Skrevet av Emne: Stop bodybuilding now  (Lest 2869 ganger)

Utlogget HIT

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 93

Stop bodybuilding now
« : 06. september 2007, 22:49 »
I took my son, Tyler, who is 5-1/2 years old, to the prejudging of the Florida Bodybuilding Championships (NPC) on August 25, 2007. Unfortunately, I was more impressed with the campus of the University of Central Florida, than the physiques on display.

Just how far has bodybuilding progressed in the last 40 years? I did not see a single guy, and there were 30 entered, who had the potential to place in the top 10 of a Mr. America contest of the 1960s. There was not a single one who had outstanding symmetry from head to toe, or who had a great pair of arms combined with great calves.

But I will tell you what I did see: one guy with a Mohawk haircut, three men with obvious bitch tits, five guys with over extended midsections, 12 men with at least one dropped shoulder, and 20 guys with poor posture, and nobody in the entire contest who know how to stand RELAXED.

It was a down day for me.

Tyler, who has a growing interest in bodybuilding, halfway through the comparisons, stretched out on the three seat empty seats to our right and said: "Daddy, I'm going to take a nap." I felt like doing the same.

A week later, I'm attending a party with a number of past bodybuilding champions: Chris Dickerson, Anibal Lopez, and Warren Frederick.

They all agreed that the state of amateur bodybuilding is in a mess. Of course, professional bodybuilding has been a total disaster for more than a decade. Who in their right mind would want to look like most of the competitors . . . with their bloated, distorted physiques?

After much analysis, here's what I feel like saying:

STOP bodybuilding now! That's right, if everyone instantly stopped bodybuilding, then the health and well-being of the nation would rise significantly.

Why? Why because there would be fewer exercise injuries, fewer drug-related problems, fewer liver and kidney complications, fewer psychological disturbances, and fewer martial disagreements.

So, if I had the power, I'd put an end to bodybuilding.

But I can't do that. Bodybuilding has been an important aspect of my life for 50 years. I like the training and the discipline behind it. I respect greatly the champions of the 1950s and 1960s. And I appreciate the lessons that the training has taught me in self-confidence and sports competitions.

I don't, however, approve what bodybuilding contests, and their competitors, have become.

It's like Arthur Jones said years ago: "It's a shame that bodybuilding is wasted on bodybuilders." All people need to build their bodies for health, safety, and cosmetic reasons.

Today, the goal of any type of bodybuilding should be a return to the look of the classic physique champions.

Ellington

www.drdarden.com

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: Stop bodybuilding now
« #1 : 07. september 2007, 00:08 »
Words!
Treningsloggen min finner du her

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Stop bodybuilding now
« #2 : 07. september 2007, 08:44 »
Mye bra i den teksten der, men mye pissprat også seff Smiley  Det som slår meg mest er at det må ha vært en relativt dårlig line-up dersom ingen av dem hadde potensiale til å hevde seg i en konkurranse for 40-50 år sia Smiley I think they would!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Sv: Stop bodybuilding now
« #3 : 07. september 2007, 16:49 »
Jeg er faktisk enig.. Ingen kan komme å fortelle meg at Ronnie Coleman har en FIN fysikk.. Ja, han har muskler og lav fett%.. MYE muskler også.. Sikkert bra symetri osv osv. Men pen er han ikke.. Se tilbake på Scwartzenegger, han ble jo filmstjerne pga utseendet sitt.. Ser ikke helt for meg noen av dagens byggere slå an like bra i actionfilmer..

Men så er jo jeg noob og da.. Så hva vet vel jeg..

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Stop bodybuilding now
« #4 : 07. september 2007, 18:54 »
Jeg er faktisk enig.. Ingen kan komme å fortelle meg at Ronnie Coleman har en FIN fysikk.. Ja, han har muskler og lav fett%.. MYE muskler også.. Sikkert bra symetri osv osv. Men pen er han ikke.. Se tilbake på Scwartzenegger, han ble jo filmstjerne pga utseendet sitt.. Ser ikke helt for meg noen av dagens byggere slå an like bra i actionfilmer..

Men så er jo jeg noob og da.. Så hva vet vel jeg..
Ja du er noob Wink
Nei da, jeg er enig i mye av dette selv.
 
Men under alle musklene så er det nok en fin kropp på flere.
Se på kevin levrone, han har begynt å spille i litt filmer.(Han hadde RÅ kropp før å da  Grin)

Før:



Etter:

Passion trumps fucking everything!

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Stop bodybuilding now
« #5 : 08. september 2007, 15:36 »
They all agreed that the state of amateur bodybuilding is in a mess. Of course, professional bodybuilding has been a total disaster for more than a decade. Who in their right mind would want to look like most of the competitors . . . with their bloated, distorted physiques?

Nå kan en vel ikke si det er mange som anser kroppen til en IFBB-proff som noe ideal på hvordan mennesker burde se ut. En trenger ikke å trekke det noe lenger enn å si at de fleste av disse fysikkene mildt sagt er ganske så dysfunksjonell i dagliglivet. Å gå sidelengs i dørene er ikke noe mål i seg selv.

STOP bodybuilding now! That's right, if everyone instantly stopped bodybuilding, then the health and well-being of the nation would rise significantly.

Why? Why because there would be fewer exercise injuries, fewer drug-related problems, fewer liver and kidney complications, fewer psychological disturbances, and fewer martial disagreements.

Tja, rimelig drøy påstand. Nå er det ikke slik at kroppsbyggere er overrepresentert ved idrettskader eller som det indirekte påpekes; skader relatert til inntak av hormonelle preparater. Jeg tror ikke vi overdriver hvis vi sier at det er vannvittig mange flere som benytter steroider som ikke driver med noen form for kroppsbygging (konkurranse), enn de som gjør det. Den typiske bruker av AAS er i dag ikke kroppsbyggeren som vagger rundt på gymmet i tank-top og 55 cm i overarmer. Den typiske bruker er tenåringsgutten som skal biffe på seg noen kilo og som f.eks øker fra en kroppsvekt på 65 kg til 80 kg. I de fleste tilfeller er det ingen som engang merker seg denne gutten og hans fremgang. Han var gjerne tynn og spedbygd før ... og ser ordinær ut nå. For ikke å snakke om ulike kriminelle elementer som torpedoer og lignende som aldri er en del av organisert idrett.

Kroppsbygging er i motsetning til fotball og håndball en liten smal nisjeidrett. Om en forbød kroppsbygging fra i morgen (amatør som proff), så ville ikke helsevesenet få merkbart romsligere budsjetter for å si det slik.

Så er det samtidig noe med å gjøre seg opp antakelser da. At mennesker slutter med noe, betyr ikke at livet deres er som tidligere, minus dette elementet de har kuttet ut. Et fravær betyr et vakum som en ofte søker å fylle med noe annet. Slutter en å røyke tobakk, så røyker en gjerne andre ting. Slutter en å spise en type mat, så begynner en gjerne å spise en annen. At fravær av nisjeidretten kroppsbygging skulle føre til kjempeforbedringer helsemessig nasjonalt (eller internasjonalt) er en vits. I USA er det adskillig større idretter som årlig genererer en bråte med invalidiserte idrettsutøvere med ødelagte knær, rygger og andre ting. Påstanden faller altså på sin egen urimelighet.


Utlogget lillekristian

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 181

Sv: Stop bodybuilding now
« #6 : 08. september 2007, 19:00 »
Næmmen så negativ..

BB er en super inspirasjon for mange som ellers aldri hadde trent.

Pro-BB er ekstremsport. Aksepter det og se heller på fitness hvis det plager deg.

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Stop bodybuilding now
« #7 : 09. september 2007, 01:48 »
De trener for å bli størst mulig. Det gjorde Arnold osv. og. Jeg og synes Arnold og resten av folka fra den tiden hadde kulere fysikk, men det skjer alltid fremgang. Det der er vel samme som å si at man skal slutte å lage musikk, for musikken som blir lagd nå er ikke den samme som på 70-tallet, "den er dårligere nå!" .. Teit.

Utlogget NifS

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 593
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 593

  • i dont want to know your name, i just want BANG!
Sv: Stop bodybuilding now
« #8 : 30. september 2007, 03:06 »
for en sur tullefjøl Tongue

Utlogget Pluggen :.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 530
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 530

Sv: Stop bodybuilding now
« #9 : 30. september 2007, 03:13 »
Steike! Levrone har forandra seg!

Utlogget Unforgiven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 637
  • Honnør: 228
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 637

  • the alpha and the omega
Sv: Stop bodybuilding now
« #10 : 30. september 2007, 03:35 »
arnold tiden , var tiden:P

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!