Skrevet av Emne: Er sannheten alltid det beste?  (Lest 20897 ganger)

Utlogget Dico_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #15 : 06. september 2007, 04:26 »
For de som går hele veien er det flere problemstillinger å tenke på, det ene er selvrespekten og ens egen samvittighet - enkelte mennesker kan leve godt med dette, og tar ikke så tungt på det, mens andre spises opp innvendig av dårlig samvittighet.

Og derfor er det kanskje best å ikke si det.

Han/hun vil kanskje heller la dette tære på hans/hennes egen samvittighet enn å la det gå ut over hans/hennes kjære.

Jeg kjenner til det. I et tidligere forhold gjorde jeg akkurat det.. Jeg var veldig nær ved å  ta selvmord pga det. Jeg ville heller la det være på mine skuldre enn på hennes. Kanskje dette var feil, kanskje ikke.

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #16 : 06. september 2007, 16:07 »
Mr. Trening:
Veldig enig i mye av det du sier også, og forstår at det ikke bare er svart hvitt. Tror det er normalt og bli tiltrukket av andre selv om man er i et forhold.. Og tror også man kan bli forelsket i en annen selv om man er gift, men det er forskjellige måter å takle dette på. Og jeg mener bestemt at det finnes andre måter å komme seg gjennom slikt på enn å ha en elsker på si, eller ligge med en jobbkollega på firmafest.

Vet ikke helt om jeg skal uttale meg formye om sexualdrifter, eller om menn har en anderledes måte å se på sex. Tror begge kjønn har kan bruke sex uten å legge følelser med i bildet. Om antallet her er høyere hos menn enn kvinner har jeg ikke kompetanse til å uttale meg om..og om dette skal gi en forklaring på hvorfor folk ikke kan holde seg til en person, det må da bli et valg hver enkelt person tar. Folk er forskjellige.

Men mener om den ene parten har gitt klar beskjed om hvor han/hun står, burde partner respektere det, og enten oppføre seg på samme måte, eller finne seg en annen.

Du snakker om gifte, med barn etc, og det er fullt mulig for mennesker å tilgi, og det er flere faktorer å vurdere enn den faktiske hendelsen. Men diskusjonen er vel om man skal være ærlig eller ikke. Og jeg synes isåfall partner skal få muligheten til å vurdere om det er noe å bygge videre på eller ikke...

Og om de som ligger rundt med andre mennesker hele tiden, mens de fremdeles er i forhold.. ja de har jeg fint lite til overs for. Menn eller kvinner. Er det mulig å bli så jevli feig og egoistisk. Drar med seg all mulig dritt hjem til den personen som virkelig bryr seg..

Vet jeg sikkert er litt gammeldags når det kommer til slikt, but eventhough the truth may hurt...er den bedre å få direkte, enn å høre det fra noen andre.

Mine utsagn her er kanskje preget av en litt idealistisk innstilling. Jeg er og blir en håpløs romantikker. At det faktisk skal være mulig for en mann og en kvinne å være trofaste og lykklige/fornøyde med de har.  Blir trangen til litt ekstra spenning for stor er det jo mange muligheter man har, om man stoler fullt og helt på hverandre Wink
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Klarks

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 859
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 859

Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #17 : 06. september 2007, 16:21 »
NEI!!!

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #18 : 06. september 2007, 16:21 »
Helt enig med Gen-i-alt her.

Utlogget ingakrokstad

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 71

  • Lev her og nå - imorgendagen trenger ikke å komme
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #19 : 06. september 2007, 16:30 »
kan man gjøre det en gang, så kan man også gjøre det igjen.. sier nå jeg
Du får det du gir - også i treningssammenheng!

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #20 : 06. september 2007, 21:41 »
Litt småluring er ok, Bare du ikke har`n helt inne. Wink
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #21 : 06. september 2007, 21:49 »
sannheten er best mener jeg,å de me engang.. sikkert ikke noe gøy å få vite det av andre... :-/
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #22 : 06. september 2007, 21:52 »
sannhet overfor partner og venner. familie kan ofte ha godt av å ikke vite. slik jeg ser det da

Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #23 : 06. september 2007, 21:53 »
Sannheten kommer ALLTID for en dag, uansett hvordan man snur og vender på det.

Sannheten gjør like vondt om man forteller det med en gang, og tar støyten, enn å fortelle sannheten 20 år etter og river hele grunnlaget for  forholdet.
Har selv oppdaget at jeg ble bedratt av samboeren, og det flere år etter.
I dag er jeg glad det er slutt, men dette kunne spart meg for mye kjærlighetssorg på den tiden, da jeg ville hatt grunn til sinne og sårethet , og ikke bare tomhet og mange tanker som var til hans fordel...
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #24 : 06. september 2007, 22:13 »
Gen-i-alt:

Et bra innlegg fra deg.


Følgende scenario, du har vært lykkelig gift med samme mann i 5 år.

Mannen din drar på en konferanse i USA, på denne konferansen treffer han en kvinne som han får utrolig bra kjemi med. Han har aldri tenkt å la det gå så langt som det går, men dessverre ender de i køya sammen. Han angrer som en hund, og tenker på deg og de to barna dere har hjemme i Norge. Han drar til lege i USA og tester seg for kjønnsykdommer. Heldigvis har han ikke fått noe som helst.

Han velger å tie om dette resten av livet, og dere lever sammen lykkelig til deres siste dager, og han er aldri mer utro mot deg så lenge han lever.

Ingen han jobber med vet noe om dette, siden han var eneste representanten for firmaet sitt som var i USA, han kjente ingen på hotellet han bodde på, og kvinnen han traff har han ingen kontaktinformasjon til, og har aldri hatt kontakt med henne siden.


Spørsmålet er:

Utfall 1.)

Burde han tie om dette resten av livet, slik at dere kunne leve lykkelig sammen  ? Dere passer tross alt så utrolig godt til hverandre, og har det så fint sammen og er en liten lykkelig familie med de to små barna

Utfall 2.)

Han forteller om det som skjedde. Deres forhold blir aldri det samme som før. Du får mistillit til mannen din, og det går utover stemningen i familien, barna lider pga dette. Til slutt orker du ikke mer, og uansett hvor mye han ber på sine knær velger du å gå og ta barna med deg. Du er ulykkelig, barna er ulykkelige og mannen er ulykkelig. Kan hende treffer du en ny mann og blir lykkelig med han, kan hende ikke ?


Hvilket scenario ville du valgt. Og ser du at noen ganger kan det være best å ikke fortelle sannheten ?

Det finnes også kvinner som har din innstilling, som aldri har tenkt å være utro, og så blir de dratt med av stemningen og situasjonen. Lett å si at det ikke skal skje, og det skjer sikkert aldri med deg. Men tenk deg at det er 10 millioner slike kvinner som deg, tror du at ingen av de kan bli fristet, og faktisk gå hele løpet ut i visse tilfeller?

Hilsen Mr.Trening

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #25 : 06. september 2007, 22:16 »
scenario en KAN faktisk ende i at det 18 år senere tropper en 17 åring opp på døren og spør etter pappa.
Slikt har hendt før, tiltross for at fyren ikke hadde kontakt info..
Så sannheten KAN alikevel komme frem i lyser ....


bare sånn liten tanke..
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #26 : 06. september 2007, 22:18 »
Sånn rent hypotetisk er det en mulighet. Men spesielt stor er sjansen ikke.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #27 : 06. september 2007, 22:19 »
Sånn rent hypotetisk er det en mulighet. Men spesielt stor er sjansen ikke.

Nja , si ikke det Wink
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #28 : 06. september 2007, 22:27 »
scenario en KAN faktisk ende i at det 18 år senere tropper en 17 åring opp på døren og spør etter pappa.
Slikt har hendt før, tiltross for at fyren ikke hadde kontakt info..
Så sannheten KAN alikevel komme frem i lyser ....


bare sånn liten tanke..

Noe som også kan hende er at det dukker opp litt vell mange ''barn'' i begravelser. Ikke helt uvanlig det heller. Av og til er det der en treffer sin familie for første gang.

Utlogget Aslak

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 277
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 277

  • Upersonlig Gymlærer
Sv: Er sannheten alltid det beste?
« #29 : 06. september 2007, 22:30 »


Kan komme med et eksempel: Du har en kjæreste som elsker deg over alt på jord, men du var på fylla i helga og hadde sex med en annen. Du vet det aldri vil skje igjen. Skal man da fortelle dette til personen du er sammen med, selv om du mest sannsynligvis vet at hun vil bryte helt sammen, gå fra deg og muligens finne på noe som kan skade henne. Skal man da fortelle sannheten, eller la henne være lykkelig?



Hvis du er glad i den du er sammen med, så puler du ikke rundt på byen eller andre steder. ergo, fortell sannheten og la vedkommende få sjansen til å finne noen som er verdt å være sammen med.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!