Skrevet av Emne: Ned i vekt.. ketose diet?  (Lest 10646 ganger)

Utlogget Slave

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 219
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 219

  • Max stress
Ned i vekt.. ketose diet?
« : 10. september 2007, 19:39 »
Jeg trente en god del før, holdt meg rundt 95 kg, og var noen kg ifra å se six-packen, så jeg regner med at 90kg vil være drømmevekten min. Nå veier jeg 120kg. Jeg har vært veldig lat de siste 2 åra, og har rast opp i vekt. Så, jeg har minst 25kg fett!

Siden jeg ikke vet så mye om denne dietten, så lurte jeg på om noen av dere som har prøvd den kan gi tips til hva jeg skal og kan spise? Og hvor mye? Kan jeg bruke proteinpulver?

 I tillegg til dette skal jeg begynne å trene igjen, 4 dager i uken med vekter og 2-3 dager med spinning som kardio etter vekttreningen.

Utlogget Trebor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 293

  • Never Give Up
Sv: Ned i vekt.. ketose diet.
« #1 : 10. september 2007, 20:55 »

Utlogget KnockDan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 85
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 85

  • Don't wait for it, GO for it!
Sv: Ned i vekt.. ketose diet?
« #2 : 11. september 2007, 02:25 »
Begynn å LØPE:P beste løsningen;)
Alder: 20år
Vekt: 83kg
Høyde: 1.84cm



Benkpress: 127.5kg 1RM
Knebøy: 175kg * 1RM
Markløft:200kg * 1RM

Utlogget Slave

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 219
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 219

  • Max stress
Sv: Ned i vekt.. ketose diet?
« #3 : 11. september 2007, 10:30 »
Var vel ikke det jeg spurte om veslegutten.. skal dessuten ikke bedrive for mye kardiotrening under denne dietten.


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Ned i vekt.. ketose diet?
« #4 : 11. september 2007, 10:47 »
Var vel ikke det jeg spurte om veslegutten.. skal dessuten ikke bedrive for mye kardiotrening under denne dietten.



Å løpe med 120 kilo over skosålene er dessuten lite kos........
Finnes masse om ketodietter på nettet. Fungerer som bare det, og det går fint an å leve på slike dietter i årevis - tja livet ut antar jeg..... Problemet for de fleste tror jeg kommer når de skal begynne å spise "normalt" igjen - noe de fleste velger fordi de bli lei av å ikke spise et variert kosthold.
Men men, det er som sagt en effektiv måte å gå ned i vekt på så lenge en har god selvkontroll (det er lett å komme ut av ketose dersom en slurver litt med karben....)

Kjenner en som har gått på ketodiett i 13 år nå. Holder seg i javnt bra form året rundt, og stortrives med den måten å spise på, så det går da ann å leve med det kostholdet også...... Personlig ville jeg nok aldri anbefalt det - til det er karb i det daglige for godt Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Ned i vekt.. ketose diet?
« #5 : 11. september 2007, 10:54 »
Det er akkurat det ja.  Hva skjer når hverdagen kommer og du har nådd målet ditt gjennom en ketosediett?  Det er da jobben begynner, da de færreste kan leve ketosediett i 13 år...  Det må endringer i vane til, og vanedyr som vi mennesker er så er det ofte det vanskeligste.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Slave

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 219
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 219

  • Max stress
Sv: Ned i vekt.. ketose diet?
« #6 : 11. september 2007, 16:54 »
Nei, til å begynne med så vil jeg prøve dette i noen mnd. Iallefall frem til jul. Også gå varsomt over til karbohydrater. Vil ikke tro jeg eser ut igjen når jeg begynner å spise havregryn igjen.

10 kg frem til jul (4 mnd), og jeg er glad!


+ ja, 120 kg ut på joggetur, er ikke godt for knærne. Iallefall når en ikke har gjort det på leeenge.

Utlogget BlueLizard

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: Ned i vekt.. ketose diet?
« #7 : 11. september 2007, 21:06 »
Det er akkurat det ja.  Hva skjer når hverdagen kommer og du har nådd målet ditt gjennom en ketosediett?  Det er da jobben begynner, da de færreste kan leve ketosediett i 13 år...  Det må endringer i vane til, og vanedyr som vi mennesker er så er det ofte det vanskeligste.

Det gjelder vel strengt tatt samme hva slags diett man følger. Begynner man å spise "normalt" (altså kostholdet som gjorde deg tjukk i utgangspunktet) så vil man legge på seg igjen. Den eneste varige løsningen er å legge om kostholdet permanent.

Å være i ketose i 13 år er neppe sunt, men et lavkarbo- eller karbohydratbegrenset kosthold er både sunt, holdbart og enkelt å holde livet ut.
Svak, sur og full av varer.

Utlogget Slave

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 219
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 219

  • Max stress
Sv: Ned i vekt.. ketose diet?
« #8 : 11. september 2007, 22:51 »
Nå har jeg holdt denne dietten i en dag.

Frokost: 2 kylling fileer, litt wok

Lunsj 1: 1 boks tunfisk, 2 epler

Lunsj 2: 200gram kjøttdeig, 6 stk broccoli

Kvelds: 250gram med nakkekottelett, 6 stk broccoli


Dette var dag en. Kan se at jeg mangler en god del protein, og spiste lite. Sov lenge idag, så, jeg fikk ikke stappet i meg mer. I dagene som kommer skal jeg legge det opp til mer slik:

Frokost: 1 stk kyllingfilè, salat, tomat, agurk

Lunsj 1: 1 boks tunfisk, salat, tomat, agurk

Lunsj 2: 1 boks tunfisk, salat, tomat, agurk

Lunsj 3: 200gram med kjøttdeig, broccoli, salat

Middag: 200gram med fisk/kjøttdeig/nakkekoteletter, og salat.


Lunsj 1 og 2 inntas på skolen, så det er viktig at det er lett å lage til, og frakte rundt. Vet ikke om dere går rundt med stekt kylling/kjøttdeig på jobb/skole?

Inni her skal jeg ta to porsjoner med proteinpulver, 2x40 gram. Noe som vil få meg rundt 250gram protein til dagen. Når jeg skal innta disse vet jeg ikke. Finner for ut om jeg blir sulten eller ikke. Jeg tar også 1 skje med tran, 1 med sana-sol, og en vitaminpille som skal dekke behovene mine for vitaminer osv. Antar det er godt nok.

For å legge til, jeg vet at et balansert kosthold bør inneholde litt karbohydrat, men som denne kuren fungerer, så går teorien ut på at når kroppen ikke får karbohydrat, så den tærer på fettet fordi det blir lettest omdannet til energi, som er mer "logisk" ifra naturens side å ta fra reservene, enn fra musklene som jo trengs for å finne føde. Heldigvis er det rett ned på Rema 1000 for meg.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Ned i vekt.. ketose diet?
« #9 : 11. september 2007, 22:54 »
Nei, til å begynne med så vil jeg prøve dette i noen mnd. Iallefall frem til jul. Også gå varsomt over til karbohydrater. Vil ikke tro jeg eser ut igjen når jeg begynner å spise havregryn igjen.

10 kg frem til jul (4 mnd), og jeg er glad!


+ ja, 120 kg ut på joggetur, er ikke godt for knærne. Iallefall når en ikke har gjort det på leeenge.

Jeg har hatt kursdeltagere som har gått ned 20-30 kilo på 3 måneder, men dette er rene pulverdietter.  VLCD produkter med ca 500 kcal om dagen.  Det er faktisk mulig å leve slik ei stund.Smiley
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
Sv: Ned i vekt.. ketose diet?
« #10 : 11. september 2007, 22:58 »
Jo mer du har å ta av, jo mer kan du ligge i kcal negativ og dermed også gå raskere ned i vekt..


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Ned i vekt.. ketose diet?
« #11 : 11. september 2007, 23:00 »
Jo mer du har å ta av, jo mer kan du ligge i kcal negativ og dermed også gå raskere ned i vekt..


Jepp- menn går i tillegg mye kjappere ned i vekt enn damer, jo mere muskler jo fortere jobber kroppen for å bli kvitt fettet.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget susanne

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 048

Sv: Ned i vekt.. ketose diet?
« #12 : 11. september 2007, 23:02 »
Jeg har hatt kursdeltagere som har gått ned 20-30 kilo på 3 måneder, men dette er rene pulverdietter.  VLCD produkter med ca 500 kcal om dagen.  Det er faktisk mulig å leve slik ei stund.Smiley

Det kan vel umulig være bra for kroppen å gå ned 20-30 kg på 3 måneder?  what
Juniorløfter -84kg klassen Smiley


  Min treningslogg

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Ned i vekt.. ketose diet?
« #13 : 11. september 2007, 23:21 »
Så lenge man har kontroll på at det er fett som forsvinner og ikke muskler så er det ikke noe usunt med det.  Farlig og usunt blir det først når folk sulter seg med å ikke spise eller å spise feil mat.  Ketosen stanser delvis sultfølesen og man føler seg faktisk energisk og opplagt sjøl om man ikke har noe mye å gi på trening pga lavt karboinntak.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget BlueLizard

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: Ned i vekt.. ketose diet?
« #14 : 12. september 2007, 17:55 »
Lunsj 1: 1 boks tunfisk, 2 epler

Epler inneholder en god del sukker, sånn for å nevne det.

Er du ikke redd du blir lei av å spise så ensformig, forresten?

Hva gjelder tilskudd, så vil jeg anbefale deg å ha kalium- og magnesiumtilskudd for hånden. Man mister mye vann den første tiden på en ketogen diett, og dette kan føre til forskyvninger (midlertidige) i saltbalansen. Ta dem hvis du merker kramper eller stivhet i leggene på natten, eller bare forebyggende.

Jeg vil også anbefale deg å øke inntaket av fett. Det er helt poengløst å begrense fettinntaket på en sånn diett.
Svak, sur og full av varer.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!