Skrevet av Emne: Dårlige matvaner går i arv  (Lest 4026 ganger)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Dårlige matvaner går i arv
« : 11. september 2007, 08:46 »
Gravida och ammande råttor som äter 'junk food' får ungar som föredrar samma dåliga mat och blir tjockare än andra:


A maternal ‘junk food’ diet in pregnancy and lactation promotes an exacerbated taste for ‘junk food’ and a greater propensity for obesity in rat offspring

British Journal of Nutrition 15 Aug 2007

"Obesity is generally associated with high intake of junk foods rich in energy, fat, sugar and salt combined with a dysfunctional control of appetite and lack of exercise. There is some evidence to suggest that appetite and body mass can be influenced by maternal food intake during the fetal and suckling life of an individual. However, the influence of a maternal junk food diet during pregnancy and lactation on the feeding behaviour and weight gain of the offspring remains largely uncharacterised. In this study, six groups of rats were fed either rodent chow alone or with a junk food diet during gestation, lactation and/or post-weaning. The daily food intakes and body mass were measured in forty-two pregnant and lactating mothers as well as in 216 offspring from weaning up to 10 weeks of age. Results showed that 10 week-old rats born to mothers fed the junk food diet during gestation and lactation developed an exacerbated preference for fatty, sugary and salty foods at the expense of protein-rich foods when compared with offspring fed a balanced chow diet prior to weaning or during lactation alone. Male and female offspring exposed to the junk food diet throughout the study also exhibited increased body weight and BMI compared with all other offspring. This study shows that a maternal junk food diet during pregnancy and lactation may be an important contributing factor in the development of obesity."

"This study therefore emphasises that healthy eating habits should be encouraged, not only in young children but also in pregnant and breastfeeding women, to help combat the obesity epidemic. The message to instil in populations is that women may not consider pregnancy and breastfeeding as an opportunity to overindulge on fatty, sugary and salty foods, on the misguided assumption that they are ‘eating for two’. Indeed, we show evidence that a maternal junk food diet might promote an exacerbated taste for junk food and a greater propensity for obesity in offspring, which might in turn make it more difficult to encourage healthy eating habits and thereby control obesity and related problems."


Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Dårlige matvaner går i arv
« #1 : 11. september 2007, 09:09 »
Det overrrasker egentlig ikke at det er slik, gjør det?

Jeg har stor tro på at det man tilfører ett barn av gode vaner helt fra spedbarnstadiet - og egentlig fra tiden i magen - er noe barnet kommer til å ta med seg videre i livet. Likeså har jeg stor tro på at dårlige vaner kanskje er enda lettere å ta med seg videre, dessverre.

Jeg ser at Vilja er veldig glad i frukt og grønnsaker, og det har jeg tro på kommer fra tiden jeg gikk gravid med henne og spiste enorme mengder av nettopp dette.  Smile

Jeg lurer på når denne myten om at man skal spise for to vil avgå med døden.... alle burde vite nå at det ikke er slik.

Honnør til deg, Beefcake, for alle dine flotte og lærerike innlegg!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Dårlige matvaner går i arv
« #2 : 03. desember 2007, 11:39 »
Bump!

Babyer kan få smaken på frukt og grønnsaker gjennom morsmelken. Mors matsmak overføres til barnet, ifølge ny forskning:

http://www.forskning.no/Artikler/2007/november/1196429453.69


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!