste/ektefelle.

I noen tilfeller er sexlivet f.eks i forholdet dårlig, eller ikke eksisterende, kan hende kvinnen ikke ønsker å ha sex i det hele tatt, hvordan skal mannen takle dette ? Skal han stenge inne sine behov ?

Utroskap er ikke svart/hvit og det finnes mange nyanser.

Det som derimot er meget viktig er å vite hvilket syn din kjæreste har på ting, og så respektere dette og forholde seg til det.

Ønsker man å gå ut på byen og ha sex med ulike mennesker er nok det beste å være single.

Et annet tema som kan være verdt å diskutere er:

Er mennesket egentlig monogamt ? seriemonogamt ?

er det i så tilfelle forskjell på kvinnen og mannen ?

Selv om man er i et forhold, vil det ikke si at tiltrekkningen mot andre mennesker av det motsatte kjønn er skrudd av, men ordtaket: "man vet ikke hva man har, før man har mistet det" har nok en del mennesker smertelig fått erfare.

Jeg vil tro at de fleste menn i utganspunktet ikke er monogame, men pga kulturen, selvrespekten og respekt for sin partner velger nok langt de fleste menn som er i forhold ikke å ligge med andre kvinner.


I mange tilfeller vil et forhold være ødelagt for godt dersom den ene part er utro. Tilliten til den som har vært utro kan kanskje aldri bli den samme igjen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!